E.C. Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Blir jo veldig billig med gratis frakt dette. Har ikke en gang hørt om merkene, så lydmessig har jeg ingen formening. Byggekvaliteten og tilbehøret i forhold til pris ser ganske greit ut. Så spørs det hva du er ute etter. For å teste ut et sett propper i den billige delen av prisskalaen så passer de nok veldig fint. Kanskje så er de bedre enn de du har nå. Personlig så er ikke jeg så stor tilhenger av denne metoden. Jeg pleier å bestemme meg for hvor mye jeg kan tenke meg å bruke pengemessig i den nærmeste framtiden og deretter finner noe som er garantert bedre enn det jeg har per idag. Ser ikke poenget med å bruke penger på noe som kanskje er bedre og i etterkant sitte med mange enheter som er på ca samme nivå. Heller gå for en modell som er i klassen over med en gang og bruke penger på det, enn å sitte med en haug av middelmådigheter som kostet like mye. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 BRAINWAVZ ProAlpha er veldig gode i forhold til prisen. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Blir jo veldig billig med gratis frakt dette. Har ikke en gang hørt om merkene, så lydmessig har jeg ingen formening. Byggekvaliteten og tilbehøret i forhold til pris ser ganske greit ut. Så spørs det hva du er ute etter. For å teste ut et sett propper i den billige delen av prisskalaen så passer de nok veldig fint. Kanskje så er de bedre enn de du har nå. Personlig så er ikke jeg så stor tilhenger av denne metoden. Jeg pleier å bestemme meg for hvor mye jeg kan tenke meg å bruke pengemessig i den nærmeste framtiden og deretter finner noe som er garantert bedre enn det jeg har per idag. Ser ikke poenget med å bruke penger på noe som kanskje er bedre og i etterkant sitte med mange enheter som er på ca samme nivå. Heller gå for en modell som er i klassen over med en gang og bruke penger på det, enn å sitte med en haug av middelmådigheter som kostet like mye. Godt poeng, men nå er jeg ikke særlig fan av IEM eller propper, sliter med komforten, men syns de er grei innimellom, og fin å ha liggende i sekken uten at de tar særlig plass. BRAINWAVZ ProAlpha er veldig gode i forhold til prisen. Skal sove på det, ta avgjørelsen i morgen. Er jo ikke mange hundrelappene det står om, og er fornøyd med de andre Brainwavz greia jeg har fra før. Mye lyd for prisen. Edit: Eh, fuck it. Havna på 113,- kr, er jo ikke så mye å lure på da. Endret 21. mars 2013 av SvennAndre Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Etter å ha prøvd Bose-øreplugger fra en kollega, var jeg for å ha oppdaget at i-versjonen deres kunne brukes med min Samsung, måte mikrofon, volumstyring og mute/pause. Kjøpt og byttet to stykker Elkjøp nå, men nei, hos meg vil det ikke fungere. Mikrofon og pause fungerer, men ikke volumstyring.. Hans fungerer, ikke mine, og ett par var av samme slag. Vel, vel, jeg leter fortsatt etter øreplugger: Takk for svar! Hva synes folk jeg bør gå for da? Budsjett opp til 2000,- (eventuelt andre noe dyrere forslag, hvis det er så bra at det er opplagt "dumt" å la vær) Feste rundt (eller godt inne i) øret Mikrofon og volumkontroll til Samsung -telefoner (skifte av sanger er ikke nødvendig) Bruk: Stille i skog og mark, i Oslo sentrum, til sykling og trim, på et sete i kollektivtrafikken. Skal i hovedsak kun spille av musikk fra min Samsung (Note 2) Takk, takk! Lenke til kommentar
dredg Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Eh, fuck it. Havna på 113,- kr, er jo ikke så mye å lure på da. Smalt på ett par jeg også selv om jeg vet ikke hva jeg skal med enda mer plugger. For billig til å la være Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Smalt på ett par jeg også selv om jeg vet ikke hva jeg skal med enda mer plugger. For billig til å la være Ah, flotte greier. Da er jeg ikke alene i galskapen, forbannet være Mp4Nation med sine salg og rabattkoder! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Okey, jeg sniper denne tråden litt. Per dags dato har jeg et Bose QC3 som jeg er fornøyd med, men det begynner å bli et par år, og lyden er ikke det samme den en gang var. Jeg vurderer å bytte det ut. Jeg vil imidlertid ikke bruke 3500 på headset denne gangen, og lurer på om noen vet om et bra headset/ørepropper med god lyd, med en prislapp på under 800 kroner. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Phillips Citiscape Uptown er jo noe du kan sjekke ut. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Okey, jeg sniper denne tråden litt. Per dags dato har jeg et Bose QC3 som jeg er fornøyd med, men det begynner å bli et par år, og lyden er ikke det samme den en gang var. Jeg vurderer å bytte det ut. Jeg vil imidlertid ikke bruke 3500 på headset denne gangen, og lurer på om noen vet om et bra headset/ørepropper med god lyd, med en prislapp på under 800 kroner. Noen som har forslag? Audio Technica ATH-WS55i http://www.whathifi.com/review/ath-ws55i Kjøpte dei for noen mnd siden, meget fornøyd. Har Android, så remote'en har begrensa nytte (start/stopp, neste spor og mic).. Meget fornøyd, kraftig bass, men ikkje over-powering, komfort er god, men ingen "langdistanse-klokker". Minus for mangel på pouch eller veske, men kjøpte noe billig på ebay.. Kan heller ikkje foldes sammen, men legges flatt. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Fikk en pakke idag Tok litt bilder i tilfelle noen vil se, beklager halvdårlige kvaliteten med mobilen. Har ikke fått hørt på dem enda, men så langt er det ikke verst for 113kr! Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Ehh, ser ut til at jeg har gjort en liten tabbe ved rens av silikonputene(?) til mitt Shure 315. Bestemte meg for å skylle dem i vann fremfor å bare tørke av dem, og nå utvider puten seg med en gang. Jeg kan med andre ord ikke forme puten først og putte den inn i øret slik at den utvider seg der. Er dette noe som går over etter en stund, eller har jeg "ødelagt" putene? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Tenker å ta turen innom Soundgarden på mandag for å teste ut en 3-4 sett med aktiv støykansellering, mye bussing frem og tilbake på jobb så nå rykker det litt i pengeboka igjen. Tenker å prøvelytte til disse: Bose QC15, muligens QC3 AKG K495 NC Parrot Zip (denne er jeg svært nyfiken på) Forventer at Bose leverer best lydkansellering, men er spent på hvordan det låter i forhold til de to andre. Endret 5. april 2013 av Mala Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 @CurSe: helt normalt dette. Skummen er laget for å utvide seg lett og være myk når den er varm (rundt kroppstemperatur). Ettersom du vasker med lunkent vann så vil den varme seg opp litt og utvide seg med en gang. La dem ligge og tørke over natta, så er de tilnærmet så gode som nye i morgen tidlig. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 God kveld! Jeg hopper inn i denne tråden i håp om å få litt hjelp av noen med litt peiling. Jeg er på utkikk etter et headset etter at mitt gamle Steelseries om jeg hadde hatt i en evighet bestemte seg for å ta kvelden. Jeg har prøvd to sett med "gaming-headset" noe som viste seg å være, unnskyld uttrykket, en bøtte med jævla dritt, så disse blir returnert snarest. Jeg har kikket litt på Beyerdynamic og det ser ut til at disse har fått finfin kritikk. Hva synes dere folk om disse? (Kanskje litt overkill for mitt beskjedne bruk?) Fra nå av skal jeg styre unna alle headset med alt som inneholder "GAMING" "TRUUUE 5.1 SURROUND" og lignende dritt som gjør at det høres ut som om jeg sitter inne i en boks og hører på en gærning slår på ei femlitersbøtte når jeg spiller av musikk. Budsjettet mitt ligger på rundt 1000-1500 men kan strekke meg nærmere 2000 hvis det er nødvendig. En liten ting som også er viktig at jeg skal bruke disse på min PC - og jeg har ikke 5.1 lydkort så jeg har bare to innganger. Kanskje jeg må lufte lommeboken og kjøpe et lydkort også? Vet ikke om dette er riktig tråd å poste i, i så fall beklager jeg, men jeg er litt på bærtur når det kommer til slike ting! Takk for evt svar Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Kanskje ikke helt riktig tråd for deg nei, men om du kan vurdere bordmikrofon eller den mikrofonen som man klistrer på en av øreklokkene (universell sak som passer så å si alle hodetelefoner) så kan du nok få noen anbefalinger til hodetelefoner innenfor budsjettet. BeyerDynamic DT770 seiler opp i tankene med en gang. Om jeg ikke tar helt feil så tror jeg at den har blitt laget i en utgave med mikrofon, kan google litt når jeg får tid. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Mikrofon er ikke viktig, er det krise så kobler jeg inn fra det gamle headsettet. Prioriterer heller god lydkvalitet. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Du kan kanskje sjekke i systeminnstillinger hvilket lydkort du har? Om det er noen slappe greier så kan du for eksempel kjøpe en liten sak fra FiiO som kan kobles til via USB og fungere som et eksternt lydkort, samtidig så kan en slik enhet brukes som en forsterker om du velger å bruke hodetelefonene med en portabel enhet, f.eks en mobiltelefon eller en MP3-spiller. Disse har dog ingen 5.1 funksjonalitet eller andre fancy effekter. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Du kan kanskje sjekke i systeminnstillinger hvilket lydkort du har? Om det er noen slappe greier så kan du for eksempel kjøpe en liten sak fra FiiO som kan kobles til via USB og fungere som et eksternt lydkort, samtidig så kan en slik enhet brukes som en forsterker om du velger å bruke hodetelefonene med en portabel enhet, f.eks en mobiltelefon eller en MP3-spiller. Disse har dog ingen 5.1 funksjonalitet eller andre fancy effekter. Det er ganske slappe greier, det er det standard lydkortet som sitter i PC-en fra før. Har et eksternt et som kobles til via USB som funker bedre. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Når man ikke helt vet hva hodetelefonene blir plugget inn i så kan det være vanskelig å anbefale ting ettersom man ikke helt vet hvor lettdrevne hodetelefonene behøver å være. Antar at det er noe midt på treet ettersom det er prat om et mer eller mindre standard lydkort. En annen ting er jo om du ønsker noe som sitter over øret eller oppå øret. Om det skal være åpent eller lukket (behøver du lydisolasjon? Må du passe på å ikke forstyrre eventuelle folk som befinner seg i samme rom?) Svarer du på det over så blir det litt lettere å komme med noen mer konkrete forslag. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Når man ikke helt vet hva hodetelefonene blir plugget inn i så kan det være vanskelig å anbefale ting ettersom man ikke helt vet hvor lettdrevne hodetelefonene behøver å være. Antar at det er noe midt på treet ettersom det er prat om et mer eller mindre standard lydkort. En annen ting er jo om du ønsker noe som sitter over øret eller oppå øret. Om det skal være åpent eller lukket (behøver du lydisolasjon? Må du passe på å ikke forstyrre eventuelle folk som befinner seg i samme rom?) Svarer du på det over så blir det litt lettere å komme med noen mer konkrete forslag. Kobler inn i denne saken http://no.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=873&product=20055Om det skal sitte over eller oppå øret? Over. Lydisolasjon er ikke viktig siden jeg kommer stort sett til å bruke de på rommet der jeg ikke er til bry for de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå