Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

250 Ohm om du skal kun bruke den hjemme med en eventuell Schiit-forsterker.

Finner ingen som selger denne dessverre. 80 blir det eneste da?

PYST XLR koster det dobbelte. Altså 40USD.

Hos duet.no koster det 990NOK for Magni og 990NOK for Modi. Frakt kommer i tillegg. Med kabel og frakt blir vel prisen rundt 2400 kroner kan jeg tenke meg. Noe som er 5-600 kroner dyrere enn om man kjøper direkte fra Schiit.

Jeg klarer faen ikke å finne det på hjemmesiden, har du link?

http://www.duet.no/?module=Shop;action=ProductGroup.viewProductGroup;id=994 Finner bare alle andre.

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

Du må ta kontakt med Duet da dem ikke har dem ute i nettbutikken.

Spørr om han har noen som har stått til demo så du kan få litt finere pris.

Duet/Audio Norge er ikke prutbare med mindre du er god kunde xD

Jeg ville valgt 80ohm.

Helvete. Jeg ser at Duet ikke har en fysisk butikk, men har ulike forhandlere, er det slik å forstå? Mens Audio Norge har en fysisk butikk?

Lenke til kommentar

Jeg har en Argon HA2 liggende. Den er i og for seg helt ok, utenom tre ting: RCA-kontaktene bak er av laber kvalitet og blir dratt ut av Argons egne kabler. Når du skrur den på så går strømmen rett til hodetelefonutgangen og om røret ikke er varmt så får du en *pop* i hodetelefonene, samme når du skrur av. Løsningen på dette er å skru på forsterkeren med hodetelefonene utkoblet, vente 20 min, plugge inn hodetelefonene, samtidig som man drar ut hodetelefonene før man skrur av. Siste punktet er prisen Hifiklubben skal (skulle?) ha for den, det er rundt det dobbelte av en identisk enhet fra Kina som mangler Argon sine logoer.

Det er forøvrig ikke en "ekte" rørforsterker heller. Forsterkningen skjer av en solid state enhet og røret er satt opp til å være en slags equalizer.

Det er jo samme prosedyren jeg må igjennom på min NAD C326BEE. Bare at jeg slipper å vente 20min, jeg bare venter til jeg hører relèet klikker.

Lenke til kommentar

Yey, fikk ringt Duet, og forhørt meg. Koster 999 per stykk, som ikke var så ille, så blir vell å hente det i morgen.

Bestilte DT770 80 Ohm og, så dette blir aldeles spennende.

:)

Likte spesielt bra at det ikke var noe drivertull av noe slag, plug & play.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...