Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

audiophiles.png

Kjente meg litt igjen i denne, gitt...

Skal man først være en hore kan man lige greit være en kvalitetshore ;)

Ehm.. Og du postet denne i Tråden for de hodetelefonofile fordi..?

Ikke det at den ikke var bra altså, men så ikke helt sammenhengen mellom den stripa der med kommentaren din, og tråden her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå det, dvs, kanskje ikke en åpenbaring som om du går ifra porta pro til HD650, men jeg hadde HD555 før, og har HD650 og HD598 (blant annet) nå, og hører forskjell på disse.

Men du vil være avhengig av en god kilde, som gir nok ren kraft for å drive HD650 skikkelig.

Lenke til kommentar

Kjøpte noen Shure SRH440 for å bruke på jobb da jeg tenkte å bruke mine gamle jobb-klokker, Sony MDR-V6 til TV-titting. Det var mitt andre par MDR-V6 etter at det første var utslitt. Jeg leste at flere mente at Shure klokkene hadde et likt lydbilde som Sony'ene så jeg kjøpte et par.

Men de er utrolig dårlig mekanisk. Snur man litt på hodet får man en masse mekanisk støy da plasten er veldig stiv. Putene er også veldig harde og stive. Sony'ene er mye bedre å ha på seg selv om putene slites ut på veldig kort tid.

Til musikk hjemme bruker jeg HD800 og Lehmann Audio Linear Black Cube USB med innebygget DAC, noe som låter helt fantastisk. Men jeg vil si at MDR-V6'ene gir mye ren og klar lyd for pengene.

Lenke til kommentar

Hva krever 650? Fungerer den fint fra en laptop?

Som Byxxi sier, om du har planer om å drive headphones rett ut av den bærbare, er nok ikke HD650 noe for deg.

Jeg vil også påstå at dine HD555 har potensiale til å låte bedre om du per i dag kjører disse rett i den bærbare også.

Jeg kjører HD598 på jobb, på en bærbar, via denne lite søte saken, http://www.audio-gd.com/Pro/Headphoneamp/Sparrow/SparrowEN.htm

Hjemme kjører jeg 4 enheter inn på en berresford caiman som driver mine HD650.

Om du har mulighet, og det stemmer at du kjører de rett i den bærbare per i dag, ville jeg anbefalt å fått testet ut en dac/amp imellom headphones og den bærbare.

Lenke til kommentar

Fikk mine V-MODA M-80 i går. Ser knall ut og virker så solide at jeg ble nesten litt overrasket selv om det var akkurat dette jeg kjøpte de for. Ikke fått hørt så mye på de enda, men det virker greit. Putene er litt vel harde enda og lukker langt fra mye lyd ute på toget osv, men dette regner jeg med endrer seg. Microfonen på den røde kabelen (den jeg har brukt så langt, du får med en svart og) er rett under kjeven, litt usikker på om jeg liker dette enda, skal prøve å ringe med de når jeg er på vei hjem fra jobb idag.

Er vel langt fra noe audiofil person, men jeg setter skikkelig pris på kvaliteten og av det jeg kan lese på headfi forumet så har jeg mye god musikkopplevelse å glede meg til fremover for de pengene jeg brukte her.

Vil forresten anbefale å kjøpe denne direkte fra V-Moda sine egne butikker da jeg fikk hodetelefonen + ekstra Headfi bonus pakka for 1350kr. UPS fortollet ikke pakken gitt, så slapp unna en del der new_woot.gif

Forresten så sliter jeg med et annet problem på toget.... Når jeg kobler hodetelefonene gjennom FiiO E7 og inn i HTCen min så hører jeg når noen sender melding og bruker datatrafikk osv i nærheten av meg, dette gjør jeg ikke når jeg ikke kobler gjennom E7,

Men det jeg lurer på er da om det kan være den lille 3-4cm kabelen mellom 3.5ut på telefonen til forsterkeren som muligens ikke har god nok beskyttelse som kan forårsake dette? Jeg bruker E7 som DAC/forsterker på jobben og der merker jeg ikke til at noen ringer meg når den er koblet i med USB. Jeg syntes bare det er rart om slike forstyrrelser kan komme inn via en kabel.

Lenke til kommentar

Har et par sennheiser HD555 og synes de låter fantastisk. Finnes det andre hodeklokker med like bra "rom" følelse? Og vil jeg oppleve en åpenbaring skulle jeg oppgradere til HD650, eller er det liten forskjell?

Personlig kjøpe jeg HD555 først, men det var noe veldig rart i midbass-responsen som jeg ikke klarte å rette ut selv med en ekstremt god datastyrt paramterisk EQ. Det kan jo være at jeg fikk en mandagsproduksjon, for jeg er veldig sjelden direkte misfornød med Sennheiser.

Det er vel en del som har opplevd forbedring ved å modifisere dem. Her er er en liten video. Det ligger også flere videoer som tar for seg mye av det samme også.

Jeg oppgraderte fra HD555 til HD650 og jeg opplevde dem mye mer transparent og åpen, og bassen ble sånn jeg ville ha den.

Lenke til kommentar

Interessant video, men jeg er egentlig ganske fornøyd med mellombassen, har ihvertfall ikke tenkt noe på det. Virker absurd at de har plassert foam for å "retarde" lyden ned fra HD595. Har noen bevist at de låter helt likt etter at du har fjernet dette? Sikker på at den ikke er der for beskyttelse? Blir lyden uansett veldig mye bedre? Er ikke på utkikk etter så mye mer bass, balanse er viktigst.

Var det mest forskjell i bassen fra HD 555 til 650, eller var det bedre instrument separering og åpenhet i headsetet og?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Interessant video, men jeg er egentlig ganske fornøyd med mellombassen, har ihvertfall ikke tenkt noe på det. Virker absurd at de har plassert foam for å "retarde" lyden ned fra HD595. Har noen bevist at de låter helt likt etter at du har fjernet dette? Sikker på at den ikke er der for beskyttelse? Blir lyden uansett veldig mye bedre? Er ikke på utkikk etter så mye mer bass, balanse er viktigst.

Var det mest forskjell i bassen fra HD 555 til 650, eller var det bedre instrument separering og åpenhet i headsetet og?

Det som er med moderne produksjon er at de ønsker å strømlinjeforme mest mulig. Hvis de kan bruke samme elementene og heller nedgradere lyden med noen triks så er det godt mulig at det er reelt hold i det som presenteres i videoene. Du kan jo se om det er noen som har gjort målinger på dette. Du hører jo forskjellen selv om du forsøker å modifisere.

Jeg prøvde dem relativt kort tid, og de var heller ikke helt innspilt så jeg skal ikke begi meg ut på noen bombastiske forskjellsanalyser, det tror jeg andre med mer erfaring må få uttale seg om. Tror jeg fikk en modell som kanskje akkurat slapp igjennom quality control for å si det sånn, for jeg har hatt i alle fall 3 lavere modeller (200-300-400 serie) som ikke har vært i nærheten av slike lydmessige merksnodigheter.

Lenke til kommentar

Har også sett denne mod'en og lurer på om den fungerer. Vi har et par HD555 liggende i huset, så har vurdert å prøve. Det som stopper meg er at disse ikke er mine og at jeg må punge ut for nye om noe skulle ryke.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
2011-09-26 19:14:00 SHUNDE Posting

19:39:00 LLQYLS Despatch from Sorting Center

20:19:22 SHUNDE Arrival at Sorting Center

20:39:39 SHUNDE Despatch from Sorting Center

23:21:00 GUANGZHOU Arrival at Sorting Center

2011-09-27 00:04:00 GUANGZHOU Despatch from Sorting Cente

Endelig!

DAC-en er på vei.

NFB3.1 fra Audio-GD

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil forresten anbefale å kjøpe denne direkte fra V-Moda sine egne butikker da jeg fikk hodetelefonen + ekstra Headfi bonus pakka for 1350kr. UPS fortollet ikke pakken gitt, så slapp unna en del der new_woot.gif

UPS sender deg regning i posten, så jeg håper ikke du har brukt opp pengene på noe annet. :tease:

Har også sett denne mod'en og lurer på om den fungerer. Vi har et par HD555 liggende i huset, så har vurdert å prøve. Det som stopper meg er at disse ikke er mine og at jeg må punge ut for nye om noe skulle ryke.

Jeg gjorde det for en stud siden, men da hadde jeg ikke hørt på dem i det siste. Det skal godt gjøres å ødelegge noe, med mindre du stikker noe gjennom elementmembranen.

red: Ser man kan få gd Sparrow b med WM8741-DA chip for USD15 ekstra. Vil man få 96KHz/24Bit støttet i stedet or 48KHz/16Bit da? Og er ikke begge deler egentlig relativt dårlige specs?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

UPS sender deg regning i posten, så jeg håper ikke du har brukt opp pengene på noe annet. :tease:

Noooo... Hehe, vel da har jeg nok uansett frist på meg til neste lønning i det minste.

Forresten, har funnet en negativ med M-80. Mikrofonen er vist ikke veldig bra, de jeg har snakket med gjennom den har klaget på de hører meg dårligere enn vanlig. Og ellers så virker det enn så lenge som om disse trives veldig godt med et lite forsterker-mellomledd fra telefon som lydkilde. Hodetelefonene skal være laget for iTing, men min er faring er hvertfall at jeg syntes lyden ble en del bedre når de var koblet gjennom E7en enn rett på Sensation.

Forhåpentligvis kommer nye versjon 4 av Android med støtte for ordentlig line-out gjennom USB-porten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...