SvennAndre Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Har ikke brukt spotify på noen år, men det fins vel ikke en equalizer eller lignende du kan stille på? Ang controltalk støttede produkter får du bare google litt. Beats er ikke akkurat det mest populære produktene i tråden eller egentlig forumet generelt, noe du sikkert har sett Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Har ikke brukt spotify på noen år, men det fins vel ikke en equalizer eller lignende du kan stille på? Ang controltalk støttede produkter får du bare google litt. Beats er ikke akkurat det mest populære produktene i tråden eller egentlig forumet generelt, noe du sikkert har sett Har endret spotify til ekstrem kvalitet. Og ja, jeg vet det. Men de var på et veldig bra tilbud. Angrer litt, fordi jeg har hørt mye bedre, men sånn er det. De neste jeg skal ha, blir nok sennheiser. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg bruker Fiio E17, der kan du stille inn veldig enkel EQ (bass/treble) om du ønsker det. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg bruker Fiio E17, der kan du stille inn veldig enkel EQ (bass/treble) om du ønsker det. Hva synes du om de? Hvordan er de i forhold til telefonen etc. som du bruker? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Har endret spotify til ekstrem kvalitet. Og ja, jeg vet det. Men de var på et veldig bra tilbud. Angrer litt, fordi jeg har hørt mye bedre, men sånn er det. De neste jeg skal ha, blir nok sennheiser. Ikke kjøp etter merker du har hørt om, eller hva de på Elkjøp (eller lignende) pusher akkurat den uken. Kjøp etter hørselen, prøv forskjellige hodetelefoner så mye du kan med sanger du kjenner godt. Det er eneste måten for deg å gjøre et kjøp du blir fornøyd med. Man kan lese seg ihjel om et lyd produkt, og fortsatt bli misfornøyd. Nå er dette lettere sagt en gjort, spesielt om man ikke har venner eller omgangskrets med samme interesse, men de fleste butikker med litt utvalg har gjerne mulighet til å la deg prøve de fleste modellene, spesielt i større byer. 1 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg bruker den med en Samsung GS3 (kun forsterkerdelen/aux når jeg bruker den med telefonen) og merker tydelig bedre kontroll og punch. Også noe åpnere lydbilde (bruker en Denon Ah-A100 som portabel hodetelefon) Lyden fra laptop inkludert bruk av DAC gjennom USB løfter lyden enda et par hakk i forhold til åpenhet og detaljer Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Ikke kjøp etter merker du har hørt om, eller hva de på Elkjøp (eller lignende) pusher akkurat den uken. Kjøp etter hørselen, prøv forskjellige hodetelefoner så mye du kan med sanger du kjenner godt. Det er eneste måten for deg å gjøre et kjøp du blir fornøyd med. Man kan lese seg ihjel om et lyd produkt, og fortsatt bli misfornøyd. Nå er dette lettere sagt en gjort, spesielt om man ikke har venner eller omgangskrets med samme interesse, men de fleste butikker med litt utvalg har gjerne mulighet til å la deg prøve de fleste modellene, spesielt i større byer. Ja, enig med deg der. Men nesten ingen av vennene mine har annet enn iphone-proppene og ingen aning om lyd. Og jeg vet ikke om butikker man kan teste. Men jeg har uansett ikke mulighet for å kjøpe nytt før om en lang stund. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hvis du kjøpte på Elkjøp eller de andre konkurrentene har flere av dem "returrett" hvor du kan returnere produkt innen 30 dager, selv om det er åpnet. Hvis jeg husker rett har HiFi-klubben endel man kan prøve. Ellers er det flere små butikker, som ikke er med i noen kjeder, rundt om i Trondheim og Oslo som har bra utvalg innen Beyerdynamic, Sennheiser, Grado, Denon og alle de andre. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg bruker Bose Quit Comfort, beste jeg noen gang har prøvd Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg bruker Bose Quit Comfort, beste jeg noen gang har prøvd Da har du ikke prøvd mye...... 2 Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Da har du ikke prøvd mye...... Har ikke prøvd så mye annet fordi jeg ikke har behov for noe bedre. Hva er det som overgår Bose QC? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hvis du kjøpte på Elkjøp eller de andre konkurrentene har flere av dem "returrett" hvor du kan returnere produkt innen 30 dager, selv om det er åpnet. Hvis jeg husker rett har HiFi-klubben endel man kan prøve. Ellers er det flere små butikker, som ikke er med i noen kjeder, rundt om i Trondheim og Oslo som har bra utvalg innen Beyerdynamic, Sennheiser, Grado, Denon og alle de andre. Kjøpte hos platekompaniet for en uke siden. Vet du hvordan det er? Og hvor ca. I Oslo ligger disse butikkene? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Ingen anelse om platekompaniet tar tilbake, men mistenker at det blir vanskelig. Om ikke annet, er det jo bare å dra ned å spørre pent å pyntelig om de kan gjøre noe. Det verste svaret man får er "Nei" Er ikke fra Oslo, så andre kan sikkert komme med butikker derfra. Kjapt med google så fant jeg denne: http://www.audionorge.no/ Bra utvalg hvertfall. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hva er forskjellen mellom Zx og ZxR? Kun at ZxR har et ekstra kort for fler inn/utganger? Hvis dette er tilfellet er kortet nesten 300,- billigere enn Titanium HD. Nesten for billig hvis det er ment at Zx skal erstatte TiHD. Bedre speks og et ekstra datterkort. Noen steder står det også at ZxR har en ekstern DAC, men jeg tror ikke det stemmer. Når de første omtalene kommer så får vi vel et svar på det. Jeg har forøvrig kvittet meg med STX-kortet. Det var for ustabilt i min maskin. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Har ikke prøvd så mye annet fordi jeg ikke har behov for noe bedre. Hva er det som overgår Bose QC? Om du er fornøyd med lyden så er jo det supert og da er du egentlig i mål. Ser man bort fra situasjonsbestemte sammenhenger (at man ikke trenger støydemping og at utstyret kan behøve en stasjonær forsterker) så er det nok en relativt lang liste av hodetelefoner som vil overgå QC på lydkvalitet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Var en tur innom Soundgarden i dag og prøvde litt forskjellige høretelefoner. Er det noen her inne som har Focal Spirit one? Ser man på komforten må jeg si QC15 er de beste jeg fikk prøve, men til nesten dobbel pris, så syns jeg ikke de var så mye bedre enn Focalen lydmessig. Focalen satt også ganske bra. Jeg syns faktisk Focalen hadde et mer "fargerikt" lydbilde, og lyddempingen var det ikke noe å utsette på. Kanskje QC15 blir for proft? Prøvde noen proffe høretelefoner til godt over 3000kr, men de likte jeg ikke i det hele tatt. Tror det blir et par Focal Spirit One på meg snart. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 QC15 er ganske midt på treet lydmessig, men den aktive støydempingen er helt i toppen av hva en får. Jeg vil ikke kalle de proff på noen som helst måte. De er nok rettet mot menn i dress som tilbringer mye tid på forretningsreiser. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Kan ikke si jeg syns Focalen var særlig dårligere når det kommer til støydemping. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Focal Spirit One har god støydemping, men ikke aktiv støydemping slik QC15 har. Jeg ville uansett valgt Focal Spirit One over QC15. Endret 22. desember 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg har kun vært borti aktiv støydemping når det kommer til hørselvern, virker det på samme måte? Mer støy = mer demping? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå