Kazuo Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 mulig de er populære i større markeder slik at vår del av verden blir nedprioritert? Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Ikke vet jeg. Sennheiser Norge bare svarer at det er ukjent når det kan forventes flere inn i landet. Dustin har vært veldig behjelpelige, og vært med på å purre på levering mot sine leverandører, men når ingen kan svare på når de kommer for salg igjen, skjønner jeg godt at de fjernes ifra nettbutikken. Jeg valgte nå å heve hele kjøpet, så får jeg se hva som skjer mot sommeren. Hvem vet, om Dustin legger seg like langt under prisen på HD700 som de gjorde på HD598 og RS220, så er det mulig det heller blir det jeg kjøper. Eneste "negative" da, er at jeg ser for meg ønske om ny dac og amp også, som fort gjør ting dyrt Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg fattet fort interesse for RS220 når du nevnte de, nettoppp for å slippe ledninger og annet som er i veien. Har ett ür gammelt AKG trådløst headset som suste fint i sin tid, men dette nye er helt andre saker. Etter å ha leita høyt og lavt på nettet etter RS220 så lurer jeg nå seriøst på om det noensinne kom ut på markedet ? Finner knapt en test eller nettbutikk hverken i Norden eller lenger nedover i EU som faktisk selger dette. Mulig prisen blir for heavy siden det ikke ser ut som Beats eller har en kjent rapper som pusher elendigheta ? Lenke til kommentar
lain Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Er nok flere som kommer til å selge de. Problemet per i dag er at ca ingen butikker har fått de inn på lager. Steriofil i oslo fikk en liten leveranse av dem, men de gikk tomme med engang, og ukjent når det kommer fler til dem også. Jeg vet de har kommet på lager til endel butikker i usa, så mulig sennheiser har prioritert usa leveranse, med tanke på at de allerede har utsatt release et par ganger. Norge er jo ikke akkurat det største markedet, men det er litt skuffende at Sennheiser Norge ikke får bedre informasjon om hvor mange og når de kommer inn i landet. Jeg har siklet på HD700, men tror det blir en for stor kostnad, da jeg "trenger" ny dac og amp om jeg går for dem, og trives veldig godt med lyden av HD650. Det da at RS220 skal gi mer eller mindre den samme lyden, gjør nok at jeg kommer til å vurdere de på nytt når de har kommet skikkelig ut på markedet. Sånn ting stiller seg nå, er jeg litt skeptisk, mest pga jeg lurer på hvorfor de ikke klarer å levere nok av dem, så vil vente og se an hva reviews og folk på headfi f.eks sier. Men ja, tråløse Hd650 som de er beskrevet som per i dag er veldig fristende. Jeg sitter og hører på musikk og leser endel, og kunne tenkt meg å sluppet ledningen da blant annet. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Jeg har brukt Fiio E10 på jobben i noen uker nå. Som nevnt i et tidligere innlegg så var jeg på utkikk etter en liten, portabel USB DAC/hodetelefonforsterker som jeg kunne bruke med min bærbare PC (Lenovo W520) på jobben. En annen forutsetning var at forsterkeren ikke skulle kreve noen separat strømforsyning. Etter å ha kikket på det som var tilgjengelig på markedet, falt valget til slutt på E10. Testoppsett: For sammenligningens skyld har jeg vurdert E10 i forhold til lydkortet/hodetelefonutgangen (heretter kun «hodetelefonutgangen») på min bærbare PC og Bel Canto DAC 1.5 (DAC med hodetelefonutgang) som jeg har hjemme. Lydkvaliteten på hodetelefonutgangen er ofte dårlig på bærbare PC'er, men Lenovo W520 har en overraskende bra hodetelefonutgang. Det er ikke noe bakgrunnsstøy, sus eller elektronisk interferens som en ofte forbinder med bærbare PC'er. Jeg vet ikke så mye om lydkortet på W520, bortsett fra at det heter Conexant 20672 SmartAudio HD og at det støtter opptil 24/192. Bel Canto DAC 1.5 er en stasjonær enhet som ligger i en helt annen (pris)klasse enn E10, og den yter naturligvis bedre, men jeg har tatt den med allikevel for å sette ytelsen til E10 inn i et større perspektiv. Det er klart at DAC 1.5 er myntet på en annen brukergruppe enn E10. Jeg har testet E10 primært med Denon AH-D1001 som jeg bruker på jobben, men jeg har også testet den litt med Sennheiser HD800 som jeg bruker hjemme. E10 er egentlig ikke beregnet på å drive tungdrevne hodetelefoner som HD800, så dette er noe jeg har gjort mer for moro skyld. Her er mine inntrykk så langt: Pluss: Ren, klar lyd. Ingen susing, interferens eller bakgrunnsstøy. Lydkvaliteten via hodetelefonutgangen er nesten på høyde med NuForce Icon HDP som jeg brukte på min forrige jobb-PC (koblet opp via S/PDIF). NuForce hadde et littegrann mer luftig og detaljert lydbilde. E10 er litt «ryddigere» og distinkt i klangen i forhold til hodetelefonutgangen på W520. Den har også et litt mer «gjennomsiktlig» lydbilde. Kraftig nok til at jeg kan spille «tilstrekkelig høyt». Med lettdrevne hodetelefoner er dette som forventet, men jeg trenger ikke skru volumet lenger enn til 2 på volumnivået (uten gain), så forsterkeren har mye å gå på. Den har heller ikke noen problemer med å spille høyt nok på HD800, men det låter mer anstrengt enn på kraftigere hodetelefonforsterkere. Støtter 24/96. Jeg har noen HD-album så det er kjekt å kunne spille av disse med E10. Liten og lett. Trenger ingen ekstra strømforsyning (strømmen leveres via USB-kabelen). Pris/ytelsesforhold. Jeg synes ca. 1000 kr er ganske bra valuta for pengene, med tanke på at man får en kompakt DAC/hodetelefonforsterker av relativt god kvalitet. Forskjellen fra W520 er ikke dramatisk stor, men allikevel nok til at jeg føler E10 er verdt prisen. Minus: Litt tynn bass sett i forhold til W520. Hvis en sammenligner med BC 1.5 er forskjellen enda større. Det er ikke feit, overdreven bass jeg savner, men en naturlig tyngde i bunnen av lydbildet. Denon D1001 er lukkede hodetelefoner med litt ekstra trøkk i bassen, så den kompenserer litt. Sennheiser HD800 er langt mer nøytral, og her merkes forskjellen mellom E10 og BC 1.5 ekstra godt, ikke minst fordi HD800 også er mer tungdreven. Men som sagt, nå er egentlig ikke E10 designet for å drive slike tungdrevne hodetelefoner, så jeg skal ikke lage noe stort nummer ut av dette. E10 har en elektronisk bass-boost, men den farger mellomtonen merkbart. Jeg synes E10 låt bedre med denne funksjonen slått av. Som med mange andre små DAC'er/hodetelefonforsterkere jeg har eid, så har E10 en tendens til å høres litt hard ut i klangen ved høyere lyttevolum. BC 1.5, som naturligvis har en kraftigere hodetelefonforsterker, spiller uanstrengt selv ved høyere lyttevolum. I praksis er imidlertid ikke dette noe stort problem, da jeg stort sett spiller på moderate nivåer. Hodetelefonkontakten er litt «løs», men det har ikke vært noe problem så langt. Så langt er jeg veldig fornøyd med kjøpet (spesielt med tanke på den relativt lave prisen), selv om jeg har påpekt visse ting som jeg ideelt sett synes kunne vært litt bedre. Lyttemateriale: Ganske variert, men stort sett lyttet jeg på jazz, symfonisk musikk, elektronisk musikk, vokal og pop/rock. Det ble også benyttet «audiofile» album for å teste hvordan enheten låt med bra kildemateriale (dette er samlealbum med spesielt gode opptak, eller album som rett og slett holder høy teknisk kvalitet). Det er dessverre slik at mange moderne album har en lydmiks med innsnevret dynamikkområde. Heldigvis er ikke dette et like stort problem med f.eks. jazz, klassisk og vokal (som jeg lytter mest på), i motsetning til f.eks. pop/rock-utgivelser. Endret 4. mars 2012 av hal9k 2 Lenke til kommentar
makkaa Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 http://cdon.no/elektronikk/philips_sho8800%252f10_the_snug-15703153?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no Er disse brukbare? God bass? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Ikke meningen å være grinete, men du er i fullstendig feil tråd. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Da fant jeg endelig tid til å kjøpe meg et skikkelig headset. Det ble Sennheiser HD 215! http://www.trustedreviews.com/Sennheiser-HD-215-headphones_Peripheral_review Lenke til kommentar
master air Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Trenger litt hjelp jeg folkens. Jeg har klart å rote bort mine ekstra propper/puter til mine Shure SE215. Noen som har forslag til hvor jeg kan kjøpe nye? De jeg har nå begynner å synge på siste verset er jeg redd. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 http://www.benum.no/shop/ Gå inn på hodetelefoner --> tilbehør. Var innom der igår for å se hvor mye det kostet for nye foam-tupper og 170kr for 5 par er ikke direkte billig. På en annen side, gitt prisen på selve proppene er det ikke så mange prosent det koster for et par nye tupper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Trenger litt hjelp jeg folkens. Jeg har klart å rote bort mine ekstra propper/puter til mine Shure SE215. Noen som har forslag til hvor jeg kan kjøpe nye? De jeg har nå begynner å synge på siste verset er jeg redd. Når du først skal bruke penger på nye tupper ville jeg vurdert Comply også: http://www.complyfoam.com/ Lenke til kommentar
master air Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Takker så meget for svar, får se hvor jeg ender opp med å kjøpe. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 beyerdynamic dt770 pro 32ohm jeg burde gå for å 1000-1500kr prisklassen for hodetelefoner til musikk og gaming? Skal være god bass til metal, hiphop og dnb, samt høre detaljer i spill som cs Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Kommer helt an på kilden. Som utgangspunkt ville jeg valgt 80-ohms versjonen. Edit: Ville forøvrig også vurdert Audio Technica ATH-M50 og Shure SRH840 Endret 6. mars 2012 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Avogtil lurer eg på om eg har brukt way for mye penger på dette her. Bruker hodetelefonene mine som regel om natten i 1-2timer. Utstyr til over 5000kr for så lite bruk. :S Flere som har det slikt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Har det litt på samme måte ja. Utstyret mitt fortjener mer bruk. Dog. er det for min del snakk om "bare" 3000-4000 fordelt på hodetelefoner og ørepropper. Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Føler meg greit stilt der. Sennheiser HD598 tilkoblet Audio-GD Sparrow på jobb, brukes vel gjennomsnittlig 1-2 timer hver dag. Noen dager mer, noen dager mindre. Sennheiser HD650 tilkoblet Beresford Caiman hjemme, og her ligger jeg på 4 timer + hver dag. Lenke til kommentar
master air Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Har ikke så veldig dårlig samvittighet for pengebruken min, men jeg bruker oppsettet hjemme litt for lite at jeg kan beskylde meg med å kjøpe noe nytt selv om jeg har veldig lyst. Nå bruker jeg oppsettet alt fra ingenting i løpet av en dag, til 5+ timer. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 GS1000i har jeg fått brukt i underkant av 5 timer etter at jeg fikk de for 10 dager siden, litt av grunnen er at jeg må ha de på soverommet siden de er helt åpne og umulig å høre på blant folk. Dac/forsterker + headsett som jeg har hatt ved PCen hjemme har vært brukt ganske mye, jeg føler det er verdt pengene det har kostet. Nå må jeg ordne noe eget oppsett til GS1000i på soverommet så jeg kan putte det som var foran PCen tilbake på plass. Øreproppene blir brukt mest. De dagene jeg drar på studiestedet (snitter vel på 5 dager) blir det minst 1,5-2 timer per dag. Treningsproppene blir ikke brukt noe særlig utenom trening, men nå var de billige sammenlignet med alt det andre. Proppene jeg hadde før jeg oppgraderte i desember har hovedsaklig ligget i skuffen siden den tid, før ble disse også brukt veldig mye. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hvordan er du fornøyd med GS1000i? Jeg går snart til anskaffelse av RS1i da jeg følte disse var de mest behagelige når jeg lyttet på de, samt at de var en del rimeligere. Vurderer også å oppgradere mine Denon D2000 til D7000 til sommeren slik at mine primær klokker er i tre :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå