Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Sitter å hører på B&W P3 nå som jeg plukket opp for ett par timer siden og må si at jeg er ikke voldsomt imponert over lyden ennå. Den virker mer hul og tilbaketrukket enn P5 sitt lydbilde, og i forhold til V-Moda M-80 er det som å høre gjennom en dyne. Men de har en varme og avslappet måte å presentere på som gjør at lyden likevel er behagelig og musikken får gammel radio følelse over seg. De kan selvsagt åpne seg mer opp om de spilles mer inn.

Designet og byggekvaliteten er selvsagt helt i toppklasse som med det meste fra B&W. Dog må jeg si jeg var lettere overrasket over hvor mye mindre og lettere P3 var enn P5. I tillegg fungerer fjernkontrollen veldig bra med iOS enhetene mine, samt man får med en veldig kledelig hardcase for reise etc.

Fikk testet mine noen timer i går både innendørs og ute-på-tur-aldri-sur og er enig i det du skriver, de har liggi i nesten 2 døgn med lyd, er vel ingen som vet hvordan disse er angående behov for innspilling ennå. Jeg vurderer å teste V-Moda eller tilsvarende da hørselen heller ikke er det den var med x antall år med hifi, hodetelefoner, lydstudio. live konserter, DJ jobbing osv osv. Med rette musikken så låter det uansett flott selv om savner litt mer fart i toppen, har kjørt diskantøkning på HTC ONE X og det hjelper litt, ellers er det ett utrolig flott headsett som ligger på databordet rett foran meg. Siden jeg fotograferer en del så skal P3 få leke modell etterhvert. Eneste store minuset er at som 99 % av hodetelefonene så er dette laget for iPad og iPhone, og bare på turen i går klarte jeg å ringe opp samme person 2 ganger når skulle pause musikken og volum fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, hva med dere?

AKG K702 + Xonar essence STX (vurderes byttet med en skikkelig amp snart, en Schiit kombinasjon av amp/dac eller eventuelt Xonar Essence One) hjemme.

Beyerdynamic DT770 på jobb.

Ute har jeg audio technica m50 om vinteren, Ultimate ears tripleFi 10 om sommeren, kombinert med enten Cowon S9 eller D3.

Alle har sitt bruksområde :) Utrolig mye lytteglede fra alle.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Jeg har nylig lagt inn bestilling på NAD M51, som visstnok skal være en svært bra DAC til prisen. Det er lang venteliste på DAC'en, så jeg får den ikke før i slutten av juli.

Jeg har i mellomtiden skaffet meg Cambridge DacMagic Plus. Denne DAC'en har fått mye velfortjent skryt, og er den beste DAC/hodetelefon-komboen jeg har eid de siste årene til under 5.000 kr (den er bedre enn f.eks. NuForce Icon HDP). Lyden er svært oppløst og ganske nøytral, og er bedre på visse punkter enn f.eks. Bel Canto DAC 1.5 DAC'en (til 9.000 kr) som jeg eide tidligere. Dersom noen av dere er på utkikk etter en bra DAC med en (overraskende) bra hodetelefonforsterker i dette prissegmentet, så kan jeg gi DM mine varmeste anbefalinger.

Jeg har også bestilt en ny hodetelefonforsterker: SPL Auditor 2911. Dette er en nyere versjon av 2910 som har vært ute på markedet i noen år.

Etter å ha tatt en nærmere titt på det som fantes på markedet, stod valget mellom Auditor og Violectric HPA V200 (de ligger i omtrent samme prissjikt, rundt 6.500-7.000 kr). Begge disse har fått mye bra omtale, men valget falt til slutt på Auditor fordi:

• Den er mer oppløst og transparent enn V200
  • Den er mer nøytral, uten å bli for klinisk

Dette ifølge flere personer som eier begge forsterkerne. I andre omtaler kommer det også frem at Auditor generelt sett er veldig transparent, noe som har sammenheng med at den er utviklet som en monitor for profesjonell bruk. Det blir spennende å se om den er bedre enn Lehmann Black Cube Linear som jeg hadde for et par år tilbake.

Lenke til kommentar

Det som frister meg med Xonar Essence One er at du kan bytte ut alle OPAMP'ene.

Finnes det noen alternativer hvor du kan modde litt selv ? (utenom tube amps)

Det finnes interne lydkort som støtter bytte av opamp'er (disse kortene er også billigere enn Essence). Men det blir jo en avveining. Ifølge de testene jeg har lest har f.eks. DacMagic Plus bedre lydkvalitet på hodetelefonutgangen sammenlignet med Essence One. Du får litt mer fleksibilitet i forhold til å 'tune' lyden med Essence, men samtidig så er ikke lydkvaliteten like bra. Personlig så foretrekker jeg et nøytralt lydbilde (forsterkeren skal bare videreformidle og forsterke det som kommer ut fra DAC'en, ikke noe mer), og jeg velger heller å kjøpe en forsterker som er forholdsvis nøytral i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Kjøpte disse idag :cool: er mitt første "proffe" headset :love: syns dei låter bra (har berre brukt dei i 4-5 timer) og komforen er den beste eg har vært borte i! no gleder eg meg bære til dei har fått spilt seg inn :dribble:7028950853_7aec18bc0e_z.jpg

Hva måtte du punge ut med for disse da.?

Og hva heter modellen.? :hmm:

Endret av Leseren
Lenke til kommentar

Kjøpte disse idag :cool: er mitt første "proffe" headset :love: syns dei låter bra (har berre brukt dei i 4-5 timer) og komforen er den beste eg har vært borte i! no gleder eg meg bære til dei har fått spilt seg inn :dribble:

Gratulerer! Jeg driver og sikler på dem jeg også, så jeg er spent på vurderingen når du har fått spilt dem inn.

AKG K550, Soundgarden tar 2395,- for dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte disse idag :cool: er mitt første "proffe" headset :love: syns dei låter bra (har berre brukt dei i 4-5 timer) og komforen er den beste eg har vært borte i! no gleder eg meg bære til dei har fått spilt seg inn :dribble:

Gratulerer! Jeg driver og sikler på dem jeg også, så jeg er spent på vurderingen når du har fått spilt dem inn.

AKG K550, Soundgarden tar 2395,- for dem.

Takker, ska prøve å gje dei ein vurdering og når eg kjem så langt ;)

Cdon tar dem også for 2000kr ;) men er utsolgt forøyeblikket da....

Lenke til kommentar

Hei, etter å brukt dei en knap dag syns eg at lydisolasjonen er veldig bra (beste eg har vært borte i av passive) venner sier og at dei ikkje hører noe som helst lydlekkasje det sier også testene eksempel:

og spol til 5:00
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva synes folket om Sennheiser HD218? Personlig synes jeg det er for lite trykk i de, synes den er litt svak på de laveste frekvensene. Hvis ville dere ha valgt av Corsair Vengeance 1500 (Vet det er et gamingheadset) og HD218?

SuperSaxy

Lenke til kommentar

Alternativt for Beyerdynamic:

http://www.beyerdynamic.de/shop/hah/ersatzteile.html

Har endelig fått ræva i gir å bestilt ny driver til mitt 990Pro som jeg klarte å ødelegge under rens. hal9k gav meg sparket jeg trengte. Venta alt for lenge nå :p

Så da ble det 1 ny 250ohm driver og 2 nye puter med mellomlegg til en relativt pen sum på 550kr. Gratis frakt til og med.

Veldig fint at man kan demontere absolutt alt, ned til den minste bit(med bare skruer) og få nye deler uten å bli rævkjørt på prisen.

Lenke til kommentar

Jeg betalte ca. 1000 kr for nye øreputer og 'bøylepute'. Ikke så veldig billig, men verdt prisen uansett (spesielt med tanke på at jeg betalte nærmere 10.000 kr for kannene). Putene ser ikke akkurat pene ut lenger, så det er på tide med en utbytting. Når jeg mottar putene og får børstet vekk støv, fettmerker osv. så regner jeg med at hodetelefonen vil se helt ny ut :)

Glemte å nevne at det her er snakk om Sennheiser HD 800.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Jo dyrere headset, jo dyrere deler vil jeg tro.

Blir fint å få bytta litt slitedeler. Puter blir skitten, så nye er vel verdt 25 euro for min del hvertfall :)

Skippa hodepute/bøylepute selv, min har skum med fake skinn rundt, så den vaska jeg selv uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...