Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visste jeg skulle få det spørsmålet. Fant ikke noe annet som passet men..

Tenker ikke på å tøffe seg, men jeg tror ikke det hadde vært så "kult" å gått med de hengene rundt halsen i offentligheten. For eksempel brukt de på skolen drassende rundt halsen. Ville du gjort det, selv om de byr på god kvalitet?

Jeg ville nok ikke. Til hjemmebruk hadde det ikke vært et dårlig valg.

Jeg ville heller gått med DT770 enn Dr Dre Solo. Greit nok at de ikke har det samme tragiske fjortizz-imaget som Scullcandy, fordi Scullcandy i hovedsak produserer drit og dr.dre er brukbart, men de klarer ikke helt å unngå å havne litt i samme kategori, selv om prisen redder dem en del (fra å bli trendtilbehør hos massene).
Lenke til kommentar

@ ChristianL

Takker for svar!

---

Sitter i skrivende stund å bruker Beats by dr dre/Sensation XE Edition - men de er ikke mine. Har vekslet mellom beats'ene og mine AKG K330, og beats'ene er helt klart bedre. Men er Beats Tours bedre eller dårligere enn den som kommer med Sensation XE? Kjøper jeg Beats blir det nok Tours.

Valget står uansett mellom Beats Tours og Monster Turbines. Hører stort sett på musikk med mye bass.

Ellers har jeg søkt en del rundt på nettet og verdt borti et par reviews på youtube... utrolig irriterende at folk konkluderer med at "den ene er bedre enn den andre, men den andre er egentlig det samme" - blir absolutt ikke klok på dette. :hrm: Iallefall sidene prisene er de samme.

Er beats'ene bare oppskrytt? Eller er de verdt det? Eller bør jeg rett og slett gå for monster turbines? Takker for raske svar! :)

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Har Turbines selv og de er klart å anbefale om du får de til 700-ish. Noen ganger føler jeg at mine Klipsch Image S4 har en del bedre lyd på enkelte områder, men de forblir sett #2 hovedsakelig pga passform som jeg ikke er helt komfortabel med. Turbines på sin side tar bare 5 sec å putte i begge ørene og da har du de der, mens med Klipsch ender jeg ofte opp med å stå og vri proppene i øra rimelig lenge. Regner med at Tours også er gode å ha i øret ettersom de er ganske like Turbines.

Når det gjelder utseende som en del nevner så føler jeg at lydkvaliteten må komme først. Er det to sett som er så å si helt like og kun skilles på utseende kan man begynne å vektlegge det. Når Turbines og Tours pleier å ligge ca likt i pris og den største forskjellen i lyd er vel at Tours har litt mer fremtonet bass, vel da valgte jeg ganske enkelt Turbines, følte ikke at det var så stilig å ha SATA-kabler inn til ørene. Det gjør vel en del av 14-åringene som antaglivis ikke har sett en SATA-kabel før.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Joda, det var (delvis) en spøk. Jeg er enig at i offentligheten må man foreta en avveining mellom estetikk/utseende, portabilitet og lydkvalitet. Det er sikkert ikke så kjekt å gå rundt i byen og se ut som dette:

zvvkwg.jpg

The aliens have arrived sooner than expected.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller gått med DT770 enn Dr Dre Solo. Greit nok at de ikke har det samme tragiske fjortizz-imaget som Scullcandy, fordi Scullcandy i hovedsak produserer drit og dr.dre er brukbart, men de klarer ikke helt å unngå å havne litt i samme kategori, selv om prisen redder dem en del (fra å bli trendtilbehør hos massene).

Nå er det forskjell på Scullcandy og Beats (Studio, Pro) i design også da. Og lyd. Og pris.

Så hvordan du klarer å få de i samme kategori må gudene vite.

Solo'ene kan kanskje ligne litt på Skullcandy, men beveger du deg opp på Studio og Pro versjonen, så er det absolutt ikke i samme bås som SC.

Lenke til kommentar

#Jeg sier de ikke helt klarer å unng å havle litt i samme kategori. ;)

Ellers er det jo ikke noe problem å se noen likheter mellom ett merke som satser på design og merkevarebygging mer enn lydkvalitet, og overpriser produktene sine, og et annet som gjør det samme, og som er overrepresentert (om en teller med fakes) på landets ungdomsskoler.

Lenke til kommentar

Min personlige favoritt:

Du kan ikke mene at Grado's med gule ender som earcuffs ikke er det kuleste som finnes? Når vi snakker om Grado's tenker jeg på å bestille SR80i, noen som har erfaringer med disse?

Edit: Også mener jeg å ha hørt at de ikke fungerer like bra til all musikk, hvilke stiler fungerer de best til?

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Har den egentlig det? Her i Bergen ser jeg oftere ungdom med Beats hodetelefoner/plugger enn jeg ser de med Scullcandy, som oftest akkompagnert av en Canada Goose eller Fjellreven-parka.

Lenke til kommentar

Har den egentlig det? Her i Bergen ser jeg oftere ungdom med Beats hodetelefoner/plugger enn jeg ser de med Scullcandy, som oftest akkompagnert av en Canada Goose eller Fjellreven-parka.

Nei, kanskje ikke, men jeg har inntrykk av at det er poppis å kjøpe fake beats ebay/DX blant kidza.

Å kjøpe fake utgaver av et produkt som skal ha relativt god lyd blir som å kjøpe en fake versjon av en regnjakke, som ikke holder deg tørr. Men det sikkert kuuuult azz.

Lenke til kommentar

Sendte mail til dustin,og lurte på pris osv på RS220.

http://www.dustinhome.no/sennheiser-rs-220-wireless-headphone/product/5010615119

Fikk mail tilbake i dag, med den linken. Og de har lagt seg rett over tusenlappen under veil pris.

Må si det frister litt med et sånt sett, kunne gjort seg nice på jobb.

Men de hadde ikke noen dato for når de skal komme på lager, som er litt meh.

Kanskje det blir julegave på meg selv -_-

Lenke til kommentar

Å kjøpe fake utgaver av et produkt som skal ha relativt god lyd blir som å kjøpe en fake versjon av en regnjakke, som ikke holder deg tørr. Men det sikkert kuuuult azz.

Eller som å kjøpe en by-sykkel som ser ut som en landeveissykkel og er like ubehagelig å sitte på, men uten gear...

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/sennheiser-rs-220-wireless-headphone/product/5010615119

Fikk mail tilbake i dag, med den linken. Og de har lagt seg rett over tusenlappen under veil pris.

Wireles er jeg svæææææært skeptisk til..

Signalene blir plukket opp av andre mottagere, andre sendere blir plukket opp av din mottaker..

Har vært borte i ett trådløst headsett før, klart det er nice når det virker, men det har vært så ustabilt.. Rekkevidden har ikke vært det den skal være etc.

Det er jo lenge siden jeg prøvde dette, bør ha bedret seg nå.. Men jeg stiller meg svært skeptisk.. Kunne vært en god ide å lyttet grundig på de ett sted før du kjøpte i allefall.

Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...duct/5010615119

Wireles er jeg svæææææært skeptisk til..

Signalene blir plukket opp av andre mottagere, andre sendere blir plukket opp av din mottaker..

Har vært borte i ett trådløst headsett før, klart det er nice når det virker, men det har vært så ustabilt.. Rekkevidden har ikke vært det den skal være etc.

Det er jo lenge siden jeg prøvde dette, bør ha bedret seg nå.. Men jeg stiller meg svært skeptisk.. Kunne vært en god ide å lyttet grundig på de ett sted før du kjøpte i allefall.

Når alle reviews jeg har sett til nå sammenligner dem med HD600 på et greit oppsett, ser jeg ikke helt bort ifra at jeg kan gå for tråløst.

Det at det er det første tråløse oppsettet Jude ifra headfi føler han kan anbefale, og kaller det product of the show (year), tror jeg at det burde kunne levere.

Ja hovedsaklig suger tråløse headphones, så jeg har holdt meg unna, men dette frister veldig om det leverer hva det lover.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...