Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg skulle til å anbefale deg TDK MT300, som er usedvanlig gode i forhold til prisen. Det vil si; byggekvaliteten er heller dårlig, men lydmessig kan de måle seg med langt dyrere alternativer. Det eneste problemet er at de har økt fra 60 kr til 150 kr siden jeg kjøpe mine. Fremdeles god lyd i forhold til prisen, men for 150 kr ville jeg forventet bedre byggekvalitet.

 

Et annet alternativ kan være JVC HA-FX40. Disse får du for rett oppunder 200 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd de Klipsh budsa? Fikk litt lyst på de. :p

 

Har ikke prøvd de selv nei, eneste jeg har hørt av Klipsch er Image One og diverse høytalere av de. men de lager gode produkter generelt sett. Leste litt om de på nette før jeg anbefalte dem her i tråden , og de får stort sett positive tilbakemeldinger , og de fleste mener de er veldig gode iforhold til prisen (da i forhold til fullpris) .

 

 

 

Da bestilte jeg meg Schiit Vali og Modi. Håper det blir en god kombinasjon med Fidelio X1.

 

Gratulerer :) for håpe du blir fornøyd! Synst kansje personlig at det er litt rart av Schiit å "hardwire" inn rør i en forsterker som de har gjort med Schiit Vali, da de i aller fleste tilfeller vil tape seg litt over tid. Men de har vel tatt forhåndsregler mtp. det , med valg av rør og slikt :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

Har ikke prøvd de selv nei, eneste jeg har hørt av Klipsch er Image One og diverse høytalere av de. men de lager gode produkter generelt sett. Leste litt om de på nette før jeg anbefalte dem her i tråden , og de får stort sett positive tilbakemeldinger , og de fleste mener de er veldig gode iforhold til prisen (da i forhold til fullpris) .

Klipsch er jo absolutt et annerkjent merke. Du vet ikke tilfeldigvis hvor lenge tilbudet varer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Okey folkens, hva vil dere si gir mest "bang for the buck" akkurat nå? Der lydkvalitet selvsagt er viktigst, men også komfort, justeringsmuligheter osv spiller inn.

 

Har sett på AKG K551 og Beyerdynamic Custom One Pro, men har ærlig talt ikke så stor peiling på dette. Så skyt meg gjerne om jeg tar feil.

 

Edit: størrelse teller ikke, da de skal i hovedsak brukes hjemme.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Jeg spør ekspertene her. For tiden har jeg Sennheiser 650 og Asus STX lydkort som jeg har hatt en stund, funker greit.

En kompis vil ha meg til å kjøpe Logitech G35 pga det var surround 7.1 og med mikrofon for å snakke i spill. Han påsto at det var lettere å høre skritt i CS med surround.

Trenger jeg dette eller er det bare tull? Skulle gjerne hatt mikrofon for skype blant annet som jeg tenkte å skaffe meg, disse fins vel kanskje som løse og kan festes til skjerm eller lignende?

Lenke til kommentar

Jeg spør ekspertene her. For tiden har jeg Sennheiser 650 og Asus STX lydkort som jeg har hatt en stund, funker greit.

En kompis vil ha meg til å kjøpe Logitech G35 pga det var surround 7.1 og med mikrofon for å snakke i spill. Han påsto at det var lettere å høre skritt i CS med surround.

Trenger jeg dette eller er det bare tull? Skulle gjerne hatt mikrofon for skype blant annet som jeg tenkte å skaffe meg, disse fins vel kanskje som løse og kan festes til skjerm eller lignende?

 

G35 er horrible og det er ikke ekte surround, det er kun surround simulert av lydkortet. De er også ekstremt ukomfortable, putene er harde for ikke å snakke om at de er overpriset selv på tilbud.

Lenke til kommentar

Jeg spør ekspertene her. For tiden har jeg Sennheiser 650 og Asus STX lydkort som jeg har hatt en stund, funker greit.

En kompis vil ha meg til å kjøpe Logitech G35 pga det var surround 7.1 og med mikrofon for å snakke i spill. Han påsto at det var lettere å høre skritt i CS med surround.

Trenger jeg dette eller er det bare tull? Skulle gjerne hatt mikrofon for skype blant annet som jeg tenkte å skaffe meg, disse fins vel kanskje som løse og kan festes til skjerm eller lignende?

 

Hvorvidt det er tull eller ikke er noe som kan diskuterest frem å tilbake , jeg mener dog at det ødlegger hele spilloplevelsen å bruke slike skit headsett når du har noen såpass gode headphones du kan bruke som helt sikkert gjør samme nytten uansett, og samtidi gi deg 100 ganger bedre lyd. Micen til G35 er og av laber kvalitet, har noen kompiser jeg prater en del med gjennom raidcall som bruke G35 , å det er ikke akkurat klar lyd.

 

kansje noe slikt kan være et alternativ ? www.modmic.com

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg spør ekspertene her. For tiden har jeg Sennheiser 650 og Asus STX lydkort som jeg har hatt en stund, funker greit.

En kompis vil ha meg til å kjøpe Logitech G35 pga det var surround 7.1 og med mikrofon for å snakke i spill. Han påsto at det var lettere å høre skritt i CS med surround.

Trenger jeg dette eller er det bare tull? Skulle gjerne hatt mikrofon for skype blant annet som jeg tenkte å skaffe meg, disse fins vel kanskje som løse og kan festes til skjerm eller lignende?

Viss du likevel kunne ha brukt ~1000 kr på et heatset no, ville eg heller kjøpt en skikkelig mikrofon. Har sjølv en Samson Meteor Mic, som funker dritbra, lyden er fantastisk i den. Anbefaler den sterkt.

Lenke til kommentar

kansje noe slikt kan være et alternativ ? www.modmic.com

Så bra ut den løsningen, eneste jeg ikke liker er den ekstra ledningen til hodet, blir mer rot.

 

Viss du likevel kunne ha brukt ~1000 kr på et heatset no, ville eg heller kjøpt en skikkelig mikrofon. Har sjølv en Samson Meteor Mic, som funker dritbra, lyden er fantastisk i den. Anbefaler den sterkt.

Plasseres denne bare på bordet? Jeg ser i utgangspunktet etter noe som kan festes over skjermen, som et webcam.

Lenke til kommentar

Jeg spør ekspertene her. For tiden har jeg Sennheiser 650 og Asus STX lydkort som jeg har hatt en stund, funker greit.

En kompis vil ha meg til å kjøpe Logitech G35 pga det var surround 7.1 og med mikrofon for å snakke i spill. Han påsto at det var lettere å høre skritt i CS med surround.

Trenger jeg dette eller er det bare tull? Skulle gjerne hatt mikrofon for skype blant annet som jeg tenkte å skaffe meg, disse fins vel kanskje som løse og kan festes til skjerm eller lignende?

Kjøp en clip-on mic. Jeg synes det er bedre lydscene på HD650 enn G35, men det er min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...