Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Et lite tips i kategorien sykt mye for pengene:

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Lydkort/USB/Audio-GD/Audio-GD-NFB-1032-USB---DAC---Headphone-Amp-122990-p0000068029.aspx

Knallgod dac og hodetelefonforsterker som er balansert hele veien. Gir deg muligheten til å gå til en seperat forsterker senere - og om du ender opp med noe balansert så fungerer den fremdeles godt.

Mer info her: https://web.archive.org/web/20130130075650/http://audio-gd.com/Pro/Headphoneamp/NFB-10.1/NFB10.1EN.htm

Jevlar! Den hadde jeg tenkt å kjøpe, men dem hadde den ikke på Digitalimpuls når jeg ville ha den.

Det er definitivt mye for pengene. 5,9W @ 50ohm!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....

Når det kommer til headphone anbefalinger vil jeg si at dette kommer litt ann på musikk du hører på , og etter avataren din å tyde er du muligens mer den klassisk rock typen ? Grado hodetelefoner som SR225i SR325i osv er de som er annerkjent for å fungere best med denne typen musikk , eier selv SR325i og kan bekrefte dette. Om du er mer ute etter noe litt mer allround synst jeg sennheiser HD650 er en strålende allrounder som takler det meste, en del som er noe uenige med meg på den men jeg går bare etter mine egne ører. og etter din beskrivelse av hvordan du liker lyden din tror jeg Sennheiser HD650 er en strålende match faktisk :) Håper det var LITT til hjelp.

Favorittbanda mine er nok mest rock ja, men eg er glad i fleire sjangrar og er derfor "redd" for å kjøpa SR325i.

Står litt fast no mellom Fidelio X1, HD650 og HE-400. Utrulig vanskelig å bestemme seg.

Når det gjelder DAC/AMP står eg vel mellom DacMagic Plus, Asusen og Schiit M/M combo.

Uff, så utrulig vanskelig! :)

Lenke til kommentar

Du har heller ikke noe godt lydkort ? De er på 300 ohm og med en følsomhet på 103 dB/mW så lett drive er de ikke på noen måte. Om du ha f.eks et Asus Essence STX lydkort eller lignende kan du nok få en del glede av de fremtil du har skaffet deg amp/dac . Men om du rocker onboard lydkort får du nok ikke mye glede av dem før innkjøp av eventuell forsterker.

Lenke til kommentar

Du har heller ikke noe godt lydkort ? De er på 300 ohm og med en følsomhet på 103 dB/mW så lett drive er de ikke på noen måte. Om du ha f.eks et Asus Essence STX lydkort eller lignende kan du nok få en del glede av de fremtil du har skaffet deg amp/dac . Men om du rocker onboard lydkort får du nok ikke mye glede av dem før innkjøp av eventuell forsterker.

Jeg skal jo kjøpe en DAC/Amp, vurderer Asus Xonar Essence One, Aune T1 eller noe fra Schiit, men spørsmålet er om dette er billigere enn i januar.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Jeg har Beats by Dre Studio. Jeg er for så vidt fornøyd med headsetet, men jeg har siden jeg kjøpte dem hatt et problem med støy. Når jeg er på steder hvor det er dårlig dekning, og jeg kun får inn edge på mobilen, da får jeg en høy "galopplyd" (den samme lyden som man får fra f.eks. radioen når telefonen ringer). Det er vanvittig irriterende, og lyden blir så høy at det skjærer. Som midlertidig løsning har jeg begynt å skru av mobildata når jeg f.eks tar T-banen i tunnel, og jeg må være rask med å rive av meg headsetet når lyden likevel kommer.

Jeg har byttet lydkabelen flere ganger (pga. slitasje), og prøvd med en annen mobiltelefon, uten noen forskjell. Så mitt spørsmål er om dette er normalt på kraftigere headset, eller er det en feil jeg bør reklamere på?

Lenke til kommentar

"The Essence III amplifier is capable of driving 600-ohm headphones with a single 6.3 mm jack connection or balanced set using two mini-XLR connectors."

Merkelig valg ... Mini XLR connectors ? er vel ingen andre Amper som bruker det ? går vel stort sett i 4 pins XLR , 2x 3 pins XLR eller 2 6,3mm jack utganger. Å nå skal de pushe på med enda en standar ? Blir vel lik terminering i begge ender for Audeze Hodetelefoner da.

Ellers ser jo det umåtelig bra ut . Vet asus jobber tett med headfi miljøet i statenne og har stor tro på at de kan bli store på det markedde etterhvert :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Mottok Sennheiser Momentum On-Ear hovudtelefonane i dag. Har kun fått testa eit par album, men dette gruser alt av portable hovudtelefonar eg har hatt og prøvd. Var innom platekompaniet i går og testa Marshall Monitor. Dei er i same prisklasse (1600,-) men kan absolutt ikkje måle seg. Hovudtelefonane sitter som støypt på hovudet utan at eg føler dei presser mot skallen. Dei er også veldig lette og ser veldig bra ut (eg har denne modellen):

392890.jpg

Det følgjer med ein stilig boks og veske til oppbevaring, men eg kjem ikkje til å bruke det til mitt bruk. Eg skal ha dei til/på/fra skule og jobb. Når eg ikkje brukar dei kan dei henge lett rundt halsen uten at du merker at dei er der. Lyden er som nemnt veldig god. Bassen er markant og varm/tørr. Den er veldig presis, og eg syns lydbilete er stort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mottok Sennheiser Momentum On-Ear hovudtelefonane i dag. Har kun fått testa eit par album, men dette gruser alt av portable hovudtelefonar eg har hatt og prøvd. Var innom platekompaniet i går og testa Marshall Monitor. Dei er i same prisklasse (1600,-) men kan absolutt ikkje måle seg. Hovudtelefonane sitter som støypt på hovudet utan at eg føler dei presser mot skallen. Dei er også veldig lette og ser veldig bra ut.

Fint at du likte de! Bruker du "bare" iPhone 5 som kilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...