Occi Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Flyttet den til parallellgaten.Da er jeg tom for ideer, men du kan jo nevne det for Schiit. Hvis det er ingenting i nærheten som kan påvirke, og begge kursene har vel forhåpentligvis ikke støy. Evt sjekk litt rundt/spør på head-fi. Endret 1. april 2014 av Occi Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Flyttet den til parallellgaten.Da er jeg tom for ideer, men du kan jo nevne det for Schiit. Hvis det er ingenting i nærheten som kan påvirke, og begge kursene har vel forhåpentligvis ikke støy. Evt sjekk litt rundt/spør på head-fi. Det må være noe feil med jordingen på Magnien, pga hvis jeg holder på skruene/RCA inngangene, så forsvinner støyen. Skal prøve head-fi, takk for forslaget. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Du kan ikke ta den med til en hyggelig forhandler, og prøve litt forskjellige kabler? Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Det må være noe feil med jordingen på RCA inn på Magnien min. Hvis jeg holder der mens jeg rører volumhjulet, er det ingen ulyd. Hvordan fikse dette? Normalt med Schiiit-stacken dette. Har 2x M&M stacks, begge preges av samme problemet. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Hvis det er tilfellet så kan man benytte seg av den 2 år lange garantien.Forøvrig relevant. Endret 1. april 2014 av Occi Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Ganske interessant video om DACs. Kommentartråd på /r/headphones https://www.youtube.com/watch?v=cIQ9IXSUzuM 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 (endret) Rart, lyden er borte, nå kommer det bare "hiss" når jeg kjører ampen på max. Endret 2. april 2014 av iFire Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 (endret) at du har litt støy når du skrur ampen på max er vertfall helt normalt , dette har jeg selv på RS Apache ampen min, og alle andre amper jeg har eid forøvri. Endret 2. april 2014 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Ooog der var problemet tilbake, samme med telefonstøyen. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Ooog der var problemet tilbake, samme med telefonstøyen. Stikk til en kompis og prøv der, så finner du kanskje ut om problemet ligger i strømnettet ditt. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Ooog der var problemet tilbake, samme med telefonstøyen. Stikk til en kompis og prøv der, så finner du kanskje ut om problemet ligger i strømnettet ditt. Har allerede gjort dette i parallellgaten, men de har samme strømleverandør. Skal prøve i et annet strøk snart. Jeg har hørt at dette kan ha noe med den tørre vinterluften, kanskje det blir bedre til sommeren? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Noen som har opplevd tinitus eller andre øre plager etter at dere begynte å bruke hodetelefoner? Må vel bli en mye større belastning for ørene kontra vanlig høyttalere? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg har opplevd vondt i bakhodet av bøylen på K701, og om jeg ikke er påpasselig med å få de til å sitte 100% kan jeg få småplager med kjeven om T1-ene sitter feil. Som med vanlige høyttalere er det en fordel å holde seg til fornuftig lyttevolum - men ja, hodetelefoner kan være en større belastning, spesielt når det gjelder diskant, siden det er fortere gjort å få mye energi i de høyere frekvensene med hodetelefoner i forhold til høyttalere. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg har hørt at dette kan ha noe med den tørre vinterluften, kanskje det blir bedre til sommeren? Hørte du det i forgårs? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Noen som har opplevd tinitus eller andre øre plager etter at dere begynte å bruke hodetelefoner? Må vel bli en mye større belastning for ørene kontra vanlig høyttalere? Absolutt ingen plager her, men så spiller jeg ekstremt sjeldent høyt i det hele tatt. Forstår ikke hvordan folk klarer å høre på så høyt som de gjør, har egen musikk på med plugger og flere ganger jeg sykler forbi folk hører jeg de 5-10meter før jeg passerer som spiller latterlig høyt fra egne plugger og headphones ;P Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Noen som har opplevd tinitus eller andre øre plager etter at dere begynte å bruke hodetelefoner? Må vel bli en mye større belastning for ørene kontra vanlig høyttalere?Har ikke merket noe selv om jeg har brukt hodetelefoner nesten hver dag i flere år. Såvidt jeg har forstått av ting jeg har lest på head-fi så skal det litt til for å få tinitus ved bruk av hodetelefoner, men om du allerede har det/tegn til det, så kan det forsterke eller være plagsomt. Mon tro om IEM er verre enn større hodetelefoner og slikt. Forstår ikke hvordan folk klarer å høre på så høyt som de gjør, har egen musikk på med plugger og flere ganger jeg sykler forbi folk hører jeg de 5-10meter før jeg passerer som spiller latterlig høyt fra egne plugger og headphones ;PDårlige plugger/hodetelefoner, samt hjernen tror at høyere lyd er bedre lyd. Endret 3. april 2014 av Occi Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Men det gjør jo vondt og er slitsomt å ha på så høyt, selv med vettugt utstyr og/eller fylla :S That said så har jeg musikk i øret som regel hele dagen på jobb med plugger og kommer hjem til mere musikk på headphones, tipper gjennomsnittet ligger på 9-10timer hver dag her Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg er enig, jeg er heller ikke fan av veldig høy lyd. Syns dog det er litt vanskelig å dømme hva som som bør være grensen, for det blir -veldig- høy lyd i DT770 på Schiit Magni om man vil. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Jeg har opplevd vondt i bakhodet av bøylen på K701, og om jeg ikke er påpasselig med å få de til å sitte 100% kan jeg få småplager med kjeven om T1-ene sitter feil. Som med vanlige høyttalere er det en fordel å holde seg til fornuftig lyttevolum - men ja, hodetelefoner kan være en større belastning, spesielt når det gjelder diskant, siden det er fortere gjort å få mye energi i de høyere frekvensene med hodetelefoner i forhold til høyttalere. Spørs om høytalerne dine har diskanthorn slik som mine har Hvor man må skru ned de høyere frekvensene med 70%, når man spiller høyt. Endret 3. april 2014 av Ted Bundy Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg har aldri prøvd å skru lyden forbi klokka 1 på min Asgard 2. Og tror ikke jeg skal prøve heller. Vanlig lyttevolum ligger på klokka 10 ca. Opp til 12 under enkelte sanger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå