Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt på FiiO E7+ E9. Noen tanker rundt det, eller alternativer til dette?

Skal ikke påstå at jeg har noe erfaring med det, men E7/E9 regnes nok som et av de billigste alternativene som kan anbefales til en K701, som generelt krever en del kraft. E9-en er dog relativt nøytral, det er mulig at en forsterker som høres "varmere" ut kan være å vurdere om du hører mye på "bassdrevne" sjangre.

Det skal sies at alt "maset" på Head-Fi om forsterker til K701 "skremte" meg til å vurdere Beyerdynamic.

Er på utkikk etter hodetelefoner som jeg hovedsaklig skal bruke til mitt digitale piano. Prisklasse opp mot 3000,- Har i utgangspunktet ikke anelse om hva som er bra/dårlig, men har spilt piano i 15år og er ikke interessert i å kjøpe noe som ikke gir meg realistisk lyd.

(...)

Ettersom du ikke har fått noen andre svar, kan jeg nevne at AKG K601 etter sigende gjengir pianolyd ganske realistisk. De regnes dog som relativt tungdrevne, et mer lettdrevent alternativ kan være AKG K240/K242, selv om disse nok gir mer "kraft" i lydbildet på bekostning av realisme.

Lenke til kommentar

K601 er ganske tungdrevne, så jeg ville kjøpt en forsterker. Feks Matrix M-stage (link), den skal funke bra med akg. Så lenge pianoet har analoge lydutganger går det greit å koble på en forsterker. Har den S/PDIF (digital) kan du sikkert legge til en DAC i signalkjeden, hvis du ønsker.

Men jeg ville først kjøpt en forsterker, siden de er tungdrevne.

Lenke til kommentar

Er det noen som er kjent/har erfaring med Worldstore.no?

Det første jeg kan si er at jeg er svært fornøyd. Grunnen til at jeg sier dette helt i begynnelsen er fordi det gikk opp for meg at slik jeg skrev innlegget kunne det virke misledende i begynnelsen. Om du ikke orker å lese kan du hoppe til konklusjonen i fet skrift på slutten.

Skal vi se... Jeg fikk stipend og hadde litt mer penger enn forventet en periode i begynnelsen av september, så jeg fant ut at jeg skulle kjøpe meg et par Grado Sr-325is. Som sagt hadde jeg mer penger enn forventet, så jeg var ikke videre forsiktig med disse, og uten å egentlig stille meg selv spørsmål om handelen i det hele tatt slo jeg altså til på det svært generøse tilbudet Wordstore.no hadde - satt ned fra 4500 kroner (hos Resonans Hi Fi i Stavanger) til 2500 kroner.

Handelen gikk for seg på en måte som innebar svært lite kommunikasjon mellom meg og selger. Jeg sendte ordren, registrerte bruker (valgfritt) og mottok en regning på e-post etter kort tid. Uten å tenke meg om betalte jeg regningen. Jeg fikk ingen bekreftelse på at de hadde mottatt pengene, og det var her, etter en liten stund, jeg tenkte "kanskje dette ikke var en så god idé".

Jeg gikk og funderte på dette en stund, på om jeg hadde blitt svindlet og hva jeg i såfall skulle gjøre. Skulle jeg i det hele tatt bry meg? Jeg leste på deres nettside at det pleide å ta omtrent to (2) uker før Worldstore mottar pakken fra den utenlandske nettbutikken, og jeg kunne like gjerne vente de ukene før jeg gjorde noe mer. Etter 15 dager (jada, jeg sa to uker, men det får så være) fikk jeg e-post fra Wordstore om at pakken var videresendt fra deres butikk og skulle være hos meg om 1 - 2 dager.

Pakken ankom postkontoret i dag, 2 dager etter den ble sendt fra Worldstore, slik som de sa. Pakken var i original emballasje fra Amazon.com hvor bare adressen var strøket og det var limt på ny adresselapp og noe slikt om Wordstore. Oppi Amazonpakningen lå det, i original emballasje, et par Grado SR-325is, og jeg sitter med de på skallen mens jeg skriver.

Så alt i alt; jeg er svært fornøyd. Til tross for få tilbakemeldinger og den generelle skepsisen som følger med at det er en helt nyoppstartet butikk (jeg var ordrenummer 33) mottok jeg pakken min, og jeg sparte rett over 2000 kroner og masse slit med moms, toll og JetCarrier for å få bestilt fra USA. Tommel opp til Wordstore.no!

Lenke til kommentar

Da var mine V-Moda M-80 bestilt også, med "HEADFI" kupongkode direkte fra V-moda for å få litt billigere og litt ekstra utstyr. Får med noe de kaller "Faders" som visstnok skal være propper man bruker på konsert osv, for å få ned volumet til et akseptabelt nivå.

http://cdn.head-fi.org/1/18/185ec748_IMG_2751.jpeg

Blir spennende og se om det bare er noe jalla tull eller om det faktisk er noe jeg kan ta med meg på konsert.

Lenke til kommentar

Det har med at Grado ikke er like store som feks. Sennheiser, AKG og de andre merkene, så de trenger andre distributører for å selge utenfor USA. Samtidig nektes da forhandlere innenfor statene å importere utenlands, for å beskytte disse distributørene.

Helt idiotisk og ikke minst utdatert forretningsmodell, spør du meg.

Lenke til kommentar

Men bare hodetelefoner kjøpt gjennom en autorisert grado-forhandler har garanti, så det jeg lurer er vel om worldstore er autorisert? Tviler uansett på at de er det, siden er snakk om import fra USA - tror ikke du får noen garanti da.

Worldstore er ikke forhandleren i dette tilfellet, men simpelthen et mellomledd mellom deg og KraftStreet Audio som selger på Amazon.com. Jeg skulle regne med at disse er autoriserte forhandlere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...