Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan endre på forsterkere og lydkilde til man spyr, men det er nærmest allmenn viten at mange av modellene fra AKG er, som Lunalotic antyder, "lyse" (?) i lydsignaturen, og nevnte tiltak vil således være ganske nytteløse og potensielt depresjons- og suicidfremkallende.

 

Den (relativt) nye modellen K550 skal angivelig være litt mer på offensiven mtp. bass.

Lenke til kommentar

Mener også å ha hørt at AKG er ganske lyse/nøytrale, så jeg ville sett om jeg kunne prøvet disse med en forsterker før et evt forsterkerkjøp. En annen ting er at om man er ganske vant med en basstung signatur så vil en mindre basstung hodetelefon virke særdeles slapp i begynnelsen, noe som kan være en tilvenningssak.

Lenke til kommentar

Mener også å ha hørt at AKG er ganske lyse/nøytrale, så jeg ville sett om jeg kunne prøvet disse med en forsterker før et evt forsterkerkjøp. En annen ting er at om man er ganske vant med en basstung signatur så vil en mindre basstung hodetelefon virke særdeles slapp i begynnelsen, noe som kan være en tilvenningssak.

 

Har fra før av hatt et AKG k518 og disse er nok litt ekstra beefy på bassfronten da de kanskje er litt mer folkelige enn k272 som da er mer nøytrale, har også lagt merke til at diskanten er litt skjærende og dette kan vel være et tegn på klipping(?) eller er det jeg som ikke er vant til klar diskant? :p

 

Eneste måten jeg kan forklare "fenomenet" jeg hører er vel at s-lyder skjærer/stikker liksom (om noen skjønner hva jeg mener)

 

Om jeg skal kjøpe noe lydutstyr så skal det så klart prøvelyttes på forhånd, lurer vel egentlig på om det vil være hensiktsmessig å kjøpe en dac/amp combo a'la de fiio greiene til rundt tusingen fra soudgarden etc. evt. et skikkelig lydkort da jeg nå har noe greier som fulgte med hovedkortet mitt (asus rampage formula).

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Skarpe S-lyder er et ganske kjent fenomen for meg. Jeg har konkludert med at det skyldes hodetelefoner som er noe frampå på diskantsiden og (semi)-dårlige innspillinger.

På den siste halvdelen av Meteora albumet til Linkin Park merker jeg spesielt godt skarpe s og t/th lyder med mitt Grado-sett. Westone 3 hadde også noe skarp diskant, slik at recordings som "pusher" på s-lyder kom litt uheldig ut i mine ører.

Lenke til kommentar

Det med at AKG serien ikke har mye bass kjenne æ litt igjen i K550.

Ikke at det er lite bass, dyp bass har den. men ikke mye i form av hoderistende volum. Bassen er også skilt fra mids så de blør ikke sammen. Når det er bass så er det bass. when its not, theres little.

 

Fikk de for 1599kr, Supa happy til den prisen.

 

150124d1345568257-seee-hva-jeg-har-kja-pt-akg-k550-headphones-6-513x509.jpg

150125d1345568258-seee-hva-jeg-har-kja-pt-k550_1.jpg

 

 

Men men men:

Passformen har alt å si. trodde jeg hadde et stort hode men bruke 1 av 12 på hode størrelsen.

Om du har et lite hode så vil de ikke få en god seal får du helt ok lyd bare.

Sealen har mye å si hvor mye bass du får, hvor mye lyd som slippes ut/som du hører rundt deg.

Alt fra 10-15 db isolasjon ettersom hvor god seal du får.

Faktisk så er putene for lav, ørene kommer borti driverene inni om du har spisse ører. Dette gjør vondt for folk som har mye brusk i tuppene, ørene blir vant til dette etter en uke eller to.

Du kan også klemme hode bøylen sammen i 1-2 minutter et par ganger for å få mer clamping force eller mindre, metal er fint i den formen :)

Har ingen problemer med noen som helst musikk, high pitched ladys til brølende metal, alt passer K550.

 

Etter å ha lest litt på crap-hi.org så er denne headphonen hate it or love it.

And i loves it.

Test Links:

http://www.head-fi.o...-k702-literally

http://www.head-fi.o...akg-k550-review

 

Short n Sweet: Denon AH-D2000 with twice the seal, Metal and pleather everywhere!, awesome soundstage.

Bad Stuffs: Big head user only, 3 meter long cable, Small cups for pointy ears.

Endret av nipton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det med at AKG serien ikke har mye bass kjenne æ litt igjen i K550.

Ikke at det er lite bass, dyp bass har den. men ikke mye i form av hoderistende volum. Bassen er også skilt fra mids så de blør ikke sammen. Når det er bass så er det bass. when its not, theres little.

 

Fikk de for 1599kr, Supa happy til den prisen.

 

150124d1345568257-seee-hva-jeg-har-kja-pt-akg-k550-headphones-6-513x509.jpg

150125d1345568258-seee-hva-jeg-har-kja-pt-k550_1.jpg

 

 

Men men men:

Passformen har alt å si. trodde jeg hadde et stort hode men bruke 1 av 12 på hode størrelsen.

Om du har et lite hode så vil de ikke få en god seal får du helt ok lyd bare.

Sealen har mye å si hvor mye bass du får, hvor mye lyd som slippes ut/som du hører rundt deg.

Alt fra 10-15 db isolasjon ettersom hvor god seal du får.

Faktisk så er putene for lav, ørene kommer borti driverene inni om du har spisse ører. Dette gjør vondt for folk som har mye brusk i tuppene, ørene blir vant til dette etter en uke eller to.

Du kan også klemme hode bøylen sammen i 1-2 minutter et par ganger for å få mer clamping force eller mindre, metal er fint i den formen :)

Har ingen problemer med noen som helst musikk, high pitched ladys til brølende metal, alt passer K550.

 

Etter å ha lest litt på crap-hi.org så er denne headphonen hate it or love it.

And i loves it.

Test Links:

http://www.head-fi.o...-k702-literally

http://www.head-fi.o...akg-k550-review

 

Short n Sweet: Denon AH-D2000 with twice the seal, lower bass, awesome soundstage.

Bad Stuffs: Big head user only, 3 meter long cable, Small cups for pointy ears.

Nice! Kan si meg enig med det du skriv om bassen :) Jeg og irriterte meg over den 3m lange kabelen, men fekk kortet den ned i bergen for 70kr :) Selv trodde eg at eg hadde lite hode, men jeg må ha AKGene på rundt 5-7 får å få dei til å passe godt :) Du har måte være heldig som fekk dei til den prisen, supert headset :) Jeg måtte betale 2000kr på SALG :)

Lenke til kommentar

Nais nais. jaa bruker en sånn.

 

Bobino-Cable-Buddy.jpg

 

Bassen er ikke no særlig problem med EQ, Finnes masse presets til foobar2000 samt hvis du går på

Lyd - input devicen som du bruker - høyre klikk - egenskaper - Forbedringer - venstreklikk på Bassforsterker - klikk på instillinger - Forsterknings nivå: 0-24db bass. so nais.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Først og fremst så er jeg lei meg for at jeg alltid er den som skal skrike om det, men jeg kan ikke se at hverken Apples EarPods eller Sennheisers CX400 på noen måte er relevant for tråden. Det er produkter for helt vanlige konsumenter og ikke spesielt interesserte eller "hodetelefonofile".

 

Men, det ser forøvrig ut til at EarPods også er dårlige: http://gizmodo.com/5...ightning-review

Akkurat som de fleste andre ørepropper som ikke er in-ear.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Har for øyeblikket Denon AH-D2000 som jeg har hatt en stund nå, er veldig fornøyd med hodetelefonen, men lurer på en mulig oppgradering, så er det noen her som vet om noe til rundt 5000kr?

 

Denon AH-D2000 har blitt brukt sammen med et Creative X-FI Titanium HD lydkort, som har fungert utmerket, men har ikke noe imot å skaffe en hodetelefon forsterker om det anbefales.

 

Sett litt på HiFiMAN HE-500, og de ser veldig interessante ut, men hørt at de lekker veldig mye lyd? Nå lekker Denon hodetelefonen jeg har litt lyd de også, og det er ikke noe problem, men hørte at HE-500 er litt ekstreme på akkurat det punktet, men ikke hørt det selv så litt usikker på hvor mye det er snakk om. Samtidig har jeg hørt at de er veldig tunge, og jeg har mest lyst på noe som er komfortable å ha på seg over lenger tid, noe jeg har null problem med Denon AH-D2000.

 

Noen her som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Har for øyeblikket Denon AH-D2000 som jeg har hatt en stund nå, er veldig fornøyd med hodetelefonen, men lurer på en mulig oppgradering, så er det noen her som vet om noe til rundt 5000kr?

 

Denon AH-D2000 har blitt brukt sammen med et Creative X-FI Titanium HD lydkort, som har fungert utmerket, men har ikke noe imot å skaffe en hodetelefon forsterker om det anbefales.

 

Sett litt på HiFiMAN HE-500, og de ser veldig interessante ut, men hørt at de lekker veldig mye lyd? Nå lekker Denon hodetelefonen jeg har litt lyd de også, og det er ikke noe problem, men hørte at HE-500 er litt ekstreme på akkurat det punktet, men ikke hørt det selv så litt usikker på hvor mye det er snakk om. Samtidig har jeg hørt at de er veldig tunge, og jeg har mest lyst på noe som er komfortable å ha på seg over lenger tid, noe jeg har null problem med Denon AH-D2000.

 

Noen her som har noen anbefalinger?

 

Nå er jo he-500 åpne mens d2000 er lukkede. HE-500 burde du ikke vurderer om du ikke vil ha klokker som lekker. Da kan du heller se på denon d5000 eller d7000.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg melding ifra selger i kina, min yulong d100 mkii er erstattet av ny hos produsent, og på vei til meg i posten. ... Tar litt ekstra tid, koster litt ekstra i frakt om man må sende i retur, men supporten og kundevennligheten, den er et hakk over mange norske butikker.

 

Vet du hva det har (eller vil) kostet deg totalt?

 

Så blir det vel muligens en liten søk etter aktive høytalere, og en rør amp.

 

Apropos aktive høyttalere: Det var vel du som spurte om dette og jeg nevnte da Argon DA-2 forsterkeren som jeg brukte (sammen med noen passive høyttalere, istedetfor aktive høyttalere). Jeg har bestilt en ny forsterker som skal erstatte DA-2, den heter Trends TA-10.2 og er rimeligere og forhåpentligvis bedre (fant ut at Trends hadde norsk forhandler).

 

Da har jeg fått tilbake D100II, og den fungerer som den skal på alle inputs og outputs.

Pga lavere sats på pakken i utgangspunktet, så kostet hele tingen meg 4100,- inkl alt av frakt frem og tilbake og toll, så jeg er happy nok med det.

Var rundt den prisen jeg originalt skulle ha betalt om selger hadde merket pakken med riktig verdi.

 

Angående Trends, så så den ganske så interessant ut, blir nok noe å vurdere når jeg skal ta steget videre.

Lenke til kommentar

Først og fremst så er jeg lei meg for at jeg alltid er den som skal skrike om det, men jeg kan ikke se at hverken Apples EarPods eller Sennheisers CX400 på noen måte er relevant for tråden.

 

Sorry... glemte meg rett og slett. Kunne like godt ha postet det i "Den lille Apple iPhone 5 tråden", som lå rett over denne tråden i mine favoritter.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Beats Pro. Er det meningen at ørene skal passe inni klokkene? Fordi klokkene nå ligger oppå ørene. Har jeg store ører eller..?

 

Og kan dette ha noe med at jeg hører det rundt og bassen ikke er så kraftig?

 

Anbefaler å sjekke Youtube, ligger masse videoer om (lælælæ) headsettene der.

Lenke til kommentar

Nais nais. jaa bruker en sånn.

 

Bobino-Cable-Buddy.jpg

 

Bassen er ikke no særlig problem med EQ, Finnes masse presets til foobar2000 samt hvis du går på

Lyd - input devicen som du bruker - høyre klikk - egenskaper - Forbedringer - venstreklikk på Bassforsterker - klikk på instillinger - Forsterknings nivå: 0-24db bass. so nais.

Finfin løsning det der da ;) Bruker også eq eg og, når eg treng det :p

Lenke til kommentar

Har for øyeblikket Denon AH-D2000 som jeg har hatt en stund nå, er veldig fornøyd med hodetelefonen, men lurer på en mulig oppgradering, så er det noen her som vet om noe til rundt 5000kr?

 

Denon AH-D2000 har blitt brukt sammen med et Creative X-FI Titanium HD lydkort, som har fungert utmerket, men har ikke noe imot å skaffe en hodetelefon forsterker om det anbefales.

 

Sett litt på HiFiMAN HE-500, og de ser veldig interessante ut, men hørt at de lekker veldig mye lyd? Nå lekker Denon hodetelefonen jeg har litt lyd de også, og det er ikke noe problem, men hørte at HE-500 er litt ekstreme på akkurat det punktet, men ikke hørt det selv så litt usikker på hvor mye det er snakk om. Samtidig har jeg hørt at de er veldig tunge, og jeg har mest lyst på noe som er komfortable å ha på seg over lenger tid, noe jeg har null problem med Denon AH-D2000.

 

Noen her som har noen anbefalinger?

 

Ville heller ha kjøpt en Dac istede. Får du enda mer ut av D2000. cheapest option, probably the best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...