BMWCoupeFtw Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Ny DAC idag EDIT: Herregud for ett 3d bilde irDACen gir Det er så du hører instrumentet sirkle rundt hode ditt feks. Er du ute etter DAC opptil 10 000,- bør du sjekke ut Arcam irDAC. Den spiller hvertfall bedre enn Hegel HD20en min... Endret 6. november 2013 av BMWcoupeftw 3 Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Da var endelig Mad Dog 3.2 i huset. Meget fin lyd, men harde å drive. Har en ALO Continental V1 til å drive de med på farten og den sliter litt for å få ut den dypeste bassen. Kan dette være like mye på grunn av manglende innebygd DAC? Uten at jeg vet spesifikasjoner på ALO Continental V1 er det nok mest sansynlig kraft som mangler. MD krever lite for å fungere, men jo mer kraft jo bedre (stort sett). Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Uten at jeg vet spesifikasjoner på ALO Continental V1 er det nok mest sansynlig kraft som mangler. MD krever lite for å fungere, men jo mer kraft jo bedre (stort sett). Continental Specs Tube type; one Raytheon 6111 NOS tube Battery: Lithium-Polymer Battery Play Time: Approximately 7 – 8 hours per charge Recharge Time: Approximately 3-4 hours Frequency Response: 40Hz-20KHz +/- 1dB Signal-to-Noise Ratio: >100dB Total Harmonic Distortion: 1% Stereo Crosstalk: >85dB @ 1KHz Input Impedance 30K ohms Output Output 300mW@ 32 ohms Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Mener å huske at Dan fra MrSpeakers anbefaler ~1W output, men skal ikke si det 100% sikkert. Det er sikkert verdt å ta en kikk her: http://www.head-fi.org/t/683118/mr-speakers-mad-dog-3-0-3-2-amp-pairing-recommendation-discussion-thread Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Da var ny kabel til LCD-3enne i hus Kan jo si at disse virker litt mer forseg gjort en de lakris kablenne som følger med LCD3 orginalt. dog ikke fått testet kabelen enda da apachen ikke har kommet frem enda. Men kom inn i norge i natt så får den nok i morgen eller senest fredag . pics edit : at jeg kommer til å få apachen senest fredag kan jeg vist bare glemme... Tollen har satt seg vrang . får opp følgende melding når jeg sporer pakken med fedex "Proof of Export documentation required for shipment to obtain duty relief upon clearance." Ser den vel kansje om 2-3 uker da......... Endret 6. november 2013 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Mener å huske at Dan fra MrSpeakers anbefaler ~1W output, men skal ikke si det 100% sikkert. Det er sikkert verdt å ta en kikk her: http://www.head-fi.org/t/683118/mr-speakers-mad-dog-3-0-3-2-amp-pairing-recommendation-discussion-thread De burde da klare seg med rundt 60mW@50ohm - de vil da kunne gi deg 115 dB SPL i toppene. Endret 6. november 2013 av Sentenza Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Jo mer jo bedre! Neida, men til en viss grad mener jeg mer kraft er bedre. Jeg eide jo en Burson som ga mindre enn 1W @ 50ohm, likevel blir den anbefalt (av amatører) til Audeze. Så solgte jeg den til gode for Schiit Mjolnir som gir hele 5W @ 50ohm, og LCD-2ene mine ble en helt annen hodetelefon, i positiv forstand selvfølgelig. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 De burde da klare seg med rundt 60mW@50ohm - de vil da kunne gi deg 115 dB SPL i toppene. MD klarer seg fint rett ut fra f.eks. en iPod, men MrSpeakers selv sier at mer forsterking = bedre lydbilde, dypere bass. Hvor bra de hadde klart seg med 60mW når det kommer til lydbilde og bass kan jeg ikke si noe om, jeg vet bare at de leverer tilstrekkelig fra mitt Essence STX lydkort. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Hei, Skal ha et oppsett til lytting av musikk og surfing. Jeg hører egentlig på alt, men Dance, Rock & Rap høres mest på. Skal selvfølgelig ikke være portabelt. Hva ville folk anbefalt? Lydkort i datamaskinen eller DAC? Hvilket headset? Blir vell DT770 som blir mest aktuelt? Jeg har sett meg for en DAC fra HiFi-klubben. http://www.hifiklubben.no/Products/argon-dac1-d-a-konverter-31802/ Denne + DT770? Har et budsjett på 3000, men kan fint strekke meg høyere, helt opp til 5000 om nødvendig. Ønsker selvfølgelig å ha det billigst mulig, siden er ikke veldig kravstor. Mvh Kurio Endret 6. november 2013 av Kurio Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Klart det er fint med kraft, særlig for å få fullt utbytte av dynamikken i musikken, men ubrukt effekt er og blir ubrukt. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Klart det er fint med kraft, særlig for å få fullt utbytte av dynamikken i musikken, men ubrukt effekt er og blir ubrukt. Helt klart, en kan ikke bare pøse på med effekt og forvente at alt skal bli bedre for hver mW en legger til. Jeg bare gjenspeiler det produsenten av hodetelefonen selv sier angående forsterking. Skulle gjerne vist til kilde på at 1W er sweetspot, men det finner jeg ikke nå. Uansett krever det litt forsterking for at MD skal nå sitt fulle potensiale. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hei, Skal ha et oppsett til lytting av musikk og surfing. Jeg hører egentlig på alt, men Dance, Rock & Rap høres mest på. Skal selvfølgelig ikke være portabelt. Hva ville folk anbefalt? Lydkort i datamaskinen eller DAC? Hvilket headset? Blir vell DT770 som blir mest aktuelt? Jeg har sett meg for en DAC fra HiFi-klubben. http://www.hifiklubben.no/Products/argon-dac1-d-a-konverter-31802/ Denne + DT770? Har et budsjett på 3000, men kan fint strekke meg høyere, helt opp til 5000 om nødvendig. Ønsker selvfølgelig å ha det billigst mulig, siden er ikke veldig kravstor. Mvh Kurio Argon er ikke noe og ha... DT770 er bra, og du kan EQ'e dem til å bli enda bedre (Se hifisentralen.no for dette). Jeg vet ikke så mye om DT770, men Schiit Magni/Modi kan muligens være noe. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Argon er ikke noe og ha... DT770 er bra, og du kan EQ'e dem til å bli enda bedre (Se hifisentralen.no for dette). Jeg vet ikke så mye om DT770, men Schiit Magni/Modi kan muligens være noe. Jeg har lest at DT770 passer mitt lydbilde, så tror den er fin. Prisen er dessuten overhodet ikke ille. Så, da gjenstår det? Hva skal man gå for? Lydkort eller DAC? http://www.hifiklubben.no/Products/cambridge-dacmagic-100-d-a-konverter-43844/ Her har du en Cambrigde, tror du den er noe bedre? Fordelen jeg ser med DAC er at jeg har muligheten å bruke det på stasjonær og laptop. Jeg har også hørt at DAC kan drive tyngre hodetelefoner kontra lydkort? Kom gjerne med innspill. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Du bør kjøpte forsterker og DAC. Som feks Schiit Magni og Modi, selges fra Duet/Audio Norge (ta kontakt da dem ikke har dem ute). Asus Xonar Essence One skal og være bra med DT770. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Kjøper du DacMagic 100 må du ha en forsterker i tillegg da. Er ikke noe hodetelefonutgang på denne. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Var nå jævelig pris på Schiit Magni.. Faen kan huske å ha sett en Argon med hodetelefonutgang rimelig, men det eksisterer ikke lengre og Argon var dårlig? Hvordan er prisen på en slik forsterker forøvrig. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Du bør kjøpte forsterker og DAC. Som feks Schiit Magni og Modi, selges fra Duet/Audio Norge (ta kontakt da dem ikke har dem ute). Asus Xonar Essence One skal og være bra med DT770. Hei igjen, http://www.amazon.com/Modi-USB-Digital-Analog-Convertor/dp/B00CICPN0K/ref=aag_m_pw_dp?ie=UTF8&m=A2MQBWZ25GS6JU + http://www.amazon.com/Schiit-SCH-07-Magni-Headphone-Amplifier/dp/B00CICPMA6/ref=aag_m_pw_dp?ie=UTF8&m=A2MQBWZ25GS6JU Denne kombinasjonen du snakker om? Er det noe annet jeg trenger da og, av kabler f.eks? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Helt vanlig RCA kabel må også til for å koble de to sammen. Schiit selger PYST RCA kabel for 20$ du kan legge med. Helt ok pris for en kabel av den kvaliteten. Du må også kjøpe fra selgers nettside: http://schiit.com/products . Det sendes ikke gjennom Amazon fra Schiit. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg har en Argon HA2 liggende. Den er i og for seg helt ok, utenom tre ting: RCA-kontaktene bak er av laber kvalitet og blir dratt ut av Argons egne kabler. Når du skrur den på så går strømmen rett til hodetelefonutgangen og om røret ikke er varmt så får du en *pop* i hodetelefonene, samme når du skrur av. Løsningen på dette er å skru på forsterkeren med hodetelefonene utkoblet, vente 20 min, plugge inn hodetelefonene, samtidig som man drar ut hodetelefonene før man skrur av. Siste punktet er prisen Hifiklubben skal (skulle?) ha for den, det er rundt det dobbelte av en identisk enhet fra Kina som mangler Argon sine logoer. Det er forøvrig ikke en "ekte" rørforsterker heller. Forsterkningen skjer av en solid state enhet og røret er satt opp til å være en slags equalizer. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Det stemmer. Tror ikke det vil koste mer enn 2000kr fra norsk forhandler. Du trenger noen RCA kabler, som den norske schiit forhandler selger til under 400kr om jeg ikke tar feil. Det er disse: http://schiit.com/products/pyst-cables Eller er Fiio også anbefalt med DT770 EDIT: Det var PYST XLR kabler som kosta såpass "mye" : P RCA er selvfølgelig billigere Endret 6. november 2013 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå