indeksregulert Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Lyd og bilde hadde en overraskende grundig test av DAC-er i prisområdet 2000-10000 kr. Hegel HD2 til 2000 kr seilte opp som det desidert beste kjøpet: http://www.lydogbilde.no/test/handfaste-bevis @Illus: Som nevnt i innlegget over deg, moderne DAC-er har som regel også usb-inngang. Endret 29. juni 2011 av indeksregulert Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 @Illus: Som nevnt i innlegget over deg, moderne DAC-er har som regel også usb-inngang. Jepp.. det går i mitt hode som digital utgang, men bra det ble spesifisert Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) "Når vi snakker om en DAC, snakker vi om en ekstern DAC som er (veldig mye) bedre enn den som sitter i pc'en eller i cd-spilleren." Le wat? Når man snakker om en DAC, snakker vi om en dac, ikke en ekstern boks, som finnes i mange forskjellige utførelser. Mulig jeg misforstod deg, men flesteparten av verdens D/A convertere er ikke eksterne. Og en enorm misforståelse/generalisering at eksterne er veldig mye bedre enn interne (f.ex i pc eller cd spiller). Finnes dyre lydkort, og dyre cd spillere, og gode lydkort, og gode cd spillere. De DAC boksene er vel mest rettet mot folk med dårlig lydkort på pc, evt. dårlig reciver, dårlig something... Slik at man unngår den boksens egne DAC. Endret 29. juni 2011 av Revolution Lenke til kommentar
darkducks Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei alle sammen! Har solgt stereoanlegget mitt for en god slump med penger. Ettersom jeg blir student fra høsten, vurderte jeg det slik at jeg heller vil ha anlegget på øret! Har hatt mange gode ørepropper opp i gjennom. Blant andre .Shure SE530, klipsch custom 3 og Westone 3! Har nå kjøpt meg ny Macbook pro 15 2.2Ghz som ankommer snart. Vil dermed ha skikkelig lyd. Har kjøpt Westone 4 og kunne tenkt meg en "liten" forsterker til disse som jeg kan feste på ipoden, slik at jeg får utnyttet alt potensialet! Til pc-bruk har jeg da kjøpt Denon D5000, og nå lurer jeg på hvilken type combo av Dac/forsterker jeg skal velge! Og der håper jeg dere kan hjelpe meg litt. Har blant annet tenkt på å kjøpe inn Hegel HD2 og Fiio E9 til "stasjonært" bruk og kjøpe Fiio E7 eller E11 til Westone 4 som portabelt. Det er mange alternativ. Er det en stor oppgradering fra lyden i en ny macbook pro ved å kjøpe Hegel Hd2? Prisklassen totalt helst ikke over 4500! Håper på hjelp fra kyndige!! Takker masse på forhånd! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Mulig jeg misforstod deg, men flesteparten av verdens D/A convertere er ikke eksterne. Og en enorm misforståelse/generalisering at eksterne er veldig mye bedre enn interne (f.ex i pc eller cd spiller). Finnes dyre lydkort, og dyre cd spillere, og gode lydkort, og gode cd spillere. De DAC boksene er vel mest rettet mot folk med dårlig lydkort på pc, evt. dårlig reciver, dårlig something... Slik at man unngår den boksens egne DAC. Jeg er selvfølgelig klar over at de aller fleste DAC'er finnes i cd-spillere, pc'er etc. For å utdype mitt poeng; når vi i denne tråden sier noe sånt som "Hvilken DAC anbefaler dere?" eller "Jeg har kjøpt ny DAC" er det eksterne det er snakk om. Har man et godt lydkort har det en god DAC, men de fleste av oss har ikke det. En ekstern DAC er en enorm forbedring fra det innebygde lydkortet. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 @darkducks: Du finner en meget grundig test av Fiio E7 her: http://nwavguy.blogspot.com/2011/05/fiio-e7-usb-dac-amp.html Til bærbart bruk eller i kombinasjonen av bærbar PC og normalt drevne hodetelefoner er E7 egentlig alt en trenger. Jeg bruker E7 i kombinasjon med både Sony ZX700 og Sennheiser HD650 - forsterkeren har ingen problem med å dra noen av dem. Lenke til kommentar
darkducks Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Takk for svar! Bestilte til slutt E7 og E9 kombinasjon! Håper dette funker bra? Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Har mulighet til å kjøpe DENON AH-NC800 for 800 kr. Er dette gode hodetelefoner for en som stort sett er vant med koss og og bose som er vonde å ha på øre? Er det noen som har noen innspill på lyd, komfort osv.? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hvorfor er det ingen unboxings av Steelseries 7xb på Youtube? Den har jo kommet ut, har den ikke? Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Er det noen som er kjent/har erfaring med Worldstore.no? Søkte på "tull" etter hodetelefoner på Finn.no og kom over denne forretningen hvor de angivelig importerer "alt mulig" til det norske marked. Spesielt interessant så det ut med Grado fra USA - mon tro hvordan/om de faktisk kan levere dette ettersom så å si ingen amerikanske (nett)butikker sender Grado til Norge ... Ser at f.eks. RS1i bare er noen få hundrelapper billigere å importere "helt selv" kontra å kjøpe via denne forretningen ... 1 Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Hvorfor? Hva har skjedd ? Gjennem et langt og i stort sett miserabelt liv -- har jeg innfunnet meg med at ymse audiofilt high end hi fi utstyr -- er relativt lang vekk fra det den virkelige verdens utøvende kunstere presterer det være seg Truls Mørk eller Paul Mc Cartney... Jeg fikk jo en glimt av noe bedre hos en venn en gang på 80-tallet, en sprettgal svenske med to Electrocompaniet 250 og ditto høytalere, men jeg "bygde hus" i stedet ;-) Min Sennheiser 600 har egentlig fungert greit nok i de siste årene, synes det lignet litt på en reell konsertopplevelse.... Nå har jeg akkurat stappet nyinnkjøpte Shure SE 535 i ørene, borte er mor, støyen fra TVn, og jeg er et helt annet sted! På konsert med George Harrison! Jeg kunne dratt mange sider om opplevelsen, om nærheten, om tilstedværelsen, om pustingen til musikerne, om de små "feilene" de gjør, om anslagene, susingen fra mastertapen, men denne 96Khz/24 bit innspillingen, lossless som det kalles, er så fantastisk at alle ord blir fattige, en ekstremt positiv gåsehudfremkallende, ispedd opptil flere gledestårer over opplevelsen! Jeg vil ikke noe egentlig, bare gjøre oppmerksom på disse se530 og slike hd nedlastinger, sjekk ut det før du tar noe nytt i ørene. Hvis noen mener det er videre forbedringspotensial med dac foran macbook pro jeg hører på nå, evt Iphone 4, vil det være artig å høre. Takk for oppmerksomheten. Endret 6. juli 2011 av Dryasanne Lenke til kommentar
darkducks Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Kjenner til det der Hadde noen Shure se530 som ble ødelagt rundt kabelen. Var veldig fornøyd, kjøpte deretter Westone 3 og syns de var enda et lite hakk bedre. Nå sitter jeg å venter på Westone 4 Store fordelen med Shure se535 mener jeg er den utbyttbare kabelen! Drysanne, jeg venter på en Macbook pro 15 og lurer sterkt på om jeg skal kjøpe meg en hegel hd2. Har fra før av bestilt fiio e9 og e7 Combo. Har du dac til din macbook pro? Merker du forskjell i forhold til utgangen på macen? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Bestilte meg nettopp time hos audiolog for avstøpning av øregangene mine. Siden Triple.fi 10-ene mine tok kvelden så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på mine første customs. Firmaet 1964 har fått veldig gode skussmål og prisene er langt hyggeligere enn f.eks Ultimate Ears. Hvor mye måtte du betale for avstøpningene? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Var det ikke en nyhet for litt siden om at in-eras skaper ti gangerså mye stress for en eller annen membran inne i øret? (Sammen med en "oppfinnelse" av et par puter/tuber som utliknet den forskjellen.) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvor mye måtte du betale for avstøpningene? 200,-. Sitter og venter på godsakene nå. Kanskje det plutselig blir morsomt å trene kondisjon? Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvordan er det med mikrofoni (støy fra ledningen som forplantes inn i/til selve IEM-en ved bevegelse av førstnevnte) fra disse dyrere IEMs-ene? Mikrofonien fra Sennheisers CX500 er så voldsom og plagsom at jeg kun klarer å bruke de hvis jeg sitter helt totalt musestille ... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Lite fra Shure e2c, minimalt fra UE Triple.fi 10. Med andre ord ikke et problem ved de to jeg har testet ut. Jeg blir veldig skuffet dersom det skal være et problem med custom-ene fra 1964ears. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Hvor mye måtte du betale for avstøpningene? 200,-. Sitter og venter på godsakene nå. Kanskje det plutselig blir morsomt å trene kondisjon? Herrejemini! De jeg snakket med skulle ha 1600,- for jobben, da får jeg lete videre. Hvor fikk du utfør avstøpningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå