Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Noen som har stativ til hodetelefonen(e) sine? Glor på forskjellige på ebay og fant en som falt i smak men selger har bare 35feedbacks dog riktignok med 100% fornøyde kunder.

 

http://www.boodoo.net/000_ebay/mecstylecom_w017093_headphone.jpg

Jeg liker godt Woo Audio sine. Har to av dem. Dem kommer på ca 250,- inkludert frakt. I tillegg sender dem i en praktisk eske som passer i postkassen :)

 

post-105988-0-38425800-1327915913_thumb.jpg

 

Visst det er dem på ebay du liker så ville jeg ikke hatt noen som helst kvaler med å kjøpe fra en med kun 35 feedbacks. Det er så og si umulig å tape penger på ebay. Du har kjøps sikkerhet fra dem, og det har du også i fra paypal. Jeg ble svindlet rett før jul da jeg skulle kjøpe en mobiltelefon til 3600,- når jeg la inn bestillingen så tenkte jeg at det var større sjangs at jeg ikke ville få telefonen enn omvendt. Og det stemte :p Ei lita uke etterpå var pengene på konto igjen fra ebay. Da med ca 300,- i profitt :p (dollarkursen hadde steget i mellomtiden)

Endret av Teac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RS220 virker spennende. Kunne godt tenkt meg å teste ut dem. De har fått veldig god omtale på head-fi i hvert fall. Her i Stavanger så har Resonans HD800, så da er det nok mulig at dem får inn RS220 også. Trodde prisen skulle være nærmere det dobbelte av det Dustin tar for dem.

 

Ser at disse ble faktisk vist på IFA i september. Jeg var innom standen til Sennheiser da, men så dem ikke. Var veldig mye folk så jeg gadd ikke å stå i kø for å teste dem.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Da får jeg ikke helt Dustins pris 2405,- til å stemme :p Bestbuy har dem listet som 599$. Forstod at disse hodetelefonene hadde mye av kvalitetene til både Hd650 og Hd800. Begrepet trådløs lyd går som et kald gufs nedover ryggen på head-fiere, men disse kan revolusjonere.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Ja jeg er veldig spent på hvordan de er, har stått inn med bestilling siden begynnelsen av november så jeg begynner å bli særdeles utålmodig.

 

Anbefalt pris i USA er $600 så det burde være ca 3600 kroner i Norge.

 

Ja skal bli gøy å se om dustin klarer å holde prisen såpass lav etter de første bestillingene.

At de kom "for salg" så tidlig er nok min "feil", da jeg spurte om de kunne legge dem til.

Men skylder også litt på sennheiser, da de har blitt endel forsinket.

 

Håper de kommer nå i midten/slutten av februar, og at prisen holder seg.

Lenke til kommentar
Tips til de som ser på e10; vent til e17 er alment tilgjengelig.

 

Jeg har kikket på den også, men E10 ser ut til å dekke mine behov. Dersom det skulle vise seg at E10 ikke oppfyller forventningene så kan imidlertid E17 bli en kandidat.

 

Jeg liker godt Woo Audio sine. Har to av dem. Dem kommer på ca 250,- inkludert frakt. I tillegg sender dem i en praktisk eske som passer i postkassen :)

 

Jeg har også et slikt stativ og er ganske fornøyd med det, prisen tatt i betraktning. Totalprisen havnet under momsgrensen, så jeg slapp ekstrautgifter.

 

Har et stativ en hensikt annet enn at det skal se bra/ryddig ut?

 

Det ser bedre/ryddigere ut og det er praktisk fordi hodetelefonene lett kan tas fra eller settes på stativet. Stativet kan også være kjekt dersom man har lite bordplass (en hodetelefon som ligger på bordet tar litt mer plass). Jeg har alltid hatt et oppheng eller et stativ for hodetelefonene mine.

Lenke til kommentar

Jeg liker godt Woo Audio sine. Har to av dem. Dem kommer på ca 250,- inkludert frakt. I tillegg sender dem i en praktisk eske som passer i postkassen :)

 

post-105988-0-38425800-1327915913_thumb.jpg

 

Visst det er dem på ebay du liker så ville jeg ikke hatt noen som helst kvaler med å kjøpe fra en med kun 35 feedbacks. Det er så og si umulig å tape penger på ebay. Du har kjøps sikkerhet fra dem, og det har du også i fra paypal. Jeg ble svindlet rett før jul da jeg skulle kjøpe en mobiltelefon til 3600,- når jeg la inn bestillingen så tenkte jeg at det var større sjangs at jeg ikke ville få telefonen enn omvendt. Og det stemte :p Ei lita uke etterpå var pengene på konto igjen fra ebay. Da med ca 300,- i profitt :p (dollarkursen hadde steget i mellomtiden)

De var nice de woo audio stavivene. Eg har dog allerede bestilt de eg linket til etter å ha leitet i noen timer. Fant ut at det enkle designet og lave prisen var greiere enn bananhengere eller manekenghoder som eg så. :p

 

Ja det er så ikke hodetelefonene ligger og slenger og får riper og blir stygge. Blir litt ryddigere også. :)

 

 

Forstod at disse hodetelefonene hadde mye av kvalitetene til både Hd650 og Hd800. Begrepet trådløs lyd går som et kald gufs nedover ryggen på head-fiere, men disse kan revolusjonere.

Han asiatiske duden fra Head-fi var hvertfall veldig fornøyd med lyden og roste produktet. Min far har forgjengeren (RS180?) og han er ikke helt fornøyd borsett fra komforten.

 

Har hentet HD650 idag og hørt på i noen timer. Eg er MEGET fornøyd når det gjelder all musikk utenom hip hop. :p Dette regnet eg med igrunn men steike for en deilig lyd når eg spiller jazz og diverse andre instrumentelle sanger! WOW!

 

Blir nok en DT770 pro eller M50 til til hip hip en gang i framtiden. :)

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Har hentet HD650 idag og hørt på i noen timer. Eg er MEGET fornøyd når det gjelder all musikk utenom hip hop. :p Dette regnet eg med igrunn men steike for en deilig lyd når eg spiller jazz og diverse andre instrumentelle sanger! WOW!

 

Blir nok en DT770 pro eller M50 til til hip hip en gang i framtiden. :)

Husk at EQ kan gi deg en god løft på hip-hop. Regner med det er mangel av bass? Har selv brukt en liten bass og treble uplift for å få mer engasjerende lyd når jeg hører på den sjangeren.

Lenke til kommentar

Har hentet HD650 idag og hørt på i noen timer. Eg er MEGET fornøyd når det gjelder all musikk utenom hip hop. :p Dette regnet eg med igrunn men steike for en deilig lyd når eg spiller jazz og diverse andre instrumentelle sanger! WOW!

 

Blir nok en DT770 pro eller M50 til til hip hip en gang i framtiden. :)

Husk at EQ kan gi deg en god løft på hip-hop. Regner med det er mangel av bass? Har selv brukt en liten bass og treble uplift for å få mer engasjerende lyd når jeg hører på den sjangeren.

JA det er bassen som blir litt for slank til den sjangeren. E9+E7 docket og har Bass EQ på høyeste nivå 3. Kanskje eg er litt basshode når det gjelder hip hop.

 

Skulle hatt bedre EQ for er sikker på at disse hodetelefonene kan gi mer.

Lenke til kommentar

HD650 er tungdrevne hodetelefoner, slik som storebroren. Tror nok dem sparker en god del mer fra seg med en mer potent forsterker. Det er Ultrasone pro 2900 hodetelefoner du burde hatt :)

 

I tillegg så synes jeg bassen kommer mye mer frem på kvalitetsbitrate mp3 og flac kontra 128bitrate osv.

Gratis spotify og standardinnstillinger er vell på den bitraten(?)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Leser forresten inne på head-fi at disse hodetelefonene kan ta 100-200 timer å "burn in" der folk som har vært skuffet har merket stor forskjell etter denne tiden med innkjøringen. Skal la de spille nå kontinuerlig i noen dager og sjekke. Eg er forsatt dritfornøyd ellers. :)

 

Edit: Eg har betale versjon av wimp som kjører 256kbps (AAC) så det skulle vel duge?

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

256kbps AAC har godkjent lyd spør du meg, men nå har jeg ikke mange sanger i formatet.

 

@Teac: Spotify kjører q5 Ogg Vorbis på gratisversjonen (ca 160kbps), noe som jeg synes låter ganske greit, ofte milevis over "youtube-kvalitet". Jeg mener å høre forskjell mellom gratis Spotify og FLAC/320kbps mp3, men det er ikke akkurat alltid forskjellen er som dag og natt.

Lenke til kommentar

Greit å være litt obs på at Wimp farger lyden en del. Jeg tenkte aldri over det før jeg hørte samme platen først på vinyl, så via Wimp. Når det er sagt, så tenker jeg aldri over det når jeg sitter på PCen og hører på musikk, men har jeg fra tidligere lagt inn albumet så hører jeg som regel på det, da det alltid vil være bedre kvalitet på lydfilen.

Lenke til kommentar

256 bitrate aac skal være plenty. Skal ikke uttale meg så mye om spotify da jeg så og si aldri bruker det. Vet at de operer med forskjellige kvaliteter, alt etter hva du selv velger i innstillinger og betaling vs ikke-betaling.

 

Har gjort noen lytteøvelser på bitrate selv og merker stor forskjell på ren flac dvs. opptill 1 mbit og f.eks 128 bitrate som var ganske så vanlig for noen år siden.

 

Det med innspilling av hodetelefoner varierer også ganske mye fra hodetelefon til hodetelefon. Selv merket jeg god forskjell på mine Q701, de åpnet seg mer og mer etterhvert. Kan gjerne også ha noe å si at en vender seg til lydsignaturen.

Synes det var veldig praktisk å kjøpe brukte hodetelefoner. Innspilt ut av boksen :)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hvis man ikke hører forskjell på lossless formater som flac, ape etc. og mp3-komprimering, så har man ett eller flere dårlige ledd i avspillingskjeden ... eller bare hører dårlig. Det er lett å høre forskjell hvis utsyret er over et visst kvalitetsnivå, vil jeg hevde. Det er lett å høre oppover i frekvensene - stikkord her er oppløsning, luft, romillusjon, plasseringsevne. Ting som mp3 er dårlig på, uansett bitrate. Selvsagt bedre jo høyere bitrate, men helt bra blir det aldri med mp3. Diskanten oppleves som hard, kantete, grovkornet - og slitsom. Og lydbildet blir flatt, med nesten ingen dybdeillusjon, luft eller rom rundt instrumentene. Noe som høres best via høyttalere, riktignok - hodetelefoner har den ulempen til felles at dybde/romillusjon blir så og si fraværende uansett. Når lyden er "inni hodet", blir det jo vanskelig å gjenskape noen romakustikk. Gode høyttalere i enden av en god avspillingskjede, i et egnet rom, er langt bedre på akkurat dette.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Har hentet HD650 idag og hørt på i noen timer. Eg er MEGET fornøyd når det gjelder all musikk utenom hip hop. :p Dette regnet eg med igrunn men steike for en deilig lyd når eg spiller jazz og diverse andre instrumentelle sanger! WOW!

 

Blir nok en DT770 pro eller M50 til til hip hip en gang i framtiden. :)

Husk at EQ kan gi deg en god løft på hip-hop. Regner med det er mangel av bass? Har selv brukt en liten bass og treble uplift for å få mer engasjerende lyd når jeg hører på den sjangeren.

JA det er bassen som blir litt for slank til den sjangeren. E9+E7 docket og har Bass EQ på høyeste nivå 3. Kanskje eg er litt basshode når det gjelder hip hop.

 

Skulle hatt bedre EQ for er sikker på at disse hodetelefonene kan gi mer.

 

 

 

Bass EQ fungerer ikke når E7en er docket dessverre.

 

 

Greit å være litt obs på at Wimp farger lyden en del. Jeg tenkte aldri over det før jeg hørte samme platen først på vinyl, så via Wimp. Når det er sagt, så tenker jeg aldri over det når jeg sitter på PCen og hører på musikk, men har jeg fra tidligere lagt inn albumet så hører jeg som regel på det, da det alltid vil være bedre kvalitet på lydfilen.

 

 

Hvordan ser du for deg at wimp "farger" lyden?

Endret av #Delirious#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...