Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

For meg høres det mer og mer ut som om det er Sennheiser HD25-II du er ute etter. Det eneste som ikke sammenfaller med dine ønsker er at disse ikke har heldekkende klokker.

Fordeler:

- Trenger ikke ekstra forsterker

- Meget god lyd

- Sitter veldig godt på hodet (klemmer litt hardt for noen)

- Robust

- Om noe skulle bli ødelagt er "alle" deler utskiftbare - det tar udnder 5 minutter å demontere dem helt

- God isolasjon

- Lav vekt

Ekstremt populær som DJ-hodetelefoner og som monitorer under live TV-produksjoner. Om du følger litt med vil du se at en veldig stor andel av kommentatorer, utegående reportere og lignende er utstyrt med nettopp denne hodetelefonen.

Det eneste negative er som sagt at de presser ganske hardt mot ørene, og en del vil derfor finne dem ukomfortable. Selv har jeg ingen problemer med det.

Det største problemet til denne karen, er at han ikke har noen god kilde. Jeg tror han kommer til å bli dobbelt så fornøyd hvis han kjøper dt770 + Fiio E07k/E17.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal vel være den første til åinnrømme at jeg ikek er noen lydfrik (mildt sagt) men hvis jeg ikke vil høre forskjell på et par til 500,- kontraett par til 2.000,- så er jo svaret enkelt. Da blir det noen billige.

Jeg kommer aldri til å bruke disse ved å koble til stereoannlegg/TV etc. og jeg er ikke en person som er noe spesielt audiofil heller så jeg MÅ ikke høre på musikk HELE tiden.

Men er Roland R-26 en dårlig lydkilde?

Madammen har ett par rosa Scullcandy (ett elelr annet) som hun kjøpte på Euronics for rundt 500,- og selv om jeg ikke er noen lydfrik så kan jeg med engang si at alt som kommer fradisse høres ut som om noen spiller på innsiden av en melkekartong. Lyden er der og dem funker til litt Spotify etc. men jeg vil skjemme meg bort med noe litt mer ekslusivt enn dette og har dermed bestemt meg for å invistere i et par skikkelige klokker.

Var en tur inne på head-fi.org etc. og også der kommer Sennheiser Momentum veldig godt ut og han som testet dem var faktisk henrykt over lyden og jeg fikk et inntrykk av at han ikke var noen type som liret av seg slike godord for ofte... ?

Er det noen grunn til at jeg IKKE burde se nermere på Sennheiser Momentum?

Det at man ikke kan justere lyden på android bryr meg ikke og jeg har heller ikke blitt mobbet for at ørene mine er for store noen gang...

Lenke til kommentar

Jeg skal vel være den første til åinnrømme at jeg ikek er noen lydfrik (mildt sagt) men hvis jeg ikke vil høre forskjell på et par til 500,- kontraett par til 2.000,- så er jo svaret enkelt. Da blir det noen billige.

Jeg kommer aldri til å bruke disse ved å koble til stereoannlegg/TV etc. og jeg er ikke en person som er noe spesielt audiofil heller så jeg MÅ ikke høre på musikk HELE tiden.

Men er Roland R-26 en dårlig lydkilde?

Madammen har ett par rosa Scullcandy (ett elelr annet) som hun kjøpte på Euronics for rundt 500,- og selv om jeg ikke er noen lydfrik så kan jeg med engang si at alt som kommer fradisse høres ut som om noen spiller på innsiden av en melkekartong. Lyden er der og dem funker til litt Spotify etc. men jeg vil skjemme meg bort med noe litt mer ekslusivt enn dette og har dermed bestemt meg for å invistere i et par skikkelige klokker.

Var en tur inne på head-fi.org etc. og også der kommer Sennheiser Momentum veldig godt ut og han som testet dem var faktisk henrykt over lyden og jeg fikk et inntrykk av at han ikke var noen type som liret av seg slike godord for ofte... ?

Er det noen grunn til at jeg IKKE burde se nermere på Sennheiser Momentum?

Det at man ikke kan justere lyden på android bryr meg ikke og jeg har heller ikke blitt mobbet for at ørene mine er for store noen gang...

Joda, disse hodetelefonene er gode, men problemet ditt er lydkilden. Det er som å ha en utrolig god fotball uten luft.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Så med den lydkilden jeg har, så kan jeg like godt kjøpe et par Scullcandy?

Jeg vil altså ikke høre forskjell på et par gode scullcandy og feks. Sennheiser Momentum?

Du vil høre mye forskjell, spesielt det med lydscene. I stedet for å få lyden presset opp i trynet, vil du få lyden svimlende rundt deg, som en slags 3d-effekt. Du vil også klare å skille alle instrumentene, hvis det er et godt opptak.

Lenke til kommentar

Er det noe spesielt jeg kan kjøpe til min pc som vil gjøre at lyden fra pc'en vil bli bedre med hodetelefonene?

Jeg tror jeg har et ganske oppegående lydkort, men det er kanskje ikke nok?

Hvilket lydkort har du? Du kan jo vurdere å kjøpe en portabel dac fra f.eks. Fiio, som Fiio E07k eller E17. Jeg synes også Aune T1 ser spennende ut. Det er en rørbasert DAC/Amp, men den har litt "varmere" lydsignatur.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått såkalt eustachian tube dysfunction. Med andre ord er jeg potte tett i begge ører og jeg misstenker at hodetelefonene er ansvarlig for dette. Noen som har hatt dette og som vet om noe som hjelper? Til nå har jeg prøvd å rense forsiktig med q-tips, prøvd å løst opp dotten med olje og kombinert q-tips og olje for å se om jeg kom bedre til uten hell.

Mener jeg har hørt om dette før og at litt bedre hodetelefoner gjerne kan skape slike problemer.

Lenke til kommentar

Så en slik USB DAC vil gjøre slik at filene fra Spotify høres mye bedre ut altså?

Var det ikke kilden som var problemet da?

Blir ikke det som å montere effektpotte på en Fiat Punto?

Det jeg refererer som kilde, er nettopp DACen/lydkortet. Fiio E07k/E17, Aune T1 eller lignende vil gjøre underverker.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Bjerknez,

For best mulig under 2000kr vil jeg si Sennheiser Momentum on ear eller Shure SRH940. Sistnevnte noe mer analytisk og mer egnet for lydredigering når du virkelig vil høre hva som er reell lyd. Sennheiser når vil ha en suveren musikalsk opplevelse.

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan Philips Fidelio X1 er kontra ATH-M50?

Jeg har begge og de er gode hodetelefoner, men som iFire sier så er det to forskjellige divisjoner det er snakk om.

Har du råd så kjøp X1'en, den er langt over M50 i lydkvalitet.

Endret av oldboy
Lenke til kommentar

Var en tur på Elkjøp i dag og prøvehørte en del hodetelefoner (Dem har et vannvittig utvalg av gode hodetelefoner!!!) og dem hang som perler på en snor alle sammen. De klokkene som imponerte meg mest var rett og slett Sennheiser Momentum så jeg kjøpte disse.

Prøvelyttet også Beyerdynamic T70P og likte ikke disse noe særlig. Jeg likte lyden i Sennheiser mye bedre. Beyer T70P virket også alt for store og hengslete.

Sony NBR-1RBT virket også veldig gode, men prisen gjorde at jeg heller gikk for Momentum. rett og slett et godt kjøp i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Var en tur på Elkjøp i dag og prøvehørte en del hodetelefoner (Dem har et vannvittig utvalg av gode hodetelefoner!!!) og dem hang som perler på en snor alle sammen. De klokkene som imponerte meg mest var rett og slett Sennheiser Momentum så jeg kjøpte disse.

Prøvelyttet også Beyerdynamic T70P og likte ikke disse noe særlig. Jeg likte lyden i Sennheiser mye bedre. Beyer T70P virket også alt for store og hengslete.

Sony NBR-1RBT virket også veldig gode, men prisen gjorde at jeg heller gikk for Momentum. rett og slett et godt kjøp i mine øyne :)

Nå har jeg selv Bose QuietComfort 15 pga noise cancelation som kan tilbys (reiser mye!), men har en kompis som vurderer Sennheiser Momentum oppimot QC15. Hva sier folket? (Beklager om det er diskutert tidligere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...