Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det så er de dårlige sammenligna med hodetelefoner i samme prisklasse, altså lite lyd for penga. I tillegg så har de et veldig ubalansert lydbilde med mye bass og diskant, men altså lite mellomtone. Det er langt ifra alle dyre hodetelefoner som har et nøytralt lydbilde, men ikke så ille som Beats.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, det er det samme inntrykket jeg sitter med etter å ha lest noen anmeldelser. Lite for pengene, og du får en ganske lit nøytral EQ ferdig innebygget. mao. ikke noe for noen som vet noe om lyd eller hører på akustisk, klassisk eller jazz, men helt greit for de som hører på Rihanna som allerede er produsert i hjel. (Jeg overdriver selvfølgelig som vanlig. :p)

Lenke til kommentar

Litt enig der tofagerl.

 

Jeg synes lyden er god, kanskje de er dyre, men jeg vil heller ha Beats framfor noen av de av andre i den prisklassen, fordi alle de andre i den prisklassen er utrolig stygge. Ihvertfall hvis du skal bruke de i offentligheten, som jeg har nevnt før.

 

Lyden er enda bedre hvis du har EQ som du gjerne har hvis du bruker de på mobil/PC.

 

Å si at disse er dårlige er ... ja, sinnsykt. Burde heller høre de istedenfor å lese masse anmeldeser på nettet.

Lenke til kommentar

Om nokon spør meg til råds, seier eg akkurat kva eg meiner om Beats-produkta. Utover det får folk ha sin gud og sin lyd i fred, så lenge folk gjev meg den same freden. Eg og ein tilfeldig Beats-eigar har fullt og heilt motstridande syn på versetjing av alle aspekt ved eit produkt, så eg høyrer på musikk i staden for å diskutere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beats-produktene er ikke dårlige, men heller ikke noe av det bedre man får tak i. Jeg kjøpte meg selv et par Beats tour (IEM) for en stund siden, og disse er mye mye bedre en standard propper pleier å følge med musikkutstyr. Litt basstunge, men får det meste til å høres greit ut. Fungerer fint på farten. Men igjen, jeg betalte vel rundt 1400,- for disse. Og til den prisen burde man klare å få tak i mye bedre utstyr igjen.

 

Hjemme har jeg for tiden HD650, Cavalli-Kan Kumisa III og en Musical Fidelity X-DAC V3. Jeg synes dette funker dritbra. Forsterkeren er en DIY solid state forsterker. Ikke veldig dyr å bygge, men leverer absolutt ordentlig bra lyd. Neste på lista blir å prøve seg på en rørforsterer.

 

1116685.jpeg

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Vel, sier seg litt selv, når du har brukt et par tusen på hodetelefoner, vil man gjerne forsvare de hardt om noen sier noe annet.

 

Av hva jeg har hørt av beats, passer ikke lydbildet meg, og til den prisen de selges gjerne, vil jeg si de er greit overpriset.

Jeg vil påstå de er litt for mye et moteikon, som selger mer pga navnet enn kvaliteten.

 

Men for alt jeg vet, sier andre det samme om mine sennheiser phones.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det finnes noen bra DAC/forsterker med ethernet interface som kan streame flac og styres i fra f.eks. Android?

 

Jeg er veldig fornøyd med min Lehmann til å drive mine HD-800. Jeg har en liten mini-itx PC som jeg kan styre via XBMC remote, men det hadde vært enklere om PC'en var innebygget i DAC'en. Her er Lehmann, PC og HD-800.

 

2e6eljq.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Vel, sier seg litt selv, når du har brukt et par tusen på hodetelefoner, vil man gjerne forsvare de hardt om noen sier noe annet.

 

Av hva jeg har hørt av beats, passer ikke lydbildet meg, og til den prisen de selges gjerne, vil jeg si de er greit overpriset.

Jeg vil påstå de er litt for mye et moteikon, som selger mer pga navnet enn kvaliteten.

 

Men for alt jeg vet, sier andre det samme om mine sennheiser phones.

Helt enig!

 

Dog. velger jeg å gå så langt som å si at Beats Studio er dårlige. I mine ører gir ikke disse tilfredsstillende lyd på noen som helst måte. De stjeler detaljer, også i den musikken de er laget for.

 

Mye bass har de riktignok, men det virker så unaturlig. Bassen blir for overdreven.

 

Jeg kan forstå at folk kjøper Beats på grunn av utseende og nyttige løsninger som enkel folding og løs kabel, det har jeg faktisk ingen problemer med, men at folk kjøper dem grunnet lydkvalitet klarer jeg bare ikke å få hodet mitt rundt. Da tror jeg faktisk det er snakk om at folk lurer seg selv. Jeg forsår ikke, men jeg respekterer at enkelte synes de låter bra også, men jeg forventer også at folk da respekterer at de i mine ører låter de dårlig.

 

Lyd er et svært subjektivt tema, vi har forskjellige hørsel og vi liker forskjellige ting. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det finnes noen bra DAC/forsterker med ethernet interface som kan streame flac og styres i fra f.eks. Android?

 

Jeg er veldig fornøyd med min Lehmann til å drive mine HD-800. Jeg har en liten mini-itx PC som jeg kan styre via XBMC remote, men det hadde vært enklere om PC'en var innebygget i DAC'en. Her er Lehmann, PC og HD-800.

XBMC har vel en egen Android fjernkontroll-app? Ellers er et godt alternativ å installere SqueezePlay på PC-en og styre denne med Squeezebox Controller app-en for Android. Gratis er det også.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det finnes noen bra DAC/forsterker med ethernet interface som kan streame flac og styres i fra f.eks. Android?

 

Jeg er veldig fornøyd med min Lehmann til å drive mine HD-800. Jeg har en liten mini-itx PC som jeg kan styre via XBMC remote, men det hadde vært enklere om PC'en var innebygget i DAC'en. Her er Lehmann, PC og HD-800.

XBMC har vel en egen Android fjernkontroll-app? Ellers er et godt alternativ å installere SqueezePlay på PC-en og styre denne med Squeezebox Controller app-en for Android. Gratis er det også.

 

Jeg var på jakt etter en bra DAC/forsterker med ethernet som kan streame flac (dvs. med innebygget PC). Jeg vil bli kvitt PC'en.

Lenke til kommentar

Gah, etter å ha fått mail ifra sennheiser norge den 3. om at RS220 var på vei til butikken, trodde jeg at det snart ville være mulig å få den tilsendt.

Meldingen jeg fikk i dag, da jeg lurte på hvor det ble av alle sammen, var at det kun hadde gått ut et lite parti til stereofil i oslo, og at det per i dag var usikkert når det vil bli sendt ut flere partier.

 

Lurer på hva som gjør at de ikke får dem ut, var jo først snakket på release til jul, så januar, så februar, og nå "uvist".

 

I WANT THEM NOW!

 

Nå har Dustinhome fjernet den fra butikken også, begynner å tro jeg ikke får kost meg med disse for sommeren ;(

Lenke til kommentar

Svar ifra Dustin

 

Det ser ut som dette produktet er tatt bort fra nettsiden da det for tiden er svært vanskelig å få tak i det. Vi har kontaktet vår leverandør, og de har ingen forventet leveringsdato på disse overhodet.

 

Så, derfor kan jeg ikke si noe om når de kommer på lager, så dere må nesten velge selv om dere ønsker å beholde ordren og vente på de, eller om dere ønsker å bytte til et annet headsett, eller om dere ønsker å avbryte ordren.

 

Litt usikker på hva jeg ønsker å gjøre egentlig, kanskje like greit å kansellere hele ordren, og heller avvente situasjonen.

Lurer litt på hvorfor sennheiser ikke klarer å levere nok av dem også, om det er produksjonsproblemer eller hva det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...