Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Vel, linken er bokhyllami.no/øverstehylle...

Jeg regner forresten med at den "nye" definisjonen kommer fra amerikansk license. Når et norsk ord betyr noe annet enn et engelsk som er nesten likt, tar det faen ikke lang tid før det norske ordet PLUTSELIG betyr det samme..

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, linken er bokhyllami.no/øverstehylle...

Jeg regner forresten med at den "nye" definisjonen kommer fra amerikansk license. Når et norsk ord betyr noe annet enn et engelsk som er nesten likt, tar det faen ikke lang tid før det norske ordet PLUTSELIG betyr det samme..

Linken din funker ikke, men det er ikke så veldig nøye. Hadde det vært en ny formell definisjon så ville den stått på listen jeg linket til tidligere.

Jeg ser forøvrig ikke helt problemet her. License kan i seg selv være et substantiv eller et verb, men man skriver eller bruker det som enten et verb eller et substantiv, og da kommer betydningen klart frem (f.eks. a license betyr en lisens, to license betyr å lisensiere). Som verb er license definert som:

"to grant authoritative permission or license to."

Kilde: http://dictionary.reference.com/browse/license

(Å) lisensiere er et verb og betydningen er den samme som det engelske verbet.

Og med det legger jeg denne språkdebatten bak meg før vi sporer helt av :) (du kan jo sende meg en PM dersom du har noe mer på hjertet)

Lenke til kommentar

Ahhhh, da er endelig Grado RS1i på plass på hodet og kan endelig begynne å nyte musikksamlingen på nytt. Så utrolig mange sanger og album får nytt liv med Grado, særlig gitarer og vokaler er veldig fremtredende. Maken til morsomme og musikalske klokker har jeg ikke hatt tidligere!

Lenke til kommentar

Til en viss grad, ja. Jeg har merket det problemet med Westone 3, men der var skarpheten tilstedet nesten uansett hva. Med Gradoene så er det tilstedet kun på enkelte sanger/album, så jeg tror at det er en kombinasjon mellom litt vel avslørende/skarp diskant og til en viss grad opptak som ikke er i verdensklassen.

Lenke til kommentar

Til en viss grad, ja. Jeg har merket det problemet med Westone 3, men der var skarpheten tilstedet nesten uansett hva. Med Gradoene så er det tilstedet kun på enkelte sanger/album, så jeg tror at det er en kombinasjon mellom litt vel avslørende/skarp diskant og til en viss grad opptak som ikke er i verdensklassen.

Jeg hører også veldig forskjell på innspillinger nå, hvor noen er kan virke mer slitsomme. Dette antar jeg at er fordi de er mye mer avslørende enn andre klokker jeg bruker. Sliter litt med å finne en riktig EQ nå som er behagelig over alt materialet jeg har.

Lenke til kommentar

Sibliance har ofte med ørets utforming å gjøre..

Spesielt med tanke på IEM(In ear modules), hvor vinkelen på både endestykket og ørekanalen er forskjellig.

på klokker blir det jo litt annerledes.

Skeptisk til hvor mye ørekanalen kan tilføye av lydendringer.. bølgene blir jo "bouncet" rundt til de kommer frem til trommehinnene..

Arrester meg om jeg vaser! :)

Lenke til kommentar

Hei, noen her som har bra tips for å unngå krøll på headset ledningen? Det virker som hele ledningen har vridt seg, så om jeg strekker det ut og slipper så krøller hele ledningen seg med engang :S

:hmm:

Prøv med å henge Hodetelefonene opp-ned å la tyngden til hodetelefonene strekke ledningen ut å la dem hege og dingle en stund.

Vist ikke det hjelper så Prøv og vri ledningen motsatt veg enn det den har vridd seg.

Eller den dyre løsninga, Kjøp nye hodetelefoner med flat ledning. :mrgreen:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hei, noen her som har bra tips for å unngå krøll på headset ledningen? Det virker som hele ledningen har vridt seg, så om jeg strekker det ut og slipper så krøller hele ledningen seg med engang :S

Jeg har dessverre ingen gode triks når det kommer til å rette krøllete kabel, men for fremtiden sin del så kan du lære deg å kveile kabel skikkelig så unngår du krøllete kabel: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yqbYyaUY5Sk#!

Lenke til kommentar

:hmm:

Prøv med å henge Hodetelefonene opp-ned å la tyngden til hodetelefonene strekke ledningen ut å la dem hege og dingle en stund.

Vist ikke det hjelper så Prøv og vri ledningen motsatt veg enn det den har vridd seg.

Eller den dyre løsninga, Kjøp nye hodetelefoner med flat ledning. :mrgreen:

Hehe, for prøve det :)

Jeg har dessverre ingen gode triks når det kommer til å rette krøllete kabel, men for fremtiden sin del så kan du lære deg å kveile kabel skikkelig så unngår du krøllete kabel: http://www.youtube.c...&v=yqbYyaUY5Sk#!

Å kveile kabel kan jeg, men headsettet i dette tilfellet er det jeg bruker når jeg spiller dataspill og det har vert slik fra dag 1, så for alt jeg vet er det noe feil med kabelen. Noen som tror det funker på reklamasjon?

Lenke til kommentar

Kan rimelig sikkert anta at det er i samme gata som Beats, der du betaler for merkenavnet og ikke lyden. Blir nok populære på ungdomsskolene disse også!

Forøvrig begynner jeg å bli litt lei av at nærmest enhver artist skal ha sitt eget headsett. Det er ingen konkurranse om å lage best mulig produkt til en bestemt pris, men heller en konkurranse om å tjene mest mulig penger på et produkt som har bass-boost og "logo-flash" som sine største prioriteringer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...