Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JAYS A-JAYS THREE har ihvertfall jeg hatt veldig blandete erfaringer med, de er veldig gode til prisen, men jeg har bare hatt problemer med mine og fått par der den ene proppen slutter å fungere etter litt bruk. Men det er også folk som ikke har hatt noen problemer med sine..

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Jeg har både S4 og Turbine og sistnevnte er nok hakket bedre etter min mening. S4 har bra lyd gitt prisen i betraktning, men jeg fikk aldri noe skikkelig komfort med noen av tuppene og syntes at Turbine var lettere å putte inn i øret og mer behagelig å ha der over tid. Ved å bruke de minste silikontuppene til Shure (på S4) ble det litt bedre, men man måtte fortsatt dytte proppen skikkelig langt inn for å få tetta ordentlig, endte også ofte opp med å vri en del på proppene mens jeg jogga, så helt bra ble det ikke.

Turbines egner seg enda dårligere til å jogge med, så de har jeg brukt kun én gang til formålet.

Nå fikk jeg Comply-foam i posten på fredag og ettersom disse passet til S4 så tror jeg at det vil bedre seg betraktelig med tanke på komfort slik at S4 er brukandes igjen. For om man får disse til å passe godt i øret så spiller de ganske bra.

Du får si ifra om jeg skal sammenligne noe spesielt på S4 og Turbine ettersom jeg har begge liggende her.

Lenke til kommentar

Det er jeg fullt klar over, men jeg mener også at Turbine er hakket bedre i lydkvalitet. Ikke over 2 ganger prisen riktignok.

Poenget mitt var heller at om man får Klipschen til å sitte godt i øret så er det lite vits i å betale dobbelt så mye for den lille forskjellen det er opp til Tubines(lydmessig). Sitter ikke S4 noe godt i øret ditt så er det antaglivis verdt å betale mer for Turbines når alt kommer til alt (lyd og fit-messig).

EDIT: la til et par utdypinger i parentes.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Jeg fikk mine AKG K450 i posten forrige uke, tenkte det var kjekt med et alternativ til PX100 som reise phones. Jeg har ATH-M50 om jeg ønsker hørselvern, men føler de blir litt store innimellom.

Og når jeg da fant K450 til 350 spenn på ebay, da måtte jeg bare kjøpe dem.

Liker lyden, ikke helt PX100, men så er de også lukkede og små.

Eneste jeg hadde å klage på egentlig, var kabelen som fulgte med, som var noe flimsette og tynn.

Og de kjørte seff sin egen standard på innfesting av denne på høretelefonene.

Løsningen; 6.5mm bor og drill. Nå kan jeg plugge inn de 2.5mm kablene jeg selv ønsker, og fant et par 2.5mm male til 3.5mm male på hifiklubben som er lengre enn de originale, og som føles kraftigere ut.

Hvordan er de sammenliknet med ATH-M50?

Jeg synes ikke ATH-M50 når opp til mine HD 555 (med fjernet skum-modden), men trenger definitivt et nytt hodesett til reisebruk.

11,5t på fly er ikke noe gøy med in-ears, (svett i æøregangen) i tillegg til at de rett og slett ikke stengte ute nok flystøy.

Er det beste for flybruk å kjøpe et billig sett med aktiv støyreduksjon som man bruker KUN til dette? Synes den durende flystøyen har en tendens til å bore sg gjennom alt. Satt ved vingen på veiøstover, og med de kjipe utdelte proppene, var det ikke mulig å øre dialogen i filmen selv på høyeste olm, mens de andre lydene i filmen sannsynligvis var høye nok for hørselskade. Med Klipsch X10i var det langt bedre, men også her måtte volumet for mye opp...

Lenke til kommentar

Du har da ikke prøvd noen propper som har tupper av skum? Comply eller tilsvarende fra Shure/Westone? Etter min mening så isolerer disse bedre enn silikon og passer bedre inn i øregangen, samt at de gjerne er mykere og mer behagelige å ha i øret over tid.

Det er nok på steder som fly som har monoton støy der aktiv støydemping fungerer best, men på steder som buss og bane har skum fungeret utmerket for meg, selv ved lavere volum. Har til gode å teste dette på fly, men selv med et høyere støynivå vil jeg tro at de hadde greid seg relativt greit.

Lenke til kommentar

Jeg har et sett Bose QC15 som jeg kjøpte før jeg dro på ferie i fjor. ENORMT fornøyd. Bruker de faktisk også når jeg går tur med hunden langs veien, for effekten er så stor. Lyden er jo ikke akkurat fantastisk, men jeg hører gjerne på podcasts uansett når jeg går tur med hunden, så :)

Lenke til kommentar

Hvordan er de sammenliknet med ATH-M50?

Jeg synes ikke ATH-M50 når opp til mine HD 555 (med fjernet skum-modden), men trenger definitivt et nytt hodesett til reisebruk.

11,5t på fly er ikke noe gøy med in-ears, (svett i æøregangen) i tillegg til at de rett og slett ikke stengte ute nok flystøy.

Er det beste for flybruk å kjøpe et billig sett med aktiv støyreduksjon som man bruker KUN til dette? Synes den durende flystøyen har en tendens til å bore sg gjennom alt. Satt ved vingen på veiøstover, og med de kjipe utdelte proppene, var det ikke mulig å øre dialogen i filmen selv på høyeste olm, mens de andre lydene i filmen sannsynligvis var høye nok for hørselskade. Med Klipsch X10i var det langt bedre, men også her måtte volumet for mye opp...

Lyden er nok noe mer type studio lyd i ATH-M50, K450 er mer lekne og farget i sitt lydbilde, ikke at det er spesielt plagsomt i små lukkede headphones.

Hva jeg savner mest, og det er noe av det samme du tenker på tror jeg, er romfølelsen du får i åpne headphones (HD555, HD650 med flere).

Dessverre er det ikke spesielt enkelt å få til i lukkede headphones, da de er, som beskrevet, lukkede.

Men til prisen vil jeg påstå K450 er et greit billig alternativ til mange andre. Men dette innebærer at du får dem ifra f.eks ebay til 60usd.

Jeg ville personlig IKKE anbefalt dem til folk, da jeg missliker ledningen veldig, om man fikk tak i bedre kvalitet ledning til en billig penge derimot, kunne jeg fort skiftet mening.

Om du trives med over ear headphones, er det endel andre lukkede som kan være aktuelle, og da er det i utgangspunktet prisen som setter begrensningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...