Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

D2 har vel vært kongen på haugen i mange år, men for å være ærlig. Det er en svært utdatert spiller. Jeg har hatt to av dem og det begynner å bli gammel teknologi. Jeg ville sett meg om etter noe mer moderne. Hva med f.eks ipod touch + line-out + ekstern forsterker? Mulighetene er mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et par Monster Turbine, til Iphone. Måtte bytte mine eldre Turbine som tok kvelden. Da de kun hadde som var Iphonekompatibel, tenkte jeg at jeg får jo bare drite i neste sang og volumfunksjonen, og heller bruke den som vanlig. Desverre må jeg trykke inn "iphone-knappen" på headsettet for å få skikkelig lyd når jeg bruker Android telefonen min. Er det en enkel løsning på dette eller blir jeg nødt til å gå tilbake til butikken?

Lenke til kommentar

Vil anbefale en sandisk clip+ hvis du vil ha en billig, men meget god mp3-spiller. Kan avspille mange lydformater har plass til minnekort og måler svært bra til prisen. Det vil trolig ikke være nødvendig med en ekstern forsterker til dine hodetelefoner.

Endret av #Delirious#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil anbefale en sandisk clip+ hvis du vil ha en billig, men meget god mp3-spiller. Kan avspille mange lydformater har plass til minnekort og måler svært bra til prisen. Det vil trolig ikke være nødvendig med en ekstern forsterker til dine hodetelefoner.

 

Takk for tips.

 

Hva med denne: http://cdon.no/elektronikk/sandisk_sansa_fuze%2b_8gb_svart-14271428?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Får man lite for pengene iforhold til clip?

Endret av larschaos
Lenke til kommentar

Bra valg! Jeg har Clip+ og den grier å gi grei lyd til Denon D2000, selv om jeg ikke pleier å bruke det headsettet bærbart. Om du begynner å gå tom for plass så er det bare å kjøpe et microSD-kort som ikke koster all verden og få mer plass. Håper du blir fornøyd!

Lenke til kommentar

Vil anbefale en sandisk clip+ hvis du vil ha en billig, men meget god mp3-spiller. Kan avspille mange lydformater har plass til minnekort og måler svært bra til prisen. Det vil trolig ikke være nødvendig med en ekstern forsterker til dine hodetelefoner.

 

Takk for tips.

 

Hva med denne: http://cdon.no/elektronikk/sandisk_sansa_fuze%2b_8gb_svart-14271428?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Får man lite for pengene iforhold til clip?

 

 

Da ble det Sandisk Sansa Fuze+ med Beyerdynamic DT 770 32 ohm.

 

Legger ut bilde når alt er kommet =) Håper det er nydelig lyd.

Det kommer ann på hva du er ute etter. Er du etter en minst mulig mp3spiller så er ikke Fuze det beste valget. Den er betydelig større enn Clip/Clip+/Clip Zip. I tillegg mangler den som i navnet clipsen på baksiden som lar deg henge den på treningsshortsen.

 

Er du ute etter "mp3spilleropplevelse" og ikke bryr deg like mye om størrelsen. Gå for Fuze. Skal du ha en liten handy, gå for Clip Zip, eventuelt Clip+ . Min Clip+ er den perfekte treningspartner.

 

Kan også legge til at hodetelefoner som krever litt ekstra futt går fint sammen med Clip/Clip+/Clip Zip/Fuze. Legger du inn Rockbox får du justert lyden ut en god del hakk opp. Klarte faktisk å drive mine Q701s relativt greit på den lille saken.

 

 

Kan også nevne at Sandisk sin 64 gb micro-sd er ute i felten til ganske så fin pris. 859,- . Det er praktisk i disse flac-tider :)

 

 

Edit.

 

Her er forøvrig en oversikt over 3 spillerne. Kunne tenkt meg å bytte ut min Clip+ bare for å få microusb :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Vil anbefale en sandisk clip+ hvis du vil ha en billig, men meget god mp3-spiller. Kan avspille mange lydformater har plass til minnekort og måler svært bra til prisen. Det vil trolig ikke være nødvendig med en ekstern forsterker til dine hodetelefoner.

 

Takk for tips.

 

Hva med denne: http://cdon.no/elektronikk/sandisk_sansa_fuze%2b_8gb_svart-14271428?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Får man lite for pengene iforhold til clip?

 

 

 

 

 

Da ble det Sandisk Sansa Fuze+ med Beyerdynamic DT 770 32 ohm.

 

Legger ut bilde når alt er kommet =) Håper det er nydelig lyd.

Det kommer ann på hva du er ute etter. Er du etter en minst mulig mp3spiller så er ikke Fuze det beste valget. Den er betydelig større enn Clip/Clip+/Clip Zip. I tillegg mangler den som i navnet clipsen på baksiden som lar deg henge den på treningsshortsen.

 

Er du ute etter "mp3spilleropplevelse" og ikke bryr deg like mye om størrelsen. Gå for Fuze. Skal du ha en liten handy, gå for Clip Zip, eventuelt Clip+ . Min Clip+ er den perfekte treningspartner.

 

Kan også legge til at hodetelefoner som krever litt ekstra futt går fint sammen med Clip/Clip+/Clip Zip/Fuze. Legger du inn Rockbox får du justert lyden ut en god del hakk opp. Klarte faktisk å drive mine Q701s relativt greit på den lille saken.

 

 

Kan også nevne at Sandisk sin 64 gb micro-sd er ute i felten til ganske så fin pris. 859,- . Det er praktisk i disse flac-tider :)

 

 

Edit.

 

Her er forøvrig en oversikt over 3 spillerne. Kunne tenkt meg å bytte ut min Clip+ bare for å få microusb :p

 

 

Takk for flott innlegg.

 

Det jeg ser etter er lyden. Trenger ikke noe som er handy til trening, da har jeg shuffle i nød. Så da ble det fuze+

Endret av larschaos
Lenke til kommentar

Avbestilte Fuze+ spilleren siden multicom bruker ekstremt lang tid på å sende varen. Imellomtiden så jeg "Creative Zen X-fi2. Denne scorer veldig bra på lyd i tester, men er den bedre enn fuze+? Er ute etter den spilleren som er best på lyd UTEN forsterker. Tar gjerne imot andre tips også hvis det er noen som er bedre enn denne.. Ble mye det her, men får bare blå slik.

Lenke til kommentar

Avbestilte Fuze+ spilleren siden multicom bruker ekstremt lang tid på å sende varen. Imellomtiden så jeg "Creative Zen X-fi2. Denne scorer veldig bra på lyd i tester, men er den bedre enn fuze+? Er ute etter den spilleren som er best på lyd UTEN forsterker. Tar gjerne imot andre tips også hvis det er noen som er bedre enn denne.. Ble mye det her, men får bare blå slik.

Hva med clip+/clip zip da? Er selv godt fornøyd med lydkvaliteten på den. Et lite søk på den @ head-fi vil gi deg mye erfaringer.

 

Pixmania er kjappe å levere om du vil ha den kjappt.

Endret av Teac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På alt annet er imidlertid Pixmania helt håpløse.

Men dette er jo en ganske billig ting da, så da er kanskje ikke reklamasjonsmuligheter så viktig. Selv ville jeg nok spart en drøy hundrelapp på å kjøpe den her. (Eller hos en annen top rated seller). Minnekort finner man ofte rimelig hos mymemory.co.uk hvis du trenger det.

Lenke til kommentar

På alt annet er imidlertid Pixmania helt håpløse.

Men dette er jo en ganske billig ting da, så da er kanskje ikke reklamasjonsmuligheter så viktig. Selv ville jeg nok spart en drøy hundrelapp på å kjøpe den her. (Eller hos en annen top rated seller). Minnekort finner man ofte rimelig hos mymemory.co.uk hvis du trenger det.

Har selv kjøpt min Clip+ på ebay som refurbished. Det fungerte utmerket og havnet under 200,- med frakt. Clip Zip derimot får de ikke for under 200lappen enda..

Lenke til kommentar

Noen ganger er imidlertid verdien skrevet på pakken på forundrlig vis lavere enn faktisk verdi. Ihvertfall om man bestiller fr Kina. :p Men man bør IKKE bestille derifra nå, for de er stras i gang med kinesisk nyttår, så minst ukers forsinkelse på alt bø medregnes. Linket forøvrig til en selger fra UK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...