CurSe Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Noen her som har erfaring med disse pluggene? Monster Miles Davis Tribute http://komplett.org/k/ki.aspx?sku=601620#links De var på timesalg tidligere i dag hos Komplett til 1500kr. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg bestilte dem med oppkrav til den prisen, etter å veldig kjapt skumlese noen reviews mens jeg satt på jobb. Impulskjøp, kan du si. Har ikke heeelt bestemt meg for om jeg kansellerer eller beholder ordren. Har lenge vært på utkikk etter kvalitetsøreplugger, og når jeg så disse med 60-70% rabatt, tok jeg (foreløpig) sjansen - selv om jeg har lest veldig lite om dem. Har du gjort noe research? Vurdert dem mot f.eks. Shure se535? Jeg har blant annet sett på denne, som sammenligner 535 med Monster Turbine Pro Copper, som skal være veldig like Miles Davis. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nei, har ikke gjort noe research annet enn å kjapt skumlese noen anmeldelser slik som du har gjort. Jeg gjorde også et impulskjøp av disse siden jeg er i samme situasjon som deg, vil ha noen kvalitetspropper. Skulle gjerne gjort mer forarbeid før jeg kjøpte disse, men den lagerbeholdningen ble mindre og mindre styggfort så da måtte jeg bare ta sjansen Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Heisann! Eg kunne trengt litt hjelp med valg av nytt headset. Har for augeblikket eit Steelseries 5H, som er... ja. Heilt greit. Men nå er det på tide med oppgradering! Eg har sett på eit par: Beyerdynamic DT 770 Shure SRH940 Det som og hadde vore veldig greit, er noise cancelling (dersom eg skal fly eller ut og reisa). Einaste eg har sett på her er: Bose Quietcomfort 15 Men kva syns de og har de noko å anbefale? Og treng eg ein forsterkar, eller kan eg investera i det seinare? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) tl;dr: Lyden blir uansett bedre ved kjøp av middels dyre hodetelefoner fra kjent merke. Passiv støydemping anbefales. Lyd er smak og behag. Anbefaler SRH940 ut fra Last.fm-tagger. Det er en viss sjanse for at en oppgradering, uansett valg av modell, gjør deg fornøyd. Rent bortsett fra det kan man jo starte med det mest åpenbare: Aktiv og passiv støydemping. Begge deler har sine tilhengere, hos de "hodetelefonofile" vil nok den passive typen få mest stemmer. Det har nok litt med at veldig få liker Bose-lyden (eller snarere prisnivået, en Bose AE1 har underholdende lyd, dårlig byggekvalitet og et prisnivå som ikke står i stil til disse), men vel så mye at for mange bruksområder er passiv støydemping å foretrekke. På et fly vil du ha både lavfrekvent og høyfrekvent støy, hvor jeg vil påstå at den høyfrekvente er mest sjenerende. Aktiv lyddemping er ikke voldsomt effektivt på høye frekvenser, og på et fly er det godt mulig at en god lukket hodetelefon oppfattes som bedre dempet enn sin motpart. I tillegg slipper du batterier og å betale for elektronikken som driver støyfjerningskretsen. Om du likevel skulle ønske aktiv støydemping til de gangene du er ute og reiser, bør du være sikker på at du kan skru av strømmen på hodetelefonene, eventuelt om de fungerer uten batterier. Over til de passive brødrene, er både DT770 og SRH940 gode hodetelefoner. Strengt tatt er det relativt vanskelig å kjøpe direkte dårlige hodetelefoner i den prisklassen, men det er ikke alle hodetelefoner som egner seg til all musikk, selv om smak, behag og vane spiller mye inn på det. DT770 er, generelt, en hodetelefon med en god del "trøkk" i lyden og fremtredende diskant på bekostning av mellomtonen. Erfaringsmessig kan "vokalbasert" (om det er et ord) musikk fremstå som litt masete på denne typen hodetelefoner, og basstung musikk kan bli hakket for voldsom for mange. SRH940 har et langt mer nøytralt lydbilde, hvilket fører til at de er gode på omtrent all musikk, men kanskje oppleves litt kjedelige. Ut fra Last.fm-profilen din kan kanskje SRH940 være et godt valg i det store og hele. Da trenger du antagelig ingen forsterker med en gang heller, men som alltid hjelper det alltids til om man skaffer seg en. Ut fra en bærbar musikkspiller blir det kanskje litt mye, men det blir neppe plagsomt dårlig, lyden blir antagelig "ødelagt" av bakgrunnsstøy uansett. Som kjent er hører man uansett aldri at lyden er dårlig før man har et referansepunkt. Det er derfor folk klarer å høre på musikk med standardpluggene som følger med MP3-spillere (som generelt er elendige) samt de godt markedsførte "gamerheadsetene". En billig mikrofon på bordet eller stripset fast til en god hodetelefon er det lite som slår uansett. Endret 3. oktober 2011 av AiKi 1 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Flott svar! Takkar så mykje. Trur nok eg kjem til å gå for SRH940, ja. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Dere som har kjøpt Miles Davis fra komplett, har dere fått disse enda? En jeg kjenner har også kjøpt disse og etter å ha hørt på i 5 minutters tid ble jeg ikke helt imponert. Det skal selvfølgelig sies at disse ikke er spilt inn og at man må høre på mye mer for å ha noe grunnlag, men allikevel. Oppsettet var: PC (flac) --> Argon HA2 --> Miles Davis. Kan jo evt hende at jeg psykologisk har høyere forventninger til lyd som kommer ut av dette systemet ettersom jeg vanligvis bruker Denon AH-D2000 som siste ledd når jeg sitter foran PC-en. Så rett ut av boksen virka de en god del unna D2000, men noe over Turbine. Får vel sammenligne mer når de har spilt seg inn, ta en litt lengre lyttetest. TL;DR: Noen som har fått hørt på Miles Davis og har synspunkter om lyden? Lenke til kommentar
Iconz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei! Jeg har en liten problemstilling her, enten skal jeg kjøpe Samsung Galaxy s2 + øreplugger Eller så går jeg for den nye HTC sensation XE, som vil koste litt mer men da for du med Beats by dr. dree in ear phones. jeg bruker mobil mye til musikk (spotify) og da vil jeg ha best mulig lyd... noen innspill ? http://www.htc.com/www/smartphones/htc-sensation-xe/ om jeg ikke går for XE er jeg villig til å bruke max 6-700 kr til øreplugger. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Hei! Jeg har en liten problemstilling her, enten skal jeg kjøpe Samsung Galaxy s2 + øreplugger Eller så går jeg for den nye HTC sensation XE, som vil koste litt mer men da for du med Beats by dr. dree in ear phones. jeg bruker mobil mye til musikk (spotify) og da vil jeg ha best mulig lyd... noen innspill ? http://www.htc.com/w...c-sensation-xe/ om jeg ikke går for XE er jeg villig til å bruke max 6-700 kr til øreplugger. Jeg tror du vil komme bedre ut av det hvis du velger en mobil som støtter Voodoo sound, f.eks SGS 1. Jeg har ikke opplevd bedre lyd på en hånholdt siden Iriver H340(noen som har hatt den?). Jeg er ingen lydsnobb, men jeg setter veldig pris på god lyd, og det vil du garantert få med Voodoo. Dog, så tror jeg du vil få større utbytte av Voodo hvis du kjører en høyere kvalitet enn det Spotify gir. Endret 6. oktober 2011 av nortridge Lenke til kommentar
Iconz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 er litt forvirret rundt dette med mobil tlf og god lyd, fordi jeg snakket med en selger som sa at mobiltelefonen ikke hadde noe å si på musikkkvaliteten og bare øreproppene, noe jeg selv ikke tror, fordi den fungerer jo som en musikkspiller, og ikke bare en lagringsplass for musikken som han mente. Nå er jeg ikke helt music geek helelr, og kommer nokk uansett til å bruke spotify så da er kanskje det viktigste hvilke ørepropper jeg bruker?? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Om kvaliteten på filene du har på telefonen er dårlig, kommer du til å få dårlig lyd ut. Men, du får ikke gjort noe særlig med lyden på mobilen med tanke på lydkort/dac. Jeg har sett det finnes usb-kabel til iPhone som kan tas ut til dac før, men vet ikke om dette vil være noe annerledes enn lyden du tar ut fra minijack. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ikke kjøp telefon v den selgeren i hvert fall. Han er jo enten udugelig eller løgnaktig, og er neppe i stand til å hjelpe deg på noen god måte Telefonen har selvfølgelig mye å si, den er jo både signalkilde og forsterker i dette scenarioet. Når det er sagt, får du jo selvfølgelig craååy lyd om du bruker de medfølgende proppene. gsmarena pleier å ta en signalmåling på teleonfer, så lyd/multimedia-delen av testene deres er verdt å lese. 2 Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ikke kjøp telefon v den selgeren i hvert fall. Han er jo enten udugelig eller løgnaktig, og er neppe i stand til å hjelpe deg på noen god måte Telefonen har selvfølgelig mye å si, den er jo både signalkilde og forsterker i dette scenarioet. Når det er sagt, får du jo selvfølgelig craååy lyd om du bruker de medfølgende proppene. gsmarena pleier å ta en signalmåling på teleonfer, så lyd/multimedia-delen av testene deres er verdt å lese. Jepp, aldri stol på en selger. Jeg vet ikke helt hva som ditt behov, men jeg regner med at det er god lyd siden du trekker typiske musikktelefoner inn i bildet. Slik jeg har nevnt, xxx-mobil vil garantert ikke få bedre lyd enn Voodoo. Jeg håper noen kan utfordre meg. Lenke til kommentar
Iconz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg skal enten kjøpe sgs2, eller nye HTC sensation... også lurer jeg på hvilken mobil jeg for best lyd meg ved bruk av spotify.. så da spørs det om sensation XE sine medfølgende øreplugger er verdt den ekstra prisen (ca 800kr) eller om jeg bør gå for en sgs2 og kjøpe øreplugger utenom. er en av disse to mobilene jeg har bestemt meg for å kjøpe. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Generelt virker det som Samsung har fortrinnet når det gjelder lyd. I det minste har HTC rykte på seg for å være mindre godt, men det kan godt være at de har skjerpet seg med XE-en når de først leverer en telefon tiltenkt musikk. Uten at jeg er sikker, vil jeg tro at pluggene som følger med XE-en absolutt ikke er bedre enn hva du får for ca. 700kr om du kjøper separat. Det er for øvrig ganske nær prisen på et sett "Beats Tours" (eller hva enn de kalles), og jeg tviler på at et produkt som følger med en mobiltelefon er bedre enn "originalen". Beats er heller ikke et merke som fremhever, ah, "kritisk lytting", og om det fremhever god lydkvalitet kan diskuteres. Om vi antar at XE-proppene følger Beats-normen, vil du antagelig oppleve lyden som god om du ikke er vant med noe bedre. På bassdrevne låter vil nok lyden høres finflott ut, men vil høres merkelig ut på sjangre som ikke bør ha voldsomme mengder bass. Veldig fint om du kun hører på hip-hop og andre sjangre som nyter godt av store mengder tung bass, men det er svært mange sjangre som høres direkte ille ut med for mye bass. Velger du en SGS2 vil jeg anta at lyden er bedre, og du får muligheten til å kjøpe ørepropper som noen med mer greie på lydkvalitet enn en mobilanmelder har vurdert, og ikke minst muligheten til å velge mellom ulike typer lyd. Akkurat hvilken type må noen andre svare på. Edit: Amobil nevner raskt kvaliteten på pluggene, virker ikke som de er voldsomt imponert. Merk for øvrig at det er en risiko for at lydforbedringen ikke fungerer med annet enn innebygget mediespiller. Med et sett (halv)gode hodetelefoner høres det uansett bare rart ut med modifisert lyd, i hvertfall av hva jeg merker på min Iconia A500, som reklamerer med noe Dolby Mobile-saker. Endret 6. oktober 2011 av AiKi Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Jeg vet ikke helt hva som ditt behov, men jeg regner med at det er god lyd siden du trekker typiske musikktelefoner inn i bildet. Slik jeg har nevnt, xxx-mobil vil garantert ikke få bedre lyd enn Voodoo. Jeg håper noen kan utfordre meg. Gi meg målingene fra en telefon med voodo-kernel, så kan jeg finne noen tall å sammenlikne med. Generelt skeptisk til softwaremirakler av den typen, de har en tendens til å mikse og trikse med lyden og ikke gi deg "ekte vare". Nr det er sagt, er det jo positivt om det er noen ekte audiofile nerder som står bak. Endret 7. oktober 2011 av NgZ Lenke til kommentar
Iconz Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Takk for kjempeflott svar, om jeg velger s2, hvilke propper vil du anbefale? hører på det meste fra rap til john mayer... kommer til å brukes til mobilen som oftest ute, på bussen osv... fordel med tråd som ikke krøller seg for mye og at de ikke slipper for mye lyd ut. og et must at dem sitter godt, noen anbefalinger? 700kr max! Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har som sagt ikke mye greie på ørepropper (har kun et par EP630 til svært portabel bruk), men Klipsch S4 har blitt nevnt et par ganger som gode propper. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Image S4 er de som kan være aktuelle ja, hoppa ikke helt i taket over passformen med det første, men etter å ha prøvd litt forskjellig så har jeg funnet ut at det å ha ledningen over øret fungerer greit. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Spotify på mobil støtter vel bare opp til 160 kbps. Har HTC Incredible S. Den leverer ok lyd til mine Shure SE425, men har alt for høyt signal-til-støy-forhold, Bruker FiiO E5 for å øke SN-ratioen, og det fungerer greit. Dog ikke noe jeg klarer bruke i lengden, da bruker jeg ha dedikert iPod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå