Lefse Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Et spørsmål til folk med erfaring med Grado SR60: Hvilken MP3-spiller til maks. 1000,- er en god match til disse hodetelefonene? Fra før har jeg en Creative Muvo V100, og jeg føler den ikke får ut potensialet til hodetelefonene, da sammenligner jeg med når de er koblet til PCen via en NAD-forsterker. Jeg har hørt en del lovord om Cowon, kanskje jeg burde satse på dette merket? Endret 28. desember 2008 av Lefse Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) "Anything but ipod". En Sony NWZ-A826 vil lyde bra, men har ikke hørt kombinasjonen selv. Cowon er konge da. Endret 28. desember 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 ønsker hodetelefon med bra bass og særdeles høy kvalitet. ønsker innspill og anbefalinger? mitt budsjett er satt inntil 5000,- på forhånd takk;) Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Så jeg snublet over disse:AKG K141 MKII Jeg bruker den forrige versjonen av dem hjemme. Lyden er bra i dem, men de er ikke så gode å ha på seg lenge, men nå kommer de kanskje med velur-pads? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 ønsker hodetelefon med bra bass og særdeles høy kvalitet. ønsker innspill og anbefalinger? mitt budsjett er satt inntil 5000,- på forhånd takk;) med det budsjette tenker jeg du kansje skal ta å invistere i en hodetelfon forsterker samtidig . men når det kommer til hodetelfoner tenker jeg nok at beyerdynamic DT 770 pro vil passe deg , siden etter hva du beskriver er det bass du vil ha . DT 770 pro har ofte fått omtalen *Som ha 2 Subber på hodet* Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg har hørt en del lovord om Cowon, kanskje jeg burde satse på dette merket? Jeg gikk fra en iPod Nano til en Cowon D2. Beste kjøpet jeg har gjort på veldig lenge. Den spiller fletta av iPod-en. ønsker hodetelefon med bra bass og særdeles høy kvalitet. ønsker innspill og anbefalinger? mitt budsjett er satt inntil 5000,- Du kan velge og vrake mellom de aller fleste toppmodellene til de ulike leverandørene, samt ha råd til en ålreit hodetelefonforsterker, med det budsjettet der. Siden det er snakk om såpass mye penger, så hadde det vært greit å fått høre litt mer om dine preferanser, musikksmak etc. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) ønsker hodetelefon med bra bass og særdeles høy kvalitet. ønsker innspill og anbefalinger? mitt budsjett er satt inntil 5000,- på forhånd takk;) Som nevnt over, har du mange muligheter med det budsjettet. Problemet er at mulighetene kan være vanskelig å teste. For 5000, hadde jeg, hvis du har en Hi-Fi klubben i nærheten av deg, testa Denon D2000 sammen med Argon HA1, så har du penger til overs, til evt. et bedre lydkort. Jeg har ikke selv testa forsterkeren, og, forsåvidt ikke hodetelefonene så alt for nøye, men de sies å gi så godt som like god lyd som D5000 (som jeg kjenner godt), så det skal være mye for pengene. Når det gjelder hva som kan bestilles fra utlandet blir jeg litt usikker... det er vel ikke så alt for mange av dagens toppmodeller, utover D5000 som går for å levere mye bass? Eller kanskje noen av Audio-Technica sine? Endret 29. desember 2008 av Sinsen Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 tenker kun hodetelefon. til nå har jeg nøyd meg med billig skrot,men nå vil jeg ha noe skikkelig. musikk så hører jeg på det meste,men det går gjerne i house,club og trance. hodetelefonen bør være en god all-around'er og ikke bare fungere særs godt til en bestemt målgruppe musikk og låse seg der. og jo,hodetelefonen bør ikke smitte lyd ut,eller motta støy fra utenifra. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det er ingen vits i å bare kjøpe en så dyr hodetelefon alene, fordi da har du ikke noe som kan drive det. Du må ha en forsterker ved siden av. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 ok,men takk for hjelpen;) da skal jeg ihvertfall forhøre meg hos min lokale hifi-klubb butikk. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 For 5000, hadde jeg, hvis du har en Hi-Fi klubben i nærheten av deg, testa Denon D2000 sammen med Argon HA1, så har du penger til overs, til evt. et bedre lydkort. Dette høres ut som et godt valg. Jeg har hørt på kombinasjonen og synes at den låt meget bra. Det var i allefall ingen mangel på bass. Sleng med en M-Audio Audiophile 2496 til 1085,-, så har du et veldig bra oppsett. Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Da var endelig DAC-en min i hus, og hodetelefonoppsettet er nå komplett. Har ikke fått spilt inn skikkelig ennå, så jeg kan ikke si så mye om lyden. Merker allikevel at det det ble mer gøy å høre på musikk nå. Det kommer nok til å bli noen dager med intens lytting fremover. Slenger ved et par bilder av oppsettet mitt. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg ser du tar lydkilde på alvor. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Har kjøpt meg creative Fata1ty headsett nå (Vet at mange mener det er et bomkjøp og jeg skulle skjekka opp før jeg kjøpte osv men shit au) har et problem though, får sånne jævlige hakk og spraking (i mangel på et bedre ord) i lyden ved gjevne mellomrom. Har prøvd det meste jeg kan komme på men jeg er ikke mye flink på denne type ting så jeg lurte på om det var noen som hadde noen tips? Jeg nekter å tro at headsettet til 600kr er såpass dårlig at den ikke kan spille en sang rent engang. Edit: Når jeg ikke har på lyd hører jeg lyder i bakgrunnen uansett. Vet ikke wtf det er, men det er der og det plager meg noe jævlig. Endret 30. desember 2008 av Lightningwolf Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er på jakt etter noen billige og bra hodetelefoner:P Er noen av disse å annbefale? Skal mest brukes til iPod, men også noe Xbox 360 gaming, eventuelt film. http://www.play.com/Electronics/Electronic...archtype=genre# http://www.play.com/Electronics/Electronic...earchtype=genre http://www.play.com/Electronics/Electronic...earchtype=genre Jeg kan også få Sennheiser HD 215 for 500 kr, men de er så svære. I tilegg har jeg ganske lite hode også Så, hva burde jeg gå for? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Har bare hørt Sony MDR-V150 av de du linker til, og likte ikke helt det jeg hørte. Alt for mørk med boomy bass. Sennheiser HD 215 er helt ok i sin prisklasse, men Sennheiser PX 100 er mye mindre og har en bedre klang. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Så PX 100 ville vært et bedre kjøp? Var på Elkjøp idag og titta litt. Han fyrn sa at HD 215 var de beste de hadde. Er det forresten noen forskjell lydmessig på PX 100, 200 og 300, eller er det bare design? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Den største forskjellen er at 100 er åpen, 200 er lukket og 300 er støyreduserende. Jeg har bare hørt PX100 og er overbevist om at selgeren ville presse på med hakke dyrere modell. Men alt etter mine ører. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Du har et poeng. Fant en ganske god pris på PX 100. http://www.play.com/Electronics/Electronic...ck/Product.html Ca 190 kr, fri frakt. Får se hva det blir til da. Jeg har faktisk eid Philipsene før, og var ganske fornøyd, men klarte å ryke kabelen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) play sender ikke elektronikk til norge forøvrig er ikke dette akkurat tråden for creative headset og 200 kroners hodetelefoner, oppfordrer folk til å lage egne tråder om alt småpisset og holde noenlunde topic her Endret 30. desember 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå