Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig å beskrive isolasjonen, men dei ligger tett mot øyrene utan glipper, men det er jo kun eit element og plast som isolerer. Det vil sjølvsagt ikkje kunne måle seg mot store "cans" eller Bose QC15. Det er jo "On-Ear" headphones, så dei ligger øyret. Putene dekker akkurat heile mine øyrer. Men eit bilde seier meir enn 1000 ord:

http://f.cl.ly/items/2i3N0F1S1U3Y1J3c2635/IMG_0091.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok ikke angre på Fidelio X1. Det er også en fin kombinasjon med E17 som virkelig bygger opp bassen med mer varme. Fikk selv låne E17 som en kamerat hadde. Brukt det i en ukes tid nå. Føler ikke DAC delen er helt der den burde være og forskjellen fra det interne på hovedkortet er minimal. Amp delen er dog veldig mye bedre med mindre støy. Vet ikke helt om det blir en E17 på meg og går nok heller mot en Schiit M&M kombo. Eventuelt Schiit Asgard 2 først og en DAC senere. Muligens verdt å vente på Schiit Vali og se hvordan den blir.

Lenke til kommentar

Det er hovudsaklig E09K som blir forsterkar. E17 kan/skal "dockes" i E09K og blir brukt som DAC.

E09 ladar også E17, slik at eg kan legge den i bagen saman med iPhone / iPad og bruka den som DAC og portabel hovudtelefonforsterkar saman med Momentum On-Ear hovudtelefonane mine.

Bestsound.no har ein pakkepris på E17/E09K til 2600,- Det kombinert med 2249,- for X1 frå netonnet.no håpar eg gir meg ein god opplevelse. Eg føler eg får mykje fleksibilitet med denne løysinga og håpar eg blir godt fornøygd.

Lenke til kommentar

Da var Audeze LCD-3'enne kommet tilbake fra reprasjon , med helt nye tred ringer og connectorer . I tillegg motok jeg en mail fra Ray Samuels at Apachen ble sendt til meg i dag :D Så da står det bar igjen å hente Electrocompaneiet DACen så er jeg good to go!

Motok forøvri mail fra Drew Baird tidligere i uken om at Kabelen til LCD 3'enne skulle bli påbegynt iløpet av uken og sendt senest mandag. Blir tidli Jul i år :xmas:

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk testet Hegel super opp mot Fiio E17 idag på et par Sennheiser hodetelefoner som jeg ikke husker navnet på i farten. Hadde jo forventet at hegel ville være litt bedre ettersom den er noen hundrelapper dyrere og har et litt mer begrensa bruksområde, men at forskjellen skulle være så enorm hadde jeg virkelig ikke sett for meg. Her snakker vi direkte utklassing i hegels favør! Den skal kjøpes hvertfall, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar

Fikk testet Hegel super opp mot Fiio E17 idag på et par Sennheiser hodetelefoner som jeg ikke husker navnet på i farten. Hadde jo forventet at hegel ville være litt bedre ettersom den er noen hundrelapper dyrere og har et litt mer begrensa bruksområde, men at forskjellen skulle være så enorm hadde jeg virkelig ikke sett for meg. Her snakker vi direkte utklassing i hegels favør! Den skal kjøpes hvertfall, ingen tvil om det.

Nå ble jeg nysgjerrig på denne :) Hegel utstyr har jeg jo i stereobenken også :p

Lenke til kommentar

Nå ble jeg nysgjerrig på denne :) Hegel utstyr har jeg jo i stereobenken også :p

Løp og hør :) Den lever opp til navnet.

Er det forresten noen smart måte å skifte raskt mellom usb-lydkort i windows? Raskere enn å rote seg inn i kontrollpanel altså. Har en H300 som er koblet til stue-pcen via usb. Så vurderer jeg jo da denne supern også som da evt blir koblet til samme maskin..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...