Lakus Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Bestilte en Asgard 2 nå. Kjøper DAC etter jul. Må spre utgiftene over tid så ikke det blir så merkbart Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Bestilte en Asgard 2 nå. Kjøper DAC etter jul. Må spre utgiftene over tid så ikke det blir så merkbart Gratulerer med et godt kjøp. Selv brukte eg et ASUS Xonar STX som dac til eg fikk modi'en. Og tru du meg det var enorm forskjell. Faktisk tror eg ikke du vil merke så stor forskjell i lyden til du får kjøpt deg en bedre dac. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 En av dem måtte komme først, og jeg liker saker jeg kan putte ting inn i og få noe ut av :3 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 En av dem måtte komme først, og jeg liker saker jeg kan putte ting inn i og få noe ut av :3 Hahaha lakus, du er en skitten liten pike Garanterer at du blir fornøyd. Nå må du bare skaffe deg bedre hodetelefoner Lenke til kommentar
lain Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 http://www.dustinhome.no/product/5010655432/audio-technica-ath-m50s/#intcmp=productbo16_startpage_WeekendRush_5010655432_131122 God pris på ATH-M50 nå. Selv om jeg ikke nødvendigvis anbefaler de over ymse annet. Selv solgt de jeg hadde, men de kan nok passe endel folk, spesielt til denne prisen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hey, hatt et par Beyer BT 770 Pro 80 Ohm i snart et år nå, og må så jeg har brukt de mindre og mindre. Selv om jeg har stasjonær PC, med det interne lydkortet som skulle være top notch for et år siden, så holder det ikke mål. Får ikke helt det store volumet og de mangler fyldigheten i generelt og særlig litt i bunn. Har blitt til at jeg heller har brukt to Corsairspillhøytalere istedenfor. Er på tide å bytte ut gameren med en bærbar PC, og jeg frykter at Beyerene kommer til å bli nærmest ubrukelig til musikk. Derfor har jeg kommet til den vise besluttingen om å skaffe en hodetelefonforsterker. Jeg vil ha noe som er godt under 1000-lappen, til og med under 500-lappen. Tenkt på Fiio E06, vil denne kunne gi en sprut på lyden? Er på ingen måte kresen som dere sikkert har skjønt etter å ha lest denne posten, men vil ha mere trykk. Finnes det noen stasjonære alternativer? Må kunne kjøpes i Norge Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hey, hatt et par Beyer BT 770 Pro 80 Ohm i snart et år nå, og må så jeg har brukt de mindre og mindre. Selv om jeg har stasjonær PC, med det interne lydkortet som skulle være top notch for et år siden, så holder det ikke mål. Får ikke helt det store volumet og de mangler fyldigheten i generelt og særlig litt i bunn. Har blitt til at jeg heller har brukt to Corsairspillhøytalere istedenfor. Er på tide å bytte ut gameren med en bærbar PC, og jeg frykter at Beyerene kommer til å bli nærmest ubrukelig til musikk. Derfor har jeg kommet til den vise besluttingen om å skaffe en hodetelefonforsterker. Jeg vil ha noe som er godt under 1000-lappen, til og med under 500-lappen. Tenkt på Fiio E06, vil denne kunne gi en sprut på lyden? Er på ingen måte kresen som dere sikkert har skjønt etter å ha lest denne posten, men vil ha mere trykk. Finnes det noen stasjonære alternativer? Må kunne kjøpes i Norge Fiio E17 eller E07K. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Fiio E17 eller E07K.Hvordan er E6 i fordhold, trenger bare noe som kan gi klokkene et lite puff. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Jeg drister meg til å stille et spørsmål i denne tråden da den allerede handler om emnet og atleserene her stort sett er hodetelefonofile og dermed med stor sannsynlighet har en del erfaring. Først så må jeg si at jeg har null erfaring med hodetelefoner annet enn at jeg har brukt noen billige plastdingser nattestid for å høre på Youtube videoer uten å vekke madammen... Så til poenget: Hodetelefonen blir i 80% av tillfellene brukt forran pc'en for å lytte til Youtube videoer samt lytte til diverse opptaktatt med GoPro etc. Jeg har også en Olympus LS-5 lyd opptaker som jeg bruker sammens med GoPro for bedre lyd. Lyden synkroniserer jeg i etterkant i Premiere Pro. Blir også en del lytting på Spotify etc. Det som er viktig er at lyden blir gjenngitt "riktig" og at jeg feks. kan justere opptakeren etc. etter hva jeg hører. Jeg har ikke noe fancy Hifi annlegg og hodetelefonene vil stort sett kun bli brukt ved å koble til pc'en samt denne opptakeren inni mellom. Jeg er ute etter hodetelefoner som er robuste og som er VELDIG gode å ha på seg og helst noen som "lukker" seg rundt ørene. Jeg har ikke satt meg så mye inn i åpne/lukkede hodetelefoner utover det at lukkede fungerer mer som hodetelefoner og isolerer lyden mer, med den bakdelen at det fort blir varmt etc. Uansett... hva JEG bør velge av lukket/åpen type er jeg usikker på. Jeg har forresten også prøvd noen Koss hodetelefoner til 399,- men disse er madammen sine som hun bruker til iPhone etc. Jeg liker lyden i disse, men dem klemmer for mye og er ubehagelige å ha på seg over lenger tid. Jeg kommer (til tider) å bli sittende noen timer i strekk forran pc'en for å synkronisere samt redigere musikk til hobbybruk, så dem må være behagelige å ha på seg. Setter prispånoen annbefalinger her ut fra mine kritterier. Budsjett har jeg ikke tenkt så mye på, men så mye over dajeg ikke engang vet hvajeg bør satsepå av type hodetelefoner, men helst under 2.000,- Hvis jeg får noe som er MYE bedre for bare 500,- ekstra kan dette vurderes. Men å gi 500,- mer for noen tall på et ark blir ikke aktuelt. Kanskje jeg klarer meg med hodetelefoner til 500,- også? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Om du ikke vil bruke mer enn 500 kr er det Creative Aurvana Live! du burde se på. Ellers tror jeg du vil bli veldig fornøyd med Audio Technica ath-m50, Beyerdynamic DT770 eller Shure srh840/srh940. Du kan også se om du finner Sony MDR v6 billig. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hvis hovedpoenget er å gjengi lyden riktig så kan det kanskje være et poeng å skaffe seg en nøytral dac i samme slengen. Kan hende lyden blir farget av lydkortet ditt også. Hvor mye det har å si i praksis i din bruk er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Hjemmelaget Er det mulig å bygge noe slikt for en billig penge? Endret 23. november 2013 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Jeg drister meg til å stille et spørsmål i denne tråden da den allerede handler om emnet og atleserene her stort sett er hodetelefonofile og dermed med stor sannsynlighet har en del erfaring. Først så må jeg si at jeg har null erfaring med hodetelefoner annet enn at jeg har brukt noen billige plastdingser nattestid for å høre på Youtube videoer uten å vekke madammen... Så til poenget: Hodetelefonen blir i 80% av tillfellene brukt forran pc'en for å lytte til Youtube videoer samt lytte til diverse opptaktatt med GoPro etc. Jeg har også en Olympus LS-5 lyd opptaker som jeg bruker sammens med GoPro for bedre lyd. Lyden synkroniserer jeg i etterkant i Premiere Pro. Blir også en del lytting på Spotify etc. Det som er viktig er at lyden blir gjenngitt "riktig" og at jeg feks. kan justere opptakeren etc. etter hva jeg hører. Jeg har ikke noe fancy Hifi annlegg og hodetelefonene vil stort sett kun bli brukt ved å koble til pc'en samt denne opptakeren inni mellom. Jeg er ute etter hodetelefoner som er robuste og som er VELDIG gode å ha på seg og helst noen som "lukker" seg rundt ørene. Jeg har ikke satt meg så mye inn i åpne/lukkede hodetelefoner utover det at lukkede fungerer mer som hodetelefoner og isolerer lyden mer, med den bakdelen at det fort blir varmt etc. Uansett... hva JEG bør velge av lukket/åpen type er jeg usikker på. Jeg har forresten også prøvd noen Koss hodetelefoner til 399,- men disse er madammen sine som hun bruker til iPhone etc. Jeg liker lyden i disse, men dem klemmer for mye og er ubehagelige å ha på seg over lenger tid. Jeg kommer (til tider) å bli sittende noen timer i strekk forran pc'en for å synkronisere samt redigeregått fopr musikk til hobbybruk, så dem må være behagelige å ha på seg. Setter prispånoen annbefalinger her ut fra mine kritterier. Budsjett har jeg ikke tenkt så mye på, men så mye over dajeg ikke engang vet hvajeg bør satsepå av type hodetelefoner, men helst under 2.000,- Hvis jeg får noe som er MYE bedre for bare 500,- ekstra kan dette vurderes. Men å gi 500,- mer for noen tall på et ark blir ikke aktuelt. Kanskje jeg klarer meg med hodetelefoner til 500,- også? Beyerdynamic DT770 + Fiio E17 er en helt ok deal, men fortsatt ikke nøytralt. Hvis du vil ha noe som er ganske nøytralt, ville jeg gått for Sennheiser HD600 + Schiit Magni/Modi. Husk at hvis du kjøper kvalitet, vil det kanskje være de siste stasjonære hodetelefonene du noensinne trenger å kjøpe. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Takker for svar folkens Problemet med valg av hodetelefoner er jo at man stort sett må dra langt for å finne butikker som tilbyr prøvelytting. Blir liksom litt feil å gi over 2.000,- for ett sett hodetelefoner for så og komme hjem og føle at man har kjøpt katta i sekken ut frahva man hadde forventet. Jeg ser Sennheiser Momentum går igjen i stort sett alle hodetelefon tråder og den har også fått flott skussmål samt vunnet mange tester. Tester er jo som kjent ikke alt, men når man ikke får prøvelyttet og samtidig må gi over 2.000,- så blir det naturlig å følge disse testene til en vis grad. Men en liten oppdatering av hva hodetelefonene skal brukes til: Jeg har kjøpt meg en Røde Procaster mikrofon som skal kobles til en Roland R-26 opptaker. Hodetelefonene skal brukes til å høre hvordan opptakslyden blir mens jeg snakker og da har jeg for meg at hodetelefonene bør være "lukkede" slik at ikke man blir forstyrret av lyd utenifra. Hodetelefonene vil også bli mye brukt til lytting av musikk fra Spotify etc. og jeg har Logitech Z-5600 som er koblet til lydkortet i pc'en med optisk kabel. Denne kontrolleren til logitech annlegget har en hodetelefon inngang (minijack) som jeg da kommer til å bruke. Hadde vert fint om dem også kunne brukes for å lytte til Spotify via iPhone/Android, men dette er ikke første prioritet. Jeg kommer så klart også til å bruke dem når jeg redigerer lyd/video i Premiere Pro etc. Jeg vil rett og slett ha hodetelefoner som gir en god lyd med skikkelig fylde og klang (hvis det sier dere noe) uten at det blir kunstig og glorete. For å si det sån, det skal være mulig å guffe opp en gammel låt av Dr.Alban med "No Coke" og kjenne det trykker i ørene, selv om det ikke er det dem kommer til å brukes til i hovedsak. Den eneste erfaringen jeg har med dyrere hodetelefoner er når jeg kjøpte ett par Philips Hodetelefoner på Expert for ca.13 år siden til nesten 2.000,-. Husker ikke hvilken modell dette var, men å koble disse til en discman (Ja, den gang var det bærbar CD-spiller som gjaldt...) var helt bortkastet. Umulig å få høy nok lyd og dem fungerte bra kun når jeg plugget dem inn i pc'en eller stereoen hjemme. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Takker for svar folkens Problemet med valg av hodetelefoner er jo at man stort sett må dra langt for å finne butikker som tilbyr prøvelytting. Blir liksom litt feil å gi over 2.000,- for ett sett hodetelefoner for så og komme hjem og føle at man har kjøpt katta i sekken ut frahva man hadde forventet. Jeg ser Sennheiser Momentum går igjen i stort sett alle hodetelefon tråder og den har også fått flott skussmål samt vunnet mange tester. Tester er jo som kjent ikke alt, men når man ikke får prøvelyttet og samtidig må gi over 2.000,- så blir det naturlig å følge disse testene til en vis grad. Men en liten oppdatering av hva hodetelefonene skal brukes til: Jeg har kjøpt meg en Røde Procaster mikrofon som skal kobles til en Roland R-26 opptaker. Hodetelefonene skal brukes til å høre hvordan opptakslyden blir mens jeg snakker og da har jeg for meg at hodetelefonene bør være "lukkede" slik at ikke man blir forstyrret av lyd utenifra. Hodetelefonene vil også bli mye brukt til lytting av musikk fra Spotify etc. og jeg har Logitech Z-5600 som er koblet til lydkortet i pc'en med optisk kabel. Denne kontrolleren til logitech annlegget har en hodetelefon inngang (minijack) som jeg da kommer til å bruke. Hadde vert fint om dem også kunne brukes for å lytte til Spotify via iPhone/Android, men dette er ikke første prioritet. Jeg kommer så klart også til å bruke dem når jeg redigerer lyd/video i Premiere Pro etc. Jeg vil rett og slett ha hodetelefoner som gir en god lyd med skikkelig fylde og klang (hvis det sier dere noe) uten at det blir kunstig og glorete. For å si det sån, det skal være mulig å guffe opp en gammel låt av Dr.Alban med "No Coke" og kjenne det trykker i ørene, selv om det ikke er det dem kommer til å brukes til i hovedsak. Den eneste erfaringen jeg har med dyrere hodetelefoner er når jeg kjøpte ett par Philips Hodetelefoner på Expert for ca.13 år siden til nesten 2.000,-. Husker ikke hvilken modell dette var, men å koble disse til en discman (Ja, den gang var det bærbar CD-spiller som gjaldt...) var helt bortkastet. Umulig å få høy nok lyd og dem fungerte bra kun når jeg plugget dem inn i pc'en eller stereoen hjemme. Jeg tror Beyer dt770 og Fiio e07k/e17 vil gjøre deg fornøyd. Grunnen til at du fikk så dårlig lyd, er fordi du ikke har en god nok forsterker/dac. Lenke til kommentar
master air Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 For meg virker det nesten som om du trenger to forskjellige hodetelefoner. Sennheiser HD-25/HD280 pro e.l. til bruk for opptak/redigering av lyd/film og noen andre, som f.eks. Beyer DT770 (+ helst en forsterker og dac) til å lytte på musikk, men da er man fort over budsjettet ditt. Bare for å gjøre det klart, jeg har null erfaring med opptak/tv-produksjon, og utsagnet mitt baserer seg på hva jeg husker å ha lest den gangen jeg var aktiv på head-fi.org Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Mulig jeg kjøper meg ett par Koss til 299,- til telefonbruk hvis jeg føler behov for det. Føler dte er viktig med et par skikkelige hodetelefoner til hjemmebruk og kanskje aller helst lukkede slik at omgivelseslyder blir mer eller mindre borte. Når jeg feks. snakker i mikrofonen så vil jeg jo aller helst høre stemmen fra hodetelefonene og ikke utenifra når jeg skal sjekke lyden. Det føles riktig for meg å se nærmere på Sennheiser Momentum da den har fått full pott på blandt annet denne siden: http://www.lydogbilde.no/test/sennheiser-momentum-2 Den skal også være kåret til "årets" hodetelefon. Kjøper jeg denne på Elkjøp så får man jo også 30 dagers full returrett, for jeg regner med at disse er de samme? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hodetelefoner/MOMENTUM/sennheiser-hodetelefoner-momentum-brun Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Mulig jeg kjøper meg ett par Koss til 299,- til telefonbruk hvis jeg føler behov for det. Føler dte er viktig med et par skikkelige hodetelefoner til hjemmebruk og kanskje aller helst lukkede slik at omgivelseslyder blir mer eller mindre borte. Når jeg feks. snakker i mikrofonen så vil jeg jo aller helst høre stemmen fra hodetelefonene og ikke utenifra når jeg skal sjekke lyden. Det føles riktig for meg å se nærmere på Sennheiser Momentum da den har fått full pott på blandt annet denne siden: http://www.lydogbilde.no/test/sennheiser-momentum-2 Den skal også være kåret til "årets" hodetelefon. Kjøper jeg denne på Elkjøp så får man jo også 30 dagers full returrett, for jeg regner med at disse er de samme? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hodetelefoner/MOMENTUM/sennheiser-hodetelefoner-momentum-brun Husk at lydkilden har veldig mye å si. Momentum er gode hodetelefoner, men lydkilden din er garantert elendig. EDIT: Jeg har dårlige erfaringer med lyd og bilde. Les heller reviews på head-fi.org / Tyll Hertsens / innerfidelity.com Endret 24. november 2013 av iFire Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 For meg høres det mer og mer ut som om det er Sennheiser HD25-II du er ute etter. Det eneste som ikke sammenfaller med dine ønsker er at disse ikke har heldekkende klokker. Fordeler: - Trenger ikke ekstra forsterker - Meget god lyd - Sitter veldig godt på hodet (klemmer litt hardt for noen) - Robust - Om noe skulle bli ødelagt er "alle" deler utskiftbare - det tar udnder 5 minutter å demontere dem helt - God isolasjon - Lav vekt Ekstremt populær som DJ-hodetelefoner og som monitorer under live TV-produksjoner. Om du følger litt med vil du se at en veldig stor andel av kommentatorer, utegående reportere og lignende er utstyrt med nettopp denne hodetelefonen. Det eneste negative er som sagt at de presser ganske hardt mot ørene, og en del vil derfor finne dem ukomfortable. Selv har jeg ingen problemer med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå