Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koss lanserer fargerike hodetelefoner med RUK serien. :cool:

47728_Koss901077image.jpg

Ser ut som at Koss retter seg mere mot ungdommen enn entusiasten denne gangen?.

Tjaa, Koss har vel ikke akkurat siktet så mye etter entusiasten de siste 6-7 åra?

Aldri mer On- eller in-ear på meg :D

Hvorfor?

Og mens vi er inne på "in ear" ørepropper: Jeg har innsett at jeg har forskjellig utforming på øregangene mine, og det høyre året mitt ikke liker å ha ørepropp i seg i den forstand at det ikke blir helt tett, og det presser ubehagelig på et punkt.

Hva er deres erfaring med custom støpte in ear ørepropper? Hvor får man laget modell av øregangen og laget resten?? Hva kommer dette typisk på? Har produsentene noen garanti for at støpingen blir bra?

Lenke til kommentar

Tjaa, Koss har vel ikke akkurat siktet så mye etter entusiasten de siste 6-7 åra?

Jo entusiast Hodetelefonen over alle entusiast Hodetelefoner Porta Pro har komet i flere forskjellige farger og i hand free versjonen iPorta Pro.

PS, når jeg mener entusiast Hodetelefon så mener jeg ikke Porta Pro er best men at den har blitt anbefalt av entusiastene i en år rekke når det gjelder rimelige hodetelefoner.

Endret av Leseren
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Koss lanserer fargerike hodetelefoner med RUK serien. :cool:

47728_Koss901077image.jpg

Aldri mer On- eller in-ear på meg :D

Hvorfor?

Og mens vi er inne på "in ear" ørepropper: Jeg har innsett at jeg har forskjellig utforming på øregangene mine, og det høyre året mitt ikke liker å ha ørepropp i seg i den forstand at det ikke blir helt tett, og det presser ubehagelig på et punkt.

Hva er deres erfaring med custom støpte in ear ørepropper? Hvor får man laget modell av øregangen og laget resten?? Hva kommer dette typisk på? Har produsentene noen garanti for at støpingen blir bra?

Synes On-ear lekker så mye lyd, mange mener musikksmaken min er merkelig, alltid kommer det noen å bemerker det :tease:

Ørene mine passer ikke til noen in-ear propper jeg har prøvd :w00t: Har ikke prøv de kosspluggene som former seg etter ørene da.

SuperSaxy

Lenke til kommentar

De fleste produsentene for customs har 30 dagers gratis re-fit om du føler at proppene ikke sitter så godt inne. I Norge får du gjort avstøpninger hos Starkey og hos Hantek. Om du kjøper noe fra Starkey eller Hantek så tar du avstøpningen hos disse og da regner med at de fikser resten. Skal du bruke et annet firma som skal lage selve øreproppene så pakker du inn avstøpningene og sender disse inn til det aktuelle firmaet. De fleste stedene bruker vel en 3D-scanner, så gitt at avtrykket har blitt gjort skikkelig og ikke blitt skadet under sending så bør proppene sitte svært bra. Avstøpningen koster et par hundrelapper, mener å huske at Starkey har avstøpningen inkludert i prisen på enkelte modeller.

Prisen på selve øreproppene kan variere masse. I utlandet har du alt fra 400-2000$ + evt. moms på vei inn til Norge, prisene på de norske sidene jeg lenket til finner du vel selv.

Jeg mener at jeg har litt forskjellige øreganger selv og muligens av den grunn ikke er så glad i silikontupper på proppene, men med skumtupper opplever jeg ingen problemer. Trykker skummet sammen før jeg putter inn proppen, så utvider den seg i øret uten å trykke spesielt hardt på noen steder. Jeg har ingen customs, men synes at skum har fungert veldig bra mtp isolasjon og komfort. Jeg kommer til å kjøpe meg custom når jeg får penger, men hovedmålet blir da hovedsakelig bedring i lydkvalitet og ikke like mye oppgradering i komfort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, for meg var det først og fremst en nødvendighet. Det var dårlig kontakt i hodetelefonutgangen på iPoden, så jeg ikke fikk bare lyd i den ene klokken, så jeg husker knapt hvordan lyden var uten..

Vil ikke akkurat anbefale mp4nation, forresten. Bestilte i starten av april og fikk høre at den var på lager. Etter tre uker eller noe sånt sa de at de var utsolgt og skulle få den igjen om et par uker. Jeg fikk den nå..

Lenke til kommentar

Spørs litt på hvilke av dem du mener, men overprising går igjen for samtlige.

Finner du dem brukt på finn til under halve prisen og med en kvittering så er det mulig å vurdere. Jeg har hørt på Studio-versjonen uten å bli imponert. Lydmessig var disse langt unna sin ordinære utsalgspris. (3000 kr ?)

Lenke til kommentar

Beats by dr Dre, er det noe bra, eller overprisa dritt?

Kommer helt an på hva slags lydbilde du foretrekker. Jeg har testlyttet på Studio-varianten, og den var relativt varm i klangen, med en svulstig bass. Ikke noe for meg, med andre ord (jeg foretrekker mer nøytrale kanner). Du betaler også for støykanselleringen i disse kannene (det finnes rimeligere alternativer med tilsvarende klang). Ellers har hodetelefonene et attraktivt design, og det kan jo være en faktor for noen.

Lenke til kommentar

Forslag til en god USB DAC m/hodetelefonforsterker?

Jeg tenkte jeg skulle røske ut mitt ustabile Asus Xonar Essence STX (dårlige drivere i kombinasjon med 64-bit windows) og heller satse på usb dac til musikkformål.

Den kommer til å bli brukt opp mot et Ivy Bridge - system (se profilen min for fulle specs) og tidvis min macbook. Ellers vil jeg bruke den sammen med Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm og mitt Sennheiser HD 598 nå til å begynne med. Jeg ser ikke bort fra at det kan bli utvidelse med nye headsett i fremtiden som er mer tungdrevne.

Budsjettet er ikke så stramt, men jeg tenker at mellom 2 - 3 laken bør holde.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Jeg kan aldri gå tilbake til regulære IEMs etter å kjøpt mine customs fra 1964 Ears. Beste 500$ jeg noensinne har brukt på head-fi.

Lenke til kommentar

De fleste produsentene for customs har 30 dagers gratis re-fit om du føler at proppene ikke sitter så godt inne. I Norge får du gjort avstøpninger hos Starkey og hos Hantek. Om du kjøper noe fra Starkey eller Hantek så tar du avstøpningen hos disse og da regner med at de fikser resten. Skal du bruke et annet firma som skal lage selve øreproppene så pakker du inn avstøpningene og sender disse inn til det aktuelle firmaet. De fleste stedene bruker vel en 3D-scanner, så gitt at avtrykket har blitt gjort skikkelig og ikke blitt skadet under sending så bør proppene sitte svært bra. Avstøpningen koster et par hundrelapper, mener å huske at Starkey har avstøpningen inkludert i prisen på enkelte modeller.

Prisen på selve øreproppene kan variere masse. I utlandet har du alt fra 400-2000$ + evt. moms på vei inn til Norge, prisene på de norske sidene jeg lenket til finner du vel selv.

Jeg mener at jeg har litt forskjellige øreganger selv og muligens av den grunn ikke er så glad i silikontupper på proppene, men med skumtupper opplever jeg ingen problemer. Trykker skummet sammen før jeg putter inn proppen, så utvider den seg i øret uten å trykke spesielt hardt på noen steder. Jeg har ingen customs, men synes at skum har fungert veldig bra mtp isolasjon og komfort. Jeg kommer til å kjøpe meg custom når jeg får penger, men hovedmålet blir da hovedsakelig bedring i lydkvalitet og ikke like mye oppgradering i komfort.

Takk så mye for feedback. Noterer meg det du skriver bak øret.

Jeg kan aldri gå tilbake til regulære IEMs etter å kjøpt mine customs fra 1964 Ears. Beste 500$ jeg noensinne har brukt på head-fi.

Hvordan gjorde du det med å få støpt øreproppene? Støpte hos Norsk forhandler og sende avstøpningene til produsent i statene?

Brukt LCD2 vs Hifiman He-500!

Hva mener dere?

Schiit Lyr/Bifrost DAC/AMP tenkte jeg

Noen erfaring med Schiit sine produkter? Utrolig sexy små bokser, men kan dessverre ikke ta meg råd til 7k for dac/amp helt nå. Sikler litt på Bifrost + Valhalla..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...