tole Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Beats by dr. dre everywhere! åh skulle gjerne reist tilbake i tid å starta monster cables noen måneder før noel lee. har prøvd en kompis sine beats studio, og de spiller ikke spesielt mye bedre enn mine akg k518 kobla på et xonar essence stx, og stor overgang til mine akg k-272 får samma følelsen fra disse klokkene som jeg får ved å trykke på loudness knappen på den gamle forsterkern min hjemme Bullshit. Beats er deilig Smaken er som baken. Noen liker dattra og andre liker mora. Dr. Dre ble vel lei av å trykke på loudness-knappen på anlegget sitt 1 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Du betaler for design og et merke - ikke for lydkvalitet. Greit nok det, noen synes det er ok å være slave av hva andre mener er siste mote, mens andre igjen har mer rasjonelle grunner som f.eks. beste tekniske egenskaper. Ser egentlig ikke noe problemer med det, bortsett fra at jeg er glad for at jeg selv ikke tilhører førstnevnte gruppe. 2 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Ang. schiit audio: http://nwavguy.blogs...at-head-fi.html trollolololol company? Interessant blogg for de av oss som foretrekker oscilloskopbilder framfor en subjektiv lytteomtale. Ser meget interessant ut denne hodetelefonforsterkeren hans og: http://nwavguy.blogspot.com/2011/07/o2-headphone-amp.html Tror jeg skal bestille noen komponenter og forsøke meg på å sette sammen en slik forsterker straks jeg har litt bedre tid på nyåret. Ingen andre her som har forsøkt seg enda? 2 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Komplett.no har 50 % på Monster Miles Davis propper for øyeblikket.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601620 Hadde jeg hatt råd ville jeg bestilt ett sett. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Komplett.no har 50 % på Monster Miles Davis propper for øyeblikket.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601620 Hadde jeg hatt råd ville jeg bestilt ett sett. Som vel koster halvparten av det igjen i USA. Sykt at komplett kan ta fireganger prisen i Norge, uten særlig konkurranse. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Joa, Monster Turbine proppene koster vel 1/3 av prisen fra USA så forundrer egentlig ikke.. Edit: Hvis man skal kjøpe fra Norge vil jeg si at det er ett veldig bra tilbud.. Endret 18. november 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Komplett hadde vel rundt -70% på timesalg på MD for ikke så lenge siden, da endte de opp på rundt 1400kr så naboen min kjøpte et par. 1 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Interessant blogg for de av oss som foretrekker oscilloskopbilder framfor en subjektiv lytteomtale. Ser meget interessant ut denne hodetelefonforsterkeren hans og: http://nwavguy.blogspot.com/2011/07/o2-headphone-amp.html Tror jeg skal bestille noen komponenter og forsøke meg på å sette sammen en slik forsterker straks jeg har litt bedre tid på nyåret. Ingen andre her som har forsøkt seg enda? Tenkte jeg skulle vente til han har laget en "desktop" versjon, da jeg ikke har så stort behov for det portable aspektet, men siden det er så billige deler er det mulig jeg lager en av hver. Skal også lage dekselet selv når alt kommer til alt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Du betaler for design og et merke - ikke for lydkvalitet. Greit nok det, noen synes det er ok å være slave av hva andre mener er siste mote, mens andre igjen har mer rasjonelle grunner som f.eks. beste tekniske egenskaper. Ser egentlig ikke noe problemer med det, bortsett fra at jeg er glad for at jeg selv ikke tilhører førstnevnte gruppe. Hold munnen! Det er sant. Du betaler for design, merke, og bevisst dårlig teknisk kvalitet. (V-kurve-equalizer innebygd... med vilje, fordi det er "bra") 5 Lenke til kommentar
dredg Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Er vel få som er interessert i lyd, og da spesifikt hodetelefoner, som er i tvil om at Beats gir en dårlig "bang for buck". Men om man vil se "kul" ut så er det jo sikkert riktig valg Da har jeg forøvrig bestilt meg Sennheiser RS220. Uvist når de blir tilgjengelig men er skikkelig spent på om trådløse endelig er blitt bra. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg skjønner egentlig at Beats selger ganske bra. De har nok ikke akkurat Hi-Fi lyd, men er fremdeles mange hakk bedre enn iPod-propper og er bedre enn det ganske populære Koss Porta Pro (uten at jeg har hørt på Beats må jeg nesten anta det). De har et kjent navn forbundet med dem - noe som gjør valget lettere for en del personer som overhodet ikke har peiling. De er overpriset, greit nok. Samtidig så tror jeg at det er ganske få som har gjort skikkelig research før de har kjøpt Beats. Det er ikke alle som er interessert i å gjøre det heller - du legger penger på bordet, får et headsett som de fleste mener ser bra ut og for de fleste så er også lyden noe av det beste de noen gang har hørt fra et headsett. Mange blir derfor fornøyde og går neppe rundt og tenker at de skulle ha kjøpt x eller y som "alle" audiofile vet har bedre lyd til samme pris etc. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Interessant blogg for de av oss som foretrekker oscilloskopbilder framfor en subjektiv lytteomtale. Ser meget interessant ut denne hodetelefonforsterkeren hans og: http://nwavguy.blogspot.com/2011/07/o2-headphone-amp.html Tror jeg skal bestille noen komponenter og forsøke meg på å sette sammen en slik forsterker straks jeg har litt bedre tid på nyåret. Ingen andre her som har forsøkt seg enda? Tror mine loddeferdigheter hade medført at de oscilloskopbildene hadde blitt ganske annerledes. Men hadde jeg allerede hatt en separat dock, hadde jeg nok bladd opp 500kr for å få den levert ferig bygget. Men hvor finner man en separat DAC på liknende billigsalg, mon tro? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Må tenke på at det finnes flere Beats hodetelefoner. Du har Solo HD, Studio og Pro. Studio versjonen er ihvertfall kanon, og hvis du E.C. sammenligner Beats med Koss Porta Pro, så kan du kun ha prøvd HD, hvis du i det hele tatt har prøvd noen Beats da. For du er ganske på vidda om du sammenligner Beats mot Koss Porta Pro og i det hele tatt iPod-proppene! Ellers når vi snakker om at man betaler mye for merket. Hva med Sennheiser for eksempel? Der betaler du 3x mer for kun merket. Sist jeg skjekket på noen SH ørepropper til 300-350,- og sammenlignet de mot noen Philips til 100,- så var Sennheiser sine dårligere. Rett og slett. Endret 18. november 2011 av Lami Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Må tenke på at det finnes flere Beats hodetelefoner. Du har Solo HD, Studio og Pro. Studio versjonen er ihvertfall kanon, og hvis du E.C. sammenligner Beats med Koss Porta Pro, så kan du kun ha prøvd HD, hvis du i det hele tatt har prøvd noen Beats da. For du er ganske på vidda om du sammenligner Beats mot Koss Porta Pro og i det hele tatt iPod-proppene! Ellers når vi snakker om at man betaler mye for merket. Hva med Sennheiser for eksempel? Der betaler du 3x mer for kun merket. Sist jeg skjekket på noen SH ørepropper til 300-350,- og sammenlignet de mot noen Philips til 100,- så var Sennheiser sine dårligere. Rett og slett. Sennheiser er et flott merke som i mine øyne gir mye for pengene (men vi alle hører forskjellig). Nå har jeg ikke prøvd øreproppene (kanskje du prøvde noen billige ebay kopier?) men de større hodeklokkene er ihvertfall geniale. Jeg kjøpte sennheiser HD 555 for 700, og de har vært helt fantastiske. En nøytral klang med et balansert lydbilde gir mye mer for meg enn masse bass. Det er musikken i sin helhet som teller for meg. Føler Beats er litt for pubertale ungdommer som lever på Monster energi drikk, digger skrillex og vil ha litt mer status enn det portapro gir. Sennheiser, AKG, denon osv. gir mer for pengene, og i mine øyne er et mer refektert valg, og for meg er det mye kulere. Men så er det litt min livsfilosofi; kvalitet, et intelligent design og mye for pengene gir meg mye mer enn å føle seg presset til å betale unødvendig mye for et ønske om å følge med strømmen eller øke statusen sin. Derfor jeg foretrekker skoda fremfor BMW, android fremfor iphone og mener merkeklær er bare tull. 5 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 @Lami: jeg har faktisk ikke prøvd noen av Beats, men jeg sammenlignet de heller ikke direkte mot iPod-propper eller Porta Pro om det er slik det kom ut av innlegget mitt. Jeg tok de som et ekspempel på det utgangspunktet mange har når det gjelder portabel lyd og prøvde å si at om folk prøver noen av headsettene i Beats serien så vil de oppleve en betydelig forskjell i lyd fra hva de er vant til. Dermed vil antaglivis en del folk konkludere med at lydforskjellen er såpass stor at det kan rettferdiggjøre prisen til Beats uten å nødvendigvis begynne å se etter bedre alternativer i prisklassen. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg gikk fra Monster Turbine øreplugger > Beats > Denon AH-D2000 Lyden var så elendig i Beatsene at jeg byttet dem ut etter 2 dager. Selv Porta Pro hørtes bedre ut faktisk, men det er jo min mening Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Skulle selv faktisk til å kjøpe Beats Solo HD for rundt 1,5 år siden. Var heldigvis smart nok til å dra innom Soundgarden for å både prøve og høre på hodesettet. Komforten er grei, og designet er en av de peneste. Kvaliteten er elendig, og det lyser plast på lang avstand. I tillegg lekker hodesettet noe kraftig. Jeg kunne faktisk ikke høre noen særlig forskjell på Solo HD og mine AKG K318 ørepropper til 450 kroner. Bass var vel det eneste, men synes bassen i Solo HD er overveldende. Hva synes folket her om ørepropper fra Monster? Vurderer Monster Jamz fremfor f.eks Klipsch Image S4. Vil ikke gå i en felle hvor jeg betaler mer for merket en jeg betaler for lyden. Endret 18. november 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Sennheiser er et flott merke som i mine øyne gir mye for pengene (men vi alle hører forskjellig). Nå har jeg ikke prøvd øreproppene (kanskje du prøvde noen billige ebay kopier?) men de større hodeklokkene er ihvertfall geniale. Jeg kjøpte sennheiser HD 555 for 700, og de har vært helt fantastiske. En nøytral klang med et balansert lydbilde gir mye mer for meg enn masse bass. Det er musikken i sin helhet som teller for meg. Føler Beats er litt for pubertale ungdommer som lever på Monster energi drikk, digger skrillex og vil ha litt mer status enn det portapro gir. Sennheiser, AKG, denon osv. gir mer for pengene, og i mine øyne er et mer refektert valg, og for meg er det mye kulere. Men så er det litt min livsfilosofi; kvalitet, et intelligent design og mye for pengene gir meg mye mer enn å føle seg presset til å betale unødvendig mye for et ønske om å følge med strømmen eller øke statusen sin. Derfor jeg foretrekker skoda fremfor BMW, android fremfor iphone og mener merkeklær er bare tull. Dr.Dre fra Monster er også et flott merke. Hvis de selger eBay kopier i lydbutikk så er det noe nytt for meg, for jeg snakket også han som var i lydavdelingen og hadde peil på lyd, sa også at man betaler veldig mye for merket hos Sennheiser. Det er jo rart at han sier, da som oftest folka i butikken er interessert i å selge det dyreste og anbefaler sjeldent noe billigere. Hvordan kan du si at Dr.Dre hodetelefonene "er for puburtale ungdommer som lever på Monster energi drikk, digger skrillex og vil ha litt mer status enn det portapro gir?". Hva i svarte er det for en setning? Jeg vil nå heller si at Beats (Studio, Pro) er for de som vil ha litt fancy hodetelefoner med god lyd og bass som man faktisk merker noe av, istedenfor rein, ekkel akustisk lyd. Javel, etter hva du skriver så skjønner jeg godt hvorfor du ikke liker Monster hodetelefonene og nærmeste bare slenger drit. Skulle selv faktisk til å kjøpe Beats Solo HD for rundt 1,5 år siden. Var heldigvis smart nok til å dra innom Soundgarden for å både prøve og høre på hodesettet. Komforten er grei, og designet er en av de peneste. Kvaliteten er elendig, og det lyser plast på lang avstand. I tillegg lekker hodesettet noe kraftig. Jeg kunne faktisk ikke høre noen særlig forskjell på Solo HD og mine AKG K318 ørepropper til 450 kroner. Bass var vel det eneste, men synes bassen i Solo HD er overveldende. Hva synes folket her om ørepropper fra Monster? Vurderer Monster Jamz fremfor f.eks Klipsch Image S4. Vil ikke gå i en felle hvor jeg betaler mer for merket en jeg betaler for lyden. Selv kunne jeg ikke tenkt meg Solo HD versjonen i det hele tatt, rett og slett fordi de er for små, og dermed vil de lekke ut lyd. Men betaler du litt mer for Studio så kan jeg nærmeste vedde på at dere folka som skriver at Beats ikke er noe, vil ombestemme dere. Blir liksom å ha prøvd Polo også vil du ikke prøve noen av de andre dyrere VW bilene fordi du synes Polo var drit. Jeg vurderte selv å kjøpe Monster Jamz eller Image S4, de skal visst være veldig gode øreplugger begge to. Men Monster leverer ikke drit (hvis du tenker på at du betaler mer for merket enn produktet). Ellers, litt enig i kommentaren din Quattro. Endret 18. november 2011 av Lami Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Ok, sorry hvis du ble fornærmet over den sammenligningen, var vel et forsøk på å være morsom som ikke traff helt inn. Hvis design er veldig viktig, og du synes en hard bass har mye å si for musikkbildet, så for all del, bare kjøp Dr.Dre Så kan du kalle meg en kjedelig, gammel mann som drikker whiskey i godstolen og klager over all den fryktelige nye musikken som forpester ungdommen. Poenget mitt var at jeg synes det er synd at folk velger dr.Dre kun på grunn av utseende og status, uten å ha vurdert alle alternativene, også de som (i mine øyne for mitt musikkbilde) gir mer for pengene. Og jeg tror nok det finnes et par av disse, samme som at noen jeg kjenner tror koss portapro gir den beste lyden i verden. Sennheiser sine propper er kanskje ikke de beste, men jeg tror de litt større hodetelefonene er riktig så flotte med sitt åpne design og store romfølelse, det er ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg har Monster Turbine og Image S4 og må si at S4 forblir det settet jeg så å si kun bruker når jeg trener. S4 har ganske lys tone i forhold til Turbines og enkelte ganger så ønsker jeg å høre på S4, men komforten til Turbines er et hakk bedre, så jeg ender som regel opp med å ta på meg de framfor S4 før jeg forlater huset. Lydmessig er de nokså forskjellige, men om jeg skulle tatt en blindtest så tror jeg ikke at jeg hadde tippet at Turbines koster det dobbelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå