Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Lite fra Shure e2c, minimalt fra UE Triple.fi 10. Med andre ord ikke et problem ved de to jeg har testet ut. Jeg blir veldig skuffet dersom det skal være et problem med custom-ene fra 1964ears.

Gi rapport om bruk under aktivitet med custom-ene. :)

Er så utrolig slitsomt og høre "lednings-skrape" lyd i in-ears.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Når jeg velger 24bit 96hz på min macbook pro, kommer det ikke lyd. Macen er koblet til Hegel hd2 med usb, og den støtter jo 24bit 192hz. Kan det være macen som ikke klarer 24 bit gjennom USB?

Lenke til kommentar

Det var rart, jeg eide i en kort periode Hegel HD2, og funket helt fint med 24bit/96khz på min macbook pro. Enten er det macen eller dacen som det er noe galt med. Klarer macen din 24bit/96khz gjennom det integrerte lydkortet? Du blir nok nødt til å prøve en annen dac, og se om det fungerer.

Lenke til kommentar

Det var rart, jeg eide i en kort periode Hegel HD2, og funket helt fint med 24bit/96khz på min macbook pro. Enten er det macen eller dacen som det er noe galt med. Klarer macen din 24bit/96khz gjennom det integrerte lydkortet? Du blir nok nødt til å prøve en annen dac, og se om det fungerer.

Jeg har prøvd med Hegel hd10 også. - Samme problem oppstår. Når jeg kjører lyden gjennom det integrete lydkortet klarer den 24bit 96hz. Kan det være noe galt med USB inngangen på macen da?

Lenke til kommentar

Kjenner til det der :) Drysanne, jeg venter på en Macbook pro 15 og lurer sterkt på om jeg skal kjøpe meg en hegel hd2. Har fra før av bestilt fiio e9 og e7 Combo. Har du dac til din macbook pro? Merker du forskjell i forhold til utgangen på macen?

Pkt A)

Jeg har aldri eid shure 530. Det var en trykkfeil som utartet seg....

Jeg har shure 535. Kostet 2490,- litt i dyreste laget for lille meg :-)

Pkt B)

Jeg sender lyden fra maccen (MB pro, 2010 mod, 13") med Spotify til Airport express, toslink derfa til receivern.

Skal /skal ikke kjøpe en DAC?

Holdt på ei uke nå og vurdert, hifiklubbens Cambridge DacMagic er utsilt pga dårlige rykter/ usb problem.

Disse gjenstår;

Abrahamsen V6 (for dyr/for proff)

Music Fidelity (litt begrenset i/o, men nok, grei pris, har ellers alt, også lydmessig…)

Favoritten er Hegel HD10, men lottrekka gikk ikke inn denne helga heller:-)

Jeg er redd det blir utenlandsk denne gangen også ….

Lenke til kommentar

Kjenner til det der :) Drysanne, jeg venter på en Macbook pro 15 og lurer sterkt på om jeg skal kjøpe meg en hegel hd2. Har fra før av bestilt fiio e9 og e7 Combo. Har du dac til din macbook pro? Merker du forskjell i forhold til utgangen på macen?

Pkt A)

Jeg har aldri eid shure 530. Det var en trykkfeil som utartet seg....

Jeg har shure 535. Kostet 2490,- litt i dyreste laget for lille meg :-)

Pkt B)

Jeg sender lyden fra maccen (MB pro, 2010 mod, 13") med Spotify til Airport express, toslink derfa til receivern.

Skal /skal ikke kjøpe en DAC?

Holdt på ei uke nå og vurdert, hifiklubbens Cambridge DacMagic er utsilt pga dårlige rykter/ usb problem.

Disse gjenstår;

Abrahamsen V6 (for dyr/for proff)

Music Fidelity (litt begrenset i/o, men nok, grei pris, har ellers alt, også lydmessig…)

Favoritten er Hegel HD10, men lottrekka gikk ikke inn denne helga heller:-)

Jeg er redd det blir utenlandsk denne gangen også ….

Se etter brukte dacer! Hvis du leter litt finner du nok en V6 til under 2k ;) Kjøpte selv en brukt HD10 for 3k (Billigere enn en ny v6!) og er meget fornøyd.

Her f.eks.: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,91961.0.html (Det er ikke jeg som selger!)

Endret av FMH96
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd med Hegel hd10 også. - Samme problem oppstår. Når jeg kjører lyden gjennom det integrete lydkortet klarer den 24bit 96hz. Kan det være noe galt med USB inngangen på macen da?

Mest sannsynlig er det USB-porten på macen som er problemet ja, prøv dacen på en annen maskin og se om det funker.

Lenke til kommentar

Noen som har et bra headsett å anbefale? Det skal brukes til det meste, men hovedfokus på spilling. Har for tiden Steelseries 5H v2 som jeg syns suger. Det mangler isolasjon og bass, så jeg hører omtrent alt som foregår rundt meg. Prøvde en kompis sitt Beats by Dr.Dre på The Gathering, og det headsettet virket perfekt for meg, med tanke på lydkvalitet, isolasjon og komfort. Hørte ikke en dritt av det som skjedde rundt meg på TG, bare det som skjedde på PCen, i en klar, fin lyd. Det eneste er at Beats ikke har mic, og prisen. Skulle hatt et headsett tilsvarende Beats, men med mic og makspris til 1500kr.

Lenke til kommentar

Kjøp deg bordstående mic, slepper du alt fuzzet med å finne bra headset med mic.

Når det kommer til anbefaling av headset er jeg mer usikker dog, liker selv mitt beyerdynamic DT150, men det er 250ohms så kjører med egen forsterker, tror fort lyden kan bli litt blass fra en vanlig pc-utgang :/

Lenke til kommentar

Jeg støtter kuldesjokk, desktop mic gjør utvalget av gode headphones så mye større.

Si ifra om du velger å gå bort ifra hodeset til headphones, så kan jeg komme med forslag, men med mic har jeg liten oversikt.

Lenke til kommentar

Er det noen som er kjent/har erfaring med Worldstore.no?

Søkte på "tull" etter hodetelefoner på Finn.no og kom over denne forretningen hvor de angivelig importerer "alt mulig" til det norske marked. Spesielt interessant så det ut med Grado fra USA - mon tro hvordan/om de faktisk kan levere dette ettersom så å si ingen amerikanske (nett)butikker sender Grado til Norge ...

Ser at f.eks. RS1i bare er noen få hundrelapper billigere å importere "helt selv" kontra å kjøpe via denne forretningen ... :hmm:

Hei, jeg bestilte et sett grado sr-80i fra de. Har nettopp fått de, sparte en god del på det i forhold til norsk pris (betalte 1027 mot ca 1800 kr i norge), og slapp samtidig alt maset med transport og toll. Regnet på det i ettertid og tar man med frakt, tollgebyrer og moms så hadde det blitt så å si samme pris som om jeg skulle gjort det selv... Etter å ha lest på siden deres er også noe av greia at de ogå kan importere varer som normalt ikke shippes ut, så vil anta de kan skaffe RS1i også. jeg er i alle fall vedlig fornøyd:)

Lenke til kommentar

Hei, jeg bestilte et sett grado sr-80i fra de. Har nettopp fått de, sparte en god del på det i forhold til norsk pris (betalte 1027 mot ca 1800 kr i norge), og slapp samtidig alt maset med transport og toll. Regnet på det i ettertid og tar man med frakt, tollgebyrer og moms så hadde det blitt så å si samme pris som om jeg skulle gjort det selv... Etter å ha lest på siden deres er også noe av greia at de ogå kan importere varer som normalt ikke shippes ut, så vil anta de kan skaffe RS1i også. jeg er i alle fall vedlig fornøyd:)

Forsøkte å gå inn på noen av de butikkene som Worldstore.no bestiller fra, og i og med at man kan velge internasjonal shipping og til og med velge Norge, så regner jeg med at man kan kjøpe direkte fra disse butikkene i USA ...?

Man kan jo f.eks. på WooAudio.com ikke velge internasjonal shipping når man legger Grado-hodetelefoner i "Cart".

Lenke til kommentar

Forsøkte å gå inn på noen av de butikkene som Worldstore.no bestiller fra, og i og med at man kan velge internasjonal shipping og til og med velge Norge, så regner jeg med at man kan kjøpe direkte fra disse butikkene i USA ...?

Man kan jo f.eks. på WooAudio.com ikke velge internasjonal shipping når man legger Grado-hodetelefoner i "Cart".

Joda, det kan en sikkert da gjøre, men for mi del synes jeg det var mye greiere å la de ta seg av jobben:) Ser blant annet at kontaktlinser faktisk er vesentlig billigere å bestille gjennom de kontra å gjøre det selv, så varriere sikkert litt hvor mye de legger på, men det kan ikke være store påslaget i alle fall... Forresten, sr-80i har jo konge lyd :D lurer da på hvordan RS1-i er... hmmm...

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke personlig testet noen modeller høyere enn SR325is, men mitt inntrykk av grado er at det koster mer enn det smaker. SR60/80 gir god valuta så lenge du kjøper fra USA, men SR325is koster nesten like mye som Beyerdynamic DT880/990, og DT880 ligger milevis framom lydmessig. Utifra hva jeg har hørt, klarer heller ikke RS1i å konkurrere i samme klasse som HD650 og K701, til tross for at den koster over 1000 kr mer.

I tillegg vil jeg også nevne at grado har veldig dårlig komfort, try before you buy.

Lenke til kommentar

Hvis man først har satt sin elsk på Grado lyden, noe forsåvidt alle rocke elskere burde IMHO. Så er det ingen vei tilbake! Jeg kjøpte helt tilfeldig et SR-60i for en tid tilbake og etter at jeg hørt RS1i så viste jeg at jeg bare måtte ha det. Dog til prisen hos worldstore(5500kr) og ikke norsk pris (9000kr).

Beyerdynamic klarer ikke å gi samme opplevelse i rock og metall i mine ører ihvertfall. Og AKG er i alle fall helt feil til slik musikk. Sennheiserne er bra men litt for kjedelig der Grado er mye mer energiske og morsomme å høre på.

Men smaken er som baken. Jeg kan ihvertfall anbefale RS1i på det varmeste!

Lenke til kommentar

Smaken er som baken ja, jeg eier selv SR225i og syns beyerdynamic knøvler dem når jeg setter på velprodusert rock og ekstrem-metall. Er enig i at Sennheiser blir litt for laid back til metal, beyerdynamic derimot låter nesten like energisk som grado, i tillegg til at de har bedre soundstage/bass/mellomtone/diskant/alt mulig tenkelig. Grado låter spinkelt og komprimert i forhold.

Men det er min mening da, lyd er subjektivt. Grado er et sånt elsk/hat-merke. :)

Lenke til kommentar

Noen her som har Logitech G35 og vet hvordan det er på: isolasjon, bass, klarhet og lydvolum?

Jeg har et liggende som jeg bruker som utlån og reserve. Isolasjonen er brukbar, og bass er det, men noen god kvalitet på lyden er det ikke. Om G35 er noe for deg må du nesten bare se an selv. Vil anbefale å prøvelytte det om du har tilgang til det.

Hva skal headsettet brukes til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...