Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det er lov å diskutere ørePROPPER her? :green:

Kunne trengt noen nye ørepropper. Tenkte på noe i prisklassen mellom 1 000 og 1 500. Lydkilen vil mesteparten av tiden være HTC One X +(med Beats, om det har noe å si).

Går mye i rock og rolig musikk, men også musikk med litt bass i av og til.

Mvh: Lash.

Kommer jo veldig an på hva du liker av lyd. Shure sine er som regel noe lyse i klangen, men meget detaljerte. Man blir fort fascinert av oppløsning i toppen, men det kan også bli anstrengende i lengden, spesielt med veldig energirik musikk som rock. For rolig musikk, chillout og lignende er de herlig bra og du får virkelig god lyd selv på lavt volum.

Lenke til kommentar

Propper er absolutt lov. Jeg kan varmt anbefale Yamaha EPH-100, fantastisk fin lyd som passer alt av musikk imo. Fin mengde bass.

De kan også spilles på portabelt utstyr. De som karen på forrige side linker til er veldig bra plugger, men pass på at du ikke velger noen som er tungdrevne. Hifiman er kjent for å være tungdrevent.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Grado er helt åpne og har etter min mening ikke noe å gjøre utenfor husets fire vegger, da de vil ligge på samme nivå som Koss Porta Pro når det gjelder isolasjon/lydlekkasje. Grado og en del annet finner du hos Stereofil i Oslo sentrum (ved Stortinget). 3 minutter unna har du Hifiklubben, som bl.a kjører tilbud på Denon D1100, som kan være verdt å høre på. Ellers har du Soundgarden med ulike AKG modeller som kan passe ditt budsjett. Dette om du må kjøpe det i morgen i butikk.

Om du kan tenke deg å kjøpe brukt er det et aktuelt sett på finn: link, disse er ikke mye dyrere nye i nettbutikkene, men om du vil ha det i morgen så er det en mulighet. Det settet går ofte igjen blant anbefalingene rundt 1000-lappen.

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Har sett at ATH går igjen i flere tråder, men tror rett og slett at de blir hakket for store.

Soundgarden fører jo en del AKG og Bose. Har hatt et par AKG før og var stort sett fornøyd. Hvordan er Bose i forhold til pris? Betaler man ekstra for merket? Har litt lyst til å prøve Bose også. Hvilke kan dere anbefale til rundt tusen spenn?

Lenke til kommentar

Med Bose så betaler man en del for merket. De fleste modellene (om ikke samtlige?) har aktiv støydemping. Med mindre dette er et must så pleier det å finnes bedre alternativer (lydkvalitetsmessig) til samme pris fra andre produsenter. AKG K518 har vært rimelig populær og nå kjører Soundgarden K618 (oppgradert modell) på tilbud til 695. Jeg hadde hørt på den og Denon D1100 som de har på Hifiklubben om jeg var deg.

Lenke til kommentar

Godt å høre. Jeg får bestille forsterker nå lønninga kommer da. :)

Har du skifta ut rørene som fulgte med? Isåfall: Hvilke vil du anbefale å bytte til?

Bah, sorry har oversett denne! Rørene jeg fikk med er ihvertfall av typen Mullard 6AM6S M8083, om disse er standard vet jeg ikke :p Kjøpte denne veldig lite brukt fra en kar.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

@sedsberg: jepp, enkelte skiller seg i overkant mye ut med sin loudness. Husker jeg hørte på en av albumene som er blant de som har blitt kritisert for denne typen klipping og der var det tydelig med en gang at lyden ikke var som den skulle. Selv via Spotify og et billig headsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...