Jann - Ove Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Attenuator fungerer fint mot slikt. Støygulvet i en kilde er konstant. Med meget lettdrevne hodetelefoner/propper, så kan man oppleve å høre det - og da er en attenuator en fin løsning. En god attenuator reduserer volumet likt over hele fjølen med n desibel, slik at man kan gi på mer volum og kjøre kilden på et utgangsvolum der den yter bedre. En ganske logisk konsekvens av dette er at man også demper det opplevde støygulvet. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Sennheiser HD650-ene ligger og vansmekter i skuffen. Triste greier. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Sennheiser HD650-ene ligger og vansmekter i skuffen. Triste greier. No problemo. Bare send meg dine LCD-2, så er dette fryktelige problemet løst. 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Attenuator fungerer fint mot slikt. Men har de det i god kvalitet til en rimelig pris noe sted? Skulle jko bare være en høykvaliutets motstand for å fikse dette, vel? Men det er jo ingen som selger noe slikt til en levelig pris som shipper i norge, og på musikkutstyr-sjappa i Bergen kunne de ikke skjønne hva det var jeg ville ha.. Endret 2. november 2011 av NgZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Det er nok ikke så enkelt. En attenuator simulerer en last tilsvarende en høyttaler (hodetelefoner/plugger) og motstanden vil derfor ikke være konstant, men variere. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det hørtes veldig rart ut, samtlige attenuators jeg har sett er passive, og inneholder ikke noen aktiv elektornikk. Det burde jo også holde fint å ha en enkel motstand for å forhindre volt-mismatch, som flere mente det var snakk om, der jeg kom over problemet beskrevet først, og ikke noise floor. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 No problemo. Bare send meg dine LCD-2, så er dette fryktelige problemet løst. Det skal dog sies at termineringen på kabelen fra Audeze er dårlig, noe som gjør at jeg vurderer å anskaffe et erstatningskabel. Spørsmålet er bare om jeg skal klaget til Audeze eller gå rett til DHC eller noen andre for en real snurrebartkabel a lá den jeg har på 650-ene. Jeg har liten tro på noen forandring i lydbildet, men de tar seg unektelig bra ut på skrivebordet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Er det noen som kan anbefale en god hodetelefonforsterker i prisklassen rundt 2000,- ? Kilden blir hovedsakelig HTPC via en Arcam rDAC, og hodetelefonene som skal drives er et par Sennheiser HD595. Jeg er ute etter en ren hodetelefonforsterker uten DAC eller preamp funksjoner. Jeg er veldig fornøyd med mine gamle HD595, men hvis jeg skulle oppgradere i fremtiden vil jeg gjerne ha en forsterker som kan drive klokker med høyere impedans vel så bra som de lettdrevne HD595-ene. Foreløpig har jeg Rega Ear øverst på listen, og Argon HA2 på andreplass, men er åpen for alt. Forslag mottas med takk. Brukt eller nytt spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Ser etter ett nytt headsett, ser at Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro er en gjenganger rundt om. Formålet er hovedsaklig musikk fra en stasjonær PC med ett godt lydkort. Til spilling har jeg ett Siberia V2 7.1 sett, som kjent funker dette OK til annet enn spilling. Jeg vil ha noe som fungerer utmerket Har hørt andre som anbefaler headset i Dr. Dre serien, men er dette bare noe overpriset jall? Eller leverer disse faktisk? Endret 6. november 2011 av Mala Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Er det noen som kan anbefale en god hodetelefonforsterker i prisklassen rundt 2000,- ? Kilden blir hovedsakelig HTPC via en Arcam rDAC, og hodetelefonene som skal drives er et par Sennheiser HD595. Jeg er ute etter en ren hodetelefonforsterker uten DAC eller preamp funksjoner. Jeg er veldig fornøyd med mine gamle HD595, men hvis jeg skulle oppgradere i fremtiden vil jeg gjerne ha en forsterker som kan drive klokker med høyere impedans vel så bra som de lettdrevne HD595-ene. Foreløpig har jeg Rega Ear øverst på listen, og Argon HA2 på andreplass, men er åpen for alt. Forslag mottas med takk. Brukt eller nytt spiller ingen rolle. Vel, jeg har HA2 og synes at lyden den leverer med Denon D2000 er veldig bra. Nå har jeg riktignok ikke så mye å sammenligne med når det gjelder forsterker/headsett oppover i pris, men om du bor i en by der Hi-Fi klubben har butikk så hadde jeg tatt turen med headsettet og hørt på, kan jo umulig skade. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Er det noen som kan anbefale en god hodetelefonforsterker i prisklassen rundt 2000,- ? Kilden blir hovedsakelig HTPC via en Arcam rDAC, og hodetelefonene som skal drives er et par Sennheiser HD595. Jeg er ute etter en ren hodetelefonforsterker uten DAC eller preamp funksjoner. Jeg er veldig fornøyd med mine gamle HD595, men hvis jeg skulle oppgradere i fremtiden vil jeg gjerne ha en forsterker som kan drive klokker med høyere impedans vel så bra som de lettdrevne HD595-ene. Foreløpig har jeg Rega Ear øverst på listen, og Argon HA2 på andreplass, men er åpen for alt. Forslag mottas med takk. Brukt eller nytt spiller ingen rolle. Gud forby, hold deg unna Rega Ear! Jeg tror midt førstevalg til HD595 hadde vært Little Dot I+ med Mullard EF92-rør (begge kan fåes på ebay). Ellers skal Schiit Asgard visstnok være grei. Ser etter ett nytt headsett, ser at Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro er en gjenganger rundt om. Formålet er hovedsaklig musikk fra en stasjonær PC med ett godt lydkort. Til spilling har jeg ett Siberia V2 7.1 sett, som kjent funker dette OK til annet enn spilling. Jeg vil ha noe som fungerer utmerket Har hørt andre som anbefaler headset i Dr. Dre serien, men er dette bare noe overpriset jall? Eller leverer disse faktisk? Er Dr Dre overpriset jall? Ja. Beyerdynamic DT770 Pro funker bra til både musikk og spilling, det samme kan sies om Beyerdynamic DT 880 og Sennheiser HD555/HD595/HD598. Pælm ut det råtne Siberia-settet og nyt litt skikkelig 3d-lyd. Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Hei, trenger hjelp til valg av nye in-ear-hodetelefoner! Har AKG K330 idag, men nå har det seg sånn at jeg har klart å dra alt for hardt i høyre-delen av ledningen, så den er ødelagt - trenger derfor nye! Har vært ganske fornøyde med dem egentlig... Betalte rundt 500 kr for dem i butikken, og de nye bør ikke koster så mye mer, maks 600 kr. Hva bør jeg gå for da? Saken er den at jeg har en kompis som snart drar til NYC, så jeg betaler han tilbake for det han kjøper - men han må vite hva han skal kjøpe! Har egentlig ikke særlig mye peiling på hva man får for en god penge når det gjelder slikt - men bra bass er viktig! Bruken vil primært være musikk på mobil, deretter pc. Til nå har jeg tittet på AKG K340 og Beats br dr Dre, de samme som fulgte med Sensation XE til en i familien. Er totalt åpen for andre merker! Men prisen bør ikke overstige 600 Edit!! De må selvsagt lekke minst mulig lyd! Håper på raske svar Endret 7. november 2011 av jvdp Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Takk for forslag og advarsler flokens. Har gjort litt mer research, og Rega Ear er nå utelukket. Ser ut som noe med rør kan være veien å gå, evt. en Schiit Asgard. Skal ta en tur innom HFK å se om jeg får testet HA2. Det virker som om de fleste produsentene tilbyr direkte salg enten via eBay eller fra egen nettbutikk. Siden jeg hittill bare har trålet rundt på norske butikker, har jeg gått glipp av en hel del godbiter. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Har hørt andre som anbefaler headset i Dr. Dre serien, men er dette bare noe overpriset jall? Eller leverer disse faktisk? Jeg har Studio versjonen og er veldig fornøyd med de. De koster mye ja, og det finnees sikkert bedre hodetelefoner i samme prisklasse som er bedre, men ser de like bra ut som Beats? Bare sånn hvis du skal vise deg i offentligheten. Jeg hadde nok ikke følt meg tøff med disse hodetelefonene i offentligheten for å si det slik! Men det er nå bare min mening. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Heisann! Etter å ha hatt flerfoldige Koss Porta Pro headset, så ble jeg rimelig lei av både kvalitet og lydbilde. Jeg bestemte meg får å kjøpe noe som SER kult ut og lyder BRA. Valget falt på noen røde Beats Solo HD! Kan på det sterkeste anbefale dette headsettet! Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Snip Jeg har Jays a-jays three som jeg er godt fornæyd med selvom Sennheiser CX-400 proppene jeg hadde før var bedre.. begge ligger på ca. 400-500 i Norge, men skal du kjøpe i USA ville jeg sett på Monster Turbine og bestilt fra Amazon.com eller lignende butikker, sist jeg sjekka lå de på ca. 700 derfra. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe de istedenfor Jays'a, men fikk aldri ut fingeren.. 1 Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Har hørt andre som anbefaler headset i Dr. Dre serien, men er dette bare noe overpriset jall? Eller leverer disse faktisk? Jeg har Studio versjonen og er veldig fornøyd med de. De koster mye ja, og det finnees sikkert bedre hodetelefoner i samme prisklasse som er bedre, men ser de like bra ut som Beats? Bare sånn hvis du skal vise deg i offentligheten. Jeg hadde nok ikke følt meg tøff med disse hodetelefonene i offentligheten for å si det slik! Men det er nå bare min mening. Det er da ingenting i veien med å tøffe seg med at man bryr seg om lydkvalitet? Endret 7. november 2011 av The Silencer 3 Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Takk for forslag og advarsler flokens. Har gjort litt mer research, og Rega Ear er nå utelukket. Ser ut som noe med rør kan være veien å gå, evt. en Schiit Asgard. Skal ta en tur innom HFK å se om jeg får testet HA2. Det virker som om de fleste produsentene tilbyr direkte salg enten via eBay eller fra egen nettbutikk. Siden jeg hittill bare har trålet rundt på norske butikker, har jeg gått glipp av en hel del godbiter. Forresten, Little Dot-forsterkeren jeg anbefalte vil funke bra med lave impedanser, men ikke optimalt ved høyere impedanser. Så hvis du er ute etter en litt mer allround-forsterker som kan drive det meste, vil nok Schiit Asgard være et bedre valg. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Det er da ingenting i veien med å tøffe seg med at man bryr seg om lydkvalitet? Visste jeg skulle få det spørsmålet. Fant ikke noe annet som passet men.. Tenker ikke på å tøffe seg, men jeg tror ikke det hadde vært så "kult" å gått med de hengene rundt halsen i offentligheten. For eksempel brukt de på skolen drassende rundt halsen. Ville du gjort det, selv om de byr på god kvalitet? Jeg ville nok ikke. Til hjemmebruk hadde det ikke vært et dårlig valg. Endret 7. november 2011 av Lami Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Joda, det var (delvis) en spøk. Jeg er enig at i offentligheten må man foreta en avveining mellom estetikk/utseende, portabilitet og lydkvalitet. Det er sikkert ikke så kjekt å gå rundt i byen og se ut som dette: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå