Nitrius Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Nå har ikke forsterkeren min noe DAC, så DAC'en sitter vel i lydkortet, og DAC'en i lydkortet jeg har skal vist være veldig bra etter hva jeg har hørt. Men uansett har testet med volumet på PCen på forskjellige plasser, og hører ikke noe forskjell fra 0% til 100% annet enn at lyden blir høyere, så regner vel med at jeg da kan ha lyden fra PCen på 100% og styre resten via forsterkeren da? Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Audio-Technica ATH-M50s På tilbod på pro lyd Har sett rundt etter studio-headset/musikkprodusering-headset, og det ser ut til at eg går for desse. Så vidt eg forstår det, så vil det vere hensiktsmessig med ein DAC (???), forsterkar eller noko for å få betre lydkvalitet i forhold til visst eg hadde plugga den rett inn i pc-en. Eller skal eg berre kjøpe meg eit lydkort, Creative SB X-Fi Titanium HD ? Treng sårt input her! Jeg bruker ATH-M50 som reise headphones. Ikke noe problem å drive disse med mobil/mp3 spiller. Om du vil ha en billig og grei dac/amp, kan denne anbefales, http://www.dustinhome.no/nuforce-udac-2-headphone-amp-dac-black/product/5010469846 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 UDAC har fått veldig dårlige testresultater på opp mot 0db signaler. Jeg ville vurdert en Fiio E7 også. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg tenker å kjøpe en FiiO E7/E9 kombo, pluss et par gode hodetelefoner. Tenker på Akg K702 eller Senneheiser HD650. Har dere noen gode meninger om de? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Jeg tenker å kjøpe en FiiO E7/E9 kombo, pluss et par gode hodetelefoner. Tenker på Akg K702 eller Senneheiser HD650. Har dere noen gode meninger om de? Hatt AKG k702 i 3-4 uker, er vel ikke helt brent inn men veldig fornøyd med lyden (elektronika). Litt lite bass, men det tar veldig igjen på detaljer i resten av lyden. Prisen på de er litt stiv i Norge, men finner bra dealer på Ebay Har ikke hørt HD650 så skal ikke si for mye om de Endret 6. september 2011 av Lunalotic Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg har hørt at bassen ikke er like fremtredende, men at den fremdeles er veldig god, og har et veldig detaljert lydbilde. Er litt usikker på hva jeg skal velge Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Spørs kanskje litt hva du er vant med. Mest sannsynlig blir du svært fornøyd uansett når du oppgraderer. Tenk litt på hva du lytter til i musikken med et sett gode hodetelefoner, eventuelt om du er avhengig av at det virkelig trykker i ørene eller at du får med deg "alt". Foreslår at du tar en tur til en større by og prøvelytter. Gitt at du enda har Hokksund som bosted (pr. profilen din): I Drammen har de både Soundgarden og Hi-Fi-klubben, men også Procom, som tilbyr et eget demo-studio, som jeg tolker det som er åpent også for privatpersoner. Virker som de har både HD650 og K702, i tillegg bør* du forsøke å lytte til Beyerdynamic DT990, DT880 og AKG K240 for å gjøre ting mer komplisert. (Ta med deg noen CD-er med låter du kjenner til og representerer musikksmaken din, så har du litt å gjøre. Skrive ned inntrykkene du får av hver enkelt modell kan kanskje virke veldig søkt, men kan antagelig være lurt om du ønsker å gå vitenskapelig til verks.) * I hvertfall av de Procom har i utvalget sitt. Endret 7. september 2011 av AiKi Lenke til kommentar
dredg Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Du får huske på å gi tilbakemelding på dine erfaringer. Og hvor kjøpte du disse? For hvor mye? Det skal jeg gjøre, men forventet leveringstid er mot slutten av september. Jeg kjøpte de på amazon for ca 1800 kroner ferdig importert (håper jeg!) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Er det nødvendig å spille inn Monster Dr.Dre Studio? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Spørs hvor troendes du er. Hør på dem mens de spiller seg inn, det er det beste. Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg bruker mine headphones mens de spilles inn, ser ikke helt poenget med å la de ligge i ro borti et hjørne med musikk, når de kan sitte på hodet med musikk. Det sagt, så kjørte jeg noise generator på mine HD650 mens jeg var på jobb, for fortgang i ting. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg mottok mine V-Moda Crossfade M-80 i går og har stort sett lyttet på de siden og her er noen inntrykk: - Førsteinntrykket av design og byggekvalitet er virkelig bra. De er så små at de er perfekte til å farte rundt med. Og de er bygget som en tanks i metall og solid plast, samt at hodebåndet er så fleksibelt at man kan rette hodebåndet helt ut uten skade. Det følger også med 2 utskiftbare ledninger som er av solid flettet tråd. Begge disse har fjernkontroll på ledningen hvorav en har mikrofon og iPhone kontroll. Det følger også med en svært solid og stilig oppbevaringsboks og bærekasse som alt utstyr samt hodetelefoner passer inn i. Selve klokkene er veldig små og sitter godt på øret, med god polstring både for ører og hode som gjør de veldig komfortable. Og siden hodebåndet er såpass fleksibelt bør de passe til alle hodestørrelser. Designer er også ganske unikt og kult(IMO) og gir inntrykk av kvalitet og eksklusivitet. - Når det kommer til lyden må jeg si jeg er veldig overrasket over hvor bra disse låter. De høres mer ut som full størrelse hodetelefoner enn små portable klokker som de er. Lyden er høy oppløst og klar, med en stram bass i bånn som ikke blander seg i resten av lydbildet. De lydisolerer også bra slik at folk rundt deg ikke hører hva du spiller, men grunnet den lille størrelsen så slipper de inn litt mer lyd enn vanlige lukkede klokker. Dog er disse on-ears og ikke over-ears. Alt i alt er jeg svært lettet over at disse er så bra og flotte som de er. Dog må jeg ha mer tid til å lytte på de for å være sikker hvordan de legger seg lydmessig i forhold til de andre klokkene og pluggene jeg eier. Men jeg er ganske sikker på at jeg nå har funnet meg en fast følges venn når jeg er ute og farter. 1 Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Jeg mottok mine V-Moda Crossfade M-80 i går ... Hvor mye ble totalprisen på de til slutt? Ut fra mine beregninger må jeg ut med en 1800+ kr for å få de til Norge. Endret 13. september 2011 av Kultom Lenke til kommentar
dredg Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Ja Amazon inkluderer alle avgifter og fortolling når man bestiller så man ser med engang hva totalprisen blir. Så det blir 330 dollar så spørs det litt hvor heldig man er med kursen. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Tenker meg nye og gode hodetelefoner, prisen har jo selvfølgelig litt å si, står mellom 3 stk. Skal brukes til musikk hovedsaklig, men film også. Kjører buss hver dag, så støyreduksjon er jo positivt. -Bose quietcomfort 15 -Beats Studio -Beyerdynamic DT770 Noen innspill? Endret 13. september 2011 av Kanye West Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Sist nevnte. Definitivt mest lyd for pengene. Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Hei, jeg har en e7 dac til portabelt bruk som jeg bruker til min iphone 4 der jeg kjører musikken i fra spotify, men når jeg bruker dacen så får jeg mer uklar lyd en når jeg ikke bruker den. Jeg kjører uten ekstra bassboost på dacen, det funker helder ikke å styre volumet i fra dacen men kun på iphonen. Og når jeg kobler til dacen synker volumet på musikken uten at jeg stiller volumet ned. Hva kan det komme i fra? Noen som har litt bedre peiling en meg Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Det r jo ikke rart volumet synker når du kobler til DACen, hvis DACen er innstilt på et lavere lydvolum. Generelt: Ikke bruk e7 med iPhonen så lenge de ikke er såpas tungdrevne at de trenger det. Du får ikke noe bedre kvalitet av det om du bare kjrer den som forsterker. 2: Kjøp en adapter til 27kr eller noe, så e7.en får lydsignalet via den proprietære skjitkontakten i bunnen, da får den et line-out-signal, så du ikke kjører to forsterkere oppå hverandre. Det er aldri noen god ide. (En slik). Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Er ganske skeptisk til sånne line out-dock adaptere. Det er mange som mener at det er akkurat det samme lydsignalet som kommer ut av både docken og minijack-utgangen, bare med fast lydstyrke på docken. Og det virker ganske sannsynlig siden jeg tviler på at apple gidder å sette inn en dedikert op-amp til dock-utgangen. Uansett så er all denne problematiseringen av "double-amping" ganske overdrevet. Når du kobler hodetelefonutgangen til en forsterker og makser ut volumet, så vil den i praksis oppføre seg som en line-out, grunnet at forsterkere har høy input impedans. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Er på utkikk etter hodetelefoner som jeg hovedsaklig skal bruke til mitt digitale piano. Prisklasse opp mot 3000,- Har i utgangspunktet ikke anelse om hva som er bra/dårlig, men har spilt piano i 15år og er ikke interessert i å kjøpe noe som ikke gir meg realistisk lyd. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå