Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hmm, da vet jeg ikke...

 

"JRiver Media Center 19 for Windows -- Stable and 15% Off This Week

Save 15% now through November 21, and enjoy all the new features with our fastest, most stable product yet. "

 

Prøvde det eg og, men eg kjem ikkje inn på sida ein gong... Rart. Kjem sikkert til å kjøpe det uansett though. Har prøvd det i eit par dagar berre, men det virker dritbra!

Lenke til kommentar

Skulle til å si Klipsch x10... Om du ikke vil ha dem igjen men prøve noe nytt, kan Monster Turbine (1319,- hos multicom) være et alternativ. Rimeligste av dem er faktisk ikke langt bak de dyrere utgavene. Men dette er plugger altså.

Om du ikke synes de blir for store, Shure SRH840 til ca 1250kr.

Ikke ute etter plugger i denne omgang, men ellers takk for tips. :)

Lenke til kommentar

M&M Uten tvil. Har selv Modi og Asgard 2.

Noen vil si at Asus løsningen gir mye for pengene.

Men tviler på den kan konkurere med Schiit på lyd.

Duet.no fører schiit. Send de en mail om Magni og modi.

Jeg skal til London snart, tror du det er mulig/billigere å kjøpe der? Og vil jeg merke mye forskjell på Asgard 2 og Magni med HD650?

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe meg Schiit selv. Eller, jeg lurer egentlig på om jeg skal kjøpe amp/dac, men Schiit er en av de jeg har sett på. Eneste jeg stresser over er hvordan det er med å bytte mellom hodetelefoner og høyttalere? Er ikke interessert i å bruke hodetelefoner når jeg f.eks ser på YouTube-klipp eller i andre situasjoner hvor lyden ikke er viktig, så for min del er det "viktig" å kunne enkelt bytte mellom å bruke høyttalerne og hodetelefonene (jeg er ekstremt lat). Per i dag har jeg et enkelt Xonar DG lydkort som driver hodetelefonene (DT770 80ohm) og høyttalerne går bare på hovedkortet. Har en snarvei i Windows-taskbaren hvor jeg bytter mellom de to kjapt og enkelt. Jeg er åpenbart bare ute etter å bytte ut Xonar DG'en i første omgang, men i en verden der jeg såvidt har duppet tærne er det ikke helt enkelt å finne noe som passer..

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe meg Schiit selv. Eller, jeg lurer egentlig på om jeg skal kjøpe amp/dac, men Schiit er en av de jeg har sett på. Eneste jeg stresser over er hvordan det er med å bytte mellom hodetelefoner og høyttalere? Er ikke interessert i å bruke hodetelefoner når jeg f.eks ser på YouTube-klipp eller i andre situasjoner hvor lyden ikke er viktig, så for min del er det "viktig" å kunne enkelt bytte mellom å bruke høyttalerne og hodetelefonene (jeg er ekstremt lat). Per i dag har jeg et enkelt Xonar DG lydkort som driver hodetelefonene (DT770 80ohm) og høyttalerne går bare på hovedkortet. Har en snarvei i Windows-taskbaren hvor jeg bytter mellom de to kjapt og enkelt. Jeg er åpenbart bare ute etter å bytte ut Xonar DG'en i første omgang, men i en verden der jeg såvidt har duppet tærne er det ikke helt enkelt å finne noe som passer..

Kjøpt mitt oppsett du. Asgard 2 har pre ut for høytalere og sånne ting. Alt du gjør er å plugge ut hodetelefonene når du skal ha lyd i høytalerne.

Dette vil også gi deg enormt mye bedre lyd enn det du har nå.

Lenke til kommentar

Kan du dele den snarveien? Den høres fantastisk ut!

"Audio Output Switcher 1.0.3.20"

http://download.cnet.com/Audio-Output-Switcher/3000-2094_4-75985099.html

 

Kan noen med amp/dac fortelle meg om jeg kan bruke dette til å kjapt bytte mellom høytttalere/hodelefoner? Hvis ja, så er årets julegave til meg selv fikset :p


Kjøpt mitt oppsett du. Asgard 2 har pre ut for høytalere og sånne ting. Alt du gjør er å plugge ut hodetelefonene når du skal ha lyd i høytalerne.

Dette vil også gi deg enormt mye bedre lyd enn det du har nå.

Det er jo ikke dumt. Når jeg ikke bruker hodeletefonene så kobler jeg dem ut likevel siden jeg ikke orker å ha noen meter med ledning hengene over meg hele tiden.

 

EDIT: Forumet får downsyndrom når man kopierer inn sitater...

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...