Tobeass Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Meh... Jeg kjøper bare Beats og ekstern mic, med mindre noen har noe like bra å anbefale til en bedre pris? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Synes selv mine Beyerdynamic DT150 er bedre enn beats, betalte 1400 for mine, husker jeg prisen på beats korrekt kan du faktisk kjøpe deg en liten forsterker og DAC i tillegg og ende på samme pris. Lydbilde på DT150 vil jeg påstå er bedre over hele spekteret, men hvis du er superfan av bass så kan jeg si at dt150 ikke dunker fullt like mye, men jeg er veldig fornøyd med de til både house, hip hop og rock. Edit: glemte å si at dt150 ikke anbefales til bruk blant folk, ikke det feteste designet i historien, men sånn som meg som bare har de i leiligheten overlever man det. Endret 19. juli 2011 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Litt generelt om hodetelefoner egnet for spilling: http://www.head-fi.org/forum/thread/534479/mad-lust-envy-aka-shin-cz-s-guide-to-headphone-gaming-particularly-with-dolby-headphone Here's a general idea of which headphones will more than likely perform very well with Dolby Headphone: 1. Large soundstage: Yes' date=' the soundstage itself isn't a deal breaker, but it truly helps as it adds distance between you and the directional sounds. This is extremely helpful as it adds rear depth, making it a lot easier to diferentiating between front and rear sounds, which many closed headphones just can't do properly due to small soundstage. 2. Balanced sound: You wanna be able to hear all sounds right? 3. Relatively bass light, to energetic treble. This is the makings of a truly great headphone for competitive gaming. Really brings out the more subtle but doubly important details. [/quote'] Bruk det som en liten sjekkliste. Beats blir, ut fra overnevnte oppsummering, lite egnet til spilling. I tillegg kommer andre bruksområder, f.eks. er DT770/80 regnet som godt til spilling (til tross for at den er lukket), men det er mye musikk som høres bedre ut på andre hodetelefoner. K272HD er nok et bedre valg for bruk til forskjellige typer musikk og spilling, selv om lydsignaturen muligens kan være litt for nøytral, visse typer musikk kan høres noe "kjedelig" ut. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Om man er glad i bass med trøkk i, så kan ett alternativ til Beats være Denon AH-D2000. Jeg bruker mine til spilling og er meget fornøyd med det. Denonen har ett sammenlignbart lydbilde med Beats og Beyerdynamic 770 men er bare flere nivå bedre i mine ører. Etter at jeg begynte å bruke mine D2000 så var det skikkelig stusslig å gå tilbake å lytte på 770 igjen. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Vel, jeg prøvde en kompis sitt Monster Beats by Dr.Dre Solo HD på TG. Og lyden imponerte meg. Pluss at jeg ikke hørte en dritt av det som skjedde rundt meg, som er ganske bra med tanke på at det er TG! Og siden jeg fant de for 1299 så gikk jeg for det Håper bare jeg får de før jeg skal på ferie. Endret 19. juli 2011 av tobias6666 Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Sikker på at han ikke hadde "storebroren" som kommer med aktiv støykansellering? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jo, prata med han, og han har Studio. Men jeg leste en test, og trur jeg vil bli veldig fornøyd med det, ihvertfall i forhold til det jeg har, Steelseries 5h V2 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Mine Sennheiser HD 428 sluttet plutselig å fungere, så jeg må i nød ty til Koss PortaPro. Hvilken forskjell! Kossene får det til å høres ut som jeg har ørebetennelse. Er HD 448 verdt prisdifferansen i forhold til HD 428? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Fikk nettopp Quads-ene mine fra 1964Ears. De sitter som et skudd og har en bass som trøkker hardere enn noe annet jeg har testet tidligere. Disse blir morsomme å ha med på trening!!! Endret 2. august 2011 av LarsP Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Nice! Jeg er helt på nippet til å bestille et par selv, må bare finne en audiolog i Bergen som ikke trenger henvisning fra lege. Hvor mye endte de opp på totalt med frakt, moms etc.? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Fikk nettopp Quads-ene mine fra 1964Ears. De sitter som et skudd og har en bass som trøkker hardere enn noe annet jeg har testet tidligere. Disse blir morsomme å ha med på trening!!! Mener du i forhold til andre øretelefoner uansett klasse? Har ikke hatt annet enn "vanlige" ørepropper (type sony / sennheiser standard walkman propper) i denne størrelseskategorien, så jeg har 0 peil. Et annet spørsmål, er det større fare for hørselskade med disse in-ear telefonene sammenliknet med store hodetelefoner? (common sense antakelsen er vel at jo nærmere lydkilden øret er jo større potensiale er det for skade, er det noe hold i en slik antakelse?) Endret 2. august 2011 av mandela Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvor mye endte de opp på totalt med frakt, moms etc.? 2800,- (kjøp + frakt) + 700,- (MVA) = 3500,- Mener du i forhold til andre øretelefoner uansett klasse? Har ikke hatt annet enn "vanlige" ørepropper (type sony / sennheiser standard walkman propper) i denne størrelseskategorien, så jeg har 0 peil. Et annet spørsmål, er det større far for hørselskade med disse in-ear telefonene sammenliknet med store hodetelefoner? (common sense antakelsen er vel at jo nærmere lydkilden øret er jo større potensiale er det for skade, er det noe hold i en slik antakelse?) Ja, de her har faktisk høyere basstrykk enn langt større hodesett (kan sammenligne med de jeg eier for øyeblikket: Audeze LCD-2, Sennheiser HD650, Shure SRH840 og Beyerdynamic 770DT). Det er viktig å poengtere at bassen aldri høres slapp eller ukontrollert ut. Det er neppe noen større fare involvert ved bruken av IEMs kontra hodetelefoner (eller høyttalere for den del), så lenge man husker på å skru ned volumet som følge av de er ekstremt gjerrige når det kommer til volum. Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei Jeg er ikke akkurat "hodetelefonfil" og har ikke lest så mye om det før og har ikke så mye peiling på headset, forsterkere og lyd generelt, så tenkte jeg skulle søke etter hjelp her med noen som har litt peiling! Jeg skal bli student i desse stunder og skal flytte inn i en hybel. Og da trenger jeg ett nytt headset (har bare ett gaming headset og intigrert lydkort på datamaskinen) lydkilden vil da bli datamaskinen min og trenger ett bedre lydkort, og som påkommende student må jeg sette et budsjett på 2000,- til lydkort, og så over til headsettet, jeg hører på litt forskjellig type musikk men i hovudsak rolige låter og dubstep, kommer også til å bruke de til film titting! Budsjettet vil bli maks 2500,- Så til alle dere som henger i forumet her vil jeg gjerne oppfordre til å prøve og finne noe til meg om dere har tid og lyst PS: siden jeg er en uanede mann når det gjelder dette her, så er jeg usikker på lydkort kontra forsterker så gjerne forklar litt om dere har tia til det også! På forhånd en stor takk! Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei, da jeg ikke er verdens største ekspert selv, men temmelig ny til dette vil jeg bare dele mitt første kjøp av forster/dac med deg som jeg er meget fornøyd med, Nuforce icon uDac2, denne er temmelig liten og lett å ha med å gjøre, dac-biten blir da kilden som former om signalene fra digitale til analoge, før de går over i forsterkerbiten der signalet blir forsterket til ønsket volum, jeg betalte 1200 kroner for min og mener det er en meget bra investering for en som er ny i faget og ikke utviklet den ekstremt kresne smaken, men fortsatt har et øre for god lyd, jeg selv kjøpte et beyerdynamic dt150 headset, men kan for mange se at dette blir et feil headset, så enda jeg er fornøyd med det vil jeg ikke si at jeg anbefaler det, håper noen andre kan komme med råd på den biten og eventuell kritikk enighet i valget av en rimelig dac/forsterker. Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei, da jeg ikke er verdens største ekspert selv, men temmelig ny til dette vil jeg bare dele mitt første kjøp av forster/dac med deg som jeg er meget fornøyd med, Nuforce icon uDac2, denne er temmelig liten og lett å ha med å gjøre, dac-biten blir da kilden som former om signalene fra digitale til analoge, før de går over i forsterkerbiten der signalet blir forsterket til ønsket volum, jeg betalte 1200 kroner for min og mener det er en meget bra investering for en som er ny i faget og ikke utviklet den ekstremt kresne smaken, men fortsatt har et øre for god lyd, jeg selv kjøpte et beyerdynamic dt150 headset, men kan for mange se at dette blir et feil headset, så enda jeg er fornøyd med det vil jeg ikke si at jeg anbefaler det, håper noen andre kan komme med råd på den biten og eventuell kritikk enighet i valget av en rimelig dac/forsterker. Tusen takk for svar! Ja, den virker vel grei, men når du har en dac/forsterker, hvordan blir det med lydkortet på datamaskinen? Er det da nødvendig og oppgraderet det? eller holder det med en dac/forsterker? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Ein DAC er eit lydkort (her er det sikkert mange flisar å spikke). Lydkortet du har vil ikkje ha nokon effekt, og du treng heller ikkje kjøpe lydkort i tillegg. Du koblar DAC-en til USB, eller ein digital inngang (optisk/koaks) om du har det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 uDAC2 har dessverre gansk dårlige testresultater (på faktiske målinger). Mener det var non her i tråden som linket til det tidligere. Fiio E9 fikk ganske mye bedre resultater, mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Ein DAC er eit lydkort (her er det sikkert mange flisar å spikke). Lydkortet du har vil ikkje ha nokon effekt, og du treng heller ikkje kjøpe lydkort i tillegg. Du koblar DAC-en til USB, eller ein digital inngang (optisk/koaks) om du har det. Takk for oppklaringen! EDIT: Har kikket litt rundt og vurderer å gå for følgende: Hegel HD2 og BEYERDYNAMIC DT990 Premiumline Edition 250 ohm, som jeg skrev i første post, har ikke så mye peiling på dette Men vil ha ett headsett med god bass fordi jeg hører mye på dubstep (hører på alt egentlig metal, rock, hip hop osv, men går mye i dubstep)skal også brukest til filmtitting. Hva tror dere? Hvordan blir det med 250 ohm på en Hegel HD2? blir det for mye? Endret 3. august 2011 av Grannystyle Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hegel HD2 og BEYERDYNAMIC DT990 Premiumline Edition 250 ohm, som jeg skrev i første post, har ikke så mye peiling på dette Men vil ha ett headsett med god bass fordi jeg hører mye på dubstep (hører på alt egentlig metal, rock, hip hop osv, men går mye i dubstep)skal også brukest til filmtitting. Hva tror dere? Hegel HD2 er nok ikke interessant for din del, da du trenger en forsterker i tillegg. Jeg vil anbefale deg å se på en integrert DAC/hodetelefonforsterker, og det finnes mange rimelige på eksempelvis ebay og diverse kinesiske sider. Eksempelvis matrix mini-i, matrix cube, audio-gd sparrow og en drøss andre hvis du leter litt. Jeg har selv den rimeligste audio-gd sparrow, og den fungerer helt upåklagelig med mine hodetelefoner. (med den lave dollarkursen i disse dager koster den ca. en høvding ) Hvis du virkelig ønsker mye bass kan det være lurt å sjekke ut lukkede hodetelefoner, eksempelvis beyerdynamic dt770 eller denon d2000 (overprisede i Norge!). Dt990 skal og etter sigende ha noe farget lydbilde med framtredende bass og diskant, men jeg har ikke hørt de selv. Dt990 er åpne hodetelefoner. Trenger du hodetelefoner som skjermer for støy fra omgivelsene? Med åpne hodetelefoner hører du stort sett alt annet som skjer rundt deg, men til gjengjeld gir ofte åpne hodetelefoner mer naturtro lyd og mindre "innelukket" lyd (subjektiv mening, selvfølgelig). Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Merk deg at DT990 er alt annet enn nøytrale, og at det er visse musikksjangre den passer noe dårlig med, mest fordi bass og diskant fremstår sterkere enn mellomtonen. Det er likevel utrolig gøyal lyd i det; om toleransen for litt skarp diskant er til stede er det bare å nyte en luftig, lys og fyldig lyd. Uten at jeg har prøvd, bør lyden være finfin til film, som ofte har godt av litt ekstra "trøkk" når det trengs, og et bredt lydbilde. Generelt for hodetelefoner vil du nok neppe finne et som er best til alt, men DT990 er veldig bra på langt det meste, har selv Pro-utgaven. Selv skifter jeg til andre hodetelefoner kun som følge av bakgrunnsstøy og eventuelt variasjon, samt, selvsagt, at de er litt upraktiske på farten. K171S tjener som et godt supplement med sin nøytrale lyd, brukbare støyisolasjon og beskjedne størrelse, men er til gjengjeld kjedeligere i lyden, på godt og vondt. Om du blir bitt av basillen, kan jo f.eks. AKG K272HD være noe å vurdere for de gangene man trenger lydisolasjon og nøytral lyd. Konstruksjonen på slike hodetelefoner er uansett latterlig gode, og ofte like latterlig enkle å reparere, hvilket gjør levetiden fornøyelig lang. Rent for øvrig er nok HD2-en kun en DAC, du er avhengig av noe som kan ta imot et analogt lydsignal og forsterke dette til hodetelefonene i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå