Mr. A Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Men så koster den 1500 kroner i Norge, som er omtrent en tusenlapp mere en jeg hadde planer om å legge i en forsterker for øyeblikket. Endret 9. august 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hva med å kjøpe brukt? Er nok av folk som selger utstyr til en grei penge. Hadde det ikke vært for at jeg akkurat sendte min nye ss dac/amp i retur til kina, hadde jeg planlagt å legge ut en, om ikke begge, av mine gamle dac/amps til halv pris. Dvs at du burde klare å finne dac/amps til 1k ish brukt, som koster 1500-2000 i innkjøp. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Skal kikke litt på bruktmarkedet. Bruker hodetelefon utgangen på stereoforsterkere å være brukbar? Har en Nad 326bee, så kan jeg heller gå for en dac. Endret 9. august 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Men så koster den 1500 kroner i Norge, som er omtrent en tusenlapp mere en jeg hadde planer om å legge i en forsterker for øyeblikket. Men fra utlandet koster den altså 122$ som da er omtrent en tohundrelapp mer i stedet. De merker alle pakker med 10$.. Hodetelefonutgangen på en vanlig forsterker er ok, men en dedikert hodetelefonforsterker er som regel bedre uten at jeg skal si noe for sikkert uten å ha prøvd akkurat din forsterker. Lenke til kommentar
amumar Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Heisann, håper eg ikkje grisar til denne tråden med "tåpeligheter" her no - men ser nesten ut som dette er den einaste skikkelige aktive tråden på formuet for hodetelefoner..så eg prøvar meg. Eg har akkurat kjøpt meg Philips O'Neill The Stretch til treningsbruk, dei skal brukast ilag med min Htc one X og det eg då lurer på er om det finnast ein god kontroll m/mic eg kan bruke i lag med desse? Som ein ser på bilde er der (meir eller mindre) ei ideel kobling til nevnte sak, så det trengst ikkje lange kabelen til kontrollen, gjerne berre ein inn- og utgang. Er eg på bærtur her, eller finnast produktet eg er ute etter? Har prøvd meg på eit par google søk, men finn nada.. -amumar- Edit: noko liknande denne; http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/kabel-og-kontakt/adapter/iluv-iea15/175525.5313/ , berre for android/htc - enheter? Endret 9. august 2012 av amumar Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Den der vil fungeren strålende på en Androidtelefon. Pluggen iDingser og "alle andre" mobiler bruker ee identisk når det gjelder lyd ut/inn. Men du vil muligens (sannsynligvis?) ikke kunne bruke volumknappene. Du kan imidlertid bruke Jays Headset Control (gratis) til å få mye mer funkjonalitet ut av knappen på midten både play/pause neste/forrige, lyd opp og lyd ned. Ellers kan du jo kjøpe denne f.eks., som sier den skal virke med HTC-telefoner, det finnes sikert/kanskje/muligens () noen med volum i stedet for forrige/neste,hvis det er det du er ute etter. Mikrofonkvaliteten på sånne ting kan jo være så som så, men den er neppe ubrukelig. (Og selv om den skulle være det har du ikke tapt stort.) Endret 9. august 2012 av NgZ Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Lain is one happy puppy. Bare D100 II kommer seg til kina og tilbake også nå, så blir det bra. Edit: fanzy, dobbelt opp av alt. Endret 9. august 2012 av lain 6 Lenke til kommentar
amumar Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Den der vil fungeren strålende på en Androidtelefon. Pluggen iDingser og "alle andre" mobiler bruker ee identisk når det gjelder lyd ut/inn. Men du vil muligens (sannsynligvis?) ikke kunne bruke volumknappene. Du kan imidlertid bruke Jays Headset Control (gratis) til å få mye mer funkjonalitet ut av knappen på midten både play/pause neste/forrige, lyd opp og lyd ned. Ellers kan du jo kjøpe denne f.eks., som sier den skal virke med HTC-telefoner, det finnes sikert/kanskje/muligens ( ) noen med volum i stedet for forrige/neste,hvis det er det du er ute etter. Mikrofonkvaliteten på sånne ting kan jo være så som så, men den er neppe ubrukelig. (Og selv om den skulle være det har du ikke tapt stort.) Takk for godt svar Trur eg prøvar meg på den ifrå netonnet i første omgang, og som du seier - eg har ikkje tapt stort mykje om det skulle vise seg å vere eit bomkjøp. Vil jays appan fungere på andre enheter enn jays sine eigne altså? det var ikkje eg klar over, må prøvast ut. I so tilfelle er det ikkje krise om volum-knappane på kontrollen ikkje fungerar Edit: Den du linka til var dessverre "male" i begge endar..så den vil ikkje fungere.. Endret 9. august 2012 av amumar Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Gratulerer lain! Hvor mye landa du på prismessig? 5k? Jeg var litt skeptisk til designet første gangen jeg så HD700, men de ser egentlig ikke så verst utifra bildene dine. Har du hørt noe på HD800 så du kan evt sammenligne litt? Nyprisen på HD700 lander vel fort i området til bruktprisen på HD800, så det er sikkert ganske interessant for en del folk hvordan disse kommer opp mot hverandre. Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 5k ja, prolyd har god pris i forhold til resten så langt jeg har sett. Var prisen som til slutt fikk meg over på kjøp, følte 6k var litt i overkant. Angrer ikke. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Fant ingen norsk forhandler, kjøpte den på ebay ifra forhandler i hong kong. Er i prosessen med å feilsøke osv nå, forhandleren har dialog med produsenten. Så får vi se hva som skjer. Om ikke annet er det ebay og paypal, så kan kjøre twist på saken, og kreve pengene tilbake. Surt, har handlet en del varer fra Kina via eBay selv for noen år tilbake og det gikk greit, med et unntak (unntaket var en fyr som 'jukset' med scoren sin og som senere fikk kontoen sin stengt. Klagene mine førte ikke frem den gangen, men eBay/Paypal må etterhvert ha skjønt at fyren hadde en del ugler i mosen). Er i utgangspunktet skeptisk til å handle elektronisk utstyr av høyere verdi i utlandet, såfremt varen er vanskelig eller umulig å få tak i her i Norge. Jeg har imidlertid kjøpt klokker (sjansen for at G-Shock klokken jeg kjøpte skulle gå i stykker var svært liten), CD'er og andre litt mer påkostede ting via eBay og det har aldri vært noe problem (jeg stiller krav til at selgerne om at de må ha svært god score og jeg sjekker de negative tilbakemeldingene som de får). Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Skal kikke litt på bruktmarkedet. Bruker hodetelefon utgangen på stereoforsterkere å være brukbar? Har en Nad 326bee, så kan jeg heller gå for en dac. Fiio E5 som du nevnte i starten er nok heller ment for de som er på farten. For desktop-bruk vil jeg anbefale Fiio E10 som jeg har selv (og som jeg har beskrevet tidligere i denne tråden, tror det var i begynnelsen av 2012 eller mot slutten av 2011). Dette er en meget kompakt DAC/hodetelefonforsterker som ikke har noen problemer med å håndtere Denon AH-D1001-hodetelefonene mine som jeg bruker på jobben. Nyprisen for E10 er litt i underkant av 1000 kr. og vil nok gå for rundt det halve på bruktmarkedet. Hodetelefonutgangen på forsterkeren kan være brukbar, men ikke regn med å få fullt utbytte av hodetelefonene dine dersom de er mer tungdrevne og dersom de er av høyere kvalitet. En mulighet er å kjøpe en ren DAC til rundt 500-1000 kr istedetfor en kombinert DAC/hodetelefonforsterker. Dersom du handler online så har du lite å tape på å kjøpe f.eks. en Fiio, da du kan sende den tilbake innen to uker dersom du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 5k ja, prolyd har god pris i forhold til resten så langt jeg har sett. Var prisen som til slutt fikk meg over på kjøp, følte 6k var litt i overkant. Angrer ikke. Ser bra ut det der Hvilke hodetelefoner eide du før? Dette fikk meg til å tenke på hodeputen og øreputene som jeg mottok fra Sennheiser forleden dag. Jeg har 'installert' dem og det er ingen overdrivelse å påstå at hodetelefonene mine nå er så god som nye (putene var langt ifra ødelagt, men de var litt preget av å f.eks. ha vært badet i svette i visse perioder). Det kostet totalt rundt 1500 kr for putene (etter moms og fortolling), men det var vel verdt pengene. Sennheiser hadde til og med lagt ved en Chupa Chups (kjærlighet på pinne) i posen! Jeg liker at Sennheiser har en slik grei ordning og at byggekvaliteten deres generelt sett er veldig bra. Jeg har aldri hatt noen tekniske eller mekaniske problemer med Sennheiser-hodetelefoner iløpet av de ni årene som jeg har eid deres produkter. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Edit: Den du linka til var dessverre "male" i begge endar..så den vil ikkje fungere.. Visst var den det. var flere røde til HTC, må ha kopiert feil lenke i farten., Nå har jeg glemt søkeordet som ga flest treff, men denne var vel den jeg så på først i sted. Men om du allerede har kjøpt den fra netonnet er det jo greit. Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 *snip* Surt, har handlet en del varer fra Kina via eBay selv for noen år tilbake og det gikk greit, med et unntak (unntaket var en fyr som 'jukset' med scoren sin og som senere fikk kontoen sin stengt. Klagene mine førte ikke frem den gangen, men eBay/Paypal må etterhvert ha skjønt at fyren hadde en del ugler i mosen). Er i utgangspunktet skeptisk til å handle elektronisk utstyr av høyere verdi i utlandet, såfremt varen er vanskelig eller umulig å få tak i her i Norge. Jeg har imidlertid kjøpt klokker (sjansen for at G-Shock klokken jeg kjøpte skulle gå i stykker var svært liten), CD'er og andre litt mer påkostede ting via eBay og det har aldri vært noe problem (jeg stiller krav til at selgerne om at de må ha svært god score og jeg sjekker de negative tilbakemeldingene som de får). Har handlet endel ifra utlandet uten problem. Kjøpte min AudioGD sparrow direkte ifra AudioGD i kina f.eks. Har vært igjennom feilsøking med selger/produsent, og nå sendt den tilbake til kina. Og med de 1001 papirene jeg fylte ut, burde det gå an å få inn en reparert/ny uten å måtte betale toll osv. Jeg får litt tunnelsyn når jeg blir gira på et produkt, så da er det litt vanskelig for meg å skifte til noe annet. Ut ifra hva jeg har lest, og hva jeg ønsker av min dac/amp, føler jeg også at D100 mkII dekker behovet perfekt til prisen. 5k ja, prolyd har god pris i forhold til resten så langt jeg har sett. Var prisen som til slutt fikk meg over på kjøp, følte 6k var litt i overkant. Angrer ikke. Ser bra ut det der Hvilke hodetelefoner eide du før? Dette fikk meg til å tenke på hodeputen og øreputene som jeg mottok fra Sennheiser forleden dag. Jeg har 'installert' dem og det er ingen overdrivelse å påstå at hodetelefonene mine nå er så god som nye (putene var langt ifra ødelagt, men de var litt preget av å f.eks. ha vært badet i svette i visse perioder). Det kostet totalt rundt 1500 kr for putene (etter moms og fortolling), men det var vel verdt pengene. Sennheiser hadde til og med lagt ved en Chupa Chups (kjærlighet på pinne) i posen! Jeg liker at Sennheiser har en slik grei ordning og at byggekvaliteten deres generelt sett er veldig bra. Jeg har aldri hatt noen tekniske eller mekaniske problemer med Sennheiser-hodetelefoner iløpet av de ni årene som jeg har eid deres produkter. Sennheiser HD700 Sennheiser HD650 (solgt tidligere i uken) Sennheiser HD598 Sennheiser HD555 (solgt) Sennheiser HD515 Sennheiser HD443 Sennheiser PX100 Audio Technica ATH-M50 AKG K450 Porta pro \o/ Er røflig min historikk. Du kan se at jeg liker sennheiser, og trives med lyden den gir meg. Mine HD515 har vært brukt evig hardt, og bærer preg av det, men fortsatt solide som fjell. Du har vel HD800? Skulle hatt en sammenligning imellom HD600/650, HD700 og HD800 (og LCD-3 f.eks) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Mine Sennheiser HD555 har små sprekker nedover bekke kannene fra toppet der de møter hodebøylen og litt nedover. Ikke noe gapende greier, bare såvidt man ser dem. men virker som materialtretthet, den får sikkert litt press hver gang man justerer bøylen. Er det forresten noen her som har tips til en gri mikrofon man kan sette på headset? Helst noe rimelig ikke omni-directional som sitter i headsetet, ikke i ledningen. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 HD555 som vi har liggende hjemme i stua har også noen små sprekker rundt der bøyla møter klokken, mulig det er noe med materialkvaliteten på akkurat denne modellen. HD800 som jeg kjøpte brukt har noen små riper og kosmetiske skader fra forrige eier, men virker ellers god og solid. Det er ikke noe stygt, men får vel ikke noe særlig over 5k for den om jeg skal selge igjen. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Beste stasjonære USB-DAC/Hodetelefonforsterker til Sennheiser HD595 til under 1000-lappen? Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Mine Sennheiser HD555 har små sprekker nedover bekke kannene fra toppet der de møter hodebøylen og litt nedover. Ikke noe gapende greier, bare såvidt man ser dem. men virker som materialtretthet, den får sikkert litt press hver gang man justerer bøylen. Er det forresten noen her som har tips til en gri mikrofon man kan sette på headset? Helst noe rimelig ikke omni-directional som sitter i headsetet, ikke i ledningen. HD555 som vi har liggende hjemme i stua har også noen små sprekker rundt der bøyla møter klokken, mulig det er noe med materialkvaliteten på akkurat denne modellen. HD800 som jeg kjøpte brukt har noen små riper og kosmetiske skader fra forrige eier, men virker ellers god og solid. Det er ikke noe stygt, men får vel ikke noe særlig over 5k for den om jeg skal selge igjen. Det er sånn her dere mener? Tror det er ganske normalt på HD5x5 serien. Mine hd515 har endel av det på begge sider selv, men kan ikke si jeg føler de er noe mindre solide, type, ikke noe mer slark eller no. Disse er også endel år, positivt overrasket over hvor mye de har overlevd, da de har vært med på jobbreiser og whatnot, og da gjerne i koffert uten ekstra beskyttelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå