Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er viktig her er at det meste med hodetelefonutgang er forberedt på en last på ca. 32ohm, mens det fins store forskjeller på hvor vidt område som er ideelt. 600ohm er såpass høyt at man kan oppleve problemer.

 

Når man designer en (hodetelefon)forsterker, så er det rom for å gjøre mye forskjellig, og valgene man tar avgjør hva man kan koble til å få ideel ytelse. I utgangspunktet er det sensitiviteten som avgjør hvor tungdrevet en hodetelefon er, men i praksis treffer man ganske bra om at man antar at en hodetelefon i området 250-600ohm er tyngre å drive enn en hodetelefon på 30-ish ohm.

 

Det fins også hodetelefonforsterkere som har lettere for å drive en 600ohms hodetelefon og får det stadig verre desto lavere man går.

Lenke til kommentar

Det er jo rett og slett laterlig dyrt.

Eg betalte 1400kr for mine for en del år siden.

 

Jeg er klar over det, synes det var fryktelig dyrt selv. Han mente visstnok at innkjøpsprisen ble på 2200. Jeg hadde fint betalt 2200 om det var nødvendig, men både MPX & Komplett oppererer med lavere priser for 80Ohm som jeg skal ha... :)

Lenke til kommentar

Jeg røk på dette "Goji"-headsettet fra Elkjøp siden jeg likevel kjøpte Nexus 5 på prispresserkampanjen deres på søndag, siden det var nedsatt til 299.

 

Fysj, for en ulidelig bassdominert dassende gjørme! Verre enn beats, Med DSP-EQ-en i Android satt til Bass Reduced og så økt bittelitt på de tre laveste frekvensene )så det ikke ble fult så redusert, er de brukbare. Lydkvaliteten er riktignok fortsatt irriterende dårlig, spesielt på vokalen. Cranberries høres faktisk ikke så ille ut, men Støv-vokalisten blir ganske maltraktert. I tillegg er de laget for en smalskallet asiat og ikke en nordmann som er tjukk i hodet... :p (Litt rart, ettersom den etter et kjapt google-søk tydeligvis er laget kun for Elkjøp eller deres britiske moderselskap, mtp. at kun den butikkjeden selger dem.) Jeg vurderer å beholde dem, dersom de går seg inn (eller snarere ut), som et "det er ikke så nøye med dem"-par.

 

Men samtidig har jeg jo lst på noe bedre. Så: Hva slags on-ear lukkede klokker med mobilkontroller som fungerer med android (spesifikt Nexus 5) får man for under 1200kr? Trenger absolutt ikke være Bluetooth. Til info er jeg godt fornøyd med mine Sennheiser HD 555, hvis det gir noen info om hva slags lyd jeg liker og var godt fornøyd med mine Klipsch x10i (litt mer trøkk i lavere registre enn Sennheiser) som dessverre er tapt. :/

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg røk på dette "Goji"-headsettet fra Elkjøp siden jeg likevel kjøpte Nexus 5 på prispresserkampanjen deres på søndag, siden det var nedsatt til 299.

 

Fysj, for en ulidelig bassdominert dassende gjørme! Verre enn beats, Med DSP-EQ-en i Android satt til Bass Reduced og så økt bittelitt på de tre laveste frekvensene )så det ikke ble fult så redusert, er de brukbare. Lydkvaliteten er riktignok fortsatt irriterende dårlig, spesielt på vokalen. Cranberries høres faktisk ikke så ille ut, men Støv-vokalisten blir ganske maltraktert. I tillegg er de laget for en smalskallet asiat og ikke en nordmann som er tjukk i hodet... :p (Litt rart, ettersom den etter et kjapt google-søk tydeligvis er laget kun for Elkjøp eller deres britiske moderselskap, mtp. at kun den butikkjeden selger dem.) Jeg vurderer å beholde dem, dersom de går seg inn (eller snarere ut), som et "det er ikke så nøye med dem"-par.

 

Men samtidig har jeg jo lst på noe bedre. Så: Hva slags on-ear lukkede klokker med mobilkontroller som fungerer med android (spesifikt Nexus 5) får man for under 1200kr? Trenger absolutt ikke være Bluetooth. Til info er jeg godt fornøyd med mine Sennheiser HD 555, hvis det gir noen info om hva slags lyd jeg liker og var godt fornøyd med mine Klipsch x10i (litt mer trøkk i lavere registre enn Sennheiser) som dessverre er tapt. :/

Skulle til å si Klipsch x10... Om du ikke vil ha dem igjen men prøve noe nytt, kan Monster Turbine (1319,- hos multicom) være et alternativ. Rimeligste av dem er faktisk ikke langt bak de dyrere utgavene. Men dette er plugger altså.

Om du ikke synes de blir for store, Shure SRH840 til ca 1250kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...