Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Forsøk deg med en tonegerator som kan lage sinusbølger med ulik frekvens, for å se om du kan finne ved akkurat hvilken frekvens knitringen kommer (om det skjer). Om det samme skjer med to ulike lydkort/pcer, så er det vel liten tvil om at hodetelefonene har en form for defekt.

En annen ting som selvsagt må sjekkes er at ikke noe equalizer eller tilsvarende forsterker lydsignalet så mye at det klippes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var et par hvite AKG Q701 på plass over skallen. :new_woot:

Vurderte Denon AH-D2000 også, men etter å ha prøvd dem på HFK ble de utelukket ganske så fort. De passet veldig dårlig til mitt hode, og konstruksjonen kjentes veldig billig og svak ut. Jeg hadde litt forhåpninger til D2000, men ble ganske så skuffet når jeg prøvde dem.

Q701 derimot sitter som støpt, og spiller helt nydelig. Nå kan jeg endelig pensjonere mine 6 år gamle Sennheiser HD595.

edit: Bilde hører med.

Gratz, har AKG K702 selv og er storfornøyd :) Kan sitte med det i time etter time (rec 8 timer eller mer) uten og merke de.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Har nå hatt DT770 pro 80ohm i ca 3år og den har sluttet å funke.

Så nå har jeg tenkt på å oppgradere til et nytt og bedre headsett til maks 2.500

Har meget lyst til å fortsette være eier av Beyerdynamic, men er åpen for nye forslag.

Så litt på Fanny Wang 3001 og ble nysgjerrig på den, men kan ikke så mye om den. Noen innspill?

Noen krav:

Skal ha god bass

brukes mye til film

holdbart

realistisk lyd

gjerne høy ohm, med tanke på at headsettet skal hovedsakelig brukes hjemme

fordel hvis det har støyreduserende, bassforsterker knapp som gjør at den får ekstra bass, trådløs. Men ikke nødvendig.

Har også lyst på en forsterker ved siden av som klarer å drive headsettet fullt ut.

Innenfor forskerkere er jeg helt blank, den skal kunne drive headsettet enkelt og greit, så bra som mulig =)

pris skal være ca maks 1.500

Takker for svar =)

Lenke til kommentar

Har du vurdert å få fikset DT770-ene dine? Eller er det selvforskyldt at de ikke virker lenger?

Du har jo 5 års reklamasjonsrett. (+ muligens 5 års garanti, husker ikke helt når Beyerdynamic begynte med det.)

Trådløs + forsterker går ikke godt i lag; trådløse hodetelefoner har forsterker innebygd i forbindelse med trådløsmottakeren, og setter du en forsterker forran trådløssenderen hjelper det ikke på lyden. Kort og greit; styr unna trådløs om det kun er "kjekt å ha" og ikke en nødvendighet.

T70 høres ikke helt ut som rett hodetelefoner for deg om bass er viktig, siden de fleste anmeldelsene beskriver de som nøytrale, eller svake når det gjelder bass - i motsetning til dt770 som er kjent for mye bass.

DT880 kan kanskje være noe for deg? Er jo ikke langt unna budsjettet ditt.

Får jo mange gode forsterkere til 1500,- Kan jo også se på rimelige rørforsterkere når man skal bruke såpass. F.eks Little Dot mk3.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men har jeg innsett at uansett hvor mye jeg ønsker meg et headset med fet lyd, så er det såpass mange drawbacks at in-ear er tingen for meg. Plugger altså.

Men, håper på å kunne få meg litt fet lyd likevel. Kan noen anbefale meg in-ear som er godt "allround" (ikke for bassdominert, også bra mellomtone og diskant), med en prislapp på ca. 700-1700 kr?

Lenke til kommentar

Tynne vegger er nok til å blokkere selv åpne hodetelefoner, såfremt du ikke skrur opp til såpass volum at du tar hørselen din. (og da er vel litt av vitsen med gode hodetelefoner borte?)

Tastaturet mitt bråker mer enn T1-ene mine, slik var det også med K701 og DT330 - alle åpne hodetelefoner i forskjellig prisklasse.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Etter mye om og men har jeg innsett at uansett hvor mye jeg ønsker meg et headset med fet lyd, så er det såpass mange drawbacks at in-ear er tingen for meg. Plugger altså.

Men, håper på å kunne få meg litt fet lyd likevel. Kan noen anbefale meg in-ear som er godt "allround" (ikke for bassdominert, også bra mellomtone og diskant), med en prislapp på ca. 700-1700 kr?

Klipsch x10i bør sjekkes ut. Jeg synes ikke de er bassdominert sammenliknet med de gamle sennheiserplugene jeg brukte før dem i hvert fall (cx 55 og cx 300 II). I tillegg har de et veldig mye bedre.. ettellerannet. Mellomtonen er definitivt mye fyldigere og mer tilstede, og saxen til Garbarek er utrolig klar men likevel aldri skjærende. Meget godt fornøyd med mine i hvert fall. Men jeg har ingen in-ears i tilsvarende prisklasse å sammenlikne med.
Lenke til kommentar

Har nå hatt DT770 pro 80ohm i ca 3år og den har sluttet å funke.

Så nå har jeg tenkt på å oppgradere til et nytt og bedre headsett til maks 2.500

Har meget lyst til å fortsette være eier av Beyerdynamic, men er åpen for nye forslag.

Så litt på Fanny Wang 3001 og ble nysgjerrig på den, men kan ikke så mye om den. Noen innspill?

Noen krav:

Skal ha god bass

brukes mye til film

holdbart

realistisk lyd

gjerne høy ohm, med tanke på at headsettet skal hovedsakelig brukes hjemme

fordel hvis det har støyreduserende, bassforsterker knapp som gjør at den får ekstra bass, trådløs. Men ikke nødvendig.

Den gang jeg oppgraderte fra DT-770 gikk jeg til Denon D2000 og ble meget godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Hørte på T70p på lørdag og synes at de hadde et godt balansert lydbilde, samt at jeg ikke kan huske at jeg savnet noe særlig bass. De var litt store, men føltes en god del lettere enn mine D2000 og var skikkelig ålreite å ha på huet. De isolerer en del, samt at de ikke lekker noe særlig lyd og kan drives godt fra min Clip+. Om jeg var ute etter noe portabelt headsett hadde jeg absolutt vurdert T70.

Lenke til kommentar

SnowDOG: Blar du 2 innlegg ned på forrige side, så ser du rettelsen min. Skulle vel ikke være så vanskelig å se det før du tok deg bryet med å finne en comparisons:

Beklager, surret litt. Lav ohm er laget for å få høyere lydnivå fra strømsvake mp3-spillere.

Derimot, det er en LITEN forskjell i lyden på ohm, men det er vanskelig å høre forskjell. Men har du en skikkelig forsterker går du for hodetelefonene med høyest impedans.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg hodetelefoner til bruk med iPhone/iPad. Skal i hovedsak brukes på reiser noen ganger i året. Vil da gjerne ha noe som isolerer litt, slik at tog- og flyturer går greit. Noen tips? Har HD800 til hjemmebruk.

Vurderer B&W P5.

Tar en hørerunde i Oslo til helga.

Lenke til kommentar

I ditt tilfelle så er vel P5 verdt å høre på ja. De legger seg oppå øret og isolerer ganske godt, trodde ikke helt at de ville gjøre det ved første øyekast, men med en gang de var på huet måtte jeg tro om igjen. De er ikke så store heller og sitter ganske godt, men kan kanskje bli litt svett på øra etter en stund. Lydkvaliteten er kanskje ikke den aller beste i forhold til prisen, men jeg kan ikke huske at de var direkte dårlige på noen områder og synes at lyden overall var helt kurant.

Lenke til kommentar

Tips til hodetelefoner for maks 1000,- kr? Reiser til militæret i januar, og jeg hadde da tenkt til å få meg et ordentlig headsett som jeg kan bruke til musikk, film og litt spilling.

- Behagelige å bruke.

- God bass (hører på en del techno)

- God isolasjon

- Maks 1000,-

- Ikke store, på størrelse med Beats by Dre Solo.

Jeg har vurdert Beats by.dre Solo HD, men har lest litt rundt og lurer på om jeg kan få noe tilsvarende til en lavere pris - de er vel overpriset har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...