E.C. Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg har GS1000i og kan godt bekrefte at de har en merkbar V-kurve. De høres veldig bra ut, gir en fantastisk romfølelse og er veldig detaljerte, men diskanten kan bli for agressiv på enkelte innspillinger. Jeg hadde også bare en "billig" forsterker da jeg først fikk disse, så jeg skaffet meg noe i en litt nærmere prisklasse kort tid etterpå. Det ble bedre, men enkelte innspillinger har forblitt ganske skarpe i diskanten. Det er ekstra tydelig når man spiller litt høyt, men det har ikke vært det største problemet for meg, da jeg blir relativt fort sliten i hodet av å høre på høyt over tid uansett. Jeg har begynt så smått å merke alle de skarpe lydene i diskanten som jeg hører med Grado på de andre hodetelefonene jeg har, så det er nok ikke bare Gradoene som plukker opp disse, men på sistenevnte blir det ofte i overkant tydelig. For å oppsummere litt så vil jeg si at GS1000i på sitt beste er helt fantastisk å høre på, man blir også mer vant til den noe agressive diskanten og eventuelt nedtone den litt med en annen forsterker, men man vil komme over opptak / innspillinger som den ikke kommer til å være helt venn med. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg har GS1000i og kan godt bekrefte at de har en merkbar V-kurve. De høres veldig bra ut, gir en fantastisk romfølelse og er veldig detaljerte, men diskanten kan bli for agressiv på enkelte innspillinger. Jeg hadde også bare en "billig" forsterker da jeg først fikk disse, så jeg skaffet meg noe i en litt nærmere prisklasse kort tid etterpå. Det ble bedre, men enkelte innspillinger har forblitt ganske skarpe i diskanten. Det er ekstra tydelig når man spiller litt høyt, men det har ikke vært det største problemet for meg, da jeg blir relativt fort sliten i hodet av å høre på høyt over tid uansett. Jeg har begynt så smått å merke alle de skarpe lydene i diskanten som jeg hører med Grado på de andre hodetelefonene jeg har, så det er nok ikke bare Gradoene som plukker opp disse, men på sistenevnte blir det ofte i overkant tydelig. For å oppsummere litt så vil jeg si at GS1000i på sitt beste er helt fantastisk å høre på, man blir også mer vant til den noe agressive diskanten og eventuelt nedtone den litt med en annen forsterker, men man vil komme over opptak / innspillinger som den ikke kommer til å være helt venn med. Det er vel egentlig den opplevelsen jeg sitter igjen med også, så langt. Har planer om å gå til anskaffelse av en røramp av litt høyere kvalitet etter hvert, så får se om det evt. kan være med på å varme den opp noe. Har planer om å fortsette å bruke X1'en som DAC, har inntrykk av at den presterer mer en bra nok på det området, til tross for prisen. Men inntil da skal jeg kose meg med de deiligste hodetelefonene jeg ha kommet over så langt (: For når de funker, så funker de Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Høres ut som en plan det. Om du skal ha noe med rør så kan du kanskje vurdere WooAudio. De har en del forskjellige rør-amper og GS1000 er blant de få hodetelefonene de selger i sin nettbutikk, kan hende at det ikke er helt tilfeldig Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Noen som har byttet ledning på DT-770 med hell? Min er en permanent krøllball. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen som har ett tips til noen mindre klokker som ikke isolerer for mye opp til 1000,- Har fått meg ny jobb hvor jeg sitter i landskap og jobber i team, så fint med ett headset som ikke isolerer for mye da jeg må være tilgjengelig. Er også svært lite bråk her så er strengt tatt ikke nødvendig. Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hva legger du i mindre klokker? Du har sånt som Sennheiser PX100 eller PX200, og AKG K540 Evt får du Sennheiser HD558 til 1k på cdon. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Du har sånt som Sennheiser PX100 eller PX200, og AKG K540 Yes, den størrelsen der jeg tenker. AKG K540 frister, men er dumt at man ikke kan "brette" den sammen. Så må vel tenke litt på det. Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Om du ønsker å kunne brette de sammen, har AKG flere modeller, f.eks K450 serien, jeg har et par av dem, som jeg bruker når jeg er på hotell osv. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Noen som har tester German Maestro GMP 450 PRO? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Testet ett par i dag, blant annet AKG Q460 og AKG K518. Endte på sistnevnet, likte lyden i de ganske godt og passer fint til å ha på jobb. Hadde ikke helt sett for meg at jeg skulle gå ut av butikken med de, de var jo tross alt en av de billigste jeg testet, men det var jo egentlig ganske fint. Takk for hjelpen lain Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Glad jeg kunne være til hjelp. Alltid fint når man finner noe man liker, til en ok pris. Jeg kunne tenkt meg lukkede i full around ear størelse, men blir nok ikke med det første. Mulig jeg får/plukker opp et par DT770 til jul, men kunne tenkt meg 32ohm versjonen uten skinn puter, evt kjøpe putene til 80ohm versjonen og sette på dem. Men for nå holder K450 til den "stille" bruken på reiser. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hurra, Schiit Bifrost USB, Schiit Valhalla og Omega stand i Zebrano 1 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Trenger tips til noen hodetelefoner som skal brukes med telefonen på flyreiser og lignende. Har Beyerdynamic DT 770 Pro som eg bruker hjemme, men det blir for stort å dra med seg. Har vurdert Audio-Technica WS55i. Fin pris og god lyd? Tanker? Vil volumkontrollen fungere på Galaxy S3? Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Wee! Fruen kom tuslende inn med ny headphone stand til meg. Den jeg hadde ikke Woo-Audio var vist ikke bra nok. 3 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Wee! Fruen kom tuslende inn med ny headphone stand til meg. Den jeg hadde ikke Woo-Audio var vist ikke bra nok. Næmmen, Omega stand i Zebrano på deg og? Se tre poster lenger opp =D 1 Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Ha! Se der ja. Tenkte jeg ikke over engang når jeg postet. Viktig å få med bilder også, så folk (som meg) ikke bare raser forbi postene 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Nice Iain, hvor får man tak i noe sånt? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Nice Iain, hvor får man tak i noe sånt? Audionorge.no - Torggata i Oslo. Helst ikke spør om pris =] Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Skulle hatt noe lignende til Grado'ene mine altså Lain: For ett hyggelig kvinnfolk du har funnet deg EDIT: Man kan ikke bestille fra nett der nei ? Endret 4. oktober 2012 av Mala Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Takker, var ikke så ille da, er jo ett pent møbel. Skal ikke se bort i fra at det blir en slik en på meg, men må bare kjøpe meg en leilighet først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå