Snasent Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Aha, hva mener du jeg burde bruke som musikkskilde da? Mp3 spiller (iPod,Cowon etc) med 320kbps lydfiler minst. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Holder ikke mobilen som mp3 spiller da? Lenke til kommentar
Snasent Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Holder ikke mobilen som mp3 spiller da? Jo, men kommer jo ann på hvilken kvalitet musikken din er i. Hvis du streamer musikk til telefonen, vet jeg ikke hvordan den kvaliteten er. Regner med at den ikke er så veldig bra, men jeg kan ta feil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Da var et par hvite AKG Q701 på plass over skallen. Vurderte Denon AH-D2000 også, men etter å ha prøvd dem på HFK ble de utelukket ganske så fort. De passet veldig dårlig til mitt hode, og konstruksjonen kjentes veldig billig og svak ut. Jeg hadde litt forhåpninger til D2000, men ble ganske så skuffet når jeg prøvde dem. Q701 derimot sitter som støpt, og spiller helt nydelig. Nå kan jeg endelig pensjonere mine 6 år gamle Sennheiser HD595. edit: Bilde hører med. Endret 2. desember 2011 av medlem-83883 Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Forskjell mellom hva? Høy og lav ohm? Ja, hvor mye forskjell i lyden vil man høre mellom f. eks DT770 med 32 ohm oh 255ohm? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Aha, hva mener du jeg burde bruke som musikkskilde da? Ser nå at de faktisk har økt fra latterlige 96kbs, slik at du nå kan få 256kbps på telefonen for streaming (på ANdroid) og at du også lagrer musikken du later ned for offlineavspilling i 25kbps. Da er det ikke så grusomt likevel - tidligere hadde de nemlig 96/128kbps som eneste alternativer - og på hjemmesidene sne oppgir de ingen bitrate for mobile enheter, så jeg regnet med det var det samme fortsatt. Men ifølge denne siden er det en stund siden det kom en endring der. Ellers ville jeg nbefalt deg Spotify, men et er jo ikke noe poeng om Wimp har tilsvarende kvalitet. BAre vær OBS på at Wimp-lyden er farget, mens Spotify ikke gjør noe med lyden. Neppe så merkbart a du vil mekre det/plages av det. Skjønt, Spotify er jo verdt en anbefaling fordi pc-applikasjonen deres faktisk kan brukes på en mjindre oppløning en 1920x1050 uten scrolle deg i hjel hundre ganger, samtidig som de støtter både OSX, Windows og Linux. Wimp støtter bare Mac og Windows, og på OSX har der stort sett vært buggete - sannsynligvis fordi de bruker Air og bare tester Air-appen på Windows. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Da var et par hvite AKG Q701 på plass over skallen. Vurderte Denon AH-D2000 også, men etter å ha prøvd dem på HFK ble de utelukket ganske så fort. De passet veldig dårlig til mitt hode, og konstruksjonen kjentes veldig billig og svak ut. Jeg hadde litt forhåpninger til D2000, men ble ganske så skuffet når jeg prøvde dem. Q701 derimot sitter som støpt, og spiller helt nydelig. Nå kan jeg endelig pensjonere mine 6 år gamle Sennheiser HD595. edit: Bilde hører med. Pent hodesett det der altså! 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Ja, hvor mye forskjell i lyden vil man høre mellom f. eks DT770 med 32 ohm oh 255ohm? Er ingen forskjell i lyden. Eneste er at 32ohm trekker mer strøm (trenger mer strøm/effekt for drive høyttalere/headsett med lav impedans). Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Ja, hvor mye forskjell i lyden vil man høre mellom f. eks DT770 med 32 ohm oh 255ohm? Er ingen forskjell i lyden. Eneste er at 32ohm trekker mer strøm (trenger mer strøm/effekt for drive høyttalere/headsett med lav impedans). Hva er poenget da? Det ideelle måte jo være et at de trakk så lite strøm som mulig. Ut i fra hva jeg leste om dette så vil flere Ohm føre til at man kan vikle magnetene i elementene med færre viklinger, i og med at man har mer motstand i tynn tråd, altså vil magnetfeltet bli kraftifere. Lyden vil jo da vistnok bli mer åpen og "bedre". Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Da var et par hvite AKG Q701 på plass over skallen. Vurderte Denon AH-D2000 også, men etter å ha prøvd dem på HFK ble de utelukket ganske så fort. De passet veldig dårlig til mitt hode, og konstruksjonen kjentes veldig billig og svak ut. Jeg hadde litt forhåpninger til D2000, men ble ganske så skuffet når jeg prøvde dem. Q701 derimot sitter som støpt, og spiller helt nydelig. Nå kan jeg endelig pensjonere mine 6 år gamle Sennheiser HD595. edit: Bilde hører med. Grattis, har selv hatt Q701 i et halvt års tid. Fantastisk godlyd Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hva er poenget da? Det ideelle måte jo være et at de trakk så lite strøm som mulig. Ut i fra hva jeg leste om dette så vil flere Ohm føre til at man kan vikle magnetene i elementene med færre viklinger, i og med at man har mer motstand i tynn tråd, altså vil magnetfeltet bli kraftifere. Lyden vil jo da vistnok bli mer åpen og "bedre". Beklager, surret litt. Lav ohm er laget for å få høyere lydnivå fra strømsvake mp3-spillere. Derimot, det er en LITEN forskjell i lyden på ohm, men det er vanskelig å høre forskjell. Men har du en skikkelig forsterker går du for hodetelefonene med høyest impedans. Endret 2. desember 2011 av Lami Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Ok, skjønner. Skal se om jeg får hørt på forskjellen en gang selv om jeg klarer. Er nå i allefall veldig fornøyd med de jeg har bortsett fra en liten ting. Har merka at de skurrer, akkuratt som et tynt papirark som ligger å blafrer på noen frekvense, virker også som om det er noen spesielle sanger. Jeg synes også at det er mer skurring på en sang via Spotify (Premium med 320kb/s) enn samme sang på CD via anlegg (Både via en eldre NAT-forsterker med CD-spiller og ett mindre Tivoloanlegg. Er det headsettet som er problemet her, eller ligger det ett annet sted? Er litt uavhengig av volum og, men jo høyere jeg spiller jo mer hører jeg det. Tror ikke jeg spiller så alt for høyt heller, så syns det er rart om jeg har skadet de. Endret 2. desember 2011 av hakonvl Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Siden det skurrer når du lytter gjennom PC/mobil og fra anlegg vil nok jeg tro at det er headsettet. Det kan hende jeg tar feil, men lite trolig at det kan være feil med PC/mobil og anlegg som gjør at det skurrer, eller hva? Dårlig kabel kanskje? prøv å fikle litt med ledningen som går inn i headsettet. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Tror ledningen er i orden. Tanken med sammenligninga var om det kunne ha vært problemer med kvaliteten på filene, og det er jo tross alt en del forskjell. Dog, det skurrer på anlegget med CD, og det er jo uansett ikke riktig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Når det skurrer fra CD på anleggetog er det nok noe feil ja. Men Spotify har flere låter med forvrengnig, der lyden rett og slett er forvrengt pga. overivrig volumboost. 2 Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Skal høre litt mer på det, kanskje jeg får noe mer ut av det. Synes dette er litt rart -.- Lenke til kommentar
Tensai Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Har fått mine ATH M50 og lurer på om jeg kanskje har fått en defekt enhet. Rett ut av pakningen var hodetelefonene ikke kapable til å spille en eneste sang med ok bass(f.eks hvilken som helst sang fra Kanye West sitt nye album) uten en god del knitring. Prøvde først på PC med innebygd lydkort, det var forferdelig, deretter på Ipod og det var bedre men knitringen kom likevel klart frem på mange bass partier. Har spilt de ganske mye over helga og veldig mye av knitringa er faktisk nå helt borte, både på Ipod og PC. Spiller så godt som bare FLAC filer forresten, som selfølgelig blir konvertert til wav før de blir overført til Ipod. Nå er bassen slik at så lenge jeg ikke skifter til bassforsterkning på EQ på Ipoden så hører jeg nesten aldri knitring. dette er etter kanskje 15 timer spilling med headsettet. Anyways, idag fikk hodetelefonene testet seg på de relativt høye tonene: Nujabes - Spiritual State Og jammen meg hører jeg knitring her også. Knitringen forsvinner for det meste i uklarheten i youtube versjonen, men har albumet i FLAC(fantastisk album), og knitringen på sangen i FLAC format er like forferdelig som bass knitringen var når Headsettet var nyåpnet. Tror dere headsettet kommer til å venne seg til disse tonene også og forbedre seg på samme måte som det gjorde med bassen? Kan forresten si at på denne sangen så forsvinner 99.9% av knitringen helt så lenge jeg setter EQ på Foobar2000 til -20db på 10khz og 14khz.(med stort fall i lytteglede selvfølgelig) Bør jeg levere hodetelefonene inn med en gang eller kan jeg forvente at også denne knitringen forsvinner med tiden? Er det feil av meg å forvente at absolutt all knitring skal forsvinne? Mener selv at dette definitivt ikke er bra nok. Noen sanger spiller hodetelefonene definitivt veldig bra forresten. Endret 4. desember 2011 av Tensai Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Mine knitrer ikke. Jeg bruker de som mine reise headphones. Testet litt nå, med diverse sanger, og kan ikke si annet enn at lyden var klar og fin. Tror jeg ville reklamert på dem. 1 Lenke til kommentar
Unhealer Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Høres veldig ut som en defekt det der, ja. Det skal ikke være knitring ved hverken høyere eller lavere toner i noen hodetelefoner av god kvalitet, og når du har hørt på iPod og PC uten noen endring er det logisk å tenke at det er hodetelefonene sin feil. Gjør som lain sier: Reklamer! 1 Lenke til kommentar
Tensai Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Har da brukt reklamasjons retten. Utrolig kjipt hvis jeg blir nødt til å vente på reparasjon til godt etter jul på grunn av dette. Håper å få tilsendt et nytt par med en gang, men har mine tvil på at dette kommer til å skje. Noen som har tanker rundt hva dette kan være? Knitringen inntreffer på både venstre og høyre side og kommer ved noen spesielle høye og lave toner. Om det er konsistent de samme tonene i hver eneste sang som produserer knitringen eller ikke vet jeg ikke. Sanger hvor knitringen var "in your face" på når hodetelefonene var box fresh har etter rundt 10 timer spilling mistet nesten alt som er av knitring. I starten kunne ingen sanger med fyldig bass spilles uten knitring med nøytral equalizer, nå kan nesten alle sanger med fyldig bass spilles uten knitring med nøytral equlizer. Endret 6. desember 2011 av Tensai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå