Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er motsatt, at HD700 ser bedre ut enn HD800, men det er alltid en smaksak fra person til person.

Jeg håper bare de ikke blir for dyre, og gir et bra steg opp ifra HD650, så kanskje jeg kan oppgradere litt.

 

Men jeg har så lyst på så mye, f.eks RS220.

 

 

 

For de som lurte på når de kommer i butikken, nevner han ifra sennheiser 2-4 uker skal det være ute i butikkene.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, spennende hodetelefon. Lurer på hvor den legger seg med tanke på HD650 og HD800 er såpass forskjellige.

Basert på det jeg har lest om prototypene er de mye nærmere HD800 enn HD650. Den har ikke like stort lydbilde som HD800, men det er fortsatt meget stort for hodetelefon å være. Jude (head-fi.org) har skrevet at HD700 kan være bedre enn HD800 da den er lettere å drive, men hvis man har en DAC og forsterker som passer perfekt med HD800 er den et hakk over HD700 hele veien.

 

 

 

 

Personlig er jeg mer interessert i hvordan HiFiman HE-400 blir da den passer mitt budsjett bedre.

 

 

 

Lenke til kommentar

For min del, som allerede har HD650, håper jeg produksjonsmodellen også ligger nærmere HD800 enn HD650.

Men som du sier, om man har det som trengs for å drive HD800 bra, hvorfor ønsker man evt å gå for HD700.

 

Jeg håper at HD700 får en lavere pris, et sted imellom hva HD650 og HD800 har i dag, og derfor blir et logisk mellomsteg om man ikke helt ønsker å legge ut de 8-9 lappene for HD800.

 

post-86587-0-99418400-1326321318_thumb.jpg

 

Jeg for en, synes de ser sexy ut -_-

Lenke til kommentar

Ja, spennende hodetelefon. Lurer på hvor den legger seg med tanke på HD650 og HD800 er såpass forskjellige.

Basert på det jeg har lest om prototypene er de mye nærmere HD800 enn HD650. Den har ikke like stort lydbilde som HD800, men det er fortsatt meget stort for hodetelefon å være. Jude (head-fi.org) har skrevet at HD700 kan være bedre enn HD800 da den er lettere å drive, men hvis man har en DAC og forsterker som passer perfekt med HD800 er den et hakk over HD700 hele veien.

 

 

 

 

Personlig er jeg mer interessert i hvordan HiFiman HE-400 blir da den passer mitt budsjett bedre.

Enig med deg i det. HE-400 ser spennende ut. 349 $ for en hodetelefon er ingen upris. Synes godt dem kunne valgt annen/flere farger.

 

Tror dog de kommer til å selge HD700 for mindre enn 1000$. I det segmentet finner man Audeze LCD-2 og Denon AH-D7000. For ikke å snakke om He-500 osv. Tror det blir for dyrt.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Kjøpte meg et Sennheiser HD 25-1-II her forleden. Dette skal primært brukes til dj`ing, men det er såpass kompakt at det er lite stress å bruke de på mp3 spilleren når jeg er ute.

Så ut som en leke i det jeg pakket de ut, men så feil kan man ta.

 

 

+ God passform. Kjempegod lydisolasjon. Ren og klar lyd.

 

- Hakket for kort ledning, men det kan man kjøpe ekstra.

 

 

Anbefales :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er på jakt etter noe hodetelefoner til rundt et laken. Jeg bor i Trondheim så jeg lurer på om det finnes noen gode lydbutikker der? Jeg vet kun om en som ligger i Fjordgata, men jeg regner med at det finnes flere gjemt litt rundt omkring :)

Bumper min egen post. Jeg vurderer nå å øke budsjettet litt for å få råd til en forsterker i tillegg, men jeg vil gjerne dra til en butikk hvor de har litt peiling. Jeg leser litt her og der, men dette blir det første ordentlig settet med hodetelefoner jeg kjøper samt forsterker.

 

EDIT: Jeg er altså ute etter butikker i Trondheim som er gode på hodetelefoner.

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Jeg for en, synes de ser sexy ut -_-

 

Jeg synes de ser helt forjævlig ut. Kunne ikke tenkt meg noen Sennheiser-klokker pga utseendet. De har et typisk tysk "techno/space"-aktig utseende som jeg ikke kan fordra.

Utseendemessig så liker jeg hodetelefoner som Denon D2000/5000/7000, Audeze LCD2 og HiFiMAN.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke. Hørte på T70p senest igår og lyden er god den. Ikke noe superdyp bass, men fortsatt godt til stede, samt at lyden ellers er lys og klar. Lekker nesten ikke noe lyd ut, om det er av betydning. Sitter godt på hodet.

 

Regner med at det ikke er store forskjeller mellom T70 og T70p og at T70 er evt. litt bedre enn T70p når det gjelder lyd.

Lenke til kommentar

Æsj Leon. De klokkene der ser hvertfall helt forjævlig ut. Synes det er bra at Sennheiser lager slike moderne klokker, vi er trossalt i 2012 nå, og sånn "retro-look" hodetelefoner passer bare ikke inn nå.

 

Mener du at alle klokkene jeg nevnte ser forjævlig ut? Kan skjønne at folk ikke liker utseendet til Audeze-klokkene da. Men Denon og HiFiman har ikke retro-look spør du meg. Og med HiFiman mener jeg de helt mørke... ikke custom-made i tre som du sikkert fikk opp på Google bilder. Vi er i 2012 og da må hodetelefoner se ut som romskip fra en sci-fi-film liksom? You have absolutely no taste.

Lenke til kommentar

HE-400 virker veldig spennende ja, særlig mtp. at man ikke må kjøpe en monsterforsterker for å drive de.

 

Synes blåfargen fikk de til å se plastikk ut, men det er jo ikke akkurat et headset man går rundt ute med uansett :)

 

Skulle gjerne hatt den nye trådløsmodellen til Sennheiser også, men det var i stiveste laget prismessig for lyd i 2500-kronersklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...