Evil-Duck Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) bla bla bla Er ikke Kossene dyrest av disse? (forstod ikke helt "det er vel bare koss sine som har en prislapp jeg kan leve med"). Muligens litt dårlig formulert av meg , men mente at det bare var Koss sine elektrostatiske av elektrostatiske headphones som hadde en prislapp jeg kunne leve med Aah, skjønner... for de er jo bare ca. 1500-2000 kroner billigere enn en ålreit Stax-rigg Om jeg finner på å kjøpe Kossene kjenner jeg noen som seller dem brukt så får kjøpt dem for godt under halv pris av hva de er nye Endret 13. januar 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Kor mykje lyd kjem det ut av eit åpe sett som f.eks. HD 650? Ser du får HD 650 på Procom no til ein overkommeleg pris. Har riktignok brukt mykje cash på AV-utstyr i det siste. Billigere for hd650 på cdon til normalt enn kampanjetilbudet til procom Eg har handla mykje på CDON, hovudsakleg CD/DVD/spel, men meiner eg har lese forskjellige mindre fornøgde kundar når det kjem til garanti og reklamasjon. Har du noko erfaring med CDON på det området? heldigvis aldri trengt å reklamere der. hadde en kjei sak med kundeservice her i høst, de rota med datasystemet og sendte meg en kode for 100 kr gavekort som plaster på såret. men, de er svensker, så... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Dersom du kjøper deg HD800 og en Zana Deux, så kan du i hvert fall for en kort tid slå deg til ro med at du har noe av det råeste som er å oppdrive! Det må være en helt sykt i kombinasjon med Benchmark DAC-en din. Dersom du skulle gå lei av det oppsettet, så er det bare å sende meg en PM Sennheiser Norge har visst gått ut med en pris på ca 10 000 NOK for HD800, med forventet leveransedato i april/mai. Vet imidlertid ikke hvor pålitelig det er. Da gjenstår det i grunn bare noen nye kabler. Disse var jo rimelige: Stefan AudioArt Om jeg ender opp med et slikt oppsett håper/tror jeg at jeg skal klare å holde oppgraderingsspøkelse borte en stund ja! En kan iallefall håpe... Kabler til Sennheiser har alltid vært helt hinsides høyt priset, og det ser jaggu ut som trenden fortsetter med HD800. Zu Audio sin kabel til HD650 koster vel i overkant av 3000, så der er faktisk prisen nesten en tusenlapp høyere enn hva selve hodetelefonen koster. Tipper de fleste av kabelmakerne til Sennheiser gnidde seg i hendene når de så HD800 kom med utbyttbare kabler. Det sagt, kabelen du linker til er tross alt balansert, så trolig har den en positiv innvirkning på lyden om den brukes i et balansert oppsett. Men prisen, hjelpe meg! Kan varmt anbefale Zana Deux forsterkeren. Craig er en utrolig hyggelig fyr å handle med, og mannen bak en fantastisk vellydende forsterker, med byggekvalitet og komponenter av ypperste klasse! Hver forsterker er håndbygget av en tekniker, som har ansvaret fra start til slutt, og hvert eksemplar tar to dager å lage, med all lodding etc. (kun point-to-point wiring, ingen kretskort). Ventetiden kan være lang, siden det kun blir laget noen eksemplarer pr. år, og på spesielle tider av året, men vel verdt å vente på. Denne kommer til å gi deg mange stunder med godlyd! Super som forforsterker skal den være også. Også er det noe helt eget med rør! Jeg gleder meg til HD800! Det er veldig betryggende med alle de postitive kommentarene rundt kundebehandlingen til Craig, man må jo tross alt forhåndsbetale rundt 7000 for å legge inn en bestilling. Jeg liker veldig godt hele design og arbeidsetikken deres, det tar lang tid, men det endelig resultatet er alltid spektakulært bra! Tror ikke jeg har lest en eneste negativ kommentar om Craig eller Zana Deux, og det gjør det hele enda mer fristende. Eier du en Zana Deux selv? Isåfall, har du eksprimentert med andre rør enn de orginale? Jeg liker å tweake. Lenke til kommentar
Spoon73 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Dersom du kjøper deg HD800 og en Zana Deux, så kan du i hvert fall for en kort tid slå deg til ro med at du har noe av det råeste som er å oppdrive! Det må være en helt sykt i kombinasjon med Benchmark DAC-en din. Dersom du skulle gå lei av det oppsettet, så er det bare å sende meg en PM Sennheiser Norge har visst gått ut med en pris på ca 10 000 NOK for HD800, med forventet leveransedato i april/mai. Vet imidlertid ikke hvor pålitelig det er. Da gjenstår det i grunn bare noen nye kabler. Disse var jo rimelige: Stefan AudioArt Om jeg ender opp med et slikt oppsett håper/tror jeg at jeg skal klare å holde oppgraderingsspøkelse borte en stund ja! En kan iallefall håpe... Kabler til Sennheiser har alltid vært helt hinsides høyt priset, og det ser jaggu ut som trenden fortsetter med HD800. Zu Audio sin kabel til HD650 koster vel i overkant av 3000, så der er faktisk prisen nesten en tusenlapp høyere enn hva selve hodetelefonen koster. Tipper de fleste av kabelmakerne til Sennheiser gnidde seg i hendene når de så HD800 kom med utbyttbare kabler. Det sagt, kabelen du linker til er tross alt balansert, så trolig har den en positiv innvirkning på lyden om den brukes i et balansert oppsett. Men prisen, hjelpe meg! Kan varmt anbefale Zana Deux forsterkeren. Craig er en utrolig hyggelig fyr å handle med, og mannen bak en fantastisk vellydende forsterker, med byggekvalitet og komponenter av ypperste klasse! Hver forsterker er håndbygget av en tekniker, som har ansvaret fra start til slutt, og hvert eksemplar tar to dager å lage, med all lodding etc. (kun point-to-point wiring, ingen kretskort). Ventetiden kan være lang, siden det kun blir laget noen eksemplarer pr. år, og på spesielle tider av året, men vel verdt å vente på. Denne kommer til å gi deg mange stunder med godlyd! Super som forforsterker skal den være også. Også er det noe helt eget med rør! Jeg gleder meg til HD800! Det er veldig betryggende med alle de postitive kommentarene rundt kundebehandlingen til Craig, man må jo tross alt forhåndsbetale rundt 7000 for å legge inn en bestilling. Jeg liker veldig godt hele design og arbeidsetikken deres, det tar lang tid, men det endelig resultatet er alltid spektakulært bra! Tror ikke jeg har lest en eneste negativ kommentar om Craig eller Zana Deux, og det gjør det hele enda mer fristende. Eier du en Zana Deux selv? Isåfall, har du eksprimentert med andre rør enn de orginale? Jeg liker å tweake. Ja, eier Zana Deux #64. Har hatt den siden begynnelsen av august. Har vel prøvd det som er å prøve av 6SL7 rør. Favorittene er Valvo 6SL7GT, Mullard ECC35/Adzam ECC35, Standard Radio 33S29B. Brimar rør er også bra. Halve moroa det, å teste forskjellige rør =) Endret 14. januar 2009 av Spoon73 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Høres bra ut! Hvordan ligger rørene Zana Deux bruke prismessig? Lenke til kommentar
Spoon73 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Høres bra ut! Hvordan ligger rørene Zana Deux bruke prismessig? Rectifier rørene (6D22S) er rimelige, bare noen dollar paret, og de bruker du ikke opp hvis de ikke feiler da. Jeg har vel 16 stk. nå, men greit å ha backup hehe. De to 6C33C-B power triodene koster omkring 50-60 dollar paret. De vil også vare veldig veldig lenge hvis de ikke feiler, da rørene i forsterkeren går på "tomgang", og langt under hva de er spesifisert for. Når det gjelder 6SL7 driverrøret, varierer prisene veldig. De rimeligste NOS rørene får du for et par dollar. 299 dollar er vel det meste jeg har sett et 6SL7 rør gå for (Swedish Standard Radio 33S29B). Det er et sjeldent rør, og av de beste, så da går selvfølgelig prisen opp. Mullard rørene går for pluss minus 100 dollar pr. stk på ebay. Lenke til kommentar
hd_mikke Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Heisan hodetelefonentusiaster, Jeg er ny innenfor denne noe "skumle" head fi greia.... Saken er at jeg i løpet av kort tid har gjort følgende: Kjøpte en Pro-Ject Head Box II til mine Sennheiser HD555. Du verden det ga et bra løft i kvalitet. Et par uker senere oppgradere jeg mine HD555 til et sett HD650, også dette en vesentlig forbedring (det begynner å ligne det jeg søker!) Spørsmålet mitt nå er om pro-ject'en er i stand til å ta ut det beste i mine HD650. Denne head amp'en har mottatt godord rundt omkring på nettet. Det låter selvsagt bra, men har en hypotese om at det er mer å hente ut. Har sett litt på noen alternativer, slik som Darkvoice, Little Dot m.m. Spørsmålet er hvor markant mye bedre resultatet blir med en slik oppgradering? Noen kommentarer? Eller tips til oppgradering på amp? har en øvre ramme på ca 2.000, men om det er gode grunner til å gå utover dette så.... Innspill mottas med Lenke til kommentar
Spoon73 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Heisan hodetelefonentusiaster, Jeg er ny innenfor denne noe "skumle" head fi greia.... Saken er at jeg i løpet av kort tid har gjort følgende: Kjøpte en Pro-Ject Head Box II til mine Sennheiser HD555. Du verden det ga et bra løft i kvalitet. Et par uker senere oppgradere jeg mine HD555 til et sett HD650, også dette en vesentlig forbedring (det begynner å ligne det jeg søker!) Spørsmålet mitt nå er om pro-ject'en er i stand til å ta ut det beste i mine HD650. Denne head amp'en har mottatt godord rundt omkring på nettet. Det låter selvsagt bra, men har en hypotese om at det er mer å hente ut. Har sett litt på noen alternativer, slik som Darkvoice, Little Dot m.m. Spørsmålet er hvor markant mye bedre resultatet blir med en slik oppgradering? Noen kommentarer? Eller tips til oppgradering på amp? har en øvre ramme på ca 2.000, men om det er gode grunner til å gå utover dette så.... Innspill mottas med Kan ikke si noe om forsterkeren din, siden jeg ikke har hørt den, men en ting kan jeg si, og det er at HD650 skalerer veldig med bedre utstyr, i motsetning til mange andre hodetelefoner, og det vil forsåvidt "alltid" være mer å hente ut av de hodetelefonene. Desto "bedre" forsterker, desto mer får du ut av de. Det kreves mye av forsterkeren for å få full kontroll, åpne de opp, og lette på det beryktede Sennheiser sløret som mange ikke liker med de. Mange liker også Sennheiser 'telefonene med en god rørforsterker i forhold til solid state. Tror forsåvidt ikke det vil være så mye å hente for deg ved å velge en forsterker i 2000 kroners klassen, i forhold til den du har nå, men vanskelig å si, siden jeg ikke har hørt den. Jeg har også en Darkvoice 332 forsterker, som jeg er veldig godt fornøyd med, selv om den må vike plassen nå stakkar. Spørsmålet er vel egentlig hva du er ute etter? Hva liker du, og hva liker du ikke med HD650? Det er så individuelt hva folk hører... Men uansett hva man gjør med de, så har de sin egen karakteristikk, og det er små, men viktige nyanser det er snakk om. Håper det hjalp litt. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Ny kilde endelig på plass: yay! Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Nice, hvilken RIAA-forsterker bruker du? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg bruker Rega sitt MC riaa-trinn. Lenke til kommentar
hd_mikke Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Spørsmålet er vel egentlig hva du er ute etter? Hva liker du, og hva liker du ikke med HD650? Det er så individuelt hva folk hører... Men uansett hva man gjør med de, så har de sin egen karakteristikk, og det er små, men viktige nyanser det er snakk om. Håper det hjalp litt. Hei igjen, Jeg er egentlig godt fornøyd med HD650 og pro-ject Head-box komboen. Liker godt detaljnivået og synes generelt sett det lyder godt. jeg bruker en billig løsning (kabel) for tilkobling av IPod via docking stasjon:. Er det noe å hente på å investere i en ordentlig Ipod kabel? Og hvor får jeg kjøpt disse? Endret 20. januar 2009 av hd_mikke Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Kabel hjelper ikke særlig mye, iMod hjelper noe, men en skikkelig kilde typ god (SA)CD eller platespiller er å foretrekke. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Mikke: Hvilket format har du filene dine i? Lenke til kommentar
hd_mikke Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Mikke: Hvilket format har du filene dine i? Ripper skivene mine i Apple Lossless. I følge folka på headfi.org, er det noe å hente på å anskaffe seg en god docking kabel for ipod. Noen som vet om noen gode alterantiver?(eller om det i det hele tatt er noe å hente på å skaffe seg en slik kabel?) Når det gjelder kilde, så har jeg andre alternativer, men ofte benytter jeg Ipod'en til hodetelefonlytting (litt mer mobil løsning). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Kva forskjell er det på tilkoplingskablane til ein iPod? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Prater vi om LOD's her, så har jeg en alo som jeg er godt fornøyd med. kjøres dog ut en ibasso boa. God kombo. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Qables skal ha et godt renommé når det kommer til iPod LOD-kabler (link). Endret 20. januar 2009 av Molotovcocktailen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Åpna pakke frå Netshop i dag: Eg kan ikkje anna gjere enn å sitje og smile, dette er eargasm deluxe. Steget frå Shure E3C til SE530 rekna eg jo med skulle bli bra, men eg blir alltid like glad når eg putter eit nytt sett i øyrene. Akkurat no lyder Porcupine Tree - Lazarus ut av dei, det er heilt fabelaktig. Karma Police var som å ha Thom med gitaren inni hovudet. Lyd og bilete er ein dyr hobby, men fy så kjekt det er! Å kalle dei råbra blir kanskje feil, for det er ikkje noko rått ved lyden, det er klokkeklart og vakkert. Då pensjonerer eg CX300 med det same som sett nr. 2 der E3C tar over. Spørs om eg vil bruke to sett når eg har SE530 då...*sukk* Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Gratulerer med flotte plugger, Zeph! Hva har du de koblet opp mot? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå