Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk til grunge, nipton og lain for gode råd.

Det blir nok EHP-O2D sammen med HD650 til å begynne med. Er enig i at det verdt prisen fra 1300 (hd598) til 2500 (hd650) når forskjellen er ganske klar.

Likte Shure sine toppmodeller også med det samme, men de virker samtidig så ekstremt analytisk at jeg tror den minste lille feil i opptak kan ødelegge for mye.

:)

Lenke til kommentar

Foobar2000 funker fint det men bruker bare presets som jeg fant på nett.

Har du link til noen gode presets? Sitter å prøver å finjustere lyden til mine DT770, men finner ikke noe jeg blir fornøyd med.

http://www.sjeng.org/foobar2000.html nr2

Satt meg ned å så litt på Eqen i foobar.

DT770metFilter.jpg

DT770 har 2 dipps i kurven, der er det svakheter, (rundt 65hz +5db) og (4khz +5db). prøv å fyll inn sånn at den er mer lineært. eller bare bruk presets xD shits hard.

foobar%252520eq%25255B3%25255D.png

Her har du alle de forskjellige hz + db eller - db.

http://www.decibelca...theory/141.html

Hva betyr grafen?

Bass, Treble, Hertz ? Which Hz is which range

Bass

(Approximately 20hz-140hz)

The 60hz-90hz range is where we notice the greatest perceptible changes in "bass response." Try a test tone and see just how well you hear 20hz or even 32hz, compared with the same volume of 60hz or 90hz.

Mid-Bass

(Approximately 140hz-400hz)

Mid bass has lots of instruments included in its frequency range. Cello, Bassoon, and Male Voice are samples of "mid-bass" sounds. This is also where most 'bass' controls can make a mess of your music. Too much mid-bass gives a muddy and "boomy" quality. Too little and it sounds hollow and thin.

Midrange

(Approximately 400hz-2.6khz)

Since our ears are most sensitive to midrange frequencies, midrange has the greatest effect on the overall sound of your stereo system. The "proper" settings are the ones most pleasing to you the listener. Female vocals and Bass Tuba are examples of mirange sounds.

Upper Midrange

(Approximately 2.6khz-5.2khz)

Pipe organ and piano are examples of this sound range. Speaker designers often boost output in this range to increase "presence" of the music. Too much gives a sound that is overbearingly harsh and fatigues the ears. A balance between this frequency range and the midrange frequencies gives the most pleasing sound.

High End

(Approximately 5.2khz-20khz - Two Regions)

5.2khz up to about 12khz is the realm of dreaded treble control. This is where harmonics can really enhance your musical enjoyment. It's this range that affects the brilliance of music. Too much gives an unpleasant, harsh and "piercing" (painful) quality to your music.

Sammenlignet med HD800 som er et analytisk monster, men igjen så er ikke flat alltid bra. curver gjør ting gøy. DT770 er et morsomt headphone pågrunn av dipps.

Endret av nipton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er på jakt etter trådløse hodeletefoner, og kjøpte Logictech H760.

Har enda vondt i ørene etter og ha hatt de på i ~5 timer på torsdag, så de går i retur, desuten opplevde folk at jeg skurret på Teamspeak

Jeg har Creative Headset Fatal1ty fra før, som jeg er bra fornøyd med i henhold til komfor, men de er altså ikke trådløse.

Av lydbilde er jeg untiresert da det er primært Teamspeak jeg bruker de til.

Så;

*trådløse innenfor en 60kvm leilighet.

*100% mic; dvs ingen skurring

*komfor: ingen klemming på ørene. (jeg har relativt stort hode, 63cm, så dette er ett viktig punkt)

*lydbilde: ingen forventninger

*pris max 1200

Forslag?

Lenke til kommentar

Tusen takk til grunge, nipton og lain for gode råd.

Det blir nok EHP-O2D sammen med HD650 til å begynne med. Er enig i at det verdt prisen fra 1300 (hd598) til 2500 (hd650) når forskjellen er ganske klar.

Likte Shure sine toppmodeller også med det samme, men de virker samtidig så ekstremt analytisk at jeg tror den minste lille feil i opptak kan ødelegge for mye.

:)

Om du ikke har bestillt så fant jeg en HD650 + Argon HA 1 Forsterker kun brukt 1 gang på finn.no. Om du får med kvittering så er dette en bargin :) fikk DT770 for 500 og 700kr på finn med kvittering, cheap cheaps.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37643788

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ut denne før? Eller vært borti noe lignende.

Vet den er en "billig dac/amp" men tenkte jeg skulle teste for å se om det var noe bedre, skal prøves ut med DT770 pro (80ohm). Liker også muligheten for å ha volumkontroll på pulten så tenkte hvorfor ikke. :)

Slenger inn et nytt inlegg når jeg mottar den og har fått testet litt.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ut denne før? Eller vært borti noe lignende.

Vet den er en "billig dac/amp" men tenkte jeg skulle teste for å se om det var noe bedre, skal prøves ut med DT770 pro (80ohm). Liker også muligheten for å ha volumkontroll på pulten så tenkte hvorfor ikke. :)

Slenger inn et nytt inlegg når jeg mottar den og har fått testet litt.

Har denne, men er ikkje kvalifisert til å gi ein fullverdig teknisk review. Men gav lyden eit betydelig løft i forhold til onboard lydkort, meir luftig og detaljert. Har brukt på min SennheiserHD595. Gått over til Fiio E10, følte for å teste noe nytt, samt at volumkontrollen på den Ha Info'en har blitt litt slitt..

Lenke til kommentar

-

Har denne, men er ikkje kvalifisert til å gi ein fullverdig teknisk review. Men gav lyden eit betydelig løft i forhold til onboard lydkort, meir luftig og detaljert. Har brukt på min SennheiserHD595. Gått over til Fiio E10, følte for å teste noe nytt, samt at volumkontrollen på den Ha Info'en har blitt litt slitt..

Høres bra ut :) Har egentlig helt grei lydkvalitet med onboard kortet mitt atm, men får ikke noe høyt volum i det hele tatt. Tenkte derfor at denne kunne kjøre litt mer "Futt" inn i headsetet. Gjenstår bare å se nå.

I tillegg er det sykt irriterende å måtte "tabbe" ut av et spill og bruke volumkontrollen i windows for å endre på volumet når man sitter midt i et game og hører på musikk.

Veit man kan sette opp keybinds til dette men gidder ikke : p

Forresten, hvor bestilte du din fra? Ebay? :)

Lenke til kommentar

Om du ikke har bestillt så fant jeg en HD650 + Argon HA 1 Forsterker kun brukt 1 gang på finn.no. Om du får med kvittering så er dette en bargin :) fikk DT770 for 500 og 700kr på finn med kvittering, cheap cheaps.

http://www.finn.no/f...nnkode=37643788

Takk for tips, men innen jeg rakk å se annonsen var den solgt.

Jeg har fått et midlertidig kjøpeforbud i heimen siden det nærmer seg jul. Ei som blir grinete når jeg kjøper favorittene litt før jul, og jeg da sitter igjen med ullsokker på ønskelisten... ;-)

Fremdeles står valget på HD650 og EPH-O2D som anbefalt tidligere i denne tråden. Har hodetelefonene på lån hjemme nå, sammen med en Hegel HD2 og drevet av en ny men ordinær surroundforsterker (vsx921). Er en god oppgradering fra det jeg har, spennende lyttekvelder.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg ny kabel til quadene mine fra 1964 etter flere brudd i kabelen som fulgte med dem.

Den nye kabelen designet jeg på http://www.plussoundaudio.com.

Bilde:

m59QI.jpg

Jeg er vanligvis ikke en fyr som biter på kabelhysteriet, men for meg er lyden som natt og dag i forskjell fra den som fulgte med pluggene. Det kan være mulig at kabellederne på toppen får pluggene til å sitte fastere i øregangen og at dette kan forklare den hørbare forskjellen i lydkvalitet.

Ikke vet jeg, men jeg er i alle fall fornøyd med kjøpet. Kabelen kostet ca 750,- (inkl. frakt).

Edit: Ja, det er åpenbart at kabellederne fungerer mye bedre for denne kabelen. Dette forklarer nok WOW-følelsen jeg fikk da jeg prøvde de tidligere.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Finnes det kabler til Sennheiser HD555 med 3.5mm-plug og kortere lengde enn 3m for en fornufitg penge (altså under 200 kr, gjerne under 100kr)? Ser ut som det ikke finnes noe ferdig produkt, og ser for meg at man ikke akkurat får en cutom kabel til 200kr. :p

Lenke til kommentar

Joda, det kunne jeg gjort selv og. Men siden de nå en gang har avtakbare ledninger, hadde det jo vært greiere med en ferdig kabel. Kan ofre en ekstra hundrelapp for utseendets skyld også. Finnes det ikke noe, kjøper jeg bare en vanlig erstatningskabel og lodder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...