Jann - Ove Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Jeg tror enda ikke jeg har innsett hvor fantastiske T1-ene mine er. Fy flate for en lydkvalitet. Nøytral, men samtidig engasjerende. Endret 9. august 2011 av Jann - Ove Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg lurer på å skaffe meg et lett lite headset til den bærbare, når jeg sitter på random steder og ønsker muligheten for voicechat m.m. Så noen tvfolk brukte et ifra AGK som så snasent ut, men fikk aldri med meg modellnavn/nummer. Noen som har noen formening om hvilket headset dette er, og alternativer til ok kvalitet headset med mic, av liten størrelse. Om jeg skal ha en mer permanent løsning away from home, tar jeg med bordmic og enten HD555 eller ATH-M50, så viktig med liten og lett. Pris, nja, 500-1500 er jo et sted å starte. Vet bildet ble litt bugga, var bilde i forbifarten på mobil, men likte utseende på det. Sto ikke noe modellnummer på det. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Noen som har noen formening om hvilket headset dette er http://www.agknordic.com/index.php?side_id=432 Endret 9. august 2011 av Illus Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg må være blind. Fant det ikke, brukte til og med google bildesøk i forsøk på å finne det igjen. Takk, så er det bare å finne ut om det er verdt pengene, eller om jeg skal handle noe annet. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg tror enda ikke jeg har innsett hvor fantastiske T1-ene mine er. Fy flate for en lydkvalitet. Nøytral, men samtidig engasjerende. Hva slags dac og forsterker bruker du med de? Har du forsøkt med ulike forsterkere/kilder? Kunne vært interessant å høre hvor mye du mener forsterker/dac har å si for T1. Sikler på disse selv, men jeg kan ikke helt forsvare prisen for meg selv foreløpig, og i hvert fall ikke om jeg "trenger" ny dac/forsterker i tillegg. Kjøpte du de til fullpris i norge? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Noe sted i Norge man får kjøpt hodetelefon stativ ? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Noe sted i Norge man får kjøpt hodetelefon stativ ? Ikke enkelt å finne slikt i Norge, men visst du ikke skal ha i løpet av denne uke, så kan jeg anbefale Woo Audio sitt. Kjempegod kvalitet og pent å se på Havner i postkassen i løpet av 2 uker for en 200-lapp.. 1 Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Støtter fullt ut forslaget om Woos rimeligste stativ. Helt utmerket stativ, kjøpet gikk helt knirkefritt. På min forsendelse skrev de (Woo) til og med på at prisen på stativet var 20 USD, og ikke 29 USD som den faktisk er - trolig for å være sikker på at pakken ikke skulle måtte fortolles. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Billig kinadac + LD Mk3. Er det potensiale for bedre lyd med bedre DAC, og en forsterker i litt høyere prisklasse? Ja. Men de låter godt selv med en såpass rimelig løsning at jeg er fornøyd. Blir nok ny DAC etterhvert, men det haster ikke. Er jo ikke spesielt mye å spare på import. Får man sneket seg unna norsk moms og kjøpt fra et land med lave/ingen moms, så kan man spare litt, men ellers ender man fort opp så nært hva de koster her i landet at det ikke er noe poeng i å bestille fra utlandet. Endret 9. august 2011 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Har selv bestilt Schiit sin Bifrost, gleder meg til å få testet den Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Noe sted i Norge man får kjøpt hodetelefon stativ ? Clas Ohlson har noen redskapsholdere til rundt tredve-førti kroner som er ganske ålreite. Andre alternativer har jeg ikke prøvd, men Clas sine bør nok skrus fast i en plate eller lignende, de er lette å velte. Ikke spesielt lekre, men står gjerne i stil til hodetelefoner tiltenkt profesjonell bruk. Rent for øvrig har jeg akkurat kjøpt et DT150, hvilket skal bli moro å spille inn de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Da var E9 og E7 oppe, da mangler jeg kun mine 2 headsett (AKG k242 HD & K518) som kommer i morra! wii Lenke til kommentar
eveant Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Skal bestille Steelseries spectrum 7xb i morra. Noen som har testet det? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Nytt par med HD 428 er innkjøpt. Nå er det innspilling for alle pengene. Om noen titalls timer låter de akkurat sånn som de skal låte; sånn som jeg liker det. Endret 10. august 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hvordan er det med innspilling? Hvordan fungerer det? Hvor lenge skal man holde på og hvor høyt osv? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det er helt individuelt. Noen hodetelefoner trenger mer tid enn andre. Noen trenger svært lite.... Lenke til kommentar
eveant Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Og hvordan vet jeg om mitt nye headset vil kreve lang "innkjøringstid"? Hvor lang bør jeg evt. ha og kan du forklare hva innkjøring betyr? Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Med innspilling/innbrenning/innkjøring menes det at elementene myknes opp, og lyden bedres gradvis. Du trenger ikke å gjøre annet enn å lytte til musikk, så brennes de inn etter hvert. Det er samme prinsipp som med en sko som blir inngått. Endret 10. august 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ok, trodde det var mer som en bil/moped hvor man skal kjøre rolig (dvs ikke i toppfart) og på lave turtall i starten. Altså at man ikke skulle ha så høy lyd i starten. Men det har altså ikke noe å si? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Det er delte meninger om det. Personlig ser jeg på høyt volum som en fordel, siden innbrenningen går raskere. Endret 10. august 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå