Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten. Jeg er i ferd med å bytte ut mine Klipsch S4i, som i hovedsak ble kjøpt i mangel av penger til dyrere IEMs. Jeg hadde først tenkt å prøve Ultimate Ears, og så at spaceworld (nettbutikken) hadde 700 til 739kr. Billig for en dual-driver modell.

Men så ser jeg at modellen har fått sterk kritikk for kvaliteten på kabelen, og det er et sårt punkt for en så klossete og lite forsiktig kar som undertegnede.

 

For øyeblikket lener jeg mot Shure SE315 (har hatt 210 tidligere, var veldig fornøyd, men hunden syntes de smakte godt.) eller 425, hvor 315 antageligvis blir seirende siden jeg neppe vil være i stand til å skille mellom de kvalitetsmessig. Jeg har ikke tinn-ører, men jeg har aldri lært meg å skille mellom lydkilder på samme måte som endel folk i denne tråden har :)

 

Det positive med Shure er jo at akkurat kabelen er enestående. Ikke bare kan den byttes ut med en iphonekompatibel microfon/knapper variant, men det faktum at den kan byttes ut i det hele tatt er en stor fordel.

 

Tanker?

 

Og ja, jeg kommer antageligvis til å kjøpe en E17 etterhvert og bruke sammen med disse, men det blir ikke med det første. inntil videre blir de brukt sammen med først en Samsung Galaxy S2 og så en iPhone 5, pluss en macbook air og en ipad.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en billig og god USB dac til mitt sennheiser hd555?

 

http://www.dustinhome.no/product/5010469846/nuforce-udac-2-headphone-amp-dac-black/#intcmp=searchProvider_dacsa

Denne er veldig fin til prisen. Har en av disse selv til portabelt bruk.

 

http://www.dustinhome.no/product/5010621847/hrt-headstreamer-headphone-amp-dac/

Om du vil bruke litt mer, så har denne fått veldig bra reviews.

Lenke til kommentar

Yes, egentlig gjelder det for alt vi diskuterer her inne.

Alt kommer an på hva du forventer du skal høre, hva du har som basis, phones du bruker, musikken du hører på m.m.

 

JEG mener udac2 i mange sammenhenger vil gi et bedre lydbilde enn hva onboard/laptop lydkort gir.

Det finnes både bedre og dårligere alternativ. Kost kommer da seff også inn i bildet.

 

Jeg kunne tenkt meg en E7 selv, for test og portabel bruk. Men har litt for mye ymse som jeg har.

Lenke til kommentar

Jeg merker veldig godt forskjell på om jeg bruker min E7 eller plugger proppene/headsetet rett i lydutgangen på min billige Toshiba-laptop. Med det gamle Soundblaster Audigy 2-kortet i stasjonærmaskinen derimot, savner jeg ikke E7 når jeg bruker HD555-ene mine. Men regner med jeg kunne hørt forskjell i en blindtest. Med Klipsch X10i hører jeg imidlertid forskjell på stasjonærmaskinen og, de fanger opp litt støy fra lydkortet.

Lenke til kommentar

http://www.dinside.n...d%2Fa-konverter

Ble plutselig skeptisk på om jeg egentlig trenger dac etter denne testen.

 

"Det er svært vanskelig å høre forskjell mellom MacBookens interne lydkort og NuForce sin budsjettkonverter."

 

Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i dette. For meg er det enorm forskjell i lyden. Har hatt uDAC-2 i over ett år nå. Angrer ikke på kjøpet.

 

Mulig andre gjør en bedre jobb, men til prisen tror ikke jeg det er lett å finne noe som slår NuForce sin lille tass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...