Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Teac: har du Rockbox på Clip+ ?

Ja, bruker det :) Hovedsakelig pga at en kan justere lyden høyere opp enn på stock firmware.

Merket du noe forskjell på lydkvaliteten sammenlignet med standard software? Synes lyden ble litt annerledes etter at jeg la inn rockbox, litt uklar i det øvrige registeret. Jeg liker generelt ikke å tukle med EQ, men skrudde opp enkelte frekvenser litt, slik at det bedret seg. Samtidig får jeg noen skarpe s'er på de to nye albumene jeg la over, men tror at det skyldes mer innspillingen enn rockbox. Batteritiden ble imidlertidig en god del bedre, spesielt med FLAC.

Lenke til kommentar

@Teac: har du Rockbox på Clip+ ?

Ja, bruker det :) Hovedsakelig pga at en kan justere lyden høyere opp enn på stock firmware.

Merket du noe forskjell på lydkvaliteten sammenlignet med standard software? Synes lyden ble litt annerledes etter at jeg la inn rockbox, litt uklar i det øvrige registeret. Jeg liker generelt ikke å tukle med EQ, men skrudde opp enkelte frekvenser litt, slik at det bedret seg. Samtidig får jeg noen skarpe s'er på de to nye albumene jeg la over, men tror at det skyldes mer innspillingen enn rockbox. Batteritiden ble imidlertidig en god del bedre, spesielt med FLAC.

Kan ikke si jeg har merket det. Bruker Clipen sammen AKG K450 hovedsaklig når jeg er på trening, og der blir det ikke til at en lytter veldig kritisk. La vell i grunn inn rockboxen pga lyden var lav ut når en hører på podcaster med kun snakking osv. Har du vurdert å gå over til clip zip?

Jeg kan fint bytte mellom rockbox og stock firmware på oppstarten dog. Holde inne home og på knappen.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Se der ja, var visst en enkel måte å bytte mellom RB og stock! Jeg visste at man kunne skru av spilleren og koble den til PC-en slik at den bootet stock, men ikke at man kunne holde inne home knappen ved oppstart.

Har ikke vurdert clip zip nei, om den eneste fordelen der er fargeskjermen så er det ikke noe spesielt behov for å oppgradere for min del. Har derimot bestilt 16GB microSD slik at jeg kan komme meg opp i 24GB totalt.

Nå som jeg enkelt kan boote begge versjonene skal jeg prøve å få sammenlignet RB og stock, passer godt nå som jeg har lånt propper som jeg ikke pleier å høre på til vanlig, blir kanskje litt mer nøytralt vurdering ettersom jeg ikke er helt vant til lydsignaturen.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for UE 700 jeg. Reviews på nettet er positive (og det som er trukket frem som negativt har ikke så mye å si for meg), de er i prisklassen jeg ser etter og de passer godt til iPhone.

Igjen, takk for svar :)

Ok, bare husk at det er viktig å prøve seg fram med de forskjellige proppene, det kan være stor forskjell fra den ene størrelsen til den andre. Det høres når du har funnet en perfekt "fit" - særlig i bassområdet. Hos meg er for eksempel de silikonproppene i midten som passer best - bytter jeg til en størrelse mindre eller større, er det godt hørbart. Skumproppene passer sikkert aller best i forhold til bassen, men jeg opplever at de også demper litt lenger opp i frekvensene, så jeg holder meg til silikonproppene. Her er det et par dagers lytting, prøving og feiling som gjelder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apropo Spotify, har Ogg langt bedre kvalitet kbps for kbps en f.eks. Mp3, så man bør være litt forsiktig med å uttale seg før man har testet. Jeg legger i hvert fall ikke merke til om det q9 eller FLAC når jeg hører på musikk på farten. Kunne vært interessant å teste med q5 mot FLAC med DACen og HD555/Klipsch x10i. Da måtte jeg i tilfelle hatt et program som kunne spille av FLAC og Mp3 av samme sang i tilfeldig rekkefølge, og gjøre dette med flere sanger etter hverandre mens jeg noterer hva jeg tror er hva på et ark. Og så må avsoilleren logg hva den har spilt i hvilken rekkefølge, selvfølgelig.

Om man skal ha ny tlefon nå, forresten, hva har bra lyd? Funderer på både galaxy S II og Motorola Razr, men kunne godt tenkt meg noe som ikke var over 4" Har det kommet noe lydsnacks i Androidverdenen i det siste med god lyd?

Lenke til kommentar

Satt på noe musikk jeg hadde i dårlig kvalitet og noe av det jeg har i flac. Store forskjeller. Detaljer, bass. Lyden kan fort bli grøtete og flyte ut når en går under 100 kbps. Jeg lagrer kun musikken min flac. Ser ikke poenget med å spare på plass. Har satt av en 2tb disk som det skal kun musikk på, og har fortsatt noen prosenter igjen med plass :p

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale headphones som er trådløse som skal brukes til film & spill for det meste?

Pris rundt 1800-2500,-

Leste om et par ifra Sony i jule utgaven av lyd & bilde, men tenke folket er inne kanskje kan anbefale ta en titt på noen andre :)

Lenke til kommentar

Har bestilt FIIO E7 og E9 fra usa. :) Dette skal kombineres med Sennheiser HD650. Gleder meg som en liten unge! :)

Etterhvert kommer eg sikker til å oppgradere til rør forsterker. :)

Er det lov å spørre hvilke pris du ender på?

Har en E10 selv som jeg er rimelig godt fornøyd med, men det aner meg at det blir er etterhvert :)

Lenke til kommentar

Har bestilt FIIO E7 og E9 fra usa. :) Dette skal kombineres med Sennheiser HD650. Gleder meg som en liten unge! :)

Etterhvert kommer eg sikker til å oppgradere til rør forsterker. :)

Er det lov å spørre hvilke pris du ender på?

Har en E10 selv som jeg er rimelig godt fornøyd med, men det aner meg at det blir er etterhvert :)

Betalte 1080kr (179dollar) for begge tilsammen. Svogeren min reiser til usa på mandag så slipper moms/toll. Soundgarden selger disse og totalt sparer eg meg 1600kr. :)
Lenke til kommentar

Med tanke på at det ikke er toll på elektronikk (men selvfølgelig moms), vil det si at Soundgarden må ha en ganske grei fortjeneste på de produktene, med mindre de har en veldig dårlig deal.

Klart, med femårig norsk reklmasjonsrett er man jo nødt å ta litt ekstra, for Fiio gir vel ikke fem års garanti.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale headphones som er trådløse som skal brukes til film & spill for det meste?

Pris rundt 1800-2500,-

Leste om et par ifra Sony i jule utgaven av lyd & bilde, men tenke folket er inne kanskje kan anbefale ta en titt på noen andre :)

http://www.dustinhome.no/sennheiser-rs-220-wireless-headphone/product/5010615119?intcmp=searchProvider_dacsa

Jeg sitter å venter på disse som vistnok skal sette en ny standard for trådløs lyd. Men som sagt så har jeg fortsatt ikke fått de så kan ikke bekrefte dette selv.

Lenke til kommentar

Pris rundt 1800-2500,-

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Jeg sitter å venter på disse som vistnok skal sette en ny standard for trådløs lyd. Men som sagt så har jeg fortsatt ikke fått de så kan ikke bekrefte dette selv.

Har du bestilt de ifra dustin? Om så, fått noen dato?

Sitter og sikler på dem selv, gjort siden før jul, og dustin la de til i sortimentet på forespørsel.

Kunne virkelig tenkt meg de der på jobb.

Lenke til kommentar

Pris rundt 1800-2500,-

http://www.dustinhome.no/sennheiser-rs-220-wireless-headphone/product/5010615119?intcmp=searchProvider_dacsa

nice, legg ved en mini omtale om du kan når du får dem :)

Lenke til kommentar

Har du bestilt de ifra dustin? Om så, fått noen dato?

Sitter og sikler på dem selv, gjort siden før jul, og dustin la de til i sortimentet på forespørsel.

Kunne virkelig tenkt meg de der på jobb.

Bestilte de 16.11.11 og fortsatt ikke fått noen dato for når de skal komme. Får vel sende de en Mail snart. Skal komme med tilbakemelding på kvaliteten når jeg har de i hende ja.

Lenke til kommentar

Jeg har sendt dem mail med spørsmål om levering i kveld, da jeg vurderer å bestille de sammen med noe utstyr senere i uken.

Edit:

Svar på mail:

Da har jeg fått svar fra innkjøpsavdelingen vår og de sier at det er enda noe usikkert når vi vil få denne inn siden dette produktet er helt nytt.

Men vi vil nok ha mer informasjon i neste uke en gang, så det er bare å følge med på nettsiden vår, så skal du ikke se bort fra at vi legger ut informasjon fortløpende J

Dustin Home

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...