Zeph Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Sånn ja, ikkje noko sjeldan fenomen diverre på sånt utstyr. Har ikkje fått det problemet på mitt sett endå. Det er uansett noko som går an å fikse ganske greit. Om eg skulle få sånne problemer med eit sett til 1000+ må det reparerast. Er vel heller tvilsomt om det er noko å hente på garanti eller reklamasjon, det blir vel avfeidd som brukarfeil uansett. Eg er for øvrig forsiktig med pluggane på mine sett, passer på at dei aldri står i klem eller at ledningen har strekk. Eg kan tre kabelen gjennom veska til D2-en min, fungerer greit som strekkavlasting. Eg har ikkje skifta plugg på Shure-sett før, nokon som veit om det er lakkerte ledningar og greier? Hugsar eg fekk problemer med å putte ein Koss-plugg frå PortaPro på eit par høgtalere ein gang. Var på hytta og skulle ha lyd i dei, så eg ofra eit sett som sjeldan var i bruk uansett. Men ikkje søren om eg fekk lyd i dei, meiner eg las noko om at det var på grunn av lakkerte ledningar. No er eg utdanna i faget, men akkurat kvifor eg ikkje fekk lyd forsto eg ikkje. Når du lyd i ei ledning og koplar til ein anna ledning som går til eit element så skulle det vel gå greit. Trur det var fellessignalet eg ikkje fekk til. Endret 19. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Fikk et par Akg k601 til jul. Åh for en fryd, for en opplevelse. Herlig lyd for en som ikke har hatt noe særlig kvalitet før! Endret 25. desember 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Akkurat samme med meg også. Fikk mine første skikkelige Hi-Fi hodetelefoner i Julen (Sennheiser HD 595), og ble helt overveldet av lydkvaliteten. Klarheten, lydbildet, rikdommen, oppløsningen ... Jeg hører nye detaljer eller "hemmeligheter" i innspillingene, som jeg aldri før visste var der. Feks. ekko-effekter på vokaler, instrumenter fjernt i bakgrunnen og cymbaler, som aldri før har vært så klare. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) har selv fått et par oppgraderinger En liten oppgradering med å gå fra en Keces DA-151 (USB) til en DA-131 (optisk) DA-131 skal vist ha litt bedre lyd en DA-151en , men grunnen til jeg byttet ut DA-151 var egentli at jeg såg på optisk som mer praktisk . Og en stor oppgradering i form av ny Headphone forsterker , som da er en Meier-audio Corda-Aria men igjen så sier vel bilder mer en tusen ord , så her får dere ett Endret 26. desember 2008 av Evil-Duck Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei, pga uforutsette ting må jeg kjøpe meg nye hodetelefoner. Hadde Beyerdynamics DT770 pro 80ohm og var egentlig bra fornøyd med de, de manglet litt i toppen og litt mer i midten, men fortsatt meget bra med nok mW. Er noen år siden jeg kjøpte de så lurer på hva som er alternativene nå, lest litt rundt og finner ikke så mye som kan erstatte de. Krav er ca 2000kr, ca 80ohm, lukket (15dB eller mer), noen som har noen andre tips. Vurderer DT770m og, men hører mye variert om de. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 De er enda mer tungdrivne igjen med 250 ohm. Tror ikke du får noe bedre med 80 ohm. Du kan jo legge til litt mer penger å gå for Sennheiser HD 650, men da burde du kanskje ha en egen dedikert forsterker. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 å kjøpe en HD650 uten å ha dedikert forsterker er ganske meningsløst siden jeg tviler på at noe slaks lydkort ikke vil være istand til å utnytte en brøkdel av potensiale til HD650 uten å ha dedikert forsterker . Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 De er enda mer tungdrivne igjen med 250 ohm. Tror ikke du får noe bedre med 80 ohm. Du kan jo legge til litt mer penger å gå for Sennheiser HD 650, men da burde du kanskje ha en egen dedikert forsterker. Mente da at 770m var 80? HD650 er så vidt jeg husker åpne, de er nok også utenfor budsjettet, tviler og på at Fiio E5en får fullt liv i dem ja:) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Mente at 770 m var 250 ohm. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Jeg har jo nå fått meg nye AKG k601 hodetelefoner. Jeg bruker dem for øyeblikket direkte til Pcen via et M-Audio fast track pro lydkort. Jeg er jo kjempefornøyd og lyden er knallgod for min del, men jeg nå i det siste lest en del rundt og sett at mange mener man bør skaffe seg en dedikert forsterker for å virkelig få alt potensiale ut av slike litt dyrere headphones ... Er dette tilfelle med mine? Vil jeg merke veldig forskjell med en dedikert forsterker? Og lydkortet mitt virker vel ikke som en slags forsterker eller ..? Endret 26. desember 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Mente at 770 m var 250 ohm. Stemmer nok ikke: http://www.beyerdynamic.de/en/music-perfor...Hash=737b0c6713 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Tror jeg blanda de med 2005 edition i farta M versjonen har vel bare mer lydisolasjon. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Tror jeg blanda de med 2005 edition i farta M versjonen har vel bare mer lydisolasjon. Da er vi enige:) Ja det er de, leser og at de klemmer mer mot hodet, noen som har prøvd de og kan si noen ord? Om komfort og lydkvalitet. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 har hatt 6 koss headset. enten har de blitt ødelagt eller så har jeg rota dem bort.... uansett, jeg vil ha et nytt headset med ordentlig lyd og som samtidig er litt konfortabelt. nei, jeg gidder ikke å kjøpe koss. vet at det er bra, men det er rett og slett 'dårlig karma' over den type headset når det kommer til meg. så, jeg leter etter et headset som er : 1. STORT, fordi da er det ikke så lett å rote det bort. 2. KONFORTABELT; deilig å ha på seg. gjerne fint hvis det er chill å ha det hengende rundt nakken når jeg ikke lytter (VIKTIG!) slik at jeg ikke roter det bort... 3. BRA LYD. selvføgelig viktig. skal spille all mulig musikk... men mest metal.. om det har noe å si. 4. KAN DRASSES MED MEG diverse steder. ledning bør ikke være for lang eller for kort eller noe sånt. skal bruke den til MP3 er villig til å betale opptil 1000 kr. om du synes at jeg virkelig bør så kan jeg lange ut med 1500 også da.. virker som folk her har litt greie på sånt. takknemlig for svar Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Nei Koss er ikke bra. Sjekke Sennheiser HD595 kanskje og hvis du vil ville jeg gått opptil 1600 kr og kjøpt Beyerdynamic 770. Anbefaler i alle fall diverse modeller fra Sennheiser og AKG ellers. det er enklest å få kjøpt i Norge. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Nei Koss er ikke bra.Sjekke Sennheiser HD595 kanskje og hvis du vil ville jeg gått opptil 1600 kr og kjøpt Beyerdynamic 770. Anbefaler i alle fall diverse modeller fra Sennheiser og AKG ellers. det er enklest å få kjøpt i Norge. Kan diskuteres, imo er Koss KSC75 bedre enn Sennheiser PX 100. Koss PortaPro er derimot ganske dårlige, grunnet at driverne presses for hardt mot øret slik at bassen blir for dominerende. Koss KSC35 har samme drivere som PortaPro, og den skal visstnok være mye bedre. Nå har jeg ikke hørt Koss sine dyrere modeller, så jeg kan ikke uttale meg om dem. Uansett, poenget mitt er at Koss ikke bare er dårlige. Lyd er jo tross alt subjektivt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Nei , koss er da så absolutt ikke bare dårlige , synst de elektrostatiske til koss er meget gode vertfall ! (har dog en prislapp på 6000,- men dette med forsterker) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Har bare erfaring med PortaPro og at det er veldig få som kjøper Koss når de først skal kjøpe noe dyrere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Nå som jeg bruker ipod blir det nok innkjøp av en hodetelefonforsterker snart. Skulle vært noe bruktmarked for slik i norge, med dollarkursen nå blir alt dyrt. Venter dog på ipodkontakter og andre komponenter fra her og der, har en venteliste med en del folk på headfi for å kjøpe LODs jeg lager, så da kan kanskje det finansiere litt av forsterkerern. Fant en som virker kjekk, pga størrelsen og prisen, innebygd DAC og visstnok ikke så ille som man skulle tro til den prisen http://www.nuforce-icon.com/Product-Icon-Mobile.htm Lenke til kommentar
Flakowski Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei der, har kjøpt et WESC headsett, men var ikke særlig fornøyd med lyden, vil ha større skyts. Så jeg snublet over disse: AKG K141 MKII (bilde) http://www.pleer.ru/i/p/18297/18297.jpg Skal brukes til iPod, så har vi noen med erfaringer eller noen med peiling? Tar imot andre forslag til høretelefoner, men ikke over 1500kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå