Grannystyle Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Okey, Hva med å gå for en Fiio E9, men da må jeg kjøpe en E7 siden kilden min er datamaskinen? Om jeg trenger lukkede eller ikke er jeg egentlig ikke så sikker på Men er vel kjekt å slippe støy av andre ting når du skal nyte musikk Men jeg las bare en litt på HPX om Dt990 og der sto det følgende: Anbefalt produkt "Din Side" 02.2010. Terningkast 5. "Svært god byggekvalitet, god komfort(velurputer på klokkene og polstret bøyle), herlig romfølelse og stort stereoperspektiv, dyp og tung bass, finstemt mellomtone og klokkeklar diskant". Men jeg vet ikke Virker som Dt770 også er bra da, nei skal virkelig ikke være enkelt dette EDIT: Takker for alle svar og oppklaringer sålangt Valget på headsett står nå mellom DT990 Premium eller DT770, og en E9 + E7 som forsterker/dac. Men har ikke helt bestemt meg for headsettet enda, men det bikker litt mot DT770, er vel ikke feil å kunne stenge ut knullekaniner i nabo hybelen på nattestid Men angående E9 og E7, er det da slik at jeg må ha begge når jeg bruker datamaskinen som lydkilde? Endret 3. august 2011 av Grannystyle Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Du "bør" ha både E7 og E9, ettersom en E9 rett på datamaskinen vil dra med seg alt av støy lydkortet plukker opp. Eventuelt kan du jo alltids starte med en E7 og skaffe E9-en etterhvert, DT990 er relativt lettdrevne, og bør gi fin lyd ut fra en E7, min egen PA2V2 blåser i hvertfall godt med liv i dem. Angående åpne eller lukkede hodetelefoner er selvsagt det beste å ha begge deler, men om skal bo alene er det sjeldent dumt å kunne høre litt av det som skjer rundt en, om du skal flytte på hybel er nok faren for naboer med gressklipper og fjernsynsapparater på full lydstyrke liten. Viftestøy og lignende forsvinner fort om man har litt lyd på, andre lyder er ofte greit å høre, i det minste når man bor alene. 1 Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Ok, hvordan funker DT770 på E7'en da? går det like greitt? for et alternativ kan jo å være å gå for opent og lukket headsett og så kun kjøpe E7 og vente litt med E9. får sjekke priser rundt om kring å se om pengene strekker tak i alt i engang! Men da tror jeg at jeg har bestemt meg, så tusentakk for alt! EDIT: Da var Fiio E9 og E7, bestilt Nå venter jeg kun på at jeg får registrert brukeren min på HPX så jeg kan bestille DT770 og DT990, og så er det bare å rigge til hybelen og pompe ut musikk! wihuu! Endret 4. august 2011 av Grannystyle Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) DT770 er jeg ikke veldig kjent med, men god lyd blir det nok med en E7 bak rattet. Det er nok en smakssak hva som bør til for å drive et DT770/DT990, men du kan forvente svært god lyd ut fra en E7, så kan jo oppgraderingene komme etterhvert. Merk at også DT770 har noe "tung" lyd, på godt og vondt. Personlig foretrekker jeg litt mer nøytrale hodetelefoner når de uansett er lukkede, da bassen ofte blander seg litt for mye inn i resten av lyden. Du får ha lykke til med "problemet" ditt uansett, fornøyd blir du helt sikkert! Endret 4. august 2011 av AiKi Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Joa, har fortsatt ikke bestilt så kanskje ej skal gå for ett litt mer nøytralt ett Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg sitter og vurderer å handle inn et nytt sett med hodetelefoner. Mitt AKG 518k er ikke så mye å skryte av lenger. Tenker på Denon ah-D2000. Liker veldig godt utseendet på dette, og liker at det faktisk er lukket, så det vil ikke lekke alt for mye lyd, som er et stort pluss for meg. Noen andre gode forslag på et sett med hodetelefoner til røffelig samme prisen, og som har et like rent utseendet? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Hva med Audio-Technica ATH-M50? Veldig behagelige å ha på, god lyd. Edit: Så prisen ikke matchet, de jeg foreslo ligger endel under. Endret 5. august 2011 av the_fire Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Vel, jeg prøvde en kompis sitt Monster Beats by Dr.Dre Solo HD på TG. Og lyden imponerte meg. Pluss at jeg ikke hørte en dritt av det som skjedde rundt meg, som er ganske bra med tanke på at det er TG! Og siden jeg fant de for 1299 så gikk jeg for det Håper bare jeg får de før jeg skal på ferie. Hei. Hvor fant du disse hodetelefonene til kr 1299,-? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvor fant du disse hodetelefonene til kr 1299,-? NetOnNet hadde dem til 1299,- .. nå har de dem til 1499,- Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Noen som har erfaringer med Klipsch Image S4? Bruker til vanlig Monster Turbine, men ettersom de er litt tunge og litt dyre så har jeg latt være å bruke de når jeg trener (ettersom jeg mener sannsynligheten for å ødelegge proppene er litt høyere når man trener). Da sitter jeg igjen med et par 100kr's Sony-propper som brukes under trening og disse er i en "litt" annen klasse enn Turbines. Derfor lurer jeg på om Image S4 er noen propper som kunne ha vært et greit alternativ til trening mtp både lyd og at det er litt mindre surt om man greier å ødelegge propper til 500 enn 1500kr. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ser det var noen tidligere her som vurderte Hegel HD2 med beyer dt990, det har jeg prøvd og vil sterkt fraråde. Hegel HD2 er lys, og du kan ikke bruke noen lyse komponenter med beyer dt880/990, det blir en veldig dårlig match. Nuforce Icon HD(P) er også lys, be warned! Lenke til kommentar
blutut Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Noen som har erfaring med Denon AH-A 100 eller Beyerdynamic T50p ? Lenke til kommentar
Heavy Sandwich Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Så da hadde man kjøpt monster turbine pro copper og en clip+, er mitt første "ordentlige" hi-fi innkjøp til portabelt bruk. Gleder meg til å hente det om et par dager! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Personlig ville jeg ikke kjøpt noe fra Monster. Misliker sterkt snake oil-selskaper som hovedsaklig selger på løgn, skjønt noen synes vel det bær være fullt lovlig å loppe dumme/naive mennesker. Men gratulerer med kjøpet, de høres vist fantastiske ut. Gi tibakemelding på om du synes de er for tunge da, det vel gjerne den eneste negative tilbakemeldingen de får. 4 Lenke til kommentar
Benitez Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Noen som kan fortelle meg hvordan den såkalte livstidsgarantien på Koss Porta Pro fungerer? Er det bare å ta med mitt ødelagte headset til butikken jeg kjøpte det med kvittering også får jeg et nytt? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 De sender det inn, og SÅ får du et nytt når oss har sett på det. Med mindre de mner det er grivt selvforskyldt (ledninger drat ut av elementene osv.) Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 De sender det inn, og SÅ får du et nytt når oss har sett på det. Med mindre de mner det er grivt selvforskyldt (ledninger drat ut av elementene osv.) Jeg røska ut ledningen min. Sa den løsna, var ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
Benitez Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Er åpenbar slitasje grunn nok? Den ene av de to svarte dingsene på toppen som holder stengene sammen er borte og derfor løsner headsetet fra hverandre ofte. I tillegg er begge putene veldig hullete og faller sikkert snart av de også.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Puter selger de fem par for 59 eller noe. I hvert fall da jeg hadde det. Hvis de dekker ledninger som blir nappet ut, burde de jo dekke plastiter som slites av og. Lenke til kommentar
Benitez Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Ja enig. Men dette er opp til Koss sant? Det er vel ikke butikken som står å vurderer dette mens jeg står der vel? De sender vel bare avgårde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå