Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

forøvrig er ikke dette akkurat tråden for creative headset og 200 kroners hodetelefoner, oppfordrer folk til å lage egne tråder om alt småpisset og holde noenlunde topic her

Kanskje trådtittel burde endres til "Tråden for hodetelfoner til over 2000,-" sånn at man slipper å plages med alle innleggene om "småpiss"? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

2000 er litt å overdrive. Finnes mye brukbart under der, alt nedi 500 kr er verdt en titt - spesielt om man ser på utenlandske priser. Men akkurat portapro og liknende til 200 kr hører ikke hjemme her IMO.

Lenke til kommentar
Folk som kjøper hodetelefoner til 200 kr. kan vel heller ikke kalles "Hodetelefonofile" .... så jeg synes tittelen sier nok til å forstå det.

Enig i det, men synes det blir litt smålig å rakke ned på folk som bare ønsker seg bedre saker enn det som fulgte med spilleren sin. Kanskje mange føler seg litt hodetelefonofile hvis de ønsker å kjøpe seg et billig Sennheiser eller Akg sett f.eks.

Godt nyttår anyway :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har to headsett som fungerer bra. Ett til gaming og ett til musikk.

Jeg legger bildene i spoiler.

Steelseries Siberia Red Limited Edition som ble sponset til vår source klan, headsettet fungerer bra, og micen også bra.

Eneste minuset med headsettet er at det knirker av og til.

1877-2283.jpg

Pioneer SE-M280 bruker jeg til musikk og film, headsettet sitter godt på ørene og lyden er veldig bra.

sem280_detailpage.jpg

Lenke til kommentar

Låner for tiden et par AKG K400 (ute av produksjon) og må egentlig si at jeg rett og slett elsker lyden i de . Vil ikke kalle de noen gode allroundere , men på somme sanger brilierer de til de grader , og låter bedre en noen annen hodetelefon jeg har hørt ! Dette får meg igrunn på tanken av å kjøpe meg AKG K701 som vistnok skal ha ganske lik lyd som disse , men da må nok Ultrasonene bli solgt til noen . Eneste probleme i dette landet er at det er så få headphone entusiaster at det nærmest er umulig å solgt headphones i 2000 kroners klassen til en grei pris :/

Lenke til kommentar

Hvor mye koster Ultrasone headsetet ditt og hvor mange ohm er det på?

Siden jeg ikke har hatt penger til å kjøpe meg et par nye hodetelefoner enda så skulle jeg få et par i bursdagsgave ( i mars :( ) til rundt 1500 kr. Bestemte meg først for DT 770 Pro, men så leste jeg og leita litt mer. Da kom jeg også over AKG 242 Studio til en grei pris.

Hvordan er lyden i 242 i forhold til 770 Pro, hvis noen har noen erfaringer? Og er det noen andre gode hodetelefoner i samme prisklasse til portabelt bruk og pc bruk som man får kjøpt i Norge?

Lenke til kommentar

Lager en ny post som er mer oversiktlig og inne holder de kravene jeg stiller ;) :

1. Brukes på på pc, men det blir nok mest til portabelt bruk sammen med en Cowon D2. Har ikke hatt penger til å kjøpe et annet lydkort enn det som fulgte med hovedkortet enda, så det er ikke helt topp.
  2. God og klar lyd, men den må ikke bli for flat og kjedlig. Gjerne litt morsom lyd da jeg liker litt trøkk og bass. Hører mye på mildere Nu metal alternative metal, trash metal, noise rock, grunge, litt hard rock osv. Artister som Helmet, Pantera, Suicidal Tendencies, Linkin Park og fler.
  3. Prisen skal ikke overstige 1700kr, helst mindre.
  4. Det er viktig hatt hodetelefonen er komfortabel å ha på seg. Helst ikke skinnputer da det blir klamt og svetter. Vil gjerne at de ikke skal sitte for stramt da jeg har briller, fordi det er vondt når øret blir presset relativt hardt inn på toppen.
  5. Det burde også tåle en trøkk og ha god byggekvalitet.
  6. Settet må heller ikke være for åpent, da jeg helst ikke skal forstyrre andre, og gjerne vil slippe å høre hva andre driver med og hva som hender rundt meg.
  7. Det skal kjøpes fra Norge da jeg ikke får lov til å bestille fra utlandet :(

------------------------------------------------------------------------------------------------

Kandidatene som er nevnt i min forrige post er:

Beyerdynamic 770 Pro, 80 ohm

AKG 242 HD Studio Studio, 55 ohm

AKG 240 MK II, 55 ohm :hmm:Procom

AKG 271 Studio/MK II, 55 ohm også på Procom :hmm:

Kanskje Ultrasone hodetelefonene til Evil-Duck :hmm: Det er vel ikke PROline 750?

------------------------------------------------------------------------------------------------

Er det noen andre kandidater blant Denon, Ultrasone, Grado, Audio Technica, Sennheiser eller noen andre som er noe i samme prisklasse?

Det første som skal kjøpes etter ett nytt par hodetelefoner er vel ett nytt lydkort. Senere kanskje en dedikert hodetelefonforsterker og et par dyrere in ear plugger. Men da må jeg få jobba først og det er nok ikke før til sommeren :glare:

edit: endret pris til 1700kr

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Lager en ny post som er mer oversiktlig og inne holder de kravene jeg stiller ;):
  1. Brukes på på pc, men det blir nok mest til portabelt bruk sammen med en Cowon D2. Har ikke hatt penger til å kjøpe et annet lydkort enn det som fulgte med hovedkortet enda, så det er ikke helt topp.
  2. God og klar lyd, men den må ikke bli for flat og kjedlig. Gjerne litt morsom lyd da jeg liker litt trøkk og bass. Hører mye på mildere Nu metal alternative metal, trash metal, noise rock, grunge, litt hard rock osv. Artister som Helmet, Pantera, Suicidal Tendencies, Linkin Park og fler.
  3. Prisen skal ikke overstige 1700-1800 kr, helst mindre.
  4. Det er viktig hatt hodetelefonen er komfortabel å ha på seg. Helst ikke skinnputer da det blir klamt og svetter. Vil gjerne at de ikke skal sitte for stramt da jeg har briller, fordi det er vondt når øret blir presset relativt hardt inn på toppen.
  5. Det burde også tåle en trøkk og ha god byggekvalitet.
  6. Settet må heller ikke være for åpent, da jeg helst ikke skal forstyrre andre, og gjerne vil slippe å høre hva andre driver med og hva som hender rundt meg.
  7. Det skal kjøpes fra Norge da jeg ikke får lov til å bestille fra utlandet :(

Kandidatene som er nevnt i min forrige post er:

Beyerdynamic 770 Pro, 80 ohm

AKG 242 HD Studio Studio, 55 ohm

AKG 240 MK II, 55 ohm :hmm:Procom

AKG 271 Studio/MK II, 55 ohm også på Procom :hmm:

Kanskje Ultrasone hodetelefonene til Evil-Duck :hmm: Det er vel ikke PROline 750?

Er det noen andre kandidater blant Denon, Ultrasone, Grado, Audio Technica, Sennheiser eller noen andre som er noe i samme prisklasse?

Det første som skal kjøpes etter ett nytt par hodetelefoner er vel ett nytt lydkort. Senere kanskje en dedikert hodetelefonforsterker og et par dyrere in ear plugger. Men da må jeg få jobba først og det er nok ikke før til sommeren :glare:

Hei.

Dersom bærbarhet er et krav, så bør du absolutt vurdere Sennheiser HD 25-1. Jeg har en stund nå prøvd å finne noe jeg kan oppgradere til fra denne, til bruk for det bærbare oppsettet mitt, men jeg har gitt opp.

For meg har disse det perfekte forholdet mellom lydkvalitet og isolasjon.

Så vidt jeg kan se oppfyller de alle kravene dine, muligens med unntak av morsom lyd. De leverer godt med bass, men kan kanskje oppleves som litt nøytrale... uansett bør du teste de med musikken din om du kan.

De har skinnputer, men så vidt jeg husker fulgte velourputene jeg bruker nå med i pakken, det er mulig dette avhenger litt av hvilken pakke du kjøper.

Hodetelefonene er bygget for å tåle omtrent alt ser det ut til, ledningen er også enkelt utskiftbar (den bør egentlig skiftes ganske raskt, siden den medfølgende er litt følsom for "dunkelyd-forstyrrelser" når ledningen slår mot noe hardt).

Du får de for 1600 kroner hos Fotovideo, mulig det er billigere andre steder, pass uansett på at du ikke ser på "SP" varianten.

Lenke til kommentar

De prisene jeg har funnet på det har hvert litt for, men da legger jeg til den på lista også. Men Evil-Duck skulle selge Ultrasone PROline 750 hodetelefonen sin, og det er vel bedre?

Hvordan er størrelsen på putene til HD 25-1? De burde helst gå rundt ørene, og ikke på da det blir for ukomfortabelt for meg over lengre tid. Jeg kommer nok til å bruke det nye paret med hodetelefoner mye hjemme også. Er jeg veldig på farten så bruker jeg in-ear plugger ;)

Ble litt mer skeptisk til Ultrasone settet ditt, Evil-Duck etter å ha lest litt mer.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Så en som nevnte ultrasone her. Jeg hadde som sagt proline 750, og var ikke fornøyd. Solgte dem for et par uker siden. Lyden ble alt for reverby, og diskanten ble fremstillt på en metallisk måte. Crash-cymbaler og gitarer fikk en sånn metall-følelse over seg. Ikke noe pent å høre på i det hele tatt. Har selv ikke prøvd modellene under, så kan jo ikke med sikkerhet si at de er like skuffende. Men jeg kommer hvertfall aldri til å kjøpe noe fra Ultrasone igjen.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=101762

Har AKG i gjennomsnitt ett litt flatt lydbilde, mer beregnet for

purister eller hvordan er det?

Håper gjerne at flere kommer med innspill og kommenterer :)

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte HD 25 på Ebay for en liten stnd siden ( April ). Om du vill ha et headset med litt med leken lyd og fin bassgjengivelse kan dette headsetet være noe for deg. Eneste negativiteten jeg har merket et at det ikke kan foldes sammen når man er på farten. men med en såpass robust konstruksjon som de leverer så skal de klare en tur på byen :p og ja , de er komfortable men kreves en stud med innspilling for at de skal tilpasse seg til ditt øre. btw isolasjonen er det ingen ting og si på. Utmerket! Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
forøvrig er ikke dette akkurat tråden for creative headset og 200 kroners hodetelefoner, oppfordrer folk til å lage egne tråder om alt småpisset og holde noenlunde topic her

Kanskje trådtittel burde endres til "Tråden for hodetelfoner til over 2000,-" sånn at man slipper å plages med alle innleggene om "småpiss"? :roll:

Grensen bør være på 1000,-, da man får hodetelefoner til rett over denne prisen som holder meget høy standard og som blir brukt av de såkalte "hodetelefonofile".

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Videre kan man jo legge til at man helst bør ha tre hodetelefoner, en god utgangskilde og ikke minst forsterker.

Spøk til side, hvor ekstremt ønsker man å definere en hodetelefonofil? Er det de som kjøper utstyr i haugevis, men aldri gjør annet enn å sammenligne? Eller er de litt mer moderate, som hever seg over de typiske forbrukerne?

Selv er jeg mer tilhenger av den siste definisjonen. Men en pengegrense bør vel neppe brukes, selv om det er den mest lettvinte metoden å "sperre ute" folk. For noen er fem hundre kroner for et par hodetelefoner mye, for andre kan et til det tidobbelte være rene folkevognen.

Jeg faller vel under definisjonen av hodetelefonofil, da jeg har et par hodetelefoner som har/hadde salgspris på over tusenlappen. Men jeg føler likevel ikke at jeg egentlig er det. Bare opptatt av lyden inn i ørene mine. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...