Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg har et par beats-øreplugger som jeg har hatt i litt over to måneder. For en uke siden sluttet plutselig lyden i venstre øret å fungere. Ingen tegn til slitasje på ledning eller lignende. Kan jeg klage på dette og få nytt, da jeg bør kunne forvente bedre kvalitet av et headset i 1000-kronersklassen.

 

Bare sånn for å ha stilt det dumme spørsmålet: Har du testet med andre propper? Feilen kan ligge i kontakten på spilleren, det har skjedd med iPoden min. (Venter forøvrig i stor spenning på endelig å få levert E17 så jeg kan høre på musikk når jeg er på farten..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet et greit alternativ - Cowon C2 - link: http://anythingbutipod.com/2011/07/cowon-c2-review/

 

Battery life – as is usually the case with Cowon players – is excellent. Besides the BBE audio tweaks it’s one of the strongest selling points for the company’s products. The specs claimed in the manual and on the website (55h audio, 10h video) are of course artificial, but I got some 40 hours of audio playback under real world conditions. Because of the tiny screen I mentioned above – and because I value my eyesight – I didn’t test battery life for video. Judging by my experience with many other Cowon players, I would however guess that one gets some 6 to 8 hours out of it, depending on brightness settings and such.

 

Ligger ikke dyrt i pris heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har funnet et greit alternativ - Cowon C2 - link: http://anythingbutip...owon-c2-review/

 

Battery life – as is usually the case with Cowon players – is excellent. Besides the BBE audio tweaks it’s one of the strongest selling points for the company’s products. The specs claimed in the manual and on the website (55h audio, 10h video) are of course artificial, but I got some 40 hours of audio playback under real world conditions. Because of the tiny screen I mentioned above – and because I value my eyesight – I didn’t test battery life for video. Judging by my experience with many other Cowon players, I would however guess that one gets some 6 to 8 hours out of it, depending on brightness settings and such.

 

Ligger ikke dyrt i pris heller.

Får håpe den passer i pelican boksen da :D

Lenke til kommentar

Brukergrensesnitt kan du lære deg, lydkvaliteten derimot er vanskeligere å ignorere om den har mangler.

 

Jeg driver seriøst å sikler på HD700 om dagen, og startet å titte på ny amp + dac kombo.

Musical Fidelity M1 HPA Amp og Musical Fidelity M1 DAC kombo f.eks så ganske så kos ut.

 

Men dessverre ikke så kos for lommeboken. Frister gjør det, men prøver å sette frist på sånne kjøp til jul, da andre ting bør få prioritering nå.

Lenke til kommentar

Sitter å hører på B&W P3 nå som jeg plukket opp for ett par timer siden og må si at jeg er ikke voldsomt imponert over lyden ennå. Den virker mer hul og tilbaketrukket enn P5 sitt lydbilde, og i forhold til V-Moda M-80 er det som å høre gjennom en dyne. Men de har en varme og avslappet måte å presentere på som gjør at lyden likevel er behagelig og musikken får gammel radio følelse over seg. De kan selvsagt åpne seg mer opp om de spilles mer inn.

 

Designet og byggekvaliteten er selvsagt helt i toppklasse som med det meste fra B&W. Dog må jeg si jeg var lettere overrasket over hvor mye mindre og lettere P3 var enn P5. I tillegg fungerer fjernkontrollen veldig bra med iOS enhetene mine, samt man får med en veldig kledelig hardcase for reise etc.

Lenke til kommentar

Hva er deres mest brukte headsett/utstyr og eventuelt hvorfor?

 

Jeg har en del diverse stående hjemme som er relativt top-notch, som jeg dessverre de siste månedene ikke har hatt tid til å høre noe særlig på, som egentlig er ganske trist. Jeg bruker derfor mest SE535 og Clip+ som jeg vil anslå til 10-15 timer per uke eller mer. Jeg har brukt Shure proppene såpass mye at jeg føler det er det kjøpet som har lønnet seg mest, tatt i betraktning hvor mye glede jeg har fått ut av det og hvor mye det faktisk blir brukt. Det å kunne isolere barnehagebarn og diverse ulyder på T-banen er også gull verdt.

 

Så, hva med dere?

Lenke til kommentar

Sennheiser HD650 + Beresford Caiman hver dag "hjemme".

Sennheiser HD598 + AudioGD Sparrow hver dag hos fruen når jeg er der.

AKG K450 når jeg reiser, som på sommerhalvåret blir endel helger.

Alternativ Sennheiser PX100 (versjon 1) når jeg skal sovne på hotell.

 

Har dessverre et ATH-M50 som samler støv, og et gammelt HD515 som har fått bra med juling oppover årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...