Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HD555 er et helt kurant sett etter min mening. Har man en laptop med et trist lydkort så vil en dac/amp-kombo i en ekstern boks gjerne være et steg i riktig retning.

 

Om det lønner seg er jo svært personlig. Jeg hadde sett etter noe som er brukt og kjøpt i Norge om jeg var litt usikker. På den måten får du varen en del billigere enn den er ny, samt at reklamasjon på 5 år gjelder som regel fortsatt. Da er det også mulig å selge produktet videre uten noe særlig tap om man ikke blir fornøyd.

Lenke til kommentar

DAC lønner seg alltid så lenge lydutgangen på pc-en ikke er god nok.

 

Om headsetet er tungdrevent er fullstendig uinterresant for hvorvidt du trenger en DAC, det er kun interesant for hbvorvidt du trenger en hodetelefonforsterker. Headset-DACene som er nevnt har også innebygget forsterker, men de er nppe kraftige nok til å drive de mest tungdrevne headsetene du finner.

Lenke til kommentar

DAC hjelper uansett, da det integrerte som regel er så simpelt og billig som overhodet mulig. Jeg kunne til tider oppleve skurring og forvrengning når jeg spilte litt høyt fra pc'n tidligere, og trodde nesten det var noe galt med headsettet. Men etter jeg plugga inn audinsten så åpna det seg en ny verden. Ingen ulyder, og myyye bedre lyd, ble ikke sliten i hodet som med det integrerte osv. Hd555 er et helt kurrant headsett, har et liggende selv også som jeg brukte i flere år. Audinsten er dessuten ferdig konfigurert, og du plugger den bare i pc'n så er den klar. Jeg vil nesten tørre å påstå at du skal lete rimelig hardt for å finne noe til samme pris som gir like mye, da jeg undersøkte mange alternativer til samme pris selv. Hvis du virkelig vil dra den helt ut, så kombinerer du også denne med en wasapi/asio 24/96k driver via f. eks foobar, da snakker vi helt grei lyd :D

Lenke til kommentar

Da har HD650 fått masse pluss i boka til her hos meg, akkurat åpna de og fjerna et av mine stålullhår (ikke veldig fin egenskap å ha, håret penetrerer alt),

det var superlett både få opp, fjerne det og putte ting på plass igjen, noe dt770'ene ikke var (som også spiste veldig mye hår)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Du trenger neppe noen forsterker med S II med et par beats. Uten at jeg kan si det hundre prosent sikkert, ettersom de ikke oppgir noen reelle spesifikasjoner på sidene sine, men bare buzzwords. (Men så er det også en bigeskjeft for de erfarne svindlerne og slangeoljepushende Monster, så det er jo ikke så rart). S II spiller høyt nok med mine HD 555

 

2: Fiio E7 er like billig levert på døren dersom ebayselgeren skulle glemme å merke den med reell verdi. Den kan lades mens den brukes, og har en innebygget dac så du kan få godlyd også av maskiner med kjipe lydkot og USB-utgang.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har begynt jakten på et nytt headset til daglig bruk utenfor hjemmet.

Akkurat nå frister et par V-moda Crossfade LP2 og fra hva jeg har lest virker det ut som et headset som har et lydbilde som passer meg og musikk jeg typsik hører på når jeg tusler til/fra skole og andre aktiviteter.

Det jeg lurer på er:

 

- Blir de for store til den typen bruk?

bruker akg k158 nå og litt større gjør meg ikke noe, bare sånn for å ha noe å måle opp mot.

 

- vil jeg trenge en hodetelefonforsterker når jeg bruker htc one x som lydkilde?

 

- finnes det noe bedre i denne prisklassen?

Typisk musikk på farten er house, trance, hip hop, rock og metal.

 

- urelevant punkt, men er også ute etter litt generelle erfaringer med formstøpte propper, vet dette er en annen prisklasse. Men jeg bytter headset noen ganger i året, så hvis formstøpte propper er virkelig godsaker er det verdt investeringen kontra det å stadig teste nye headset.

 

Mvh

Kuldesjokk

Lenke til kommentar

@MR.A: Er det noe spesielt du er ute etter? Har begge liggende i stua og kan sikkert prøve å sammenligne litt når jeg får tid. Kan allerede nå si at jeg har brukt HD555 til å se på TV/film og vil påstå at det er det mest behagelige headsettet å ha på hodet over lengre tid. Selv om det er ganske individuelt.

Lenke til kommentar

Er ute etter et par hodetelefoner som kan ta over for mitt gamle slitte "gaming" headsett. Det jeg sliter med i det nåværende headsettet er at lyden høres veldig ullen ut, og jeg føler jeg ikke får fram verken den klarheten eller varmen jeg er ute etter. Det hadde jeg heller ikke forventet av et spillorientert headsett til 500 kroner.

 

Ser etter en litt varm lyd som passer bra til både musikk, film og spilling om det er mulig å få til.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

HD555 er iallefall veldig mye headsett for pengene. Veldig nøytrale med en "crisp" diskant, i mangel på ord. :p Må si meg enig i at de er veldig behagelige å ha på, også over lengre perioder. Som en ekstra bonus kan du modde HD555 til å bli lik HD595 på kun 5min :D

Lenke til kommentar

Hei, min far elsker de gamle øreproppene fra Flamingo, da de passer øret hans utrolig bra. Det eneste problemet er at det er ingen som har de lenger, og jeg frykter de er utgått.

Kan noen hjelpe meg med hvor jeg kan få tak i de? Eventuelt ørepropper som er like i passformen? Vet at det er et par fra iMonster, men de er så sinnsykt dyre (1500 ca).

Dette er øreproppene jeg snakker om:

http://www.norskdesign.no/industridesign/flamingo-sport-traadbaserte-hodetelefoner-for-stereo-article7723-287.html

 

Hadde vært evig takknemmelig :)

Lenke til kommentar

HD555 er iallefall veldig mye headsett for pengene. Veldig nøytrale med en "crisp" diskant, i mangel på ord. :p Må si meg enig i at de er veldig behagelige å ha på, også over lengre perioder. Som en ekstra bonus kan du modde HD555 til å bli lik HD595 på kun 5min :D

Jeg har gjennomført den modden - men foretok ingen ordentlig før/etter lyttetest.

 

Synes også at diskanten er veldig god - tror ikke jeg har hørt klarere diskant noen gang uten at det har blitt for gjennomtrengende. Saxen til Garbarek duger som bare det, og på vokal er den også veldig god.

Lenke til kommentar

HD555 er iallefall veldig mye headsett for pengene. Veldig nøytrale med en "crisp" diskant, i mangel på ord. :p Må si meg enig i at de er veldig behagelige å ha på, også over lengre perioder. Som en ekstra bonus kan du modde HD555 til å bli lik HD595 på kun 5min :D

Jeg har gjennomført den modden - men foretok ingen ordentlig før/etter lyttetest.

 

Synes også at diskanten er veldig god - tror ikke jeg har hørt klarere diskant noen gang uten at det har blitt for gjennomtrengende. Saxen til Garbarek duger som bare det, og på vokal er den også veldig god.

 

Akkurat samme her, slet veldig med å høre forskjell før og etter modden. Jeg tror jeg klarer å peke ut en veldig liten forskjell, men jeg sliter med å høre forskjell generelt sett. Så konklusjonen av dette er at 555 og 595 er meget like. Men uansett, hadde ikke forventet store forskjellen på en mod som er gratis og kun krever 5min med fikling.

Lenke til kommentar

Bruker Fiio E7 til mine Sennheiser HD 598.

Som forsterker til min Optimus 2x er den helt grei, og bassboost hjelper på til mine HD 598 da de er veldig fattig på bass.

 

Men! Fiio E7 som en DAC er noe helt annet. Med bassboost på maks (3) og uansett andre nivåer, blir den ødelagt, den blir ikke forvrengt.

Lenge siden jeg prøvde sist. Men annbefales ikke og bruke E7 som DAC hvis du trenger bassboost.

På mellomtoner og diskant der E7 er som en DAC yter den fortreffelig. Kanskje den overdriver? Men mine HD 598 er steikanes gode på mellomtoner og overdriver litt på diskant.

 

Til min stasjonære bruker jeg Creative Titanium HD lydkort med stock OMPAMP. Driverene er "PAX MASTER PCIe Titanium HD Driver Suite V1.00" (google).

 

Bare på min stasjonære pc med lydkort yter Sennheiser HD 598 som den skal med ekstra bass. Men selvfølelig er ikke HD 598 noe subb. Så det mørkeste må presses for og få ut.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Hvis kvaliteten på HD555 er rimelig lik på alle modellene så ville jeg sjekket den ut før jeg kjøpte den.

 

Hadde et par på hjemlån fra butikk for noen år siden og de hadde en merkelig bassrespons som jeg aldri ble dus med, selv med frenetisk justering med en avansert parametrisk EQ.etter burn-in. Jeg gjorde ikke noe modifikasjoner på dem, så kan ikke si om det ville hatt noe effekt, men jeg tror ikke det ville hatt så mye effekt.

 

Nå får du jo HD558 som etterfølger, og den er det kanskje verdt å teste ut.

 

Hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å teste dem opp mot hverandre i praksis tror nok jeg ville safet med en HD595 selv om den er 50% dyrere.

 

Hvis du har råd til det kan jeg garantere at HD650 faller i smak, men den koster deretter.

Endret av tole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...