Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende at Eple's earbuds ikke er så ille sammenlignet med andre earbuds, men jeg opplevde at et par Sony earbuds som jeg kjøpte for ca. 200kr hadde bedre lyd enn Apple sine, med grei margin.

Da kabelen på Sony sine tok kvelden var det null betenkningstid på hvilket sett det var som skulle donere sin kabel. Jeg måtte lodde om etter et par måneder, men jeg skal si at kabelen der hold helt til siste slutt. Selv om plasten/gummien som kabelen var dekket av hold på å gå i oppløsning mot slutten, leverte den stabilt lyd i nesten fire år. For et sett med ørepropper som følger med en mp3 spiller vil jeg si at det er ganske imponerende. Spesielt mtp der kabelen forenes med minijack som ofte er et problempunkt på billige propper.

Jeg lånte et par hvite propper i 5 minutters tid for ikke så lenge siden, bare for å høre hvordan de hørtes ut igjen og jeg må si at det var ikke så krise som jeg hadde husket det. Kanskje så har de gjort dem litt bedre enn de var for 5 år siden og kanskje så har bitraten på sangene jeg har på mp3 spilleren økt et par hakk også.

Lenke til kommentar

Og da har jeg fått julepresang: Et sett med Grado 325is. Som jeg ironisk nok i hovedsak skal bruke til å lytte til musikk av høyst ymse kvalitet på mobilen.

Er blandt de heldige som har bekjente i USA, så fikk dem til amerikansk pris. Desverre var butikken der borte utsolgt for overgangen fra jack til minijack, så jeg kjøpte en på Clas Ohlson. Det var en tabbe. Bare spraking og dropouts, med mindre jeg sitter helt stille med mobilen liggende på bordet. Så nå har jeg bestilt en ny overgang i skikkelig kvalitet.

Liker den stilrene retro-look'en til Grado. Øreputene er som kjent ikke akkurat ergonomiske, men lyden er akkurat slik jeg (subjektivt) vil ha den.

Geir :)

Lenke til kommentar

Gratulerer med flotte hodetelefoner!

Gi putene noen uker så mykner de bra opp. Hadde store problemer med at det gjorde vondt i en måneds tid med dem, men etter en stund var de problemene borte, og jeg blir mer og mer glad i dem for hver dag som går!

Lenke til kommentar

Gi putene noen uker så mykner de bra opp.

Godt å høre. Har egentlig ingen andre ankepunkter så langt. Bortsett fra at jeg skulle ønske de kom med en kombiplugg, så jeg slapp det styret med overganger. Mine studiohodetelefoner (AKG) har det: Der sitter det en minijack på ledningen, og så har den et gjenget jackadapter som kan skrus på denne. Dermed sitter det bokstavelig talt som skrudd fast, uten antydning til slark. :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Godt å høre. Har egentlig ingen andre ankepunkter så langt. Bortsett fra at jeg skulle ønske de kom med en kombiplugg, så jeg slapp det styret med overganger. Mine studiohodetelefoner (AKG) har det: Der sitter det en minijack på ledningen, og så har den et gjenget jackadapter som kan skrus på denne. Dermed sitter det bokstavelig talt som skrudd fast, uten antydning til slark. :)

Det høres jo ut som en ganske genial løsning! Selv har jeg aldri en gang tenkt på å ta mine med utendørs, så jeg har ikke hatt det samme problemet. Hvor praktiske er de egentlig å ha med? Med tanke på at de er åpne, sitter forholdsvis lett på hodet og har en i grunnen ganske ubøyelig, tykk og massiv ledning klarer jeg ikke helt se for meg hvordan dette fungerer.

Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe nytt hodebånd - for eksempel fra Headphone Lounge - en gang i framtiden om du får problemer med at det gjør vondt oppå skallen. Dette var det største problemet jeg hadde i begynnelsen, men om det oppstår kommer vel kanskje på om du har de på over like lang tid hver bidige dag som jeg hadde i begynnelsen.

Jeg kjøpte et slikt bånd for en stund tilbake og nå er de mer behagelige i lengden, sitter litt bedre på hodet og ser enda flottere ut!

Lenke til kommentar

Er ganske lysten på noen øreplugger for tiden. Om jeg skal kjøpe, blir de brukt med Cowon J3. Vet ikke hvor mye jeg skal bruke enda, men 1500 er max. Har dere noen øreplugger dere kan anbefale til den prisklassen? :)

Endret av Snasent
Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe meg mid-highend closed back hodetelefoner til maks 4000kr, og har sett litt på disse:

Beyerdynamic T70

Denon AH-D2000

Shure SRH940

Får bare hørt Denon D2000 på hifiklubben neste uke.

Noen meninger? Eller andre forslag? Musikken jeg hører på er hovedsaklig rock, prog-rock/metal, + noe film og spill. Jeg liker litt "varm" lyd og helst ikke for mye skarp "s" i diskanten.

Kilder er PC med et Xonar Essence STX lydkort med innebygget hodetelefonforsterker opp til 600 ohm, og en NAD 326BEE forsterker.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe meg mid-highend closed back hodetelefoner til maks 4000kr, og har sett litt på disse:

Beyerdynamic T70

Denon AH-D2000

Shure SRH940

Noen meninger? Eller andre forslag? Musikken jeg hører på er hovedsaklig rock, prog-rock/metal, + noe film og spill. Jeg liker litt "varm" lyd og helst ikke for mye skarp "s" i diskanten.

Kilder er PC med et Xonar Essence STX lydkort med innebygget hodetelefonforsterker opp til 600 ohm, og en NAD 326BEE forsterker.

Personlig så ville jeg gått for Denon.

Lenke til kommentar

Fant ut at et Denon D5000 blir 4320kr inkludert toll osv fra amazon.de. Er det verdt de 1320kr ekstra mot D2000? Kan selvfølgelig få D2000 mye billigere fra amazon.de også, men er litt skeptisk til å handle så "dyre" ting fra utlandet, med tanke på evt. retur etc.

Lenke til kommentar

Fant ut at et Denon D5000 blir 4320kr inkludert toll osv fra amazon.de. Er det verdt de 1320kr ekstra mot D2000? Kan selvfølgelig få D2000 mye billigere fra amazon.de også, men er litt skeptisk til å handle så "dyre" ting fra utlandet, med tanke på evt. retur etc.

Selv har jeg bestilt D7000 fra amazon us. De havner på ca 4600.- de er dog litt brukte. Du kan også få open-box item til den prisen. Dvs. dem er bare blitt åpnet og returnert igjen. Mine kommer med Jetcarrier neste uke...

Jeg snuset litt rundt på Hifiman He-300 osv, men tenkte fa*n heller, kjøp skikkelig når en først skal ha. Blir fort til at man skifter ut et halvt år etter pga noe man mangler osv.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Beyerdynamic T70

Denon AH-D2000

Shure SRH940

Uten å ha hørt noen av de andre nevnte - ENIG.

Denon-klokkene har den deiligste bassen jeg noensinne har hørt (dog mener hi-fi-erne at den (les: bassen) ikke er realistisk og nøyaktig nok, men det driter jeg i).

Lenke til kommentar

Beyerdynamic T70

Denon AH-D2000

Shure SRH940

Uten å ha hørt noen av de andre nevnte - ENIG.

Denon-klokkene har den deiligste bassen jeg noensinne har hørt (dog mener hi-fi-erne at den (les: bassen) ikke er realistisk og nøyaktig nok, men det driter jeg i).

Hvordan er byggekvaliteten? Har lest at noen har problemer med at skruen som fester klokkene til bøylen løsner, merket noe sånt? Det med bassen, høres de forskjellige tonene/lydene i f.eks bassgitaren godt, eller er det mere "bare en gjevn bass"? Hvordan er de til film eller spill? Lager de en god stereoplassering i spill? F.eks at lydene kommer fra riktig sted rundt deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...