LarsP Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Undertegnede vurderer å oppgradere dataoppsettet over nyttår. Hva tror dere om en M-AUDIO - Audiophile 2496 / Little Dot MK III / Sennheiser HD650-kombinasjon? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Aha, skjønner Hvis jeg har mer motstand og 80ohm, blir lyden bedre da? Laptopen min har nok ikke så god motstand, men skal skaffe meg COWON iAudio D2 DAB. Om det så er verdt å ha 80ohm da? Men ser veldig mye film, og hører musikk en del på pcen. Det er vel ikke noe prisforskjell på 35ohm og 80ohm?? Det er vel kansje beyerdynamic DT 770 Pro du tenker på å skaffe deg ? det som er med 80 ohm er jo at da tar elementene imot mer gamp om de får nok , og vil da mest sansynlig spille litt bedre en 35 ohms utgaven , men tror ikke det er snakk om noe mye forskjel. Om jeg hadde vært deg ville jeg satset på 35 ohm utgaven så har du vertfall noen headphones som er lettdrevne Lenke til kommentar
schneidig Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er DT770 pro ja Ja, da blir det 35ohm da. Takker for all hjelpen. Men nå skal jeg forlate denne verdenen, og skal til drømmeland Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Undertegnede vurderer å oppgradere dataoppsettet over nyttår. Hva tror dere om en M-AUDIO - Audiophile 2496 / Little Dot MK III / Sennheiser HD650-kombinasjon? Har ikke hørt noe særlig om det lydkortet , men om det er en god kilde kan det der bli en snasen kombinasjon Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Lydkortet bruker jeg i skrivende stund i HTPC-oppsettet mitt, så det vet jeg leverer varene. Det kan hende at det blir oppgradert ved et senere tidspunkt i form av en DAC-løsning, men enn så lenge så er det bra nok. Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke tror at det finnes noen forhandler for Sennheiser i Trondheim. Soundgarden fører AKG mens Tonart fører Grado og BD. Kunne godt tenkt meg å få testet alle mulighetene før jeg la ut ~3000,- for et par hodetelefoner. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 HD650 har CDON til 2269,- nå , er vel det billigeste du får kjøpt dem nye tenker jeg . Ellers har jeg prøvd HD650 sammen med Little dot forsterkeren min , og synst personlig dette var en meget god kombinasjon Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 HD 650 og rør slår sjeldent feil, iallefall om man velger noe skikkelig. Little Dot, WooAudio og DarkVoice har alle kurante rørforsterkere som matcher HD 650 bra. Selv har jeg kun prøvd DarkVoice 332 (iom at jeg har den selv) og det låter aldeles nydelig! Hvis du har planer om å prøve deg frem med forskjellig rør er det færre alternativer til Little Dot enn DarkVoice. Om du derimot ikke har planer om å eksperimentere med ymse rør er Little Dot enklere å forholde seg til sånn sett. DarkVoice må ha nye rør for og nå potensialet sitt og man kan endre lydkarakteristikken ved å bruke ulike typer, Little Dot låter visst riktig så bra med rørene de kommer med. Jeg ville forøvrig heller kjøpt HD 650 fra hpx.no. CDon har et frynsete rykte når det gjelder kundeservice, mens hpx er en seriøs lydforhandler som jeg har meget god erfaring med. De koster et par hundrelapper mer hos hpx, men jeg synes det er verdt å legge i litt ekstra for å støtte en seriøs forhandler. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Enig der. Servicen hos CDON er helt på tryne. Kjøpte en mobil der i vinter også sluttet den å funke i høst. Det var masse trøbbel med å sende den inn å slikt og for å få info om hva man skulle gjøre. Tok vel godt over 1 mnd før den var sendt inn og kommet tilbake. Så kjøp heller fra HPS som Micro sa. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hva rørforsterker angår så blir dette min første, så det er tvilsomt at jeg kommer til å gjøre noen modifikasjoner på den. Rørbytte og lignende kan bli mer aktuelt etter en liten stund, når jeg blir "lei" av den. HPX og Procom er forøvrig de nettbutikkene jeg vanligvis bruker. Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Da var en Paradisea 3 DAC fra Mhdt Labs bestilt. Leste en del om den på head-fi-forumet, kom over en på ebay og plutselig var den bestilt. Den skal visst være god med tanke på prisen (ca 4500 NOK), noe som kommer frem av blant annet denne omtalen: Paradisea+ og Constantine Veldig spent på hvordan den kommer til å låte! Lenke til kommentar
Delta8 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 TRENGER HJELP! Har akkurat kjøpt meg et Sennheiser HD 205 sett som jeg forventa veldig mye av, men det suger jo kukk! Hvorfor er det faen ikke noe bass her? Jeg hører bare akkustikken i settet. Det skjærer i ørene i det noe som ligner grisehyl stepper inn for det som egentlig skulle vært bassen. Hva faen feiler denne dritten? Det er den verste dritten jeg noen gang har hørt! Hvorfor spiller de verre enn Skullcandy? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 A) Teknisk feil med settet B) Teknisk feil med ørene til brukeren Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Julegåve til meg sjølv blir sikkert Shure SE530. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Slettes ingen dårlig julegave det der. Personlig så synes jeg at de kanskje koster litt mer enn de smaker, men det får så være. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Ja, lurer på dei eller UE triple.FI Blue met eit eller anna, grusomt produktnavn. UE-proppane er det ingen som har på lager, så då går det litt tid, dei kostar 5-600 mindre, i følge forskjellige omtaler skal dei ha meir markant og klarare diskant, men 530 skal være betre på mellomtone og bass. Er veldig nøgd med Shure E3C som eg har i dag, verkar solid både plugg og kabel. Ikkje noko problemer så langt. Endret 19. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg kjøpte Ultimate Ears Triple.fi10 Pro fremfor SE530 på grunn tre ting; 1) Rimeligere 2) Jeg synes lydbildet til UE var mer detaljert 3) Dårlige erfaringer med ledningene til Shure (jeg har eid både E2C og E3C. Begge to har blitt kassert grunnet dårlige ledninger). Bruker forresten E2C-skumgummipropper på UE. Fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Wow, viste ikke at det fantes egne forsterkere for hodetelefoner. Bruker alltid! Hodetelefoner på pc'n når jeg hører på musikk. Men jeg har en veldig dårlig hodetelefon, kosta sikkert 50 spenn. Hvor mye koster det sånn ca for trådstarter sitt oppsett? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Har også kjøpt en liten julegave til meg selv - et par Sennheiser HD 595 og en Corda 3move. Tipper dette blir en god oppgradering til laptop-høytalerne (mp3-spilleren har tatt kvelden). andersio: Tipper vi snakker over 10000kr med HD 650, Darkvoice rørforsterker og Benchmark DAC. Er en grunn til at alle blir ønsket velkommen til Head-Fi med "Welcome to head-fi, sorry about your wallet." Endret 19. desember 2008 av Molotovcocktailen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg kjøpte Ultimate Ears Triple.fi10 Pro fremfor SE530 på grunn tre ting;1) Rimeligere 2) Jeg synes lydbildet til UE var mer detaljert 3) Dårlige erfaringer med ledningene til Shure (jeg har eid både E2C og E3C. Begge to har blitt kassert grunnet dårlige ledninger). Bruker forresten E2C-skumgummipropper på UE. Fungerer veldig bra. På kva måte har du dårlege erfaringar med ledningane? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det har oppstått brudd i ledningene i "vinkelen" ved minijacken. Det ene settet er dødt, det andre har varierende signalkvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå